Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (930) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (412) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (45) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (483) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (520) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A Margit híd felújításának második és harmadik fejezete

2012.01.21. 10:30 :: Hamster

Megint egy mamut méretű oldal következik, a Margit híd felújításának folytatásáról (mert ugye korábban is volt egy oldal, a kezdetekről). Terelt villamosok, pótlóbuszok és építési képek százvalahány képen, illetve pár videón, plusz néhány panorámakép az építkezésről és a díszvilágításról. Tessék szépen végignyálazni, sok munkám volt vele ;)


A Margit híd felújítása II-III.

46 komment

Címkék: budapest közlekedés margit híd hampage

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr593603188

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"Tessék szépen végignyálazni, sok munkám volt vele ;)" - igenis végignyálaztam, tetszik. Kb ugyanaz a problémám, mint Neked. Oszloperdő, biciklisáv, stb. Örüljünk, hogy végre készen lett :)
első képen mint ha valami ásatás lenne. :)

"Ha jól sejtem, a betonból kiálló vasbordákra került később a járda és a villamospálya."
ha igaz, akkor nem értem. villamosnak oké, kell a borda, elviszi a terhelést. nade gyalogosnak minek? és ha villamosnak van terhelés elvezető, akkor gépjárműforgalomnak miért nincs? vagy helyből azzal készülnek, hogy évente cserélik a pályát?

"sokan nézegették az építkezés részleteit. "
menő lenne, négy vágányos híd. :)))

"A gyorsabb fordulás érdekében tolatópilótákat alkalmaztak, "
toalettpilóta? :)))

"elég nagy meglepetésemre a kisföldalatti stílusában, csak a sötét csempék nem barnák/vörösek (színtévesztő vagyok, majd valaki megírja, milyenek is), hanem zöldek."
sötétzöld, de nekem is a földalatti jutott eszembe. volt ennek így értelme? egyébként meg ocsmány.

"Hogy kik számára, az nem teljesen világos, hiszen kényelmesebb a felszínen átkelni."
hogy kényelmesebb, az nem vitás, viszont hogy más szeretné használni az aluljárót azt biztos. ezért nem értettem, hogy mire fel ez az állandó tömködés. Margit hídon is. oké, épült középen zebra, az mozgássérült barát. nade miért kellett betömni az aluljárót? kinek fájt az?

"Ez a fa peron a budai hídfőnél elég nagyvonalúra sikerült..."
hampage.hu/kozlekedes/margithid2/img_3449.jpg
és építettek belőle gyorsan egy Mukit? :DDD

"Egy újabb panorámakép, itt már állnak a lámpák a járdán is."
az a kémény az mi az???

"Margit-ot "
Margitot, nem kell a kötőjel. a Margit jócskán magyarul van írva. :)

"Zavaró viszont az, hogy az oszlopokon túl a korlátok terén is tobzódás figyelhető meg"
valóban.

" két villamosvágány közti hely a zebránál kicsit szűk."
és balesetveszélyes.

hampage.hu/kozlekedes/margithid2/img_7452.jpg
ezt a körúttól, hídtól eltérő színkavalkádot ki a faszom engedélyezte?

ködben egész jó látvány.

"Baloldalt: a középső pillér "homlokzata" - a tábla szövegét még utólag, fotóról se sikerült elolvasnom. "
akkor sok értelme volt. gyanítom akkor fotóztad, amikor alacsony volt a vízállás, máskor esélytelen látni, vagy maximum mozgó hajóról.
(túl gyorsan tüzeltem.)

"A szárnyhíd mellett látszik az aluljáróba vezető lejáró használatlanul tátongó nyílása is."
mondom én, hogy kellene az.

"Jobboldalt: a Jászai Mari téren a hídfő melletti két parkot összekötő folyosót"
iszonyatosan kontrasztos a külső és belső színvilág. nem lehetett volna ezeket harmonizálni? sárga csempével nem lett volna gond.

"Itt a vége - vajon melyik híd lesz a következő? "
remélem a Petőfi. egyre ramatyabb állapotban van.
"A látványt nem teljesen triviális megörökíteni (legalábbis egy ötéves bridge géppel), "
van kifejezetten ilyen fényképezőgép, hogy bridge? és mi a társa, ulti fényképezőgép vagy castle fényképezőgép? :DDD
Örülünk a megujult külsejű hidnak. A budai villamosmegállónál az akadálymentesités továbbra is hiányzik, panaszolják ezt a mozgáskorlátozottak,körülmányesen tudnak csak a 17-es villamos felé közlekedni (www.meoszinfo.hu/index_02_08.php, időseknek sok csomagosoknak pedig Békásmegyer-Szentendre felé maradt a nyaktörő lépcső (igaz, Békásmegyeren sincs mozgólépcső).
Szuper összefoglaló, és nagyszerű képek! A repülőkorláttól kifeküdtem :D
@Rocko-: Tavasszal a Jászainál is betömik az aluljárót és zebra lesz helyette.
@Rocko-: nem a zöld színnel van baja, azt eltalálta, hanem a Kisföldalatti barnája/vöröse a problémája. Na ja, olyan vörösesbarna, maradjunk ennyiben :)))
@P. A.: Wow, ezexerint ezért nem csinálták meg most rendesen? Annyi minden hallottam az utóbbi években, a konkrét terveket nem is ismerem.
Egy kis segítség a Kisföldalatti csempéjének színmeghatározásához:

fun7.blog.hu/2011/07/08/szinek_noi_es_ferfi_szemmel

:D
@Measurer: Itt miről van szó? A budai hídfő megállónál a nyugati végen zebra van az aluljáró helyett, "csak" a HÉV-hez nem lehet lejutni. Persze kerülő, de ha lenne budai fonódó, már rég nem így kéne a 17-esre felszállni.
ó, látom, index címlap.

@Dr. Kicsi Kacsa: hjah. nekem mondjuk nincs bajom vele. igaz, nem is utazok vele mindennap.

@P. A.: remek. nem lehetne ezeket a seggarcokat föld alá tömni, akik ezt engedélyezik?
@Dr. Kicsi Kacsa: Igen, ez egít annak, aki megfelelő csapokkal meg pálcikákkal rendelkezik a szeme mélyén, de nekem a lila és a kék egyes színei keverednek, a "tengerkék" felirat melletti szint ráadásul kicsit se bírom kék-szerűnek látni. A barna meg már nem is szín? Vagy ez eleve valami átvágás? :D
@Rocko-: Én sem, egyikkel sem, többnyire maradok a budai oldalon. Valamelyik városos blogban láttam, milyen szépen és frappánsan oldották meg a Margit-hídnál a csempe felrakását színben. A ferde helyeken. Aki ezt így levezényelte, annak szívlapát. Én még a padlólap lerakását is előre kisakkoztam papíron, vonalzóval, hogyan legyen ésszerűen, minél gazdaságosabban a szobákban. De nekem van egy ilyen lövésem, nem lehet mindenki tökéletes :D
@Tűzgolyó: Ez nem tévéhiradó, nem a meghalt-lezuhant-megsérült-kómába esett-elárvult-kigyulladt-felrobbant-ellopták-elgázolták vonalon mozog az oldal.
@Hamster: a barnát én is kerestem :) ez humor akart lenni, de van valóságalapja. Mondjuk én szakmámból kifolyólag másképp hívom ezeket az árnyalatokat, de tényleg a pasik többsége nem képes így árnyalni a különbségeket.
@Hamster: hanem villamos-busz-villamos-vonat-cuki állatok-villamos-budapest-berlin-villamos vonalon. :D

@Dr. Kicsi Kacsa: noja, mert az a Te pénzed, te figyelsz rá. ;)
@Rocko-: szerintem rosszul vagyok programozva, mert ha teszem azt nekem lett volna kiadva, h csempézzem be ezt az aluljárót, akkor is nekiülök és "lekottázom", még ki is színeztem volna, és a művezetőnek az orra alá dugtam volna, h melyik variációt szeretné.
@Dr. Kicsi Kacsa: dehogyis, ez a jó program. ;)
@Hamster: tkp. semmiről, manapság nem találkozom a 4-6-os villamoson kerekesszékesekkel. Utoljára nyáron a Hannoverben (a vásárváros/Zoo környékén) utaztam együtt eggyel.Igaz ő láthatóan rendszeresen közlekedett.

@P. A.: Erről a Soroksári úti aluljáró jut eszembe. Korábban a Ráckevei HÉV-et aluljárón keresztül lehetett megközeliteni (apró mozaikkővel volt kirakva). A csepeli bejáró út szélesitésekor ezt az aluljárót betemették. Télen, esőben sajnálom a bejárókat.
A középső pillér szövege (csupa nagybetűvel):
"Első Ferencz József ausztriai császár
és Magyarország ap. királyának
uralkodása alatt
épült e Sz. Margit hídja
az ország költségén
Gouin Ernő terve szerint
MDCCCLXXIII - MDCCCLXXV"

Nagyon jó kis (nagy) összefoglaló!
"és majdnem biztos vagyok abban is, hogy okkal tették ezt"
Nem azért lett acél pályalemez, mert olcsóbb volt? Vagy mert könnyebb? (bár azt ezek a csicsa-oszlopok kompenzálnák)

"A budai felső rakpart áthidalása ismét vasbeton szerkezet lett"
Úgy tudom, az nem lett lecserélve, csak hozzáraktak mindkét oldalon további 2-3 gerendát, a szélesítés miatt (ezek világosabbak is a régieknél, alulról ez jól látszott a felújítás közben).

"a HÉV és a villamosmegállók közti aluljáró kialakítása nagyjából maradt a régi, csak historizáló íves bejáratokat kapott."
Ez nem is lenne baj, de így sajnos sokkal sötétebb lett az egész...

"elvileg a Budai Fonódó miatt meg kellett volna szűnnie"
És akkor most mi lesz? Nem bíznak abban, hogy megvalósul? Pedig pont arra az irányra adta áldását a II. ker...

"ezeket a kandellábertartó oszlopokat a kép készítésének idején még csak szerelték."
Nem is kandeláberek lettek, hanem mindegyik tetején van egy fém korona. Magyarul újabb túlreagált díszítőelem.

"A pesti és budai irány megállóit felcserélték a régi felálláshoz képest"
Ezt azóta se tudom megérteni, miért volt jó.

"a híd miért nem kapta vissza eredeti, kék színét"
Csicsás lett a híd, ez igaz, de a kéket én nem sajnálom, nekem ez a sárga (pardon, óarany) sokkal jobban tetszik (mint ahogy a kéket elképzelem).

A díszkivilágítás tényleg marha jó lett, valóban kiemeli a szerkezet szépségeit.

"2012 februárjáig ugyan még díszítgetik"
A linkben emlegetett kőkonzolokat nem tudom hova tenni. 8 db van belőlük, tehát gondolom minden pillér mindkét oldalán lesz 1-1. De a szobrok eddig is ott voltak (egy kivételével, ami talán a Dunában van), szóval mit kell azokon behelyezni? Kicserélik őket, mert olyan rossz állapotúak?

"vajon melyik híd lesz a következő?"
Erről volt valahol egy cikk kb. fél éve, hogy a Petőfi, a Lánc és az Erzsébet is elég rossz állapotban van (kb. ilyen sorrendben, a Petőfi a legrosszabb). Egyelőre viszont egyikre sincs pénz... Majd azokat is megvárják, míg majdnem szétesnek, mert az EU csak akkor támogatja?
Nagyon köszi Hams a dokumentálást, ismét!
Szép munka!!!

Egyébként sokkal(?) olcsóbb és gyorsabb lett volna, ha nem ragaszkodunk az építés alatt a villamosforgalom fenntartásához. Ha egyáltalán arra az időre semmilyen forgalom fenntartásához nem ragaszkodunk.
@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: Amennyiben rendelkezésre állt volna elég teleport a Duna két oldalán, akkor lehet.
@Hamster: ennyi pénzből akár daruk vihették volna a Combinokat kompletten. :)
@Hamster:

Itt nem a teleport hiánya volt a gond, hanem az, hogy igazából nincs másik híd a közelben, ami alternatíva lett volna.

Nincs egy normális gyorsvasút-hálózat, ami miatt fenn kellett tartani a 4-6 villamost.

Ugyanakkor érdemes lett volna elgondolkozni, a hajós átkelésen.
Kellett volna hozzá egy vágány a Bem utcába, a pesti oldalon meg befordultak volna a villamosok a kettes vonalára.
@Rocko-: Ebben lehet valami, de inkább nem gondolok bele.
@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: A hajó nem lehet gyors, maximum részleges alternatíva. Tudom, a Szabadság híd korábbi felújításakor volt járat, de az a legkeskenyebb része a Dunának a városban. Illetve itt elég nagy részeket lefoglaltak a bárkáikkal az építők is, komplett hídnyílások a Fehér ház aljáig néha. Izgalmas lett volna, de csak kicsit realisztikusabb ötlet a pontonhídnál. Így a felújítás idejének kilencvenvalahány százalékában _átszállás nélkül_ volt közlekedés, ezzel nem lehet versenyezni.
A budai déli oldalon a hiányzó pillérszobrot mikor akarják pótolni? Elég tré módon néz ki a hiánya...
@UV pót: Jó kérdés. Biztos nem fért bele ennyi pénzbe :-/
annak mi értelme, hogy bomba miatt helytelenben engedik a forgalmat. kiszámolták, hogy ha gáz van, akkor csak a helyes irányt viszi le a robbanás? :)

egyébként a szigeti megálló használatba vétele után pár nappal mentem 4-6-tal, kényelmesen átgurulunk a jászairól a budai hídfőhöz. a hídfőnél bemondja a vezér: "elnézést kérek, elfelejtettem megállni a sziget megállónál" :)
@Measurer: ma oktogon (én fel, ő már fent)-nyugati (ő le) közt volt kerekesszékes, 14:00 körül mentem. ha ez megnyugtat.

@WMarci: "az ország költségén" - mármint melyikén? :)
@milliliteratura: A hídon nem volt forgalom, de a Jászai téri váltóig se lehetett felmenni, de a legközelebbi visszafogási lehetőség, az Oktogon helyett a tuják még elmentek a Nyyugatiig, majd helytelenben vissza az Oktogon váltóig. A másik oldalon meg a hídfő és a Moszkva tér közt ingáztak. A közelébe se mentek a híd semelyik oldalának se.
@milliliteratura: Miért, most melyik országok költségén újítottuk fel?:)
@milliliteratura: figyelmes vagy,ez eredmény, kösz!
@Hamster: Hamsternek pedig köszönet a szép kiállitású monstre anyagért (időbe telik mig feldogozza az ember).

Apropó, költség-haszon szempontból hogyan néz ki az új elektronikus jegyrendszer javaslat?
@WMarci: a kérdés úgy merül fel, hogy anno mi építtettük, most meg másokkal újíttatjuk fel? mert ez látványos fejlődési ív.
@milliliteratura: Arra gondolsz, hogy régen kifizettük, és a franciák felépítették, most meg az EU kifizeti a nagy részét, és magyar vállalkozók újrafaragják a régi szobrokat?
@Hamster: nem. akkor esetleg mi fizettünk, ma meg nem tudjuk megtenni :)
süti beállítások módosítása