Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, repülőgépekre, reklámokra, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

június 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Ez megy most

  • Flankerr: A BMW kéne erősen. És igen, a Nagypolákok egyszerűen nem bírták olyan jól a ridegtartást (2017.06.20. 21:36) Oldtimerek a Balaton partján
  • nyelv-ész: A Nagypolákok többnyire azért tűntek el olyan hamar, mert főleg közületi autók voltak. Rozsdásodtak, mint az istennyil... (2017.06.20. 19:11) Oldtimerek a Balaton partján
  • Flankerr: @sako: Kalóz Jack 100 élete, imádtam :) (2017.06.16. 22:39) Kis szünet két vonatfotózás közt, megint
  • Udo von Schmetterling: Györök,Vonyarc,Gyenesdiás.... Ha úgy lenne pénzem,ahogy nincs,ott élnék. Én viszont '91-ben nyaraltam az akkor már Ifj... (2017.06.15. 17:23) Kis szünet két vonatfotózás közt, megint
  • sako: Basszus, Balatongyörök, életem legszebb nyaralásai kötődnek oda. 91 és 92 nyara, baráti társaság, haverok, csajok, gyö... (2017.06.15. 09:51) Kis szünet két vonatfotózás közt, megint
  • sako: +éljen a villamosítás" A trolibusz ott kapál, az autóbusz amott gereblyézik, a villamos itt ás... Hö-hö-hö-hö-hö (2017.06.14. 10:51) A füstölgő Papagáj
  • Hamster: @nyelv-ész: A mai utasok eleve kormolódni mennek, világos, hogy hazaérkezés után irány a fürdőszoba, de régen aki vasú... (2017.06.12. 20:36) A füstölgő Papagáj
  • nyelv-ész: @Hamster: Nyilván a fehér nem fehér egy ilyen után, de lássuk be, ez leginkább a bakter feleségének jelent problémát. ... (2017.06.12. 20:31) A füstölgő Papagáj
  • Hamster: @nyelv-ész: Kicsit olyan érzésem volt, hogy részben show volt a füst, mert nem kellett rettentően erőlködnie, gyakorla... (2017.06.12. 20:27) A füstölgő Papagáj
  • nyelv-ész: Nem tudom, mivel etetik a 477-eseket, meg tényleg rendesen felfűtik-e indulás előtt, de emlékeim szerint anno nálunk c... (2017.06.12. 20:14) A füstölgő Papagáj
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  3. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  4. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  5. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  6. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  7. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  8. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...
  9. "It was a good time to be 27"Már írtam arról, milyen nagyszerű dolog, hogy a különböző külföldi villamosbarátok nem egyszerre jártak Magyarországon, mert így szinte teljesen mást láthatunk Geoffrey Tribe '69-es, Peter Haseldine...
  10. Budapest és Miskolc utcáin járva '76 februárjában1976 fontos év volt a budapesti villamosokról készült képeket illetően: akkor látogatott ide először Ab van Donselaar, Tim Boric, és akkor kezdett rendszeresen idejárni Heinz Heider. Ez egyszerűen...

Címkék

103 (6) 125év (6) 2624 (12) 41-es (6) 424 (7) abszurd (26) Ab van Donselaar (34) agyhúgykő (55) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (55) autók (65) bach (5) balaton (21) basel (7) bbc (8) bécs (36) belgium (11) bengáli (12) berlin (134) berlini fal (20) bkv (42) blog (27) budai vár (24) budaörs (35) budapest (705) budapesti pillanatok (39) buék (8) busz (65) c64 (12) caf (10) city lights (66) class 56 (7) commodore (16) csak egy kép (34) csak egy videó (235) csehország (17) csehszlovák (5) csörgő (7) cukiság (32) debrecen (24) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (30) életkép (22) életképek (29) életmód (6) elveszett (30) énblog (285) énzene (17) építészet (61) építkezés (20) épület (13) érdekesség (14) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (10) felhők (25) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (25) film (8) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (13) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (8) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (22) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (54) gitár (27) gmap (12) goldtimer (5) gondolatok (10) gőzmozdony (15) gyermekvasút (17) haditechnika (10) hajó (37) hampage (249) hamster (5) hangszerek (9) hármashatárhegy (5) helikopter (10) hév (23) híd (29) (22) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (115) idegenforgalom (21) ikarus (22) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (8) karikatúra (5) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kép (6) képek (656) képregény (94) kérdés (5) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (37) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (314) kritika (70) kulfoldi szemmel (60) lánchíd (7) last ninja (5) látnivaló (9) lengyelország (36) lhbs (24) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (13) m4 (15) maci (6) mackó (6) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (5) mátyás-templom (6) máv (34) medve (7) metál (9) metró (40) miskolc (23) mittudoménmi (9) MOD (7) morál (11) morgás (124) mozi (5) mtp (7) muki (10) münchen (24) műrepülés (8) múzeum (41) nagypolszki (6) németország (280) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (27) nosztalgia (170) nürnberg (19) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (9) NZA (8) olaszország (13) oldtimer (61) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (35) pályahiba (6) pályaudvar (22) panoráma (105) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (9) popkultúra (106) pozitívum (12) pozsony (10) prága (7) programajánló (25) púpos (12) queen (10) r.i.p. (10) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (20) relax (12) repülés (118) repülőgép (40) repülőgépek (59) repülőnap (31) repülőtér (11) retró (26) rock (60) s-bahn (10) semmering (7) SNL (14) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (18) szlovákia (18) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (182) társadalom (5) tatra (12) taurus (6) technika (32) technikatörténet (32) tél (11) templom (12) tévéműsor (27) thin lizzy (5) Tim Boric (13) tömegközlekedés (317) történelem (27) trolibusz (46) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (86) überzenészek (16) utazás (251) utcakép (146) uv (29) vár (9) várnegyed (8) város (362) városkép (83) városliget (8) vasút (329) vélemény (8) vicinális (13) vidám park (5) videó (606) villamos (572) vlog (7) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (222) zene (158) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Berlini városnézés - hajóval

2011.01.21. 21:20 :: Hamster

Mivel anno a suliban a földrajz-oktatás nagyjából arra korlátozódott, hogy hol van vasérc és feketekőszén, illetve melyek a baráti országok, Berlin vízrajzáról sokáig csak annyit tudtam, hogy van a Spree folyó, és vannak még mindenféle tavak is körülötte. Hogy konkrétan be lehet járni a várost hajóval, az csak akkor derült ki számomra, amikor először végigvonatoztam a várost átszelő Stadtbahnon (ez a név nem az S-Bahnt jelöli, hanem egy kelet-nyugati kötöttpályás folyosót, amin többek közt persze S-Bahn is közlekedik), majd lementünk Potsdam felé: az volt az érzésem, hogy állandóan vagy épp átmentünk valami víz felett, vagy mellette haladtunk huzamosabb ideig. Persze lehet, hogy erről azért nem beszéltek nekünk, mert akkoriban a hajózási útvonalak nagy részét helyes kis drótakadályok díszítették, a partokat pedig őrtornyok - a másik Berlinről meg még kevesebb szó esett...

Az itt látható hajós csendélet láttán én biztos valami belga városra tippelnék, pedig ez Berlin legbelsejében készült: a távoli magasházak irányában másfél kilométerre a Potsdamer Platz van, tőlünk félig háttal jobbra pedig körülbelül fél kilométerre az Alexanderplatz. Persze egy budapestinek a víz és a hajók természetesek a városban, de Berlinben a Spree korántsem olyan központi dolog, mint nálunk a Duna. És talán mert ez a folyó kisebb is, mint a miénk (illetve nincs rajta tranzitforgalom), sokkal lazábbnak tűnő élet volt rajta. 

Már az is érdekes volt, ahogy eljutottunk ide, az egykori DDR főváros központjába: északnyugaton, Charlottenburgban szálltunk fel a hajóra, és több zsilipelés után, különböző csatornákon át jutottunk ki a Spree-re délkeleten, közben bejárva az egykori nyugati oldal jelentős részét. A fentebbi fotón amúgy balra az Új Lovarda oldala látható, mögötte az egykori kelet-német parlament épülete, a "Köztársaság Palotája", a sor végén pedig a berlini Dóm. Ezt a képet pont így ma már nem lehetne megcsinálni, mivel a szocmodern parlament épületét azóta lebontották. Vélhetően kevés könnyet ejtettek érte...

A zsilipelés városi közlekedési jelleggel történt: beálltunk a zsilipbe, a közlekedési lámpa pirosat mutatott, a víz emelkedni kezdett, a zsilip kinyílt, a lámpa zöldre váltott, mi kihaladtunk.

Ha jól tévedek, ez a Bode Múzeum épülete. Berlin közepén a múzeumoknak külön szigete van, ez az egyik ilyen intézmény itt, ezen kívül itt található a híres Pergamon Múzeum, a Régi Múzeum, az Új Múzeum, és a Régi Nemzeti Galléria. Ezeknek van egy közös tulajdonsága: hogy sajnos még egyiket se tudtam meglátogatni :(

Ez is egy érdekes "együttállás": nem tudom, ez a réginek látszó vitorlás mennyire régi valójában, de nekem tetszett! Mögötte rögtön egy panelház látszik, hogy sejtsük, merre járunk, a távolban viszont már ott a Reichstag kupolája.

Egy kicsit közelebbi kép a Reichstagról - igazából nem erre az irányra van kihegyezve az épület látványa, de ez van :)

A környéken sok más épület is a német szövetségi parlamenthez tartozik, például a bal oldali Paul-Löbe-Haus. Az épület bal szélénél a a fal tövében fehér kereszteket láthatunk, ezek a Berlini Fal áldozataira emlékeznek.

Az azóta már elkészült új főpályaudvar, itt még építés közben. Ez a környék egyébként azóta is kicsit olyan, mint a Nemzeti Színház parkolója a pesti Milleniumi Városközpontban (azaz picit provizórikus, és nem picit kaotikus), csak az itteni építkezések kicsit nagyobb volumenűek.

Most már nagyon sajnálom, hogy anno nem fotóztam többet, bár ez még ugye pótolható. Mindenesetre ez a pár órás hajóút egyszerre volt érdekes és kellemes, és utóbbi nem csak az útközben felszolgált koktélok miatt :)

22 komment · 1 trackback

Címkék: utazás berlin németország hajó idegenforgalom berlini fal

A bejegyzés trackback címe:

http://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr802603620

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Üvegfelhő lesz az egykori NDK Országháza helyén 2011.01.21. 22:09:38

A volt kelet-berlini Palast der Republik helyén az egykori Hohenzollern Palota mintájára építenék fel az új Berliner Stadtschlosst és a Humboldt Forumot. Az építési munkálatok 2010-ben kezdődnek. A Stella-féle terv mellett azonban most a ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Az egyébként milyen béna már, hogy az ingatlanmagazin.com trackbackel mindenhová :)
@mestska: Thx!

"Az egyébként milyen béna már, hogy az ingatlanmagazin.com trackbackel mindenhová "
Mindenhová? Hova máshová trackbackelt? Amúgy itt legalább a témához tartozik a linkjük, azt sokkal jobban utálom, amikor valakik csak azért beletrackbackelnek valami tök mást, mert mondjuk a bejegyzés kint van az Index címlapon, ő meg reklámparazitáskodni akar :-/
@Hamster:

urbanistán is láttam a linkjüket. Amúgy azért szúrja a szemem (nem annyira, mint az általad említett reklámparazita), mert ők mégiscsak egy professzionális weboldal....
@mestska: Na ja, mondjuk valóban úgy lenne korrekt, ha ő is nyomna ide egy linket, vagy hivatkozna valahol a szövegben, így tényleg csak reklám. Gondolom valahogy scriptesítve. Mondjuk a "moderál" funkció még mindig rendelkezésünkre áll :)
egyébként Berlinben nem voltam még. NAgyon sokáig nem is vágytam oda, de nagyon sokat nőtt a szememben a város az elmúlt években, egyszerűen érdekes lett. Na, talán majd jövőre :)
@mestska: Az a durva, hogy a 2005-ös képekhez képest is mennyi minden változott. És miközben ennyi minden változik, azt hallani, hogy el vannak adósodva, hogy lassan haladnak a rehabilitációs programok. És bár tényleg kicsit nyögenyelősen haladnak, de bárcsak nálunk is ugyanezt jelentené a "lassan halad"!
Én Berlinben élek.
Életem legjobb döntése volt. Hihetetlenül élhető, zöld, természetközeli, ugyanakkor emberközpontú város.
Szia Hamster, nem tudtam hová tegyem ezt: néhány UV-fotó

hotfile.com/dl/98654196/7b3060b/uv.rar.html
" mivel a szocmodern parlament épületét azóta lebontották. Vélhetően kevés könnyet ejtettek érte..."

Egy igen modern épület volt, egy dolgoz kivéve: tele volt azbesztszigeteléssel.
"Az épület bal szélénél a a fal tövében fehér kereszteket láthatunk, ezek a Berlini Fal áldozataira emlékeznek."

Eredetileg a kereszteket az áldozatok elhalálozási helyén állították fel, később koncentrálták őket.

de.wikipedia.org/wiki/Wei%C3%9Fe_Kreuze
Pergamon nagyon ott van. Még 86-ban jártam a múzeumszigeten, sajnos a berlini hajókázás kimaradt.
Helyette a tóvidéken csónakáztunk két hétig. Ha megnézed a térképet Berlintől északra, Fürstenbergtől keletre van Himmelpfort nevű kis falu, körülötte tavacskák, lagúnákkal, csatornákkal összekötve. Van ott vagy 7-8 ilyenSee meg olyanSee, lehet vagy 20 km-t evezni Lychenig. Nagyon hangulatos vidék.
Berlin viziútjai:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/archive/0/02/20080815105417!Havelkanal_Karte_der_Berliner_Wasserstrassen.png
Hát ha Berlin, Spree és hajótúra, akkor nálam a CSD auf Spree viszi a pálmát! :)
Az év legbulisabb hajótúrája, az 1000% :)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Azért azt nem mondod, hogy szép is lett volna? Pláne abban a környezetben?
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ez nagyon király, be is linkelem a cikkbe mindjárt, köszi! Azért ez embertelen mennyiségű hajózási útvonal...
@Hamster: Arról, hogy mi a szép, lehet vitát nyitni.

De ennek a vitának különösen nincs sok értelme egy olyan városban, amit 45-ben rommá lőttek.

Mai szemmel lehet nem volt szép, de 84-ben, mikor előszőr láttam, az az épület volt a modern építészet nonpluszultrája.

Érdemes lett volna megtartani, de a benne levő azbeszt ezt nem tette lehetővé.

A téren vele szemben álló egykori NDK külügyminisztérium például sokkal ocsmányabb volt, és semmi különleges nem volt benne.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Hát, ha az Alexen lett volna, nyilván rendben van, maradt volna egy dögös rendezvényszínhely (és most eszembejutottak azok a DDR revüműsorok, amiket a magyar tévé is mindig átvett). De ott, a múzeumok közt? Én olyan régimódi vagyok, hogy nem bírok egy épületet csak úgy magában értékelni, hanem csak a környezetével együtt. Például a Roosevelt téren hiába kevésbé erőszakos a Libakaki Palota utódja önmagában, azon a helyen ez az új izé is gyenge, oda nem illő, fantáziátlan.

Egyébként milyen részében volt azbeszt, amit nem lehet eltávolítani totális bontás nélkül? Egy időben gyakorlatilag mindenben volt azbeszt, mégse mindent bontottak le.
@Hamster: No, utánagugliztam, és nekem az jött le, hogy meg tudták volna oldani az azbesztes részt, csak nem igazán akarták. Gondolom egyrészt mert nem akartak az egykori NDK politikájának egyik fő szimbólumára ennyit költeni, másrészt meg gondolták, jobb lesz oda valami más. Igaz, perpillanat nem tudom, mi lesz az a más.
@Hamster:
A kettő együtt a bontás mellett szólt.

Ha a volt NDK hatalmi jelképeiről beszélünk, akkor a TV-tornyot is le lehetne bontani, mivel az legfőképp a nyugati mikrohullámú telefonok lehallgatását, illetve Nyugat Berlin optikai megfigyelését szolgálta.