Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Kisgömböc

2008.02.04. 22:01 :: Hamster

Újra elkezdődött a folytatás: előbb arccal a vasút felé, de mivel nem jön vonat, így hát inkább arccal a buszok felé. Mert az legalább jön, mi több, a Volánok plusz buszokat állítottak forgalomba. Ami persze vélhetően így is kevés a megnőtt forgalomhoz, de legalább próbálkoznak - ami új dolog, mert a vasút ritkán próbálkozik mással, mint még több pénz kérésével. Mindenesetre most nem a "gonosz közúti lobbi" miatt fordulnak a gumikerék felé az utasok, hanem pont a vasutasok miatt. Nem ironikus?

Ez persze a sztrájkoló vasutasokat nem zavarja, ők fontosságtudatuk teljében állnak a harc frontján. Mert őket nem lehet leváltani, nekik munkát kell adni, és azt jól meg kell fizetni. És ha kell, ezen jogukat még a munkaadóikkal szemben is megvédik. Mert ugye a vasút fő bevételi forrása nem a személy-, hanem a teherszállítás - csakhogy ők (MÁV Cargo) nem sztrájkolnak, hiszen ők már egy privát cég. Namármost ha viszont a személyszállítás veszteséges, akkor miből is tartják fenn? A bérletekből, jegyekből - és hát főleg az adónkból. Bár épp most olvasom az interneten, hogy bevezették az "általános forgalomkorlátozást", ami állítólag azt jelenti, hogy a tehervonatok se mehetnek rendesen - ezzel jól bepancsolnak a vasút nem veszteséges ágazatának is. Ha ez tényleg így van, szerintük az nem fog a szállíttatók vasúttól való elfordulásához vezetni? És ha nem lesz szállíttató, vajon nem lesz szükség a vasút méretének csökkentésére? És az vajon jó nekik?

És itt biza jókora zavar van a fejekben: olvasom internetes fórumokon, hogy "milyen klassz, hogy a vasutasok kiállnak magukért, példát mutatnak az embereknek, mert hát itt mindenkit kizsákmányolnak, és nemsokára mind rabszolgák leszünk!". Ami romantikusan hangzik, csakhogy itt a Szabad Vasutasok nem valami karvalytőkés alakulatot szorongatnak, hanem egy állami céget, és azon keresztül az ország költségvetését. Azaz ha itt valaki pénzt kap, akkor nem az van, hogy a részvényesek három helyett csak két yachtot vesznek maguknak az osztalékból, hanem hogy a csődtől minden évben több tíz milliárdos gyorssegélyekkel megmentett MÁV veszteségéhez hozzáíródik még pár tízmilliárd.

Egyébiránt a MÁV Cargo bevétele is a vasútnál maradna:

"Magyarország legnagyobb privatizációja volt 2007-ben a MÁV áruszállítási vállalatának eladása - mondta a közlekedési vállalat vezérigazgatója a szerződés aláírását követően. Heinczinger István hozzátette: a MÁV elsősorban a szolgáltatás minőségének javítására költi a kapott több mint 100 milliárd forintot." / inforadio.hu /

... bár erről igyekeznek nem tudni a sztrájkolók - és a kommentezők egy része. Szóval a bejövő pénzt a szakszervezők a vasút elől akarják elvonni.

Persze lehet ebből politikai ügyet is csinálni, és csak azt nézni, hogy ez az egész hajcihő biztos betesz "a nagy csúnya bácsiknak odafent", csakhogy a végén a cehhet nem a naaagy csúnya bácsik fizetik. Sőt, nem is a Télapó, nem Szíriusz kapitány, nem Jabba, a hutt, hanem mindenki. Volt már egy rendszer, ami megpróbált külső erőforrásokból élni, amikor nem volt saját, azóta is azzal rémisztgetjük egymást. Különben is, némi fogyasztói szemléletnek már igazán ránk kellett volna ragadnia: ha a hentesnél büdös a hús, akkor kifizetünk érte többet, mint a cetlire írt ár, ha a hentes előadja, hogy azért büdös és drága a hús, mert neki milyen nehéz sorsa van? És mivel ez az egész sztori kezd eszement demagógba átmenni, azt a kérdést is megkockáztatnám, hogy a vasutasok plusz pénze tényleg az az ok, ami miatt megéri végleg átmenni ratyiba?

A fentebbi kép még kora reggel készült, Kelenföldön. Gyakorlatilag ami vonatnak sikerült eljutnia Budára a Dunántúlról, az itt végállomásozott - kevés kivétellel. Másutt is ez volt a helyzet: a fejpályaudvarokra csak kevés vonatot engedtek be, mert hát ki tudja, ki tudnak-e jönni onnan. Ugyanis az egyik vasutas sztrájkol, a másik nem, de a másik hiába nem sztrájkolna, ha az egyik aztán mégis keresztbefekszik az ő munkájának. Egyfajta verseny alakult ki, a Szabad Vasutasok weboldalukon pedig büszkén sorolják, hol mindenütt sikerült hősiesen megakadályozni a dolgozni akaró vasutasokat tevékenységükben. Tessék megnézni a vdszsz.hu-t (linket nem rakok rá): szinte úgy írnak a munkát felvevő kollégiáikról, mintha azok bűnözők lennének, akik ellen "harcolni" kell. A "forgalom megindulásának megakadályozása" pedig lelkesítő tennivaló. Persze ugyanakkor az is érdekelne, a nem sztrájkoló vasutasok mit gondolnak erről? Őket nem keseríti el, hogy velük is szórakoznak?

Aztán majd ezek a kedves urak hogy fognak csodálkozni, ha adott esetben annyival csökkenni fog az utasok száma, hogy kevesebb vonat kell, és őket úgy kiszórják az utcára, hogy csak néznek. Gondolom majd az is másvalaki hibája lesz, mint ahogy szerintük a magyar vasút állapotáról is csakis a politikusok tehetnek. Nem is értem pontosan a politikusok és a vasutasok közti különbséget, hisz előbbiek is azonnal jutalmat akarnak, ha valamit nem tettek tönkre, és ha baj van, ők se akarnak felelősséget vállalni érte. Ha elképzelem, amint politikusok váltót állítanak, meg kerekeket kopácsolnak... hát, elég ijesztő kép. Legalább annyira, mint az, hogy az országot vasutasok vezetik...

48 komment · 1 trackback

Címkék: kritika közlekedés máv sztrájk vasút orkvadászok

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr1325443

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Egyiket sem! 2008.02.05. 11:09:09

Gondolatok útközbenBefelé jövet, a forgalmat látva, a MÁV-val kapcsolatban azon gondolkodtam - hivatkozva Hampster bejegyzésére - hogy az egy dolog, hogy a politikusok és a vasutasok nehezen különböztethetőek meg mind mentalitási, mind morális szempontból…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szerintem kapják meg, amit kérnek. A fizetésemelést is, meg a prémiumot is. Valamint egy szerződésmódosítást, miszerint minden késésért, koszos vonatért, akármiért, amiért közvetlenül, vagy közvetve felelőssé tehetőek, 1%-ot hó végén becsengetnek a kasszába. Az első hónap végén nagyon meglepődnének. A második hónap végére vélhetően sokkal kisebb létszám sokkal hatékonyabban dolgozna. Magasabb beosztásban dolgozóknál az 1% lehetne 2, mert csak.
Utálom, az olyan posztokat, amikhez nem tudok hozzászólni, mert leírta a véleményem, minden gondolatom. :)
Országomat egy rendes vasúttársaságért!
Majd mindenben igazad van, egy dologban tévedsz. Ha kevesebb utas és kevesebb járat lesz, akkor sem fognak senkit kirúgni. Akkor majd újra sztrájkolnak.
Potenciális Disznó 2008.02.04. 23:17:38

Szerintem egy másik megoldás is célravezető lenne. Kapják meg a pénzt amit kérnek. Ami ugye a máv nyereségéből van, de akkor a hiteleket is törlesszék amivel a máv rendelkezik.
Ugyanezt akartam mondani. Mindegy, hány utas van, ha egy sincs, akkor sem lehet vonalat megszüntetni, vasutast kirúgni, mert sztrájkolnak. Amelyiket érint azért, amelyiket nem, az meg (munkakerülésből, vagyis izé) szolidaritásból.
szívemből szóltál nekem is

egyébként még pár balhé, magukra dühítik a népet, utána nem lesz felhördülés a 0 useres vonalak bezárásáért meg a létszámleépítésért.

megtudnák, hogy mi a stájsz, ha véletlenül a Deutsche Bahn megvehetné a MÁV-ot, de legalább kölcsönkapná 15 évre.
mindenütt a világon az állami cégek alkalmazottai sztrájkolnak leginkább
vajon miért?
Csak az van elfelejtve, kedves Urak, hogy ebben az országban kevés olyan társulat van, amely hatékonyan sztrájkolhat (vö. pedagógusok, akiknek ugyancsak a pofájukba van szarva). Így hát ezek a fiúk - retkes vonat ide, kurva sok késés oda, postás-rendőr-vasutas amoda - nem csak magukért sztrájkolnak (bár ezt aligha tudják), hanem annak bizonyításáért is, hogy azért mindent mégsem lehet hatalmi pozícióból megcsinálni, mert sok lúd disznót győz.
Személyes meggyőződésem szerint szép hazánkban minden adóforintból olyan hetven fillért ellopnak: erről kéne (nép)szavazást kezdeni, mert gyanítom, sokan gondoljuk (-ják) hasonlóképpen. Pl. a vasutasok.
no ez meg a másik
végre sajátunknak kéne érezni ezt az országot
ha kiszúrunk az állammal, nem a Habsurg házzal, labanccal, törökkel, szovjettel szúrunk ki, hanem önmagunkkal.
Eddig azért nem kaptak normális jövedelmeket a vasutasok, mert elmesélték nekik, hogy a MÁV fúúdeveszteséges, megminden, szóval hogy ilyesmire már nem jut több, elégedjenek meg azzal, hogy van hová menni dolgozni.

Most, hogy mégiscsak szerzett a cég pár tízmilliárdot, most azt mesélik el a dolgozóknak, hogy van ugyan pénz, hajjaj, rengeteg, de abból megintcsak nem jut nektek kis hülyék, mert annyifelé kell elköltenünk, hogycsaknaa...


Máshol ezt szemétségnek hívják...


Nálunk reformnak...
a MÁV még most is veszteséges, csak erről nem dumal Gaskó
a MÁV még most is veszteséges, csak erről nem dumal Gaskó
tardyl, akkor majd te adakozz a MÁV-nak külön
én már a múltkori 62 milliárdon is húztam a szám, oda sem adtam volna nekik
Egyszerű. Minden bömbisnek ki kell kézbesíteni hó végén a számlát: két milla az általad okozott rákos esetek gyógykezelése. Kapjon a fejéhez, hogy mit nem fizet meg az "olcsóbb" közúttal.

Persze egyszerűbb éhbérért dolgoztatni a vasutasokat, pedagógusokat, mint rendesen behajtani az adót, és lesittelni azokat, akik ellopják a közpénzeket.

Egy magáncégnek van annyi esze, hogy megfizesse a fontos alkalmazottait. Az államnak nincs, legyen inkább szar a szolgáltatás. Szóval igen, legyenek kemeny sztrájkok, de követeljük is meg a tiszta vonatokat. Csak adjanak pénzt mosószerre is.

Valóban minden évben veszteséges a MÁV, de ugye idén mégiscsak kisebb a veszteség, hisz ez a mostani bevétel azt csökkenti.

És akik ezért tettek, magyarán a dolgozók, akik működtették és sikeresen felvirágoztatták azt az ágazatot, amit értékesítettek most jó áron, nos ők úgy tűnik nem kaphatnak jutalmat azért, mert így tettek, legközelebb meg majd elgondolkodnak legalább azon, a kis zsebpénzért amit kapnak cégüktől fizetésként, mennyi is legyen az elégségesen nyújtandó teljesítmény, többet meg minek is tenni, hisz úgyse jár érte semmi, jelen esetben még egy halk köszönjük sem.

Na, ilyen volt a szocializmus is, ha valaki még emlékszik rá.
Azt meg senki se fogja fel, hogy a vasút tényleg qrva drága, mert karban is kell tartani. Még akkor is ha nem lopják el a jelzőberendezések kábeleit. Nagyon is elfogadható megoldás, hogy az áruszállítás tartsa el a személyszállítást, mert közérdek, hogy az emberek vonaton utazzanak.

De a költségvetés logikája egyszerű: mindenre 10 százalékkal kevesebb pénzt adunk. Rohadjon le az egész, a politikát nem érdekli, hogy mi mennyibe kerül.
Még közérthetőbben: azért is kell sztrájkolni, hogy a gazdag autós járuljon hozzá a szegény vonatozó jegyéhez, a szegény gyerek sulijának költségeihez, stb. Nem mindenki a maga hibájából szegény. A melóhelyre akkor is el kell jutnia. Ugyanez a BKV-ra is.
sanya64 : "felvirágoztatták"??? a szakszerveszeti megállapítás szerint is csak arról van szó, hogy "nem akadályozták meg"
laikus : hozzájárul a gazdag autós is... persze ha már eleve úgy indulunk neki, hogy "gazdag autós" meg "szegény gyerek", akkor nyilván nem lesz teljesen demagóg az egész... de mondjuk a belinkelt HVG cikk pont arról szól, hogy aki soha életében nem ül vonatra, annak a pénzéből is megy a MÁV-ra. legutóbb a hatvanvalahány milliárd, ezt el lehet osztani az adófizetők számával, annyit.

meg a MÁV Cargo eladása is ilyen volt: a pénz nem is megy be az államhoz, hanem a MÁV adósságkezelésére kerül: www.inforadio.hu/hir/gazdasag/hir-171856
ja, a hatvanvalahány milliárd a normál apanázson felül, lásd HVG-s link. persze, nem elég, nem elééég... csak az a baj, hogy a vasútnak semmi sem elég. bemondásra meg elég fura lenne dobálni a tíz meg százmilliárdokat. racionalizálásról, a felesleges "teljesítmények"/munkahelyek nyirbálásáról természetesen szó sem lehet... csak "még több pénzt, még több pénzt".
A Cargo eladását nem tartottam épeszű megoldásnak. Az egyetlen ágazat, amely nyereséges volt, így a MÁV veszteségeit csökkentette. Ez most egycsapásra megszűnt, csupa veszteséges üzletágból álló monstrumot kell majd fenntartani a Cargo folyamatosan számítható eredménytermelése nélkül! (Remélem, a Pályavasút azért még fog folyamatosan pénzhez jutni a Cargo-tól, nem ismerem - publikus egyáltalán? - a priv.szerz. erre vonatkozó kitételeit.) Mert hogy fenn kell tartani, az azért (szerencsére még) nem kérdés...
Lássuk a kronológiát: MÁV szétvagdosása üzletágakká, dolgozók szétválogatása, dolgozók jó részének kiszervezése 'üzleti vállalkozásokhoz', az egyetlen nyereséges üzletág eladása.
Ezekből a vasutasok csak szívtak (kivéve azt a kicsit szerencsésebb csoportot, amelyik a Cargo-hoz került, no meg persze a mindenkori menedzsmentet). A VDSZSZ most ezek miatt a kiszervezések miatt kéri a +10% visszamenőleges béremelést pont a kiszervezett cégeknél, mivel a MÁV-nál addig kapott szoc. és jóléti juttatásoktól elestek ezek a munkavállalók, ergó ~ ennyivel csökkent a fizetésük. A Cargo privatizációjából származó (ráadásul az előzetes várakozásokat jóval meghaladó) bevételből pedig jogos az addig ott is (értsd: a MÁV Rt-nél) dolgozott munkavállalók követelése, hiszen annak nyereségességéhez, így a privatizációs értékéhez, a priv.bevétel maximalizálásához munkájukkal ők is hozzájárultak. Az meg már nem várható, hogy ezután bármi után 'osztalékot' kapjanak a cégtől, mivel a priv.után nem maradt egyetlen olyan terület sem, ahol nyereséges maradhatna. Ráadásul még 2005-ben ezt Kóka megígérte (mikor még a VDSZSZ ágált nagyban a Cargo magánosítása ellen, bár én úgy tudom, hogy akkor a Cargo-dolgozók részvényhez juttatásáról volt szó)...
Kákosy meg mekkorát blöffölt már azzal, hogy a Kóka meg sem ígért semmi ilyesmit (bezzeg Kóka ezt még nem merte hazudni, ezen csodálkozom is)...
én alapvetően azt nem értem hogy a máv-cargo dolgozoin kívül a többiek miért kapnának részesedést az eladásból? semmi közük ahhoz a céghez. kb mintha eladták volna a bkv-t és a forgalomirányító rendőrök tartanák a markukat.

persze én megértem hogy Gaskó beszólja, hogy most 1-2 napig nem dolgoztok és kapjátok az ingyenpénzt meg a fizuemelést.
azok meg szépen beszopják.

de tényleg az a legszörnyűbb, hogy egy csomóan azt hiszik hogy az állam pénze az csak úgy van. nem bazmeg, nincs olyan hogy állam pénze. az mind a MI pénzünk, amit az államra bíztunk hogy gazdálkodjon vele.
a kelnes kép szép. legalább láthatjuk, h a sok új piros csodát nem lopták el. csak a fehérvári vonalon nem jár.

és ajánlanám ezt: megintallunkvazze.blog.hu/2008/02/04/a_sztrajk_miatt_nincs_kontrollvizsgalat
jó lenne ha az összes gennyes féreg, amelyik nem akar dolgozni, az kurva gyorsan magába szállna, vagy azonnal basszák ki őket. de úgy, h sose lásson el közszolgálati munkát.

Laikus 2008.02.05. 04:58:32
hol van az a karbantartás? a rohadó budiban vagy a 2 centi hóra befagyó váltóban?
Tardyl: köszönöm szépen, én még az oskolában eleget hallgattam a munkásmozgalom története című tárgyat, nincs szükségem Gaskó úrék performanszára.

Sanya64, Laikus: A MÁV-os dolgozóknak 6,9% béremelés, plusz 40 ezer forinttal megnövelt béren kívüli juttatás "jár" erre az évre. Ha elhiszem amit G. mond, hogy a 250 000 Ft a kéthavi nettó, akkor a 40 ezer 3,5%, vagyis összesen 10,4%. Ez az infláción és a gazdasági növekedésen felül is úgy +2-3% tiszta reálbérnövekedés - csökkenő teljesítmény mellett, bőven meghaladva az országos átlagot. Ezek mellé 2010-ig foglalkoztatási garancia, függetlenül mind a MÁV állapotától, mind a személyszállítási igénytől. Akinek ez ma Magyarországon rossz ajánlat egy veszteséges állami cégtől, az fizesse be a saját zsebéből. Ez a sztrájk nem megszűnő munkahelyekért, elbocsátott szegény kétkezi dolgozókért vagy csökkenő bérekért folyik. Persze ha mindegy, csak tanítsák móresre a mocskos komcsikat, akkor bocsesz, most éppen 9,5 millió komcsi tanulja a mórest.

Megnéztem tegnap G. reggeli TV interjúját. A MÁV-os dolgozóknak minden maradjon úgy, ahogy évtizedekig volt, járjon nekik minden ezután is, "ne nőjön a munkavállalók kitettsége", vagyis csontra legyen bebetonozva az állásba a legszarabb zsebre dolgozó kaller is. Talán vissza kéne menni alukálni és szépeket álmodni a derűs és boldog Kádár-korszakról.
Bomi: jó lenne, ha nem csak G. és a VDSZSZ nyilatkozatait olvasnád.
Szoc. juttatások: A kiszervezett cégek felé a MÁV szerződésben vállalta az intézmények (üdülők, stb.) használatának biztosítását is, mivel jogutód cégeknek számítanak, a béremelésről, béren kívüli juttatásokról már volt szó.
Privatizációs bevétel: így van, hozzájárultak. Azért marad a MÁV-nál, fejlesszen belőle, hogy jobb legyen nekem, meg a szomszédomnak, meg a szállítani akaró cégeknek, hogy kedvem
legyen vonaton utazni és legyen bevétel.
"Nem várható, hogy ezután bármi osztalékot kapjanak a cégtől": kedves, kapj a fejedhez - a MÁV a Cargoval együtt is veszteséges volt, miféle osztalékot kaptak eddig? Most is és eddig is állami pénzből - az én adómból is - tartották fenn. Abból van az üdülő, a fizetés, minden, amit most követelnek.

Úgy veszem észre, hogy néhányan kicsit szerepzavarban vannak a vasutasok megítélésénél. Tisztázni szeretném, hogy semmi kifogásom, ha a dolgozók részesedést kérnek egy piaci cég eredményeiből. Csak akkor a kudarcait is tessék felvállalni és alkalmazkodni hozzá, úgy, ahogy ez piaci cégeknél általános - ha kell túlórával, ha kell átképzéssel és sokszor új állás keresésével, ha a cég szarul megy. A VDSZSZ a saját lapjában dicsőítette kb. egy éve azokat a mozdonyvezetőket, akik a kihalt szárnyvonalon nem vállalták el a kalauzi teendők ellátását (mind a nyolc utasra), hanem ragaszkodtak a külön kallerhez. G. is többszörösen nyilatkozta, hogy a státusz szent, nehogy már bizonytalanná váljon valakinek a munkahelye. Ő nyilatkozta tegnap, hogy tíz év alatt a felére csökkent a személyforgalom - és a létszám, a fizetések? Azt el sem akarom hinni, hogy esetleg úgy gondolja, hogy a jóból azonnal ide, amit lehet, a szart meg egyétek meg ti többiek...
"emzéperiksz 2008.02.05. 00:52:36
Ugyanezt akartam mondani. Mindegy, hány utas van, ha egy sincs, akkor sem lehet vonalat megszüntetni, vasutast kirúgni, mert sztrájkolnak. Amelyiket érint azért, amelyiket nem, az meg (munkakerülésből, vagyis izé) szolidaritásból. "

Persze, de meg lehet ezt kerülni. Például amíg ezek sztrájkolnak, addig ki kell szervezni a személyszállítást is külső cégbe, így megszűnik a munkahelyük, okosan csinálva jogutód nélkül és ezek ott maradnak egy darab sztrájkkal egy magánterületen, ahonnan a biztonságiak szépen kihordják őket a keleti elé az utcára. Na ott azután szorongathatják a sztrájkjukat. Persze elsőnek gaskó elvtársat kell kihordani, mert mindig a szemét nagyját kell először eltakarítani.
Azt nem értem, ha most megint belepumpáltak 160 Mrd forintot, akkor mi a francnak vettek fel annyi hitelt. Nem lehetett volna kicsit lassabban, de saját pénzből talentet meg miegymást venni? Miért kell nekünk mindig minden elcseszett vezető hülyeségét kamatostul kifizetni. Szerintem ez a sztrájk semmire sem jó azon kívül, hogy megmutassa, milyen rohadt is ez a magyar alma.
Egyébként milyen fura az élet...pont most a népszavazás előtt jutott eszébe a gaskónak, hogy nekik hogy jár a sok amennyi ! Előbb egy perccel sem !
Már írták mások is: sajnos ha az összes szárny/mellék/fővonalon is megszűnne ("szüneteltetik") a személyszállítás, akkor se rúgnának ki senkit a vasutasok közül. A felvétel azonban folyamatos. Lassan mi leszünk a tízmillió vasutas országa... :)

Másrészt a sztrájktörvényt módosítani kell: az elégséges szolgáltatásokról szóló megállapodás legyen a sztrájk feltétele. Akár törvényi eszközzel is, hogy 20% vonatnak mennie kell. Mert így totál értelmetlen tárgyalni róla.

Harmadrészt: ha sikerül nevetséges követeléseiket elfogadtatniuk, akkor remélem csak azok kapnak majd juttatást, akik sztrájkoltak... A többieknek miért is járna?

Negyedrészt: ha a bevételből részesedés jár, akkor a veszteségből is...
bomi, ugye gázáremelés se lesz, azt is megígérték, ugye?! :))

Magyarán: ami nincs írásban aláírva az semmit nem jelent. Sokszor még akkor se. Úgyhogy politikusok ígérgetéseit nem kéne készpénznek venni, 18 évvel a rendszerváltás után... Jó reggelt! :)
mondok valamit:
majd újra jön a FIDESZ-kormányzás, mindenki megkönnyebbül (vasutasok is!). majd mégsem lesznek változások, nem nőnek a bérek, stb. Gaskó újra közel kerül az elvtársaihoz, akik ellenzékből lassan ráizzítják egy újabb sztrájkra. és akkor a FIDESZ kormány nem fog semmit ígérgetni, egyebek, hanem azt fogja mondani: 30%-os leépítés. mert bár azokat sem kedvelem jobban, mint a mostani bagázst, viszont azok néha tesznek is valamit, nem csak prózamondó-bajnokságot rendeznek.

szerintem.
Farman, ez is egy lehetséges forgatókönyv. De lehet, hogy az a "megkönnyebülés" már elég is lenne, hogy valami pozitív szemléletváltozás is elinduljon. Számomra az Orbán-kormányzás alatt inkább az jött le, hogy aki ügyes és dolgozik, az nem döglik éhen. Most az nem döglik éhen, akinek van valami jó mutyija. Miközben persze közük nincs a szakmájukhoz, státuszukhoz agyilag. Nem értem azt sem, hogy ekkora bürokratikus gépezettel a nyakunkban nincs senki, aki átvilágítaná ez a tetű MÁV-ot? Hogyan lehetséges, hogy fővonalon, 140 km/órás pályán a sín alatt kimosta a víz a töltést egy méteres darabon, de ahelyett, hogy megjavítanák, már két éve minden egyes vonatot megfékeztetnek 30 km/órára? (1.-es vonal Budapest-Győr irány, Szár mh. után) Tudnék még mondani agyament dolgokat, sokat. Ezt látva kinyílik a zsebemben a bicska, föleg, hogy 1500 forint egy 50km-es retúrjegy. Áhh
Valami iszonytató tévedés alkalmatlannak találni a vasutasokat az ország vezetésére. Igenis alkalmasak lennének, mint ahogy a történelem bizonyítja, Bendegúz igenis volt miniszterelnök !
A tanácsosa bakter volt ! Bendegúz - alapszakmája ugyan tehénpásztor - bakterek között tanulta a bölcsességet. Emlékezetes intézkedése volt a bakterek számára a koldulási engedélyek kiadása. Remélem Gaskó Úr hasonló sorsra jut támogatóival egyetemben.
"És akik ezért tettek, magyarán a dolgozók, akik működtették és sikeresen felvirágoztatták azt az ágazatot, amit értékesítettek most jó áron, nos ők úgy tűnik nem kaphatnak jutalmat azért, mert így tettek"

Annyit azért ne felejtsünk el, hogy akik a Cargo 'felvirágzásáért' tettek, azok a Cargo dolgozói. Nekik viszont van jutalom részvénycsomag formájában.
A netto 250e-t a nem Cargo-soknak kéne kicsengetni, ami mármár tényleg olyan, hogy én is, egyszerű ember, követelem a részemet, mert én is járok vonattal.. :P
Neoprimitív: Bomi: jó lenne, ha nem csak G. és a VDSZSZ nyilatkozatait olvasnád.
Nem csak azokat olvasom, hanem többek között pl. ezt a blogbejegyzést is, és azért írtam ide, mert éppen úgy láttam, hogy eléggé egyoldalúak itt a vélemény(formáló) beírások, a sztrájkoló felet meg sem próbálják meghallani/megérteni.

> mivel jogutód cégeknek számítanak, a béremelésről, béren kívüli juttatásokról már volt szó
béren kívüli szoc. és jóléti juttatásokról? Hol?

> Privatizációs bevétel: így van, hozzájárultak. Azért marad a MÁV-nál, fejlesszen belőle, hogy jobb legyen nekem, meg a szomszédomnak, meg a szállítani akaró cégeknek, hogy kedvem legyen vonaton utazni és legyen bevétel...
Azért próbáld kicsit empatikusabban: mondjuk Te mint MÁV dolgozó gürcölsz, mindig azt hallod, hogy csak veszteségvan, nincs miből fizetni magasabb bért stb., aztán jó áron eladják a céged gondosan leválasztott nyereséges részét, de abból továbbra sem látsz egy fityinget sem (az ígéretek ellenére), mondván, hogy azt mégis inkább az adósság visszafizetésére és (nem bér) fejlesztésekre költik... De könyörgöm, hiába fizetnek vissza adósságot, mikor az egyetlen nyereséges üzletág eladása után az kiszámíthatóan évről évre csak tovább növekszik!
Az meg milyen már, hogy mindenki arra hivatkozik, hogy az ő adójából tartja el az állam a MÁV-ot, nehogy már a vasutasok abból egy petákot is kapjanak? Ezzel a hozzáállással azt sem követelheted meg a 'pénzedért', hogy a vasutas mosolyogjon, pontos legyen, takarítsa ki utánad az összemocskolt utastereket stb...

Manyizga: bomi, ugye gázáremelés se lesz, azt is megígérték, ugye?! :))
...
Ja, meg. Nem kellett volna, így egyértelmű, hogy hazudnak. Azért, mert ekvivalenciává vált, hogy politikus=hazug ember, mégsem kéne a hazudozást pozitív, vagy legalábbis természetes magatartásnak tekinteni, amire mindig számítani kell, osztani 10-zel stb. Így csak még mélyebbre süllyedünk a magunk mocskába (az új Magyarország benned van!). Szerintem.
bomi, te súlyos vörös ködön keresztül nézed a világot. Remélni merem csak, hogy az új magyarországnak semmi köze ahhoz, ami benned van.
PTibor: Annyit azért ne felejtsünk el, hogy akik a Cargo 'felvirágzásáért' tettek, azok a Cargo dolgozói

Ez biztosan nem igaz. A Cargo-t pont a priv.szándék miatt választották le, 2006 jan. 1-étől önálló cég. Alig több mint egy évvel később írták ki a privatizációs tendert. Viszont akkor már hosszú évek óta a MÁV húzó üzletága volt, és az Cargoba válogatott embereken kívül még sokan dolgoztak (és dolgoz(ná)nak most is) azért a MÁV-nál, hogy az zökkenőmentesen üzemeljen (pl. a Pályavasútnál). Addig viszont egy cég volt, minden dolgozó a 'magáénak' érezhette, és joggal lehetett büszke arra, hogy legalább ez az 1 üzletág prosperál.
0xFFFF: az a vörös köd nem éppen a Te szemed előtt lebeg?
> Egyébként milyen fura az élet...pont most a népszavazás előtt jutott eszébe a gaskónak, hogy nekik hogy jár a sok amennyi ! Előbb egy perccel sem !
Ha kicsit utánajárnál, rájöhetnél, hogy ez nem így volt: 2005 óta folyamatosan mondják, most a priv. lezajlása után pedig az ígéretet akarják 'behajtani'.

Egyébként én csak remélni szeretném, hogy az 'új Magyarország' != a hazugság valóságával.
Az a baj, hogy nem raknak ki senkit, hanem akkor is ott foglalkoztatják, ha már semmi dolga.
Drasztikus lépésekre volna szükség. Ma már azon megy a fenyegetés, hogy a népszavazás utánig elhúzódik a sztrájk. Akkor meg ki kell mindekit rakni a p*csába, és higgyétek el, lesznek, akik szépen visszajönnek, és kussban befogva a szájukat dolgoznak. Lehet, hogy ettől nem fog menni a vonat egy ideig, lehet, hogy csak a főbb vonalakon, de megy.
Most mennek a vonatok? Nem. Akkor meg nem mindegy, ha mindekit kivágnalk a francba? Példát kellene statuálni.
Mert az nem igaz, hogy nem lehet egy rakás hisztiző emberrel mit kezdeni egy országban, akik a MI pénzünkből szórakoznak mások életével. Jogatalanul.
Pénteken, sztrájkszünetben utaztam Pécsre. A büfékocsiban kávézás közben rövid beszélgetést kezdeményeztem a büféslánnyal:

- Önök, büfések, szeretik a sztrájkot?
- (jelentőségteljesen néz) NEM! Uram, hajnali 6 óta várjuk, hogy elindulhassunk! (Du. fél 3 volt.)

Apró adalék, marginális szempont, de mégis... Sokan kötődünk a MÁV-hoz, vállalkozóként vagy utasként, de én a magam részéről a pénteki és a január eleji tapasztalatok alapján utasként e függőség csökkentésén fogok dolgozni, mert a kiszámíthatatlanságot nem vállalhatom be. Vagyunk így egy páran szerintem, miközben a vasúti személyszállítás kapacitásának növelése országos érdek lenne. Ha legközelebb utazom, mégis előveszem a kocsit...
Az a baj, hogy ez a sztrájk magyar módra sikeredett, azaz a ló egyik oldalán ülve elégedetlenkednek a vasutasék. Maguk ellen fordítják a munkaadót és az utazóközönséget is, pedig többfrontos háborút nehéz megnyerni, erre számos történelmi példa van. ...és azokat a háborúkat nem bakterok vívták, mégis vesztettek.
Bomi: A sztrájkoló felet meghallgatták, megérteni pedig megpróbálom, de nem megy. A VDSZSZ a már megkapott 6,9% bér és +40 ezer Ft nem bér jellegű (így nettó) juttatáson felül követel további 10% béremelést és "kreatívan kifizetett" 250 ezer Ft nettót. Én követelem az ingyen sört és az örök életet, azok még jobb dolgok. A MÁV személyszállítás teljesítménye G. szerint is csökkent, a foglalkoztatottság megmaradt, úgy mégis mi a harapós lóért járna akár ez is?

Laikus oly találóan megállapította, hogy egy magáncégnek "van annyi esze, hogy megfizesse a fontos alkalmazottait". Nagyon igaz. Meg arra is van ám esze cégnek, hogy ha nem nő az eredmény, akkor a bér sem. Az infláció ezeken a helyeken egyéni szociális probléma! Továbbá úgy kivágják azt, aki gond esetén nem húz kétszeres erővel, hogy a lába sem éri a földet. G. úr álomvilágában, a fizetés olyan, mint egy jólmenő magáncégnél, a munkahelyi biztonság olyan, mint egy stratégiai szocialista nagyvállalatnál, a munkától elvárt szinvonal pedig egy etióp marhapásztoré (ha olvassák, elnézést, lehet, hogy sértő!). Jobb lenne, ha felébredne, mert a három együtt nem megy.

Egyébként ez "az egyetlen nyereséges üzletág eladása után (a veszteség) kiszámíthatóan évről évre csak tovább növekszik" kitétel is sántít. A sokat emlegetett DB pl. nem veszteséges. A jegyárai már közel vannak a magyarhoz. Lehet, hogy az extra bevételeket náluk inkább a szolgáltatás fejlesztésére költik?

Olvasom, hogy néhány észkombájn az áruforgalmat is akadályozni akarja, hogy nagyobb legyen a hatás. Úgy látszik a Cargos kollégák annyira már nem kollégák, hogy ne akarnának kib...ni velük. (Vagy gebedjenek meg, úgyis olyan vastagok lettek?) Jó lenne, ha valaki próbálna néhány józan szót szólni ennek az ötletnek a kitalálóihoz. Így sem nagy a támogatottsága a sztrájknak, de azért az ország lakosságának a nagyobbik része nem ingázik. Ha viszont a gyárból hazaküldik kényszerszabadságra műszakot, mert a vasút nem hozza meg az alapanyagot, azzal sok emberrel ki tudnak szúrni, most esetleg még eredményt is el tudnak érni, de csak a MÁV teljes szétzüllesztéséhez járulnak hozzá.
El tetszettek felejteni, a MÁV-ból ki kellett venni a Cargot, hogy a keresztbefinanszírozás megszűnjön.
Amúgy meg amelyik vasutasnak nem tetszik, hogy a 2 diplomájával és a tárcslóbálási vizsgájával csak ennyit keres, akkor irány a munkaerőpiac, vajon mennyit kap a mostani tudásáért??
Komolyan mondom bazmeg, ti betegek vagytok. (mármint akik komolyan gondolják, hogy egy cég bevétele a dolgozók bevétele). A dolgozó fix árra szerződött, és csakúgy nem szokás sehol a világban bónuszt kérni. vajh miért? Én miért nem kapok a vasút privatizációs pénzból? Az állami cég az enyém is nem? Miért a vasutasoké? A vasutasoké a vasút? Akkor tartsák rendben.
Bár valamennyi beírást nem olvastam el, -hisz sokan egymást ismétlitek- szeretnék egy pár "apróságot" megosztani veletek.

Azoknak, akik azt híresztelik, hogy a MÁV az ő, vagyis az adófizető pénzéből garázdálkodik annak figyelmébe ajánlanám az alábbi tényt: Az ÁLLAMNAK a MÁV-val szembeni adóssága 2006-ban 2000 000 000 000 Ft volt. Vagyis Kétezer milliárd!!! Nos akkor tisztelt állampolgárok, a MÁV élte fel a ti pénzeteket, vagy ti a MÁV-ét?
Ez az adósság a teljesített, de valójában soha nem finanszírozott több mint 4 évtizedes állami megrendelésekből adódott, illetve kötelezettségvállalásainak elmulasztásából, valamint ezek kamataiból áll. Ide sorolhatók a szociálpolitikai kedvezmények (kedvezményes diák, katona, nyugdíjas...stb, a katona iszállítások, és állami vállalatok szállítási igényeinek kielégítése, egészen a szovjet csapatok kivonásáig)

Nos, akkor ki tartozik kinek? Kinek a pénzéről beszélünk itt mostanában úgy, mintha a mienk, állampolgároké volna?

A Magyar állam legfőbb hitelezőjének tekinthetnénk a MÁV-ot, akinek az adósa a tulajdonosa, így egyszerűbb megszüntetni, szétdarabolni, hazudni neki egy "rossz gazdálkodás"-t mint a vele szembeni adósságunkat letudni becsülettel.

Csak, hogy az összegeket se kerüljük ki. Kétezer milliárddal lóg az állam, aki 55-60 milliárdot remélt a CARGO-ért, és ehelyett sikerült azt 102 milliárdért eladni, amelyből most kb 8,8 milliárd Ft erejéig szeretnének a dolgozók is részesedni.
A lakájmédia ezt beállítja úgy, hogy egy adóssághalmot görgető rossz céggel szemben szigorú tulajdonosi joggyakorlóként nem engedik elszórni az állam pénzét.

És még egy gondolat, sehol a világon nem létezik állami támogatás nélkül vasút. Még a gazdagabb országok (Francia, Német...stb) is horribilis pénzeket költ a vasútjára évente, és fejleszti. Az igaz, azok nem értenek hozzá annyira, mint ti itt fent jónéhányan. Olyan meg végképp nincs, aki innen lopná ki a pénzt saját disznóságai finanszírozására.

Gratulálok! Jól meg sikerült benneteket vezetni a Kákosy-Kóka párosnak.
Köszönöm, kedves lokimen, hogy helyre tetted azt a sok agyamosott beírást, - Hamsterét is! - már fentem a billentyűzetet, hogy én tegyem meg ugyanezt. Naponta járok a hatvani vonalom, mert a vonattól gyorsabb, egyszerűbb közlekedési eszköz nincs a Bp-Keleti - Bp.-Rákoscsaba viszonylatban. A vonatok tisztaságáról: NEM A VASUTAS SZEMETELI ÉS MOCSKOLJA BE A VONATOT! Különben meg 20perc alatt nemhogy takarítani, még a szemetet kiüríteni, mert a vonat már indul is vissza. A Nyugati mellett pedig nem a kormányzati negyedre kéne pocsékolni a lét, hanem a vonatfogadó kapacitást kéne bővíteni!...meg a Keleti mellett is! ...meg át kéne építeni Kőbánya-felső és Rákos vágány, váltó és biztosítóberendezés hálózatát is, hogy óránként ne csak 6-7 vonat tudjon itt áthaladni! Rákos és a Keleti között a mai napig "balra tarts" közlekedés van, ami II.világháború előtti örökség! A sztrájkkal pedig egyetértek, és úgy vállalok velük szolidaritást, hogy ezen idő alatt NEM ÜLÖK VONATRA, mégha netán közlekedne is néhány! Sok hozzá szólásból érzem azt a népies kiszólást, hogyaszongyahogy "megdöglött a tehenem, dögöljön meg a szomszédé is!" Nem tudtok sztrájkolni, mert f..stok, hogy ki rúg a főnök? Hát akkor rosszkor vagytok rossz helyen! Én örülök neki, hogy legalább a VDSZSZ összetud hozni annyi embert, akik nem EGYMÁS ELLEN, hanem EGYMÁS MELLETT állnak! ...mert két hülye magyar legalább három felé húz! ...a saját érdekében is képtelen összefogni a másikkal!!!! Ha meg hitelesen akartok a dolgokról tájékozódni, akkor felejtsétek el az agymosodákat: ATV, RTL Klub, TV2, m1-Napkelte! Jó reggelt, ébresztőőőőőő!!!
süti beállítások módosítása