Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, repülőgépekre, reklámokra, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

április 2014
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  <
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30

Hirdetés

Légszennyezettség

Budapest szmogtérképe

Ez megy most

  • NAR: @maestro1: Én is azt néztem, valahogy nem mutat jól a vágányrengeteg a köztéren. Mint egy rendezőpályaudvar. Tudom, sz... (2014.04.17. 15:32) Télpótló járat
  • Hamster: @tehtube: A rendszerváltáskor ugye ránk szakadtak az óriástáblák, Ausztria Lottó meg társai, mi meg azt hittük, hogy r... (2014.04.17. 15:20) Télpótló járat
  • Hamster: @bioLarzen: Megszállt ott is, bár úgy sejtem, nem ekkor: m.cdn.blog.hu/ha/hamster/image/AvD2/Budapest_TRAM_Villanyiut_... (2014.04.17. 15:17) Télpótló járat
  • bioLarzen: @tehtube: Haha, nekem pont a Varta-hirdetés tűnt fel a Moszkváson - nem emlékeztem, hogy az ilyen régóta ott volt :) (2014.04.17. 14:20) Télpótló járat
  • bioLarzen: Ha nem lenne az uccsó kép, erőst azt gyanítanám, hogy Ab a Budapest szállóban szállt meg :) Egyébként, tök lényegtele... (2014.04.17. 14:17) Télpótló járat
  • siófoki35: m.cdn.blog.hu/ha/hamster/image/AvD3/BKV_1033-5611_Ln56_AlsoVolgy_ut_19761226_AvD.jpg ez melyik megálló? (2014.04.17. 13:27) Télpótló járat
  • montmartre: Neked pedig, kedves Hamster, külön köszönet a sok, gyönyörűszép Füzesi-kasztnisért! Egy kérdést engedj meg, kérlek: a... (2014.04.17. 11:36) Télpótló járat
  • montmartre: @ainex: Szerintem a kék fülkés is Barkas - hasonlítsd össze a méretét a személyautókkal vagy az IZS furgonnal: kizárt,... (2014.04.17. 11:23) Télpótló járat
  • tehtube: Jó látni az egyébként számomra mindennapos látványt. A szomorú idő ellenére üde folt a kevés tábla, reklám. Ma már sem... (2014.04.17. 10:03) Télpótló járat
  • milliliteratura: V47: 6-20 óra közt négyperces átlaggal számolva van (lenne, mert messze nincs ennyi!) 14x15=210, ezen kívül nagyjából ... (2014.04.17. 09:23) Hidak, "csak úgy"
  • Utolsó 20

Címkék

125év (6) 2624 (8) abszurd (24) Ab van Donselaar (32) agyhúgykő (32) airway (94) álhír (5) állatkert (8) alpok (10) augusztus 20 (6) ausztria (26) autók (46) balaton (10) basel (7) bbc (6) bécs (21) belgium (11) bengáli (10) berlin (68) berlini fal (14) bkv (42) blog (20) budai vár (18) budaörs (18) budapest (547) budapesti pillanatok (16) buék (5) busz (49) c64 (10) city lights (35) commodore (11) csak egy kép (20) csak egy videó (123) csehország (14) cukiság (27) debrecen (19) design (5) díszkivilágítás (24) divat (6) doctor who (42) drezda (7) duna (23) életkép (22) életképek (24) életmód (6) elveszett (30) énblog (133) építészet (16) építkezés (7) épület (6) érdekesség (8) esti városkép (6) fan fiction (12) felhők (23) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (10) ferihegy (15) film (5) firka (5) fogaskerekű (12) fogyasztói (23) fotó (5) freddie mercury (5) füsti (6) gary moore (10) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (26) gondolatok (10) gőzmozdony (11) gyermekvasút (14) haditechnika (5) hajó (28) hampage (180) helikopter (8) hév (20) híd (12) (21) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) humor (99) idegenforgalom (15) ikarus (18) il 14 (9) írás (15) it (9) karácsony (5) karikatúra (5) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kép (6) képek (401) képregény (92) kérdés (5) kirándulás (10) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (25) ki vagy doki (14) köd (10) közlekedés (243) kritika (68) kulfoldi szemmel (58) látnivaló (5) lengyelország (31) lipcse (12) li 2 (15) ludmilla (5) m4 (12) magyarország (5) margit híd (7) máv (32) medve (6) metál (5) metró (24) miskolc (11) mittudoménmi (9) morál (11) morgás (107) mozi (5) mtp (7) muki (9) műrepülés (8) múzeum (20) nagypolszki (5) németország (92) neon (5) nerd (7) nohab (10) nosztalgia (122) nyíregyháza (6) olaszország (13) oldtimer (33) orkvadászok (11) ostrava (6) otthoni turista (30) pályahiba (6) panoráma (92) Peter Haseldine (11) point n click turista (7) popkultúra (72) pozitívum (12) prága (7) programajánló (22) púpos (7) queen (9) r.i.p. (8) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (9) reklám (18) relax (8) repülés (95) repülőgép (31) repülőgépek (48) repülőnap (30) repülőtér (5) retró (21) rock (40) sorozatok (15) stuttgart (5) svájc (26) szabadság híd (9) szeged (26) szergej (12) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (142) társadalom (5) tatra (6) tél (11) tévéműsor (26) Tim Boric (11) tömegközlekedés (222) történelem (15) trolibusz (42) turizmus (18) tűzvonalban (14) tűzvonalban saját (8) tv (63) überzenészek (15) utazás (144) utcakép (119) uv (25) várnegyed (5) város (214) városkép (53) városliget (7) vasút (199) vicinális (13) videó (349) villamos (395) vlog (7) youtube (123) zene (85) zlin (11) zürich (13) Címkefelhő

Légidaru a Széchenyi-hegy felett

2008.10.08. 11:34 :: Hamster

Szeptember 22-én lecserélték a Széchenyi-hegyi adótorony tetejét, a digitális műsorszórásra való áttérés részeként. A százkilencvenegynéhány méteres antenna utolsó, tizenvalahány méteres szakaszát ipari alpinisták leválasztották a szerkezetről, a leemelés, illetve az új antennacsúcs beemelése pedig daruval történt. Repülő daruval, hogy butaújságírósan fogalmazzak: egy orosz gyártmányú, Kamov Ka-32 típusú helikopterrel, melyet egy svájci cég üzemeltet. Egy német cég megbízásából. Egy magyar cég számára. Éljen a globalizáció! ;)

HB-ZFX

A Ka-32-est a nyolcvanas években fejlesztették ki a Ka-27-es tengeralattjáró-vadászból. Jellegzetes Kamov-masina az egymással ellentétes irányba mozgó koaxiális rotorokkal. Az A alváltozat a nemzetközi szabványoknak megfelelő felszereltséget jelenti, ezen belül az A12 a Svájc által elismert verzió.

És most jöjjön egy négy és negyed perces videó a daruzásról. Amikor ugyanis rájöttem, hogy nem igazán alkalmas fotózásra az idő, gyorsan áttértem a filmezésre. Mára virradó éjszaka pedig felfedeztem magamnak a Microsoft MovieMakert, úgyhogy ez egy erősen vágott verzió, mivelhogy a daruzás sok egyhelyben függeszkedéssel és lassú mozgással jár, így nem kimondottan akciódús látvány. Viszont marha érdekes ilyesmit élőben látni!

Ha akadozik a videó, állítsd le (||), és várd meg, amíg a letötést jelző csík elkúszik a jobbszélre. Ha már letöltődött, nem fog megszakadni.

A gép rendelkezik robotpilótával (állítólag olyannal, hogy ha csak egy ember repüli a masinát, akkor bekapcsolja a függeszkedés üzemmódot, és otthagyhatja a kormányokat, amíg a darut kezeli - bár érdekelne, hogy ezt megengedik-e az európai szabályok, vagy csak egy lehetőségről van szó), de azért úgy gondolom, így sem feltétlenül könnyű feladat ennyi ideig egyhelyben lebegni, és aztán - immár megterhelve - megint elindulni.

Száznemkevés méter magasban...

A helikopteresek mellett nem szabad megfeledkezni a tornyon dolgozó ipari alpinistákról sem: ők azok, akikkel semmi pénzért sem cseréltem volna :)

8 komment

Címkék: repülés videó vlog helikopter kamov ka 32

A bejegyzés trackback címe:

http://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr56702477

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Jópofa. Az igazi "légidaru" itt van: en.wikipedia.org/wiki/S-64_Skycrane

Jóval nagyobb a hasznos terhelése, mint a Kamovnak.
(www.flugzeuginfo.net/acdata_php/acdata_ka32_en.php)

Viszont az is igaz, hogy a koax-rotorok miatt a Kamov sokkal nyugisabban tud lebegni.
Persze, meg hozhattak volna Mi-10-est vagy Mi-26-ost is (utóbbi 20 tonnát bír emelni), vagy még ki tudja, mi mindent... de minek? :)
Nem azt mondtam, hogy az kellett volna. :) Csak azt akartam jelezni, hogy az "igazi" légidaru nevet ez az S-64-es viseli.

BTW: en.wikipedia.org/wiki/Mil_Mi-10
Mi-10
ha a youtube helyett a dailymotionra raknád, nem akadna.
nem semmi, gondolom hazafele meg vittek helyette nemi sört :)
Ha valakit érdekel az új elem felhelyezése, akkor arról meg nekem sikerült elkapnom egy pillanatot (jobbanmondva többet is, de csak ezt tettem fel):
www.flickr.com/photos/akoskiss/2879073895/

(Köszönet Hoszinak, hogy felhívta a figyelmemet a bejegyzésre!)
akoskiss : Ez se rossz beállítás, de legszívesebben azon a helikopteren lettem volna, ami délelőtt ott keringett a hegy körül, és vélhetőleg filmezte a daruzást :)