Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, repülőgépekre, reklámokra, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

április 2014
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  <
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30

Hirdetés

Légszennyezettség

Budapest szmogtérképe

Ez megy most

  • SomiTomi: @Sam. Joe: Gondolom a "ma se jött kaller, kár volt jegyet venni" mentalitásra született ez a válasz. A BKV szerintem e... (2014.04.23. 22:52) Táblák
  • humorpalanta: kokiterminal.hu/uzletek/ (2014.04.23. 18:30) A sárga KöKi, meg a mostani
  • tomitami2: @Bambulka: üdv az Óvárosból:)és én se a parlamentben ülök...hanem a már lebontott Öreg hídnál (2014.04.23. 17:56) A pozsonyi Új híd
  • Sam. Joe: @Sam. Joe: Helyesbítek, XIII. kerület, Vizafogó. Bocs. (2014.04.23. 17:50) Egy eltűnt épület a Nyugatiban
  • Sam. Joe: A "Fizető utasoknak fenntartott kocsit" én bizony nem értem... (2014.04.23. 17:49) Táblák
  • Sam. Joe: Ma viszont olyat láttam, hogy a vasút tűnt el, de vasúti építményeket megtartottak új funkcióban. A XII. kerületben az... (2014.04.23. 17:47) Egy eltűnt épület a Nyugatiban
  • ledo76: @cso zsi: Nem tudom, honnan veszed, nálunk van a szakmában mind a 3 tök egyforma mind, persze apró különbségek lehetne... (2014.04.23. 16:47) Az olasz villamosgyártás (dr. Németh Zoltán Ádám írása)
  • Bambulka: @tomitami2: :)) nem, a másik oldalról az AuParkból (a második képen látható torony) (2014.04.23. 12:25) A pozsonyi Új híd
  • humorpalanta: @Tron65: Épp azt mondtam, hogy nincs mozi ott. Kökiben hol van a mozi? (2014.04.23. 11:56) A sárga KöKi, meg a mostani
  • VT22: Eközben a szömszédban az Öreg-Hidat (A Pozsony-Szombathelyi HÉV régi hídját) bontják, hogy új felszerkezeten a pozsony... (2014.04.23. 10:26) A pozsonyi Új híd
  • Utolsó 20

Címkék

125év (6) 2624 (8) abszurd (24) Ab van Donselaar (32) agyhúgykő (34) airway (94) álhír (5) állatkert (8) alpok (10) amiga (5) augusztus 20 (6) ausztria (26) autók (46) balaton (10) basel (7) bbc (6) bécs (21) belgium (11) bengáli (10) berlin (68) berlini fal (14) bkv (42) blog (20) budai vár (18) budaörs (18) budapest (548) budapesti pillanatok (16) buék (5) busz (49) c64 (10) city lights (35) commodore (12) csak egy kép (20) csak egy videó (124) csehország (14) cukiság (27) debrecen (19) design (5) díszkivilágítás (24) divat (6) doctor who (42) drezda (7) duna (23) életkép (22) életképek (24) életmód (6) elveszett (30) énblog (134) építészet (16) építkezés (7) épület (6) érdekesség (8) esti városkép (6) fan fiction (12) felhők (23) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (10) ferihegy (15) film (5) firka (5) fogaskerekű (12) fogyasztói (23) fotó (5) freddie mercury (5) füsti (6) gary moore (10) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (26) gondolatok (10) gőzmozdony (11) gyermekvasút (14) haditechnika (5) hajó (28) hampage (180) helikopter (8) hév (20) híd (13) (21) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) humor (99) idegenforgalom (15) ikarus (18) il 14 (9) írás (15) it (9) karácsony (5) karikatúra (5) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kép (6) képek (403) képregény (92) kérdés (5) kirándulás (10) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (25) ki vagy doki (14) köd (10) közlekedés (244) kritika (68) kulfoldi szemmel (58) látnivaló (5) lengyelország (31) lipcse (12) li 2 (15) ludmilla (5) m4 (12) magyarország (5) margit híd (7) máv (32) medve (6) metál (5) metró (24) miskolc (11) mittudoménmi (9) morál (11) morgás (107) mozi (5) mtp (7) muki (9) műrepülés (8) múzeum (20) nagypolszki (5) németország (92) neon (5) nerd (7) nincsmár (5) nohab (10) nosztalgia (122) nyíregyháza (6) olaszország (13) oldtimer (33) orkvadászok (11) ostrava (6) otthoni turista (30) pályahiba (6) panoráma (93) Peter Haseldine (11) point n click turista (7) popkultúra (72) pozitívum (12) prága (7) programajánló (23) púpos (7) queen (9) r.i.p. (8) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (9) reklám (18) relax (8) repülés (95) repülőgép (31) repülőgépek (48) repülőnap (30) repülőtér (5) retró (21) rock (40) sorozatok (15) stuttgart (5) svájc (26) szabadság híd (9) szeged (26) szergej (12) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (142) társadalom (5) tatra (6) technika (5) tél (11) tévéműsor (26) Tim Boric (11) tömegközlekedés (223) történelem (15) trolibusz (42) turizmus (18) tűzvonalban (14) tűzvonalban saját (8) tv (63) überzenészek (15) utazás (145) utcakép (119) uv (25) várnegyed (5) város (216) városkép (53) városliget (7) vasút (199) vicinális (13) videó (349) villamos (396) vlog (7) youtube (123) zene (86) zlin (11) zürich (13) Címkefelhő

Ikarus 55-össel Zugligetbe(n)

2012.05.21. 22:22 :: Hamster

Ha valaki olyan régi buszt lát Budapesten, amit hátulról süt a nap, akkor majdnem biztos lehet benne, hogy valahol én is ott leszek a közelében - legalábbis nekem úgy tűnik, hogy akárhányszor régi Ikarus-t tudnék fényképezni, valahogy mindig rossz irányból vetődik rá a fény. Ezzel együtt, ki bírná kihagyni, ha a Széll Kálmán téren ezt a szépséget látná?

És persze az a szép, hogy a nosztalgiavonal másik végállomásán, Zugligetben se volt jobb a helyzet napsütés-irányilag:

Igazából persze részben arról van szó, hogy olyankor kellene kimenni, amikor jól süt a nap, de ez túl bonyolult lenne szervezésileg :)

Ez az Ikarus 55-ös a "szokásos" Ikarus 630 kabrió helyett közlekedett a hétvégén, és le is maradtam volna róla, ha Jazzcool nem szól.

Örülök, hogy sikerült vele utaznom, mert szerintem ilyen jó állapotú "Farossal" talán akkor se lehetett találkozni, amikor még gyártották őket. Nemrég készülhettek el a felújításával, és nem csak azért volt a legszebb busz a Nemmoszkva téren, mert a többi mind BKV-s és Volánbuszos volt :)

Kicsit videóztam is, mert azt kell. Akit zavar a rázkódás (laprugó rulez!), az csak a motor hangját hallgassa!

20 komment

Címkék: budapest videó busz képek nosztalgia ikarus oldtimer

A bejegyzés trackback címe:

http://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr374530590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

NDK-ban 86-ban még utaztam ilyennel. A kártyaasztalos fajtával.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ezen is volt, a kötelező kis ufólámpával. Működtek is.
@Hamster: Nem sikerült nagyon jól a kép róla, de azért feltettem pluszban :)
@Hamster: Azaz! Ott tanítottam meg a tokosoknak, mi is az a 21 magyar kártyával.

Még gond is lett belőle, mert 65 pfenninget nyertem egy út alatt. Suliból hordtak minket ilyen busszal termelési gyakorlatra.
És ott a hátsó ablakban a cilinder!!!!

Gimi elsőben (74) ofőnk egy ilyent rendelt osztálykirándulásra. Persze, mi kis hülye fruskák morogtunk, hogy milyen ósdi, meg tiszta égő - akkor voltak újak a panorámaablakos Ikarusok.
Következő évben már nem volt a Volánnak faros busza.
Múltkor, mikor Budaörsön voltak kint, dumáltunk velük, meg alaposan meg is néztük a buszt kívül-belül... :-)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Még gond is lett belőle, mert 65 pfenninget nyertem egy út alatt."

Óriási! 8-)
@Hamster: Sajnos egy csomóban nem volt lámpa, némelyikben még asztalka sem. Az első szélvédő felett némelyikben volt egy szép formatervezett óra, de a fapadosabbakban csak a helye volt meg.

Gyerekkoromban ilyenekkel zötyögtünk fel a Mátrába és vissza, volt közvetlen járat Pestről, az Engels térről.
Akinek csak hátra jutott hely, a sok kanyargás meg a gázolajszag miatt garantáltan rosszul volt, mire felértünk Galyatetőre.

Mikor először jött "Z60"-as, a hazaúton csak lestünk végig. Nemcsak hogy menő volt a "panorámabusz", de a Bözsihez képest nem rázott, csendes volt, és főleg gyors. Úgy hasítottunk a szerpentinen, mint a villám :-)
@Sam. Joe: Az a 65 pfenning azért pénz volt akkoriban. Még a 80-as években is simán meg lehetett úsztatni 10 márkáért az egyenruhás segédrendőrt a szökőkútban :-)
@Kicsi Kacsa: "És ott a hátsó ablakban a cilinder!!!!"

Az egyébként micsoda, és miért van abba a térbe, ahol van, eltolható ablak? Hogy könnyebben bejöhessen a kipufogógáz (gondolom ez a cilinderszerűség valami beszívó volt, de ugye Murphy törvénye...), ha valami nem stimmel a motortérben, és így a hátul ülő utasok idejében figyelmeztethessék a sofőrt? :)
@nyelv-ész: Nem, nem az összeg, hanem az egész sztori nagyon jó! 8-)
@Sam. Joe: Köszönöm! Én sem tudtam, mi volt az a cilinder, de megvilágosodtam! :)
óó, azt hittem kommentáltam, de nem. :(

szóval persze hogy a segge van megvilágítva, mert az a lényeg.
farosnál a motor miatt, kabriónál meg a legjobb hely miatt.
@Kicsi Kacsa: Hopp, most jöttem rá, hogy a busz amit Hamster fotózott és amiről én linkeltem a videót, az egy és ugyanaz! Jó, hát azt eddig is sejtettem, hogy egy Faros "nem tud beleolvadni a márkatársak szürke tengerébe az indexes topictalin".
@Sam. Joe: Köszi, azért jól sejtettem, hogy odafent van az a kopoltyú, ahhoz talán köze lehetett :) Azt én is kiszúrtam, hogy a tetőlámpák régiek (eredetiek) voltak, jók az olyan részletek. Jó azért, hogy vannak, akik ennyire szeretik ezeket a jószágokat, mi meg utazhatunk velük.
Amikor ezt tervezték a világ még buszkarosszériás teherautókon utazott. A MÁVAUT kocsmában mondták, hogy a gyors cserét biztosító keretes motor is élenjáró megoldás volt. Innen vették a dunai hajóépítők is az ötletet. A padló alatti motoros, csak rövid kitérő volt:) Ma minden busz így van felépítve, csak a hátsó, szélesre nyitható szerelőajtókat felejtették el átvenni.
Üdv
Egszerűen gyönyörű. Azt hiszem ezt a képet már mutattam:

ikarus.mityu.fotoalbum.hu/viewlarge/pictureid/17402099

A soproni VOLT fesztivál egyik személyszállítós fuvarosa volt. :)
Közben kiderült egyik soproni haverom ismerőséé a piros szerkezet. :)

(Fotós tipp: azt mondják gyakorlott fotósok, hogy a jó fotós reggel vagy kora este megy fotózni, sosem éles napsütésben. Persze a helyzet úgy kívánja akkor nincs idő várni a naplementés fényeket.)