Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (108) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (399) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Alkonyati séta a leendő debreceni 2-es villamos mentén

2012.01.24. 18:00 :: Hamster

Három a magyar igazság*: az év első heteiben megnéztem a szegediek leendő 2-es villamosát, láttam tanulómenetet a miskolci 1-es vonal azóta már megnyitott hosszabbításán, és természetesen elmentem Debrecenbe is, ahol ugyan még kicsit távolabb állnak a megnyitástól, de itt-ott már így is látszanak az új sínek.

Az új 2-es villamos (azért "új", mert régen is volt 2-es villamos Debrecenben (ha nem is hosszú ideig), de ennek semmi köze ahhoz) a város jelenlegi egyetlen villamosvonaláról fog leágazni, és egy túlnyomó részt lakótelepekkel beépített területet fog feltárni. Az útvonala nagyrészt a mai 31-es és 32-es buszokét fedi le, mely vonalak ma csuklósbuszokkal közlekednek, nem éppen ritkán.

Itt láthatjuk a kiágazást, melyet az elmúlt hónapokban építettek be. Aki még nálam is kevésbé ismeri a várost: ha nem lenne levágva a kép, a jobb oldali modern épületen túl a Nagytemplom hátulját láthatná. Eddig a pontig fog az 1-es és a 2-es villamos együtt haladni, a legszűkebb értelemben vett belvároson át.

Az új vonal külső része egy lakótelepet megkerülő "óriáshurok" lesz: az egyik oldalán megy kifele a tuja, a másikon vissza (valahogy úgy, ahogy a pesterzsébeti villamosnak kellene kinéznie a mostani 51-es és 52-es vonalak helyett). Az egyvágányos szakaszon nem láttuk sok nyomát építkezésnek, az odáig tartó kétvágányoson viszont igen: közművek, tereprendezés, új oszlopok - de van, ahol már a pálya alapja is megvolt.

A séta közben szépen besötétedett, így a készült felvételekből összeállított videón a munkaterületek látványa mellett elsősorban a csuklós buszokat érdemes figyelni: ezeket nem direkt vártam meg, csak mindig jött egy-egy valamelyik irányból. Klassz lesz az a szakasz, ahol a sínek egy fasor két oldalán fognak menni. A vonal nagyrészt a közúttól elkülönítve fog futni, úgyhogy a mostani buszok utasai szerintem jól fognak járni a cserével...

*"... és egy a ráadás": remélhetőleg ez a budapesti 1-es villamost fogja jelenteni a közeljövőben

127 komment

Címkék: videó képek debrecen tömegközlekedés villamos

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr53743993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@Nagyzee: nem akarnak az emberek arra utazni, ahol már most is van középiskola, hivatal, irodaházak és hotel épülnek, valamint 100-150 méterre lenne a Piac utcától?

@bélabácsi2: most vágják a többi belvárosi fát is kifele egy másik, talán soha el nem készülő beruházás részeként.
@zassz: nyugi, átadják, vége lesz a dugónak, segítsek tájékozódni? Honnan-hová szeretnél gyorsan eljutni? Nem tudom, milyen helyismerettel rendelkezel, de a Piac utca nincs lezárva.
A Péterfia utca és a Dózsa György -- Thomas Mann utca van lezárva, párhuzamos utak: Egyetem sugárút, Böszörményi út, másik oldalon a "nagykörút". A 2 nyomvonal csomópontjánál lassú az áthaladás, de el kell kerülni és kész. Menni fog?
Azt megjegyezném, hogy Debrecenben a vonaljegy ára 290 Ft, a járművezetőnél vásárolva meg 370 Ft.
Szóval már most is elég drága a tömegközlekedés, gondolom az új vonal miatt tovább emelnek.
Nem véletlenül szaporodtak el a kerékpárosok az utóbbi években, a legtöbb távon versenyképes a kerékpár a tömegközlekedéssel egy ilyen "kis", vidék, sík területen fekvő városban.
Reggel és délután lesz tömeg a villamoson, mint ahogy a 31-es buszon is.

@Parafon: A buszok tényleg újak, csak sajnos nem modernek. Dízel hajtásúak, amikor már vannak sokkal modernebb, üzemanyagcellás megoldások, amik már eléggé elterjedtek a világ más tájain.
Na nem baj, majd a BKV lecseréli a meglévő buszait hidrogén hajtásúra :)
Egy ideig most nem épül tovább, a pletyka szerint eltűnt a pénz egy része a vállalkozói láncban, feljelentés is van. Mondjuk tényleg nem látok néhány hete semmi kiviteli tevékenységet, pedig az időjárás engedné.
@Mocskos Állat: Én is csak Debrecenben szerettem mindig biciklizni, mert sík. :) Egyetértek veled, és épült is kerékpárút, pont arrafelé, persze lehetne még több, hosszabb.
@bélabácsi2: Hatvan utca, Bajcsy Zs., gondolom a Széchenyi is sorra kerül.
A szuper villamos és autóbuszjáratokról:

3 hónapon át kellett az épülő 2-es villamos miatt az 1-es nyomvonalán elviselni a zűröket.
1 megállónyit gyalog kellett megtenni(gyakran 3-at), lelassult a forgalom.
A megdíbolt pályán ki is siklott egy villamos.
A 2-est a Nagyállomástól nem ezen a nyomvonalon kellett volna elvezetni, hanem a Nyugati utca felé.Mindegy valakinek (ha másnak nem kósának és haverjainak) megérte erre vezetni a sok helyen egypáras sínszakaszt.
Az 1-es villamos közlekedése így is gyatra, a követési időt az elmúlt 1 évben megnyírbálták, mi lesz ha még rájön erre a vonalra a másik.
A fáknak nem kell annyira örülni, itt a láncfűrészes kósa újabb kényszeres fakivágási őrületének eredménye:
www.vagy.hu/tartalom/cikk/1508_debreceni_favagas_sotetedes_utan
Ez az egész projekt egy humbug, a sok milliárdból kell párszáz millió a kósanosztrának.
Az allálvvállakozók miatt nem készült el a tervezett időre a pát méteres kitérő szaksz amely a képen szerepel, mert egyáltalán nem fizették ki a vállakozót.
@subtotal: arra járok megnézem, bár a Bajcsy nem egy fás vidék :)
@subtotal: A 7-esnek is megvan részben a vágánya. Jelenleg a Biogal/Teva iparvágányaként szolgál.
@pcr: Egyáltalán nem igaz, hogy a Nyugati utca felé kellett volna vezetni a villamost. A 2-es trolinak is az a gyengébbik fele. A 31-es buszt kiváltó villamos álma az Újkerti Lakótelep megépítésével egyidős ('70-es évek vége).
@bélabácsi2: Több kerékpárutat és hosszabbat kellene építeni, ez tény, de még azt is hozzáteszem, hogy a meglévők is csak a töredezett, szakadozott, rossz állapotú lakótelepi járdákra felfestett, majd lekopott sárga vonalakból állnak. Kerékpározni alig lehet rajtuk, pedig egy ilyen sík területen fekvő városban bizony versenyképes alternatíva lenne a lakosság kerékpárra ültetése. Gazdasági okokból sok ezer ember most is így közlekedik. És jórészt fiatalok, egyetemisták.

A villamosból a közbeszerzések útvesztőiben persze többen járnak jól.
Ez lesz Kósa 4es metrója
@akkor: igen, mikor beírtam én is elgondolkodtam ezen, de nem voltam biztos benne.

@bélabácsi2: már tutira nem, mert a Nyugati utcához közel eső részről is letakarították a fákat:
www.vagy.hu/tartalom/cikk/1291_a_debreceni_favagok_sosem_lankadnak
@pcr: "A 2-est a Nagyállomástól nem ezen a nyomvonalon kellett volna elvezetni, hanem a Nyugati utca felé"

Ahogy valaki írta már fentebb, minek? Minek menne arra bárki is? Akkor mindössze a vasutat kötné össze a lakóteleppel. Elkerülné a Fáurumot, belvárost..., szerintem rossz lenne.

A többivel nem vitatkozom, nem ismerem a tényeket, simán el tudom képzelni, hogy kinek milyen üzlete van benne és mekkora a szenny minden beruházás körül, de ez egyrészt nem újdonság, másrészt a 2-es vonal úgy kell, ahogy, vagyis nagyon és oda.
@akkor:
Bocsi, de az már egy letűnt kor.
Másfelé sem lehet sűrűn látni Debrecenben csuklós buszokat, csak a Vénkert-Újkert felé.
Sok ott lakó sem örül ennek az építkezésnek.
Talán nem jelent semmit, de nyikos röfögő pesta( dkv egyik igazgatója) arrafelé több háznbak a közösképviselőjeee.
A fullextrás kocvsijával a háztömböktől arrébb parkol le, hogy ne lássák a limóját.
Egyébként érdekelne, hogy egy állami alkalmazottnak napi 8 órában, hogyan jut ennyi tisztség.
Bár lehet, hogy kettőnk között az az egyik különbség, hogy nekem nincs akkora seg..em.
És nekem van gerincem.
@bélabácsi2:
Mondjuk azért, mert az arra található sulikat:Csokonay, Brassai, Keri, Dienes, Beregszászy és + lakótelepek, azokat meg lehet közelíteni a Böszörményi felől is.
A fórum meg kit érdekel?
a fáurumba prolik meg cigók járnak.
@bélabácsi2: és ha a nyugati tehermentesítőn haladt volna végig? Én annak láttam volna a legtöbb értelmét.

Egyébként a Nyugati utcai útvonalon ott lett volna a Buszpályaudvar és a Tócóskert szélének elérése is, Kenézi kórház, Agrár. Szóval nem ennyire fekete-fehér a sztori.
Mondjon valaki elérhetőséget a Kenázyhez a 2-es, 3-as buszokon kívül!
Azok is legalább 200 méterre állnak meg a bejárattól.
@pcr: a kérdés, hogy ezek közül melyik megy a Vén- vagy Újkertből tk-sel a Fórumba? Főleg úgy, hogy ingyé' lehet parkolni?
@subtotal:
kósa és porkoláb
ők szeretik azt ami ingyé' van
@subtotal: Minek kellene a buszpályaudvar elérése egy újkertinek (vagy újkertbe igyekvő vidékinek)? A távolsági buszokra fel lehet szállni a Nagyállomásnál vagy a Böszörményi úton is... A Tócóskert "szélével" (vagy jobban fogalmazva: csücskétől is egy megállónyira) pedig semmit nem tud kezdeni egy tömegközlekedési eszköz.
@pcr: @subtotal:

Akkor még egyszer. Nem csak a Fórumról van szó, nem vettétek a lapot, pedig debreceni tájszólással írtam, jelezve a finom élcet, hanem szó van mindenféle bevásárlásról, ügyintézésről, nagypiacról, de akár moziról, színházról, amik hagyományosan a Piac utca környékén "végezhetők el". Ott van a Társadalombiztosító, munkaügyi központ, művelődési lehetőségek, szalonképes éttermek, kocsmák, ezeket miért kerülje el a villamos? Tehát az embereknek arrafelé van dolguk, ahová most a villamost vezetik a lakóhelyükről. A Nyugati utca felé senkinek semmi dolga nincs, halott szakasz.
Gondolom ismeritek a régi villamos térképét Debrecennek, fentebb belinkelte valaki, én még jártam ezekkel! Az mutatja, hogy mire is van igény. Sokkal több villamos vonalra, remélem, hogy a 2-es csak kezdet. Ezt azért írom, mert valaha a Kenézy kórház is megközelíthető volt villamossal is.
Nagyon jól el tudnék képzelni a régi vonalon és annak meghosszabbításával egy Hatvan utca-Segner tér-Kishegyesi út-Derék utca végig vonalat! (akkor sem a Nyugatin végig, hanem a Piacról kiindulva sugarasan szét, ahogy eredetileg volt.
A buszpályaudvart kellett volna áttelepíteni abból a pénzből és megfelelő körülményeket biztosítani az utazni vágyóknak, mert jelen pillanatban az épület és környéke egy bangladesi pucerájra hasonlít.
(A fentebb említett iskolákat csak a 32-es járattal tudják megközelíteni a tanulók.)
A helyére pedig egy parkot kellet volna építeni.
Kíváncsi vagyok, hogy mikor rendezi zsomborka a Segner tér- Kürtös utca szakaszát, amely jelen pillanatban egy óriási sártengerhez hasonlít, mindez 5 percre található a belvárostól.
@bélabácsi2:
Bélabááá milyen nagypiacról beszélsz?
Arról , amelyik leginklább egy irodaépületre hajaz, és akkora, hogy szombati napokon egyirányú közlekedést kellene elrendelni az asztalsorok között, mert amilyen magas az épület, olyan kicsi az alapterülete.
Tastsa fel a kezét, aki hétvégén bemegy a belvárosba bevásárolni!
A munkaügyi központ nem az Erzsébet utcán van?
Szép poszt! Egyébként hány villamos vonal van arrafele?
@pcr: én bemegyek, kocsival, pedig az 1-es vili nyomvonalán lakom :)
Az Erzsébet utcán is van és@bélabácsi2: a Piac-St.Anna sarkon is.
Régen Pallagra is lehetett villamossal menni, a Megyei Kórházba, továbbá a Csapó utcán a temetőig, és a Béke útján végig. Ez a mostani nyomvonal rossz, mindenki tudja, de csak erre adtak pénzt. A jó nyomvonal a széles Böszörményi úton vezetett volna.
@subtotal:
Minden hétvégén piac?
Meg fórum, meg mifene?
Ja, a Nagyerdei krt környékiek kivételek(vagy kíméljenek:))
@subtotal: jó, akkor az van máshol is, látszik, hogy nem járok oda, ez még nem dönti meg az érvelésemet. Környezettudatosan élsz látom :)

@pcr: abban igazad van, hogy a nagypiac átalakítása nem sikerült jól, sőt sz*r lett, de attól még az a nagypiac. A malomparki kispiacra is ezzel a 2-essel fogsz tudni menni, én ha tehetem ott vásárolok egyébként.
@bélabácsi2: szóval, mivel sokminden ott van, ezért koncentráljuk egy új vonallal még tovább a dolgokat? Szerintem inkább feltárni kellene az új vonalnak.

Leírtam már, van sokminden egy kicsivel kintebb is, esetleg azokhoz is lehetne villamosközlekedést rendelni.
A Nyugati tehermentesítő pedig 200m-re lesz a Piac utcától, ugyanennyire a Nyugati utcán lévő buszállomástól. Azon miért nem lehet végigvinni ezt a vonalat?
@Higgs Bozont: nem. Megpróbálod megérteni az érvelésemet, vagy neked külön újra? :) Szívesen, nem gond.
@pcr: kábé kéthetente piac, hús és zöldség, valamint minden szombat junkfood :)

@bélabácsi2: bocs, de onnan ahol én lakom, ez a leggazdaságosabb még úgy is, hogy páromnak bérlete van.
@subtotal: mert az még most nem létezik? :) és lehet, hogy nem is fog? te írtad. (asszem, nem keresem)

@pcr: buszpályaudvarral is egyet értek, meg a kvantumelmélettel is, de ettől még jó a 2-es villamos oda, ahol lesz :)
@subtotal: elhiszem, nagyon drága, ez tény. Egy ember még csak-csak, de kettőnek már olcsóbb a kocsi. (vagy a lábbusz)
@bélabácsi2:
És Bélabáá az hogy lesz, hogy egy pár sínen megy majd szembe két villamos?
A másik sínpár miért nem épült meg?
@bélabácsi2: egy épeszű városban már rég meglenne a nyugati tehermentesítő, pont ugyanazokon múlik, mint akiken a 2-es vili projekt is. A 2 beruházási projektet lehetett volna egyben is kezelni, de akkor nyilván nem lehetne 2x kaszálni.
Nem témája ennek a blognak, de: ha meglesz a 4 sávos tehermentesítő, az egy 2 sávos (plusz vili) Dózsa Györgyre fog érkezni. Ennek mennyi értelme lesz?
@bélabácsi2: Hát kocsikázz a Kossuth Piac kereszteződéstől el a Nagytemplomig, a Piac utcán, ha tudsz. Értve "világvárosi" élcediet, pár dolgot elárulok magamról: Belvárosban dolgozom, márha a szerencsésebb napokon nem kell bejönnöm szülővárosomba, hanem az ország, vagy európa más részén van dolgom. Tudod, megismerve és meg is élve már élhetőbb városokat, nem akarózott egyetem után visszaköltözni ide, nem véletlenül lakom inkább a közelében, mivel a család azért ideköt.
De persze ez nem jelenti azt, hogy ne közlekednék itt, ne észlelném a hihetetlen cívis vezetni tudást(amely után üdítő még az M3-Szerencs utca kereszteződés is), ne tudnám, mi megy ebben a városban, vagy esetleg eltévednék itt. Szóval tisztelem, bár nagyon nem értem e város rajongóit.
@Mocskos Állat: apám, bámulatos, hogy egyesek úgy élik le az életüket, hogy fogalmuk sincs, mi van a kertkapun túl a nagyvilágban.
Nem idevágó téma, de jó lenne minél több kerékpár út.
Tegnap éppen egy nőci kanyarodott elém a hátul tekerő kisfiával együtt, kishíján elütve engem a járdán.
Kezd már nagyon elegem lenni a hobbibicajosokból.
@zassz: azt hittem a 2-es villamossal kapcsolatos lezárásokról beszélsz bogaram, mert mi itt arról, ezért nem értettem, hogy miért mondod a Piac utca lezárását, nos a világ kedvéért, mert nem csak Debrecenben olvassák ezt, a Piac utca nem a villamosok miatt van lezárva, sőt lezárva sincs, mivel sétáló övezet lett, végre egy tér Debrecen szívében, és nem a 31-es 28-asbusz használja fordulónak kvázi a Nagytemplom lépcsőjét, Kossuth apánk hátsójánál, ezzel mi a bajod és mi köze a villamoshoz?

Az meg nem érdekel, hogy egy magyar viszonylatban élhető városban élsz, meg mi köt oda. Én tősgyökeres (több évszázados) debreceniként megéltem, hogy 20 éve el kellett költöznöm, az ország egy élhetetlen pontjára, ahol olyan dolgok nincsenek és vagy nem működnek, amiről egy debreceninek fogalma nincs, nekem se volt, de én visszavágyom azóta is, és visszajárok azóta is, mert a következő nemzedék megint ott lakik szerencsére nem itt!
@pcr:

Mint valaki, aki töltött némi időt az életéből Debrecenben:
Régebben a pótlások, terelések szervezése kritikán aluli volt. Utasok teljes lexarása. Nulla tájékoztatás, a legfőbb gerincvonalon megállóközök teljes pótlás nélkül hagyása, pótlóbusznak teljesen alkalmatlan útvonal kijelölése. Úgy hallom, nem sok minden változott...

A mai 31-32-es busz katasztrófa, és ennek csak az egyik oka az útvonal. A másik a pocsék, iszonyat hosszú (120 másodperces) lámpaciklusok. Ez amúgy az egész városra igaz, beleértve a villamost is. Volt egy igéret, hogy a GPS-es rendszer után majd más lesz. Hát nem igazán. Szvsz. a 2-es villamosnál is ez fogja eldönteni, hogy szeretik-e majd az utasok.

Ennek ellenére a végkövetkeztetéseddel nem értek egyet.
A villamost a feltárt lakótelepek alapján várható utasszám indokolja, és azon az útvonalon indokolja, ahol épül.

@subtotal:

A plázánál lényegében csak egy erős irány van, a Hunyadi u. vonala. A Piac utca felé ugye nem megy semmi, csak a villamos. Bőven belefér az a balkanyar a villamosnak.
A 2-es pedig azért jött létre, hogy ellássa azt a szerepet, amire a mai 31-32 nem alkalmas. Az ehhez megfelelő útvonallal. A városközpont elérése nem elhagyható elem + így jóval kevesebb pályaépítéssel jár, és takarékosabb lesz az üzemeltetés. (Az 1-es külső szakaszán a legtöbb időszakban valamivel kevesebb villamos is elég.)
Ezt a villamos-dolgot nem is értem miért nem vezetik be több helyen is nagyon hangulatos
@Comandante en Jefe: "Bőven belefér az a balkanyar a villamosnak."
Annyira belefér, hogy aluljáróban gondolkodtak. A válság előtt volt olyan, hogy a Péterfián a Honvéd utcán túl, majdnem a Bem térnél állt a sor vége, a Mesteren pedig végig torlódás. Szerinted ebbe a képbe 'belefér' egy plusz irány?
Ne azzal számolj, ami most van, hanem mi lesz, ha jön a nagy elrugaszkodás?
@bélabácsi2: Na lássuk az első bejegyzésemet:
Téma: épül a 2 villamos, emiatt még több dugó van. Eddig érthető?
Dugókkal kapcsolatosan:"Az tény, hogy azóta még nehezebb ebben a városban közlekedni, de mint azt egyszer Lajos kifejtette egy Playboy interjúban, őt nem zavarja az a dugó, amit az átgondolatlan város átalakítással városzerte kialakult a Piac utca alternatív útvonalak nélküli lezárásával, mert ő motorozik."
Gondolom ennek a szövegrésznek a kapcsolódása okozott némi gondot, de elemezzük:
Tehát korábban is volt dugó, mert úgy zárta le Lajos a Piac utca felét, hogy nem gondoskodott ELŐTTE megfelelő alternatív útvonalakról. Érted, ELŐTTE! Tehát dugók keletkeztek egyik napról a másikra, nem kellő lámpaváltásokkal, stb. De ettől még lehet főtér, sőt legyen is, de a sorrend, érted?

Nem gond, ha nem izgat, milyen aspektusokból írtam, csak tudod, mielőtt el kezdessz navigálni (osztani) egy számodra ismeretlen embert, hatalmas arccal, és mielőtt a hatalmas arcodra reagálnék, gondoltam, tájékoztatlak, hogy nem ismeretlen a város számomra sem.
De ha az én viszonyom a városhoz nem érdekel, miért untatsz a te sanyarú sorsoddal? Költözz vissza és élvezd, bár sok mindent itt nem lehet, de tudod én majd' minden nap itt vagyok napközben, tehát talán frissebb élményekkel "gazdagom".
Na szóval + szövegértés, - arc, úgy könnyeb lesz, hidd el.
még annyit kívánok elmondani, hogy:

- az építkezés miatt Debrecen ezen részének közlekedése szét van verve, kocsival nem is érdemes erre járni
- szinte biztos vagyok benne, hogy az épülő pálya melletti aszfaltot nem fogják rendbe hozni, ami már eleve gyalázatos minőségű volt, de az építkezés miatt szerte szét lett túrva-fúrva.
- a villamosvonalat építő cég az Arcadom ugye
- és 10 fánál jóval többet vágtak ki. Csak az emíltett Dózsa úti szakaszon a fák felét, a két oldalon, és középen, ami legalább 30 fát jelent. és ez csak egy kb 1 km-es szakasz.
- a Nádor - Thomas Mann - Mikszáth útcán felszámolt parkolókat senki nem említi.

A baj az, hogy nem sikerült a városvezetésnek megértetni, hogy miért is kell nekünk ez a villamosvonal. Bár ha kész lesz, biztosan nagyon szép lesz és emelli a város fényét.
Egyébként, szerintem Debrecen még így élhető város, de a belvárosba egyáltalán nem érdemes kocsival menni. Ez alól az egyedüli kivétel, ha a Fórum környékén van dolgod. Akkor a Fórum parkolóházában meg tudsz állni, moderált költségek mellett.
@zassz: Amit te is beidéztél, és amire én is reagáltam, abban semmilyen idő megjelölés nincs, hogy pontosan mire is gondolsz a Piac utca "lezárásával", csak egy, hogy ezek szerint a Playboy interjú megelőzte a 2-es projectet, tehát hogy én megértselek téged, nekem Playboyt kell olvasnom és benne Kósára figyelni. Hát nem! (kinek is van nagy arca, ki nem érti saját magát se)
Nem tudom, milyen lobbiérdek határozta meg ezt az útvonalat, de szvsz a lehető legnagyobb szamárság volt. (Bár mondjuk,ebben a hülye városban, ahol "Húszszázalékos Lajos, o.v. leghívebb talpnyalója az úr, én már semmin sem csodálkozom.) Ezt az útvonalat a 31-32-es busz gyönyörűen lefedi, és ez a város legsűrűbb buszjárata. Sokkal jobb lett volna az eredeti terveknek megfelelően a Böszörményi útra vinni a villamost. Arrafelé sokkal nagyobb terület van rosszabbul ellátva tömegközlekedéssel, mert a Böszörményi úton, ami négy illetve helyenként hatsávos út, csak a józsai buszok járnak, meglehetős ritkán.
Arról nem is beszélve, hogy sokkal több hely lett volna ott, és nem kellett volna fákat sem kivágni.
@subtotal:

Erre megint azt tudom mondani, hogy talán a lámpaciklusokat kellene átgondolni. A plázánál levő, az külön díszpéldány. Olyan ütemeket ad meg, amikben 0, azaz nulla darab autó megy át. Mindeközben a fontos irányok ritkán és kevés zöldidőt kapnak.

Ha kevésnek bizonyul a kapacitás, még bőven van mit csinálni, pl. bejelentkezős lámpaciklusokat. Aluljárót arra a forgalomra nevetséges. (Tudom, hogy fölmerült, de elég lenne csak elnézni 200km-rel nyugatabbra, hogy mennyi forgalmat lehet egy felszíni kereszteződésen átnyomni, ha tényleg szükség van rá...)
Az Egyetem sugárúton és a Kölcseynél is állandóan bedugul a forgalom.
Egy ilyen projekten már meg sem lepődik az ember, amikor hónapok óta áll minden, mégis reggelente a rádióban a csatornaépítésre, a kiskörútra, és a villamospálya építésére hivatkozva lassítják a forgalmat.
Pedig sehol egy munkás.
Csak a régészeti feltáráson ásnak a Széchenyi-Simonyi között.
Az meg pont nem zavar senkit.
Már az is mindennapossá vált, hogy a Nagyerdőre megkétszereződik a járatidő.
@wannabe_biker: nagyjából egyetértek veled, talán annyi különbséggel, hogy én nem sajnálom annyira az útban lévő, ismétlem csak az útban lévő fákat. Sajnos nem csak a villamosnak, de a megelőző közműépítésnek is útjában volt a Csemete, Dózsa elején, aminek már érintett lett a gyökérzete a nagy gödörásások miatt, azt nem lehetett úgy hagyni, veszélyes. Lehet, hogy rámegy a Dózsán a középső fasor, ámen. A többi, amit subtotal írt fentebb, az engem is zavar.

Egyébként meg hihetetlen dejavu érzésem van.
Annak idején, mikor a Városi Tanács elhatározta a villamos vonalak buszvonalakra való lecserélését, a pályák felszámolását, akkor ugyanígy tiltakozás volt, mint most. Tiltakozni ugyan abban az időben nyíltan nem nagyon lehetett, de ugyanilyen hangulat és morgás volt. (akkoriban nyilván meg kellett teremteni a hazai piacot az Ikarusznak, nem vitás) Most ugyanez megy csak más színben. Örülni kellene szerintem annak, hogy éppen a legforgalmasabb helyekről kiszorul a busz és megint villamos lesz.
Mintha csak a szegedi kommenteket olvasnám, csak az utcanevek vannak átcserélve. Tehát: az unió elektromos közlekedés fejlesztésre ad pénzt, és vállalnak vele együtt károsanyag kibocsátás szűkülést (busz kiváltása).
A gazdaságosságot meg kell indokolni. Ha nem gazdaságos, akkor nincs pénz. Ez van a vonalvezetés mögött.
A párhuzamos buszok megszüntetésével együtt felszabadulnak buszok. A gond az, hogy a városoknak nincs pénzük arra, hogy egy ilyen lehetőség és útvonal átrendeződés után ezen buszok más járatokat sűrítsenek, vagy új viszonylatok szülessenek azokon a helyeken, ahová szerintetek és a város szerint is kevesebb tömegközlekedés jár. (Sajnos, nálatok az évi 1 milliárd minusz miatt végképp nincs mozgástér)
1-es villamos: uganaz a nyomvonal, ugyanannyi ember, mégis állandóan zsúfolt és ritka járatok havi 6.400 ft-ért, kombináltan.
@wannabe_biker:
jó esetben nem a fényt emeli, hanem az eljutási időket csökkenti.

Érdemes ezt az ábrát megnézni:
www.derke.hu/sites/szakmai_anyagok/debrecen/villamos20071024/nyomvonal.jpg

Minél pirosabb egy terület, annál sűrűbb beépítést jelent. Szerintem magáért beszél.
Ha olyan villamos lesz, mint Szegeden, azt megérdemelte a város. A szegedi villamost volt szerencsém látni és utazni is rajta:)
@bélabácsi2: Na jól van navigátor, elmondom mégegyszer: amikor lezárta Kósa a Piac utca felét, hogy főteret csináljon, akkor.... Bocs, de nem tudom dátumra megmondani, hogy ez mikor volt, de nem tavaly. Na ekkor adta az interjút, amit átvett több média is. Érthető???
Debreceni favágás sötétedés után

Megfenyegették munkatársunkat, amikor közterületen fotózott

www.vagy.hu/tartalom/cikk/1508_debreceni_favagas_sotetedes_utan
@Comandante en Jefe:
Ha annyira hgazdaságos a villamos, akkor hétvégenként miért közlekednek trolipótló buszok?

@bélabácsi2:
Te olyan vagy, mint kósa lajos, de lehet, hogy Te legalább többször megfordultál itthon a rendszerváltás óta, mint a minden lében kanál polg.mesterünk.
Szerintem ő egyáltalán nincs tisztában a közlekedési helyzettel.

A reálnál múltkor lehet hogy ő volt az a motoros bunkó, aki ezerrel bőgette a motorját, vagy csak a szelleme kísértett?
@Advocatus Diaboli: Már ne haragudj, de a felszabaduló buszokat marha egyszerű átszervezni mondjuk böszörményi úti járatokká. Ezzel szemben villamost a legnagyobb forgalmú útvonalakra érdemes építeni. És te magad írtad le, hogy az a 31-32-es vonala. Önmagad ellen érvelsz, elég keményen.
@subtotal: Nem azt mondtam, hogy nem akarnak arra utazni, hanem azt, hogy valószínűleg kevesebben akarnának arra utazni. Vigyenek arra buszt, trolit, stb. A villamosnak egy ekkora városban a gerinchálózatot kell adnia.
@zassz: persze, erre jöttem rá én is, hogy csak így lehet az időrend, de ismerd el, ehhez playboyt kellene olvasnom rendszeresen a kommentjeid előtt, évekre visszamenőleg, és akkor érthettem volna jól a mondataidat. Playboy nélkül viszont simán azt hittem, hogy esetleg a Piac utcát kevered valamivel, és Kósa mostanában szólt ilyet a 2-essel kapcsolatos lezárások miatt. (azt sem írtad először, hogy ott élsz, csak annyit írtál, hogy ott dolgozol, az meg jelenthet bármit)
Mindegy, bennem rossz szándék nem volt, ha hiszed, ha nem.
Playboyra és Kósára meg egyébként se vagyok kíváncsi, ha meg Kósát meglátom a TV-ben elkapcsolok, nem az ő és bandája érdeme, hogy elindul a 2-es, sőt.
@pcr: "Te olyan vagy, mint kósa lajos,..."

Én nem bántottalak szerintem, szimplán más a véleményem, következtetésem, amit ha nem is meggyőzően, de legalább összefüggően meg tudok indokolni, szóval ezt most miért kaptam??? :(
@pcr: A trolipótló buszok hogy függnek össze a villamosokkal gazdaságossági szempontból? Amúgy állítólag az Inter-Tanker-rel kötött elég előnytelen szerződés miatt futkorásznak elég gyakran buszok a trolivonalakon. Ti. állítólag bizonyos futásmennyiségért mindenképp fizetni kell, és azt csak ezekkel a trolipótlásokkal érik el. De lehet, hogy rosszul emlékszem / rosszul tudom.

---

Úgy általánosságban meg abszolút nem értem ezt a rendkívül negatív közhangulatot a 2-es villamos ellen. Igen, kellemetlenségekkel jár az építkezés, igen, már rég meg kellett volna épülnie, igen, biztos szép mutyipénzeket akasztanak rajta egyesek, de végső soron jó, hogy lesz végre.
@bélabácsi2:
Bocsi nem akartalak megbánani, elnézést kérek.
Csak arra céloztam, hogy Te egy hazajáró lélek vagy, aki idelátogat olykor.
kósa meg itt lakik, legalábbis a lakcímkártyája szerint, mégsincs itt, sőt nem is lát semmit, nem is érdekli igazán, hogy mi folyik itt, csak a zsebe legyen tele.
@Nagyzee:
Annyi köze van, hogya mindkettő villanyárammal műxik.
A médiában azt harsogják, hogy felsővezeték rekonstrukció miatt, de itt olyat nem lehet látni.
A buszok bérlése okozza egyrészt az indokolatlanul magas utazási díjakat.
Nem értem miért kell kombinált bérlet egy villamosra.
A negatív hangulat és a felháborodás kósánk és bandájának is szól.
Egyébként mennyire éri meg egy 30-40 éves lakótelepre építeni egy ilyen projektet?
@Nagyzee: " általánosságban meg abszolút nem értem ezt a rendkívül negatív közhangulatot a 2-es villamos ellen. Igen, kellemetlenségekkel jár az építkezés, igen, már rég meg kellett volna épülnie, igen, biztos szép mutyipénzeket akasztanak rajta egyesek, de végső soron jó, hogy lesz végre. "

Szállj ki a kocsiból és tömegközlekedj Debrecenben, majd megtudod.
@bélabácsi2: Elhiszem, bennem sincsen semmilyen rossz szándék. Nem, most már nem mondott olyat, hogy motorozik (talán nem merte?) De furcsa módon arról sem szólt egy rohadt szót sem az általam figyelt médiákban, hogy miért állt le az építkezés. Azt, hogy a helyi NarancsTv-ben mondott-e valamit, nem tudom, azt otthon nem fogom, bár ha fognám sem gondolom, hogy néznem kéne Lajosunkat.

Más projektekben is megy a vetítés, lsd 4 elkerülő. Ezt konkrétan az én kis fatornyos falumra, Bocskaikertre igyekeznek tolni, ott is a "méregződekre". De nem a falu akarta, hogy kb 50 méterre, ÉS távvezeték alatt, védőtávon belül menjen az út, mikor mehetett volna távolabb is. Azt sem érti senki, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál ... Lászlóné hogy' a bánatba adta ki erre az engedélyt, ui. jogszabály tiltja a távvezeték védősávjában történő útépítést. Na mindegy, sikerült kijelölni a nyomvonalat úgy, hogy az ott történő építkezést március közepétől őszig tiltja egy másik jogszabály, merthogy az élőhelyek védelme költési időszakban, szintén törvény. Debrecen meg szépen csnedben belefullad a kamionokba. De erről sem szól a helyi harsona. Biztos, hogy visszavágysz?
@zassz: Vissza bizony. A problémák meg ősiek, amit említesz és nagy gáz, hogy ez a csapat sem tudja rendesen megoldani, pedig ezeknek legalább hátszelük van hozzá.
Nem tudom a stadionból lesz-e valami, és ugyan tudom, hogy nem lehet az ide-oda szánt mindenféle forrásból jövő pénzeket keverni, de annyiból már mehetne minden, villamosok, elkerülő, magyarul lehetne elsődlegesen mást tervezni, nem stadiont. (mondom én, akinek apja, nagyapja debreceni focista volt)
@Nagyzee: @9-143: nem a villamos ellen vannak itt sokan, hanem a vérlázító munkaszervezés ellen és a nem kellően megvitatott, átgondolt nyomvonal ellen.
Az jó, hogy lesz újra új villamosvonal, csak magában még nem elég.

Egyébként le merem fogadni, hogy minden 2014 tavaszára lesz meg, villamos, belső gyűrű első szakasz, 4-es elkerülő, talán stadion. Mert akkora kell, meg őszre. Ennyire van itt a nép hülyének nézve.
@bélabácsi2: jajj, ezt ne hangoztasd, én megtettem debreceni fórumokon, le is lettem hurrogva, hogy az csak a Lokira van, mert Stadion kell és kész! :)
@Comandante en Jefe: a Mester utcáig nincs is baj a nyomvonallal, viszont utána én nem arra vinném, hanem az éppen sűrítés alá vont területen, a belvárosként jelölt rész nyugati szélén. De talán majd egy új EU-s projekt keretében 2020 környékén.
@subtotal:
Ahogy írod, ez lényegében a mostani projekt folytatása lehetne.
@pcr:

Azt ugye vágod, hogy a trolipótló buszok nem a villamos leendő útvonalán közlekednek?
Egyébként azért, mert a város az InterTanKerrel (buszos cég) olyan szerződést kötött, hogy akkor is fizetnie kell, ha mennek a buszok, meg akkor is, ha állnak. Akkor meg ugye inkább a trolik álljanak...
@Comandante en Jefe:
Aham.
Nem kellett volna ilyen hátrányos szerződést kötni, akik megkötötték, azoknak meg a kezét kellene megkötni és börtönbe vágni, ha már egy 3 tilosban parkolásért jár egy kis elzárás, akkor ezeknek is kellene adni egy pár évet, kósa és haverjai úgy 500 évet érdemelnének.

Egyébként használod a tömegközlekedést?
@pcr: Ez bukta, nincs kocsim. Mi lenne, ha nem dühből fórumoznál, hanem érvelni próbálnál? Amúgy leginkább biciklivel közlekedem, azelőtt meg főleg a tömegközlekedést használtam. Csúcsidőben 20 éve is zsúfoltak voltak a buszok, és sajnos ez mostanáig sem változott. Igaz, a járatsűrűség jelentősen visszaesett, például a HV - DKV váltás körül is.

Egy szóval sem mondtam, hogy minden rendben lenne, vagy hogy összességében jó irányba haladnának a dolgok. De szerintem a 2-es villamos egy jó fejlesztés, és a nyomvonala is jól lett kijelölve. Az más kérdés, hogy mennyit csúszott/csúszik, és mennyi galiba, mutyi, stb. van/lesz körülötte. (Én még emlékszem, hogy Kósa már 1998-ban is 2-es villamost ígért.)
@subtotal: Szerintem a nyomvonal jól átgondolt. Én egy dolgot hiányolok. A böszörményi vasútvonalra való kivezetésre való előkészülést egy esetleges második fejlesztési lépcső esetére. A munkaszervezési hiányosságokban valószínűleg igazad van.

És persze, hogy 2014-re lesznek kész a beruházások. Ilyen a politika. Egyébként miért érzem úgy, hogy itt többen is Kósa-szimpatizánsnak feltételeznek mindössze azért, mert egyetértek a villamos nyomvonalával?
@milliliteratura: Igen, én is meglepődve látok olyanokat, akik még nem hallottak arról, hogy Londonban, az Egyesült Államok több városában, Kanadában, Brazíliában és a Távol-Keleten is terjed az üzemanyagcellás hajtás évek óta.
És nem csak hatalmas városokban, hanem kisebb településeken is, ahol fontos a levegőminőség.
Mercedes, Toyota stb. sok gyár csinál már korszerű hajtásláncú buszokat.
Csak tényleg körbe kellene nézni a világban.
Persze még a dízel az uralkodó, de az üzemanyagcellás járművek már vagy 6-7 éve futkosnak a tömegközlekedésben ott, ahol tényleg csúcstechológiába ruháznak be.
@pcr: A trolik egyáltalán nem azért állnak, mert villanyárammal működnek. Meg egyébként sincs annyira sok köze a trolik fenntartási valamint futásköltségének a villamosokéhoz, mert ez közel sem csak az elfogyasztott villanyáramból áll.
@pcr:
Használom a tömegközlekedést.
Most nem Debrecenben, de volt hozzá szerencsém három éven át.
@Nagyzee: "Én egy dolgot hiányolok. A böszörményi vasútvonalra való kivezetésre való előkészülést egy esetleges második fejlesztési lépcső esetére."

Valószínűleg azért maradt ki, mert le akarták valahol határolni a dolgot, ami érthető is. A kiágazás amúgyis megodható lesz egy váltópár beépítésével. Az majd (az elkövetkező 30 évben) más jellegű projekt lesz, nagyobb arányú EU-s támogatással, Hajdúböszörményi városi vonalszakasszal, stb...
@Comandante en Jefe:
Gondoltam, hogy nem vagy debreceni, de azért okoskodsz.
@pcr:
Köszönöm az értékes megjegyzést. Több fogalmam van a debreceni közlekedésről, mint sok debreceninek, de ha tárgyi tévedést látsz a mondanivalómban, csak szólj bátran.
@Mocskos Állat: egyrészt az általad sérelmezett jegyárak a magyar átlag nagyvárost jelentik.
másrészt a hidrogénbuszok kb másfél évtizede vannak folyamatosan kísérleti üzemben. jelen pillanatban szerintem nem tudsz várost mondani, ahol legalább 10 darab üzemanyagcellás busz futna. azon a kevés helyen, ahol van belőlük, pár darab szaladgál. ennek tükrében az "eléggé elterjedtek" kitétel egy baromság, amit voltál kedves írni. és nem is debrecen dolga, hogy egy drága, fejlesztési stádiumban lévő technológiával vesződjön. ez egyelőre a - remélhetőleg egyre közelebbi - jövő technológiája.
az alfáról nekem is khm, kedvezőtlen véleményem van, de a debreceni "korszerűtlen" buszok magyar összevetésben sajnos igencsak megállják a helyüket.
@pcr: hihi, jó látni, amikor ismert közlekedésbuz... izé, közlekedés-rajongókat oszt olyan, akinek fogalma sincs, kivel vitatkozik :)
Hams, azt hiszem belecsaptál a darázsfészekbe. Pedig milyen kedélyesen indult a kommentelés :)
@Dr. Kicsi Kacsa: Én is azon gondolkozom, hogy legközelebb nem lehet kommentelni, vagy valami ilyesmi :) Meg azon, hogy mit rakjak be köztes bejegyzésnek, hogy aki visszanéz, ne hiriget találjon, hanem valami mást. Hopp, meg is van, mindgyán gyüvök.
@leitomi: Asszem volt - de a weboldalam egész biztosan volt: a kommentek közt :)
@milliliteratura:
mondjuk az olyan szakértőkkel tele van a hócipőm, akik valahogy végigbukdácsolták a győri közlekedési fősulit, villamost csak szórakozásból nézegetnek, sohasem járnak tömegközlekedve, csak hobbi szinten.
Ilyen szagértőből van itt épp elég.
Szóval lexarom!
Sziasztok! Valaki tudna e elérhetőséget adni ( tel.sz:) A Dózsa Gy. uti Ps üzletre! Ott van valahol a garázs soron!
Előre is köszönöm!
@Fecó54: tudakozó: 198 hívd bátran, segítenek :)
@Advocatus Diaboli: Esetleg lehetett volna a Hortobágy közepére építeni a vonalat, az még rosszabbul ellátott tömegközlekedésileg és még kevesebb fát kellett volna kivágni....
süti beállítások módosítása