Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A 2011-es villamosnap vége két percben

2011.09.04. 01:05 :: Hamster

A 2011-es Villamosnap nagy részét átaludtam (egyszer egy héten aludja azért ki magát az ember!), de a végén még épp kiértem, hogy lássak egy menetet TW6000-essel és Gépnaranccsal (T5C5K) a Kiskörúton, majd elkapjak pár kerülőúton (némelyik közülük a 61-esen és a 4-esen át szó szerint megkerülte a belvárost) a kocsiszínbe visszatérő kocsit. Mivel közben fotózni is akartam, a videók egy része úgy készült, hogy a kamerát letettem a járdára, és reméltem, hogy körülbelül sikerült belőnöm előre, mi fog látszódni a képen / nem dől fel / nem kapja fel valaki és rohan el vele :)

34 komment

Címkék: budapest bkv videó nosztalgia villamos uv csak egy videó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr993201133

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@tizenegyker: Igen, ez hatalmas dolog, hogy már lehet ilyet csinálni, mert korábban gondolni se volt szabad ilyenre, de a szervezők megteremtették a lehetőséget.
jó egy nap lehetett.
a Móriczos átkötésen jó lenen menetrendszerűen látni a Combinot.
Más: beszélgetni kezdtünk a villamosokról, és dilemmába ütköztünk. Rögtön gondoltuk, hogy egy vérprofihoz fordulunk ez ügyben, így eszünkbe is jutottál. A kérdés az, hogy a CSV-ken miért van mindig sörszag? :-)

Mivel mindegyik ilyen szagú, biztosak vagyunk benne, hogy nem valódi sör van a dologban. Komló kaszni? Maláta ülések? Mi a titok?
@retekblog: Biztos sör, újabban tapasztaltam, hogy sok urbánus parasztgyerek száll fel úgy, hogy kezében a sörösdoboz/üveg, leül, iszik, aztán lerakja a padlóra, ha kiürült. Meleg van, szomjasak, és otthon a barlangban a jetik nem figyelnek ilyen apróságokra :( Aztán ha kiömlik a maradék, hogy mennyi időnként takarítanak full felmosással, azt nem tudom.

Más tippem nincs. A régebbi tujákon és buszokon denszesz szag volt telente, a légrendszerek jégtelenítése miatt, de az tök más szagú ugye.
@Rocko-: Igazából perpillanat 18-as villamost lenne ott jó látni, hogy ne kelljen átszállogatni, ha az ember a Moszkvásra igyekszik (ugye a Gellért rakparton vágányt építenek, a 18-as meg csak Newbuda Centerig (leánykori nevén Fehérvári úti lakótelep/Bocskai út) közlekedik), de a dél-budaiaknak nem járnak ilyen úri huncutságok.
@Hamster: hát azt is. de azt tervezik majd 20 év múlva ha elkékül a 4-es metró.
szóval egy 18 és 4-esből mehetne a 61-es? :)
@Rocko-: Nem tudom, de röhej, hogy ha nincs nagy sietség, akkor a 4-essel megyek az Alléééétól a Moszkvásig, mert nem kell átszállni, ülőhely is van, légkondi is van. És biztos nem csak én. Mintha nem lenne eléggé tele a Nagykörút utasokkal... A 61-es meg a halál 'szán áll meg, az már nem is a Móricz, inkább a Fadrusz utca, bár mostanában legalább gyakran jár, amióta az 56-ossal összekötötték. Hiába, a villamos egy proli közlekedési eszköz, ami Budapesten Hűvösvölgy felé közlekedik csak normális színvonalon (eltekintve az idióta lassújelektől, meg a Nagyhíd állapotától) :) Itt Dél-Budán három járat közlekedik, de úgy, hogy egyik feltartja a másikat - már amikor épp nem építenek aluljárót, metrót, Vámház körutat, Kálvin teret, Körteret, Szabadság hidat, csatornát, Károly körutat, rakpartot, akármit. És most szerintem jövőre megcsinálják azt a pár száz métert az FMH környékén, hogy akkora is jusson valami. Szerintem a világban nincs még egy villamosvonal, amit tíz év alatt ennyiszer és ennyi helyen vágtak el...
@Hamster: "hogy ha nincs nagy sietség"
érthető. de a napi, rutinszerű közlekedés nem erről szól, valljuk be. az ember lehetőség szerint A-ból B-be. a leggyorsabban szeretne eljutni.
ismétlem, napi jellegű közlekedéskor, és nem olyankor, amikor az utazás maga cél.
"A 61-es meg a halál 'szán áll meg"
kétség kívül nagy az átszállási táv: 300 méter, egy megállónyi. ezen javítana az összekötés.
@Hamster: kb. mint hogy most már a csiklós volvok hátsó szekciójában is fixen csövesszag terjeng. csöves nélkül is.
"nem kapja fel valaki és rohan el vele :)"

Maranelloban a Ferrari gyár előtt megkértünk egy német nénit, csináljon rólunk egy képet, amin mindannyian rajta vagyunk. Azért őt választottuk, mert ha el is fut a géppel, utolérjük. Viszont ő fotózni nem tudott.
@Rocko-: Annyira nem vagyok ám perverz, hogy csak azért menjek egy kört a Nagykörúton, hogy menjek egy kört a Nagykörúton. Akkor megyek erre, ha mondjuk a Várbusszal mennék tovább, vagy az Őslénycenterbe. Utóbbi megint egy Körtér - 61-es vá. távolsággal van messzebb a Moszkvástól a kelleténél.
@Rocko-: Ne is mondd, ma felszállt egy rothadásügyi szagember a Combinóra, azt hittem, elhányom magam, pár másodperc alatt kétméteres sugarú kör lett körülötte az amúgy nem épp üres villamoson. A következő megállónál inkább előrementünk két ajtónyit, mert durva volt. Én gondolkoztam, hogy szólok a sofőrnek, de haver lebeszélt, mert szerencsétlen se merne hozzányúlni, ha meg rendőrt kell hívni, akkor arra a napra annyi a menetrendnek.

És az a baj, hogy ez mindennapos probléma, ami nem javul, hisz csak az aluljárókból lettek kirakva, úgyhogy egy részük felköltözött a BKV-ra. És ami igazán gáz: hogy amikor ellenőr/sofőr intézkedik, általában van érzőszívű okostojás, aki elkezd hápogni, hogy az is ember, ne tegye le, mit képzel, blabla. Mert a szagembernek jogai vannak, én meg a pikkelysömörös bőrömmel esetleg kapjak el tőle valami szart azért, mert utána kapaszkodtam ott vagy ültem le... Nem az a baj az ilyen alakokkal, hogy hajléktalanok, hanem hogy kibírhatatlanul büdösek, és nincsenek senkire tekintettel. De állítólag olyanok is vannak köztük, akik bicskát rántanak, ha valaki rájuk szól, hogy le kéne szállni.
@Hamster: de-de, az vagy. :}
amúgy én az esetek 99%-ban a rövidebb utat választom.
Budán a 61-est, Pesten a 2-est.
@Hamster: na, ez egy elég jó példa a 'szar' tologatására.
ne legyen aluljáróban mewrt nem odavaló, ne legyen BKV-n, mert nem odavaló, ne legyen, mert nem.
egyszerűbb volna az elhelyezéséről gondoskodni, de azt nem csinálják. véletlenül se.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Hosszú válasz lesz, mert összetett. Az én kéretlen értelmezésemben egyrészt azért, mert a Fehérvári úton összevissza a közlekedés, míg a 61-es elég elit volt a 2000-es vagy mikor felújítása óta, és az 56-osra is ügyeltek. A megoldás valamiért mégse az, hogy a Fehérvárin is kitalálják, hogyan lehet különböző követésű járatokat hangolni (az gondolom hülyeség, hogy esetleg az ütemen változtatnak, mondjuk gyakrabb 41-essel vagy 18-assal, mert hát a háromkocsis UV-k eltűnése óta számszerűen kevesebb férőhely közlekedik ott, amit akár pótolni is kellene), és összefonatják őket, hanem inkább nem nyúlnak a status quo-hoz.

Ezen túl még gond, hogy (állítólag) túlságosan lefogná a Móriczot, ha a keresztező irány is benne lenne a lámpaprogramban, mert hát jajj, keresztben a 7-es buszok mennek, meg 19/49... Ha minden 61-es lejönne délre, akkor ezt még el is hinném, de az tényleg nem kéne. Én úgy érzem, hogy senki se akar konfliktusokba kerülni emiatt, nem fontos senkinek se a Fehérvári út meg a Körtér, hiszen politikailag a Fonódó meg a Széll Kálmán van fókuszban. Emiatt aztán várnak a metróra, amikor nem lesz 49-es (talán), a 7-esek meg ritkábbak lesznek (talán), és "majd akkor". Ezzel együtt az, hogy most a 18-as vágányzára alatt is csesztek megcsinálni az átvezetést, engem speciel zavar. Hallottam, hogy állítólag A Hatóság szórakozik, mert ha lenne végállomás is a Villányin, meg továbbmenetel is, akkor pont olyan biztosító- és jelzőrendszer kellene, mint a TGV párizsi bevezetőszakaszán... És nyilván pár hétre, ideiglenes engedéllyel, akár zavaros jelenlétével se lehetne megoldani.

Szóval lehet, hogy megsértem érintett ismerőseimet és az illetékeseket, de én azt érzem, hogy nagy nem akarásnak nyögés a vége :(

Addig is mi vagyunk a leggazdagabb ország, hiszen évek óta fenntartunk egy gyakorlatilag soha nem használt kétvágányos kapcsolatot, villanyváltóval, bejelentkezős lámpaprogrammal, míg a kocsiszínekbe egyvágányosan, szembemenettel meg hasonló lehetetlen módokon állnak be naponta hatezerszer.

Gyorsan hozzáteszem, hogy már többször megkaptam, hogy a hülye én vagyok, meg mit sírok, nem olyan rossz a Fehérvári út.
@Rocko-: Ez ennél bonyolultabb, mert egy részük nem is akar szállásra menni, se visszamenni a munka világára. Gyanítom, hogy ezek a legbüdösebbek és legbicskáskedvűbbek is egyben. Kicsit demagóg lesz, de bedőlt hiteleseket kilakoltatni azt tudnak, a Városháza mögötti szottyadt parkban viszont nyugodtan aludhatnak meg pisálhatnak a hajléktalanok, akárcsak a Vígadó téri gyepen, vagy a 2-es villamos viaduktja alatt, meg még ezer helyen...
@Hamster: dehogy demagóg, jól lefesti a helyzetet.
azért (sztem) javarészt örülnének ha lenne szállás, étel.
amelyik renitenskedik, azokat meg vigyék el gettóba a mittomén, Alföldre, vagy bárhova, ahol jó messze vannak mindenféle civilizációtól, aztán oldják meg maguk. ki akarnak kerülni a társadalomból? hát megkapták.
aki be akar kerülni, az úgyis megfogja a lehetőséget.
@Hamster:

"Ezen túl még gond, hogy (állítólag) túlságosan lefogná a Móriczot, ha a keresztező irány is benne lenne a lámpaprogramban,"
- Abszolút nem fogná meg. A fonódóban is az egyetlen jó érv, hogy a gyalogosokkal párhuzamosan tudna keresztezni.

" akkor pont olyan biztosító- és jelzőrendszer kellene, mint a TGV párizsi bevezetőszakaszán..."
- :)))))

" nagy nem akarásnak nyögés a vége :("
- Én is így érzem. pár éve amikor a Fadrusz járhatatlan volt a kátyúk miatt, én az átkötésen kanyarodtam ki a Bartókra a KDT felé, és a rendőr nehezen, de belátta, hogy szabályosan. Bár lehet, nem kellett volna vele szemben a jobbkézszabály megtartását is kierőszakolni, mert 20 percem ráment, de megérte.
ROCKO Rég voltm arra, van már tábla?

"évek óta fenntartunk egy gyakorlatilag soha nem használt kétvágányos kapcsolatot, villanyváltóval, bejelentkezős lámpaprogrammal,"
- Lásd fentebb, én néha használtam, bár nekem elég lett volna a sima aszfalt.

"míg a kocsiszínekbe egyvágányosan, szembemenettel meg hasonló lehetetlen módokon állnak be naponta hatezerszer."
- Időnként dobok is egy hátast, mikor meghallom, milyen garázsmenetek vannak néha. Enyhe túlzással néha hosszabb a garázsmenet, mint a hasznos menet vonalon.

" nem olyan rossz a Fehérvári út."
- Végül is még mindig jobb mint Mogadishuban az ottai főutca.

newsimg.bbc.co.uk/media/images/42856000/jpg/_42856857_04_ap_mog.jpg

---

MÁS: Ma 65 éve született Freddie Mercury. Lesz megemlékezés?
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Rég voltm arra, van már tábla?"
tudtommal nem. majd ma megnézem.
Fadruszt gyűlöltem én is, de felújítottűák. ennek ellenére a Balogh lejtő, Ménesi út kombót választom. mert dél felé megyek tovább, Petőfin vagy Lágymányosi híd felé, másrészt ott nem rohangálnak át a piroson gyalogok. vagyis ritkábban. meg nem fog meg egy lámpa feleslegesen.
Hams!
télleg, azt látom hogy Combino használja az átkötést, meg ihon látom a Karoilna utas képet is. de meddig ment el? Budaörsinél visszafogott vagy felment a Moszkvához? mert akkor sajnálom hogy kihagytam.
@Rocko-: Miért fogott volna vissza a Budaörsinél? Az volt a lényeg, hogy teljesen körbemenjen :)
@Hamster: tudtommal a BAH-Csörsz emelkedôt nem szereti. téves lenne ez az info?

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: megnéztem reggel:
azon a kis beugrón van holdjelzô, tábla nincs. behajtani tilos van a zebránál, meki felé. ez logikus.
illetve a Villányi visszafordítójánál a megállni tilos tábla. amit leszarnak ugye.
más tábla nincs.
csak úgy, poénból ki fogom próbálni egyszer. :)
már ha mûködik a 47-49-es megállójánál lévô kanyarodási lehetôség, visszafordulással.
@Rocko-: "tudtommal a BAH-Csörsz emelkedôt nem szereti."

Miért ne szeretné? Szerinted ha egy százéves kéttengelyes, légfékkel és kerekes kézifékkel felmegy meg lejön ott, akkor egy XXI. századi, a BKV általános műszaki állapotához képest Large Hedron Collider technológiai szinten álló járgány nem? Lehet, hogy a hivatal okoskodik, hogy ne szállítson utasokat, mert a Márcány utcai megállóban a kocsi segge magasabban lenne, mint az elejének a teteje, de attól még a Combino a környék legerősebb járgánya, a legerősebb fékekkel. Amúgy meg azt az emelkedőt svájciak, osztrákok, németek észre se vennék, csak nálunk van az, hogy "jajj, kishegyipálya, nem vezethet ott akárki"...
@Hamster: nem a mûszaki áállapot, hanem a tulajdonságai miatt, amit írsz is: függôleges irányban eléggé kígyózna.
szóval nem az hogy nem bírna felmenni, hanem törne a szerelvény.
persze lehet ez is csak PR mese, hogy ne kelljen odaküldeni.
@Rocko-: A járgány tervezői eléggé megsértődnének az ilyen feltételezésen szerintem :I És lám, elmegy ott is.
@Hamster:

Ezek szerint csak a csökött hivatalnoki agy az akadálya a körhatosnak?
@Rocko-:

Ha egyszer felmegy, akkor bármikor.

Ha káros lenne neki, akkor most se mehetett volna arra.
@Hamster:

mert a Márcány utcai megállóban a kocsi segge magasabban lenne, mint az elejének a teteje,

- Szerintem át lehet helyezni a megállót a Márvány-Királyhágó közé
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: igen, ezért kérdeztem, emrt nem láttam képet róla a Budaörsi után.
süti beállítások módosítása