Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, repülőgépekre, reklámokra, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

augusztus 2016
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  <
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  3. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  4. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  5. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  6. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  7. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...
  8. "It was a good time to be 27"Már írtam arról, milyen nagyszerű dolog, hogy a különböző külföldi villamosbarátok nem egyszerre jártak Magyarországon, mert így szinte teljesen mást láthatunk Geoffrey Tribe '69-es, Peter Haseldine...
  9. Budapest és Miskolc utcáin járva '76 februárjában1976 fontos év volt a budapesti villamosokról készült képeket illetően: akkor látogatott ide először Ab van Donselaar, Tim Boric, és akkor kezdett rendszeresen idejárni Heinz Heider. Ez egyszerűen...
  10. Fallal és anélkül, első részPár hete írtam arról, hogy Berlin folyamatosan változik, és lassan eltűnnek azok a foghíjak, melyeket a Fal lebontása hozott létre. Persze az az igazság, hogy egy 160 kilométer hosszú, helyenként...

Címkék

103 (6) 125év (6) 2624 (11) 41-es (6) 424 (7) abszurd (26) Ab van Donselaar (34) agyhúgykő (51) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (51) autók (63) bach (5) balaton (17) basel (7) bbc (8) bécs (34) belgium (11) bengáli (12) berlin (132) berlini fal (20) bkv (42) blog (23) budai vár (24) budaörs (33) budapest (684) budapesti pillanatok (36) buék (7) busz (63) c64 (10) caf (10) city lights (63) class 56 (6) commodore (16) csak egy kép (34) csak egy videó (222) csehország (14) csörgő (5) cukiság (31) debrecen (24) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (25) életkép (22) életképek (27) életmód (6) elveszett (30) énblog (241) építészet (53) építkezés (18) épület (12) érdekesség (12) erfurt (7) esti városkép (7) fan fiction (12) feldolgozások (9) felhők (24) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (20) film (8) firka (5) fogaskerekű (13) fogyasztói (24) fonódó (9) fotó (5) freddie mercury (5) füsti (6) gary moore (17) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (51) gitár (16) gmap (12) goldtimer (5) gondolatok (10) gőzmozdony (14) gyermekvasút (15) haditechnika (10) hajó (34) hampage (240) hangszerek (8) hármashatárhegy (5) helikopter (10) hév (23) híd (28) (22) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (6) humor (114) idegenforgalom (21) ikarus (22) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) kalef (9) karácsony (8) karikatúra (5) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kép (6) képek (613) képregény (94) kérdés (5) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (34) ki vagy doki (14) köd (18) köln (32) kölni dóm (5) közlekedés (304) kritika (70) kulfoldi szemmel (60) lánchíd (7) látnivaló (9) lengyelország (35) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (10) m4 (14) maci (6) mackó (6) magyarország (6) margit híd (8) már nincs (5) máv (33) medve (7) metál (8) metró (36) miskolc (23) mittudoménmi (9) MOD (7) morál (11) morgás (122) mozi (5) mtp (7) muki (10) münchen (24) műrepülés (8) múzeum (38) nagypolszki (5) németország (262) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (18) nosztalgia (159) nürnberg (18) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (9) NZA (8) olaszország (13) oldtimer (58) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (35) pályahiba (6) pályaudvar (20) panoráma (100) pécs (10) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (9) popkultúra (99) pozitívum (12) pozsony (7) prága (7) programajánló (25) púpos (12) queen (10) r.i.p. (10) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (20) relax (11) repülés (114) repülőgép (39) repülőgépek (55) repülőnap (31) repülőtér (6) retró (25) rock (54) s-bahn (9) semmering (7) SNL (13) sorozatok (15) soundcloud (9) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (17) szlovákia (8) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (174) társadalom (5) tatra (12) taurus (6) technika (31) technikatörténet (25) tél (11) templom (12) tévéműsor (26) thin lizzy (5) Tim Boric (13) tömegközlekedés (308) történelem (25) trolibusz (46) turizmus (19) tűzvonalban (14) tűzvonalban saját (8) tv (82) überzenészek (16) utazás (230) utcakép (145) uv (27) vár (9) várnegyed (8) város (343) városkép (79) városliget (8) vasút (304) vélemény (7) vicinális (13) vidám park (5) videó (561) villamos (556) vlog (7) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (28) youtube (201) zene (138) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Ikarus 55-össel Zugligetbe(n)

2012.05.21. 22:22 :: Hamster

Ha valaki olyan régi buszt lát Budapesten, amit hátulról süt a nap, akkor majdnem biztos lehet benne, hogy valahol én is ott leszek a közelében - legalábbis nekem úgy tűnik, hogy akárhányszor régi Ikarus-t tudnék fényképezni, valahogy mindig rossz irányból vetődik rá a fény. Ezzel együtt, ki bírná kihagyni, ha a Széll Kálmán téren ezt a szépséget látná?

És persze az a szép, hogy a nosztalgiavonal másik végállomásán, Zugligetben se volt jobb a helyzet napsütés-irányilag:

Igazából persze részben arról van szó, hogy olyankor kellene kimenni, amikor jól süt a nap, de ez túl bonyolult lenne szervezésileg :)

Ez az Ikarus 55-ös a "szokásos" Ikarus 630 kabrió helyett közlekedett a hétvégén, és le is maradtam volna róla, ha Jazzcool nem szól.

Örülök, hogy sikerült vele utaznom, mert szerintem ilyen jó állapotú "Farossal" talán akkor se lehetett találkozni, amikor még gyártották őket. Nemrég készülhettek el a felújításával, és nem csak azért volt a legszebb busz a Nemmoszkva téren, mert a többi mind BKV-s és Volánbuszos volt :)

Kicsit videóztam is, mert azt kell. Akit zavar a rázkódás (laprugó rulez!), az csak a motor hangját hallgassa!

20 komment

Címkék: budapest videó busz képek nosztalgia ikarus oldtimer

A bejegyzés trackback címe:

http://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr524530590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

NDK-ban 86-ban még utaztam ilyennel. A kártyaasztalos fajtával.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ezen is volt, a kötelező kis ufólámpával. Működtek is.
@Hamster: Nem sikerült nagyon jól a kép róla, de azért feltettem pluszban :)
@Hamster: Azaz! Ott tanítottam meg a tokosoknak, mi is az a 21 magyar kártyával.

Még gond is lett belőle, mert 65 pfenninget nyertem egy út alatt. Suliból hordtak minket ilyen busszal termelési gyakorlatra.
És ott a hátsó ablakban a cilinder!!!!

Gimi elsőben (74) ofőnk egy ilyent rendelt osztálykirándulásra. Persze, mi kis hülye fruskák morogtunk, hogy milyen ósdi, meg tiszta égő - akkor voltak újak a panorámaablakos Ikarusok.
Következő évben már nem volt a Volánnak faros busza.
Múltkor, mikor Budaörsön voltak kint, dumáltunk velük, meg alaposan meg is néztük a buszt kívül-belül... :-)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Még gond is lett belőle, mert 65 pfenninget nyertem egy út alatt."

Óriási! 8-)
@Hamster: Sajnos egy csomóban nem volt lámpa, némelyikben még asztalka sem. Az első szélvédő felett némelyikben volt egy szép formatervezett óra, de a fapadosabbakban csak a helye volt meg.

Gyerekkoromban ilyenekkel zötyögtünk fel a Mátrába és vissza, volt közvetlen járat Pestről, az Engels térről.
Akinek csak hátra jutott hely, a sok kanyargás meg a gázolajszag miatt garantáltan rosszul volt, mire felértünk Galyatetőre.

Mikor először jött "Z60"-as, a hazaúton csak lestünk végig. Nemcsak hogy menő volt a "panorámabusz", de a Bözsihez képest nem rázott, csendes volt, és főleg gyors. Úgy hasítottunk a szerpentinen, mint a villám :-)
@Sam. Joe: Az a 65 pfenning azért pénz volt akkoriban. Még a 80-as években is simán meg lehetett úsztatni 10 márkáért az egyenruhás segédrendőrt a szökőkútban :-)
@Kicsi Kacsa: "És ott a hátsó ablakban a cilinder!!!!"

Az egyébként micsoda, és miért van abba a térbe, ahol van, eltolható ablak? Hogy könnyebben bejöhessen a kipufogógáz (gondolom ez a cilinderszerűség valami beszívó volt, de ugye Murphy törvénye...), ha valami nem stimmel a motortérben, és így a hátul ülő utasok idejében figyelmeztethessék a sofőrt? :)
@nyelv-ész: Nem, nem az összeg, hanem az egész sztori nagyon jó! 8-)
@Sam. Joe: Köszönöm! Én sem tudtam, mi volt az a cilinder, de megvilágosodtam! :)
óó, azt hittem kommentáltam, de nem. :(

szóval persze hogy a segge van megvilágítva, mert az a lényeg.
farosnál a motor miatt, kabriónál meg a legjobb hely miatt.
@Kicsi Kacsa: Hopp, most jöttem rá, hogy a busz amit Hamster fotózott és amiről én linkeltem a videót, az egy és ugyanaz! Jó, hát azt eddig is sejtettem, hogy egy Faros "nem tud beleolvadni a márkatársak szürke tengerébe az indexes topictalin".
@Sam. Joe: Köszi, azért jól sejtettem, hogy odafent van az a kopoltyú, ahhoz talán köze lehetett :) Azt én is kiszúrtam, hogy a tetőlámpák régiek (eredetiek) voltak, jók az olyan részletek. Jó azért, hogy vannak, akik ennyire szeretik ezeket a jószágokat, mi meg utazhatunk velük.
Amikor ezt tervezték a világ még buszkarosszériás teherautókon utazott. A MÁVAUT kocsmában mondták, hogy a gyors cserét biztosító keretes motor is élenjáró megoldás volt. Innen vették a dunai hajóépítők is az ötletet. A padló alatti motoros, csak rövid kitérő volt:) Ma minden busz így van felépítve, csak a hátsó, szélesre nyitható szerelőajtókat felejtették el átvenni.
Üdv
Egszerűen gyönyörű. Azt hiszem ezt a képet már mutattam:

ikarus.mityu.fotoalbum.hu/viewlarge/pictureid/17402099

A soproni VOLT fesztivál egyik személyszállítós fuvarosa volt. :)
Közben kiderült egyik soproni haverom ismerőséé a piros szerkezet. :)

(Fotós tipp: azt mondják gyakorlott fotósok, hogy a jó fotós reggel vagy kora este megy fotózni, sosem éles napsütésben. Persze a helyzet úgy kívánja akkor nincs idő várni a naplementés fényeket.)

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu