Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, repülőgépekre, reklámokra, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

augusztus 2016
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  <
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  3. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  4. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  5. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  6. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  7. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...
  8. "It was a good time to be 27"Már írtam arról, milyen nagyszerű dolog, hogy a különböző külföldi villamosbarátok nem egyszerre jártak Magyarországon, mert így szinte teljesen mást láthatunk Geoffrey Tribe '69-es, Peter Haseldine...
  9. Budapest és Miskolc utcáin járva '76 februárjában1976 fontos év volt a budapesti villamosokról készült képeket illetően: akkor látogatott ide először Ab van Donselaar, Tim Boric, és akkor kezdett rendszeresen idejárni Heinz Heider. Ez egyszerűen...
  10. Fallal és anélkül, első részPár hete írtam arról, hogy Berlin folyamatosan változik, és lassan eltűnnek azok a foghíjak, melyeket a Fal lebontása hozott létre. Persze az az igazság, hogy egy 160 kilométer hosszú, helyenként...

Címkék

103 (6) 125év (6) 2624 (11) 41-es (6) 424 (7) abszurd (26) Ab van Donselaar (34) agyhúgykő (51) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (51) autók (63) bach (5) balaton (17) basel (7) bbc (8) bécs (34) belgium (11) bengáli (12) berlin (132) berlini fal (20) bkv (42) blog (23) budai vár (24) budaörs (33) budapest (684) budapesti pillanatok (36) buék (7) busz (63) c64 (10) caf (10) city lights (63) class 56 (6) commodore (16) csak egy kép (34) csak egy videó (222) csehország (14) csörgő (5) cukiság (31) debrecen (24) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (25) életkép (22) életképek (27) életmód (6) elveszett (30) énblog (241) építészet (53) építkezés (18) épület (12) érdekesség (12) erfurt (7) esti városkép (7) fan fiction (12) feldolgozások (9) felhők (24) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (20) film (8) firka (5) fogaskerekű (13) fogyasztói (24) fonódó (9) fotó (5) freddie mercury (5) füsti (6) gary moore (17) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (51) gitár (16) gmap (12) goldtimer (5) gondolatok (10) gőzmozdony (14) gyermekvasút (15) haditechnika (10) hajó (34) hampage (240) hangszerek (8) hármashatárhegy (5) helikopter (10) hév (23) híd (28) (22) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (6) humor (113) idegenforgalom (21) ikarus (22) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) kalef (9) karácsony (8) karikatúra (5) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kép (6) képek (613) képregény (94) kérdés (5) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (34) ki vagy doki (14) köd (18) köln (32) kölni dóm (5) közlekedés (304) kritika (70) kulfoldi szemmel (60) lánchíd (7) látnivaló (9) lengyelország (35) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (10) m4 (14) maci (6) mackó (6) magyarország (6) margit híd (8) már nincs (5) máv (33) medve (7) metál (8) metró (36) miskolc (23) mittudoménmi (9) MOD (7) morál (11) morgás (122) mozi (5) mtp (7) muki (10) münchen (24) műrepülés (8) múzeum (38) nagypolszki (5) németország (262) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (18) nosztalgia (159) nürnberg (18) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (9) NZA (8) olaszország (13) oldtimer (58) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (35) pályahiba (6) pályaudvar (20) panoráma (100) pécs (10) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (9) popkultúra (98) pozitívum (12) pozsony (7) prága (7) programajánló (25) púpos (12) queen (10) r.i.p. (10) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (20) relax (11) repülés (114) repülőgép (39) repülőgépek (55) repülőnap (31) repülőtér (6) retró (25) rock (54) s-bahn (9) semmering (7) SNL (12) sorozatok (15) soundcloud (9) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (17) szlovákia (8) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (174) társadalom (5) tatra (12) taurus (6) technika (31) technikatörténet (25) tél (11) templom (12) tévéműsor (26) thin lizzy (5) Tim Boric (13) tömegközlekedés (308) történelem (25) trolibusz (46) turizmus (19) tűzvonalban (14) tűzvonalban saját (8) tv (82) überzenészek (16) utazás (230) utcakép (145) uv (27) vár (9) várnegyed (8) város (343) városkép (79) városliget (8) vasút (304) vélemény (7) vicinális (13) vidám park (5) videó (561) villamos (556) vlog (7) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (28) youtube (200) zene (138) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Légidaru a Széchenyi-hegy felett

2008.10.08. 11:34 :: Hamster

Szeptember 22-én lecserélték a Széchenyi-hegyi adótorony tetejét, a digitális műsorszórásra való áttérés részeként. A százkilencvenegynéhány méteres antenna utolsó, tizenvalahány méteres szakaszát ipari alpinisták leválasztották a szerkezetről, a leemelés, illetve az új antennacsúcs beemelése pedig daruval történt. Repülő daruval, hogy butaújságírósan fogalmazzak: egy orosz gyártmányú, Kamov Ka-32 típusú helikopterrel, melyet egy svájci cég üzemeltet. Egy német cég megbízásából. Egy magyar cég számára. Éljen a globalizáció! ;)

HB-ZFX

A Ka-32-est a nyolcvanas években fejlesztették ki a Ka-27-es tengeralattjáró-vadászból. Jellegzetes Kamov-masina az egymással ellentétes irányba mozgó koaxiális rotorokkal. Az A alváltozat a nemzetközi szabványoknak megfelelő felszereltséget jelenti, ezen belül az A12 a Svájc által elismert verzió.

És most jöjjön egy négy és negyed perces videó a daruzásról. Amikor ugyanis rájöttem, hogy nem igazán alkalmas fotózásra az idő, gyorsan áttértem a filmezésre. Mára virradó éjszaka pedig felfedeztem magamnak a Microsoft MovieMakert, úgyhogy ez egy erősen vágott verzió, mivelhogy a daruzás sok egyhelyben függeszkedéssel és lassú mozgással jár, így nem kimondottan akciódús látvány. Viszont marha érdekes ilyesmit élőben látni!

Ha akadozik a videó, állítsd le (||), és várd meg, amíg a letötést jelző csík elkúszik a jobbszélre. Ha már letöltődött, nem fog megszakadni.

A gép rendelkezik robotpilótával (állítólag olyannal, hogy ha csak egy ember repüli a masinát, akkor bekapcsolja a függeszkedés üzemmódot, és otthagyhatja a kormányokat, amíg a darut kezeli - bár érdekelne, hogy ezt megengedik-e az európai szabályok, vagy csak egy lehetőségről van szó), de azért úgy gondolom, így sem feltétlenül könnyű feladat ennyi ideig egyhelyben lebegni, és aztán - immár megterhelve - megint elindulni.

Száznemkevés méter magasban...

A helikopteresek mellett nem szabad megfeledkezni a tornyon dolgozó ipari alpinistákról sem: ők azok, akikkel semmi pénzért sem cseréltem volna :)

8 komment

Címkék: repülés videó vlog helikopter kamov ka 32

A bejegyzés trackback címe:

http://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr61702477

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Jópofa. Az igazi "légidaru" itt van: en.wikipedia.org/wiki/S-64_Skycrane

Jóval nagyobb a hasznos terhelése, mint a Kamovnak.
(www.flugzeuginfo.net/acdata_php/acdata_ka32_en.php)

Viszont az is igaz, hogy a koax-rotorok miatt a Kamov sokkal nyugisabban tud lebegni.
Persze, meg hozhattak volna Mi-10-est vagy Mi-26-ost is (utóbbi 20 tonnát bír emelni), vagy még ki tudja, mi mindent... de minek? :)
Nem azt mondtam, hogy az kellett volna. :) Csak azt akartam jelezni, hogy az "igazi" légidaru nevet ez az S-64-es viseli.

BTW: en.wikipedia.org/wiki/Mil_Mi-10
Mi-10
ha a youtube helyett a dailymotionra raknád, nem akadna.
nem semmi, gondolom hazafele meg vittek helyette nemi sört :)
Ha valakit érdekel az új elem felhelyezése, akkor arról meg nekem sikerült elkapnom egy pillanatot (jobbanmondva többet is, de csak ezt tettem fel):
www.flickr.com/photos/akoskiss/2879073895/

(Köszönet Hoszinak, hogy felhívta a figyelmemet a bejegyzésre!)
akoskiss : Ez se rossz beállítás, de legszívesebben azon a helikopteren lettem volna, ami délelőtt ott keringett a hegy körül, és vélhetőleg filmezte a daruzást :)

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu