Az elmúlt napokban a sajtó tele volt azzal, hogy lesz-e kúszóváltó a Margit hídnál, vagy sem. Valószínűleg sokan el se tudják képzelni, mi az a kúszóváltó, úgyhogy itt egy kép róla:
Tehát a kúszóváltó egy, a meglevő vágányzat tetejére tehető vágánykapcsolat, aminek valamiféle változatát visszaemlékezések szerint 60 évvel ezelőtt még Budapesten is ismerték (mailben mesélte valaki, hogy valami ilyesmit látott a Nagyszombat utcai amfiteátrum melletti elágazásnál, amikor a villamost a Lajos utcából áttették a Korvin Ottó (ma Pacsirtamező) utcába - az építési forgalom már utóbbiba kanyarodott, miközben a forgalmi kocsik még előbbiben mentek - aztán amikor végeztek az építkezéssel, leemelték a szerkezetet a sínről).
Szombat délelőtt a Nohab-GM Alapítvány Nohabja látogatást tett Kőbánya-Hízlaló szellemállomáson. Pontosan nem tudom, miért csinálták, de a Nohabot szeretjük, itt meg még eleve soha nem sikerült vonatot villamossal együtt fotóznom, nem hogy pont egy ilyen nagydízelt!
Aztán persze nem szabad elfeledkezni a kúszóváltót a helyszínre fuvarozó síndöcögényekről sem. Péntek este a Jászai Mari térre a 7061-es és 7040-es Muki közt ezen az ősi pőrekocsin utazott a speckó kütyü. Végre ilyet is láttam a városban, ráadásul pont a Nagykörúton! Igaz, a fények nem voltak tökéletesek, de azért jó volt.
A Duna áradása miatt a 2-es villamos is csak a Március 15. térig jár, ahová egy másik kúszóváltót építettek be. Ezt szombat este a 7039-es és a 7040-es Muki vitte a helyére. A 2-esen eleve nem nagyon szoktak Mukik járni, pláne nem helytelenben, ahogy itt fentebb láthatjuk.
Ez megy most