Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

január 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Ez megy most

  • Hamster: @nyelv-ész: Minden szó létezik, amit leírunk :) (2018.01.16. 22:30) Róma, a reciklálás rekordere
  • nyelv-ész: Tényleg van ilyen szó, hogy "reciklálás"? Én kapásból a "reciklikáció"-t használtam volna, de az is elég furán hangzik... (2018.01.16. 21:30) Róma, a reciklálás rekordere
  • NAR: @haromegesztizennegy: Pont a nyomorgó népnek hozták létre, a "kenyér és cirkusz" részből ez volt a cirkusz. (2018.01.16. 19:49) Róma, a reciklálás rekordere
  • siófoki35: ezek a műanyag ülések elég illúziórombolóak :( (2018.01.16. 13:40) Egy ősi város ősi vicinálisa
  • haromegesztizennegy: Az épített történelem mai is meglevő emlékeit nézve és csodálva eszembe jut a Rómához hasonló városokban járva, hogy a... (2018.01.16. 09:46) Róma, a reciklálás rekordere
  • Európai téridő: Azért mondjuk Split óvárosa/belvárosa, ami Diocletianus császár palotájának falain belülre épült, az se kutya. (2018.01.16. 09:05) Róma, a reciklálás rekordere
  • Hamster: @nyelv-ész: igen, van ott valami hasonló, de azért az nem egy nagyvárosi üzem: kisvasut.hu/view_cikk.php?id=3033 (2018.01.13. 21:48) Egy ősi város ősi vicinálisa
  • nyelv-ész: Trencsén környékén, vagy hol láttam régen olyan kis vicinálist, aminek a kinézete erősen hajazott ezekre a kereklámpás... (2018.01.13. 19:40) Egy ősi város ősi vicinálisa
  • Péter Pávai: LÉNÁRD SÁNDOR: VÖLGY A VILÁG VÉGÉN S MÁS TÖRTÉNETEK mek.oszk.hu/02700/02765/html/01.htm De egyszerre eltűnt a tető, m... (2018.01.12. 08:43) Egy ősi város ősi vicinálisa
  • giovanni p: Igazán szomorú az állapota. A varoson kívüli résznek volt turisztikai potenciál, a hegy(domb)vidéki táj miatt és a Fiu... (2018.01.11. 20:56) Egy ősi város ősi vicinálisa
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  3. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  4. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  5. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  6. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  7. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  8. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...
  9. "It was a good time to be 27"Már írtam arról, milyen nagyszerű dolog, hogy a különböző külföldi villamosbarátok nem egyszerre jártak Magyarországon, mert így szinte teljesen mást láthatunk Geoffrey Tribe '69-es, Peter Haseldine...
  10. Budapest és Miskolc utcáin járva '76 februárjában1976 fontos év volt a budapesti villamosokról készült képeket illetően: akkor látogatott ide először Ab van Donselaar, Tim Boric, és akkor kezdett rendszeresen idejárni Heinz Heider. Ez egyszerűen...

Címkék

103 (6) 125év (6) 2624 (12) 41-es (6) 424 (7) abszurd (26) Ab van Donselaar (34) agyhúgykő (59) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (67) autók (66) bach (5) balaton (25) basel (7) bbc (8) bécs (37) belgium (11) bengáli (12) berlin (135) berlini fal (20) bkv (42) blog (27) budai vár (25) budaörs (35) budapest (716) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (68) búvár (5) c50 (6) c64 (12) caf (10) city lights (67) class 56 (7) commodore (16) csak egy kép (36) csak egy videó (240) csehország (20) csehszlovák (7) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (24) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (29) életmód (6) elveszett (31) énblog (323) énzene (17) építészet (65) építkezés (21) épület (13) érdekesség (14) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (26) film (9) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (13) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (8) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (29) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (56) gibson (7) gitár (32) gmap (12) goldtimer (5) gondolatok (10) gőzmozdony (19) gyermekvasút (19) haditechnika (11) hajó (37) hampage (256) hamster (5) hangszerek (10) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (10) hév (24) híd (29) (24) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (25) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kép (6) képek (689) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (41) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (318) kritika (70) kulfoldi szemmel (60) lánchíd (7) last ninja (5) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (5) lhbs (24) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (40) miskolc (23) mittudoménmi (9) MOD (7) morál (11) morgás (124) mozdonyok (7) mozi (5) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (41) nagypolszki (6) németország (281) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (35) nosztalgia (184) nürnberg (19) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (11) NZA (8) olaszország (21) oldtimer (67) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) pályahiba (6) pályaudvar (23) panoráma (107) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (11) popkultúra (112) pozitívum (12) pozsony (15) prága (7) programajánló (25) púpos (12) queen (10) r.i.p. (11) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (121) repülőgép (40) repülőgépek (62) repülőnap (33) repülőtér (12) retró (29) rock (65) rocktörténet (5) róma (8) s-bahn (11) semmering (7) SNL (14) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (18) szlovákia (39) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (188) társadalom (5) tatra (12) taurus (6) technika (35) technikatörténet (34) tehervonatok (8) tél (11) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (7) Tim Boric (13) tömegközlekedés (324) történelem (28) trainspotting (39) trolibusz (46) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (16) utazás (275) utcakép (148) uv (30) vár (11) várnegyed (8) város (367) városkép (85) városliget (8) vasút (362) vélemény (11) vicinális (13) vidám park (5) videó (643) villamos (576) vlog (7) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (239) zene (171) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Majdnem elveszett sínek: a Hofherr Albert utca

2012.06.20. 20:33 :: Hamster

Van Kispesten egy furcsa villamosvágány: a lajosmizsei vasútvonal sorompója előtt kanyarodik le az Üllői úton haladó 50-esről, és előbb egy filmdíszletnek tűnő vasútállomás mellett halad el, majd némi kanyargás után éri el a 42-es villamost. Gyakorlatilag az év nagy részében használaton kívül áll, csak akkor van szükség rá, ha az 50-esen történt valami a Villanyteleptől befelé, és nem tudnak arrafelé a kocsiszínig eljutni.

hof_6378.JPG

No meg persze különjáratok is fel szoktak itt bukkanni. Van egy német ismerősöm; szó szerint az egész világot bejárta már, villamosos fényképgyűjteménye párját ritkítja, mégis éveken át szervezkedett, hogy egyszer végig tudjon itt tujázni. Lelkesedése érthető, hisz tényleg meglehetősen valószerűtlen a szakasz: az egyik oldalon egy omladozó gyár, a másikon egy nem is annyira omladozó vasútállomás (kompletten: forgalommal, gyalogos felüljáróval), aminek ha lefestenék fehérre a kerítését (ahogy azt régen pár évente mindig megtették), bármikor eljátszhatna bármilyen helyszínt a két világháború közöttről... Szóval furcsa hely. Még furcsább, hogy csak rövid ideig használták utasforgalomban ezt a villamosvágányt: '55-ben a 41-es, '56-tól '61-ig pedig a Nagyvárad tér és a Tóth Árpád utca közt közlekedő 43-as szolgálta ki az itt működő Vörös Csillag Traktorgyárat (eredeti nevén Hofherr-Schrantz-Clayton-Shuttleworth Gépgyári Művek Rt.). Egyébként ha jól tudom, itt tervezték és gyártották a DUTRA dömpereket és traktorokat, míg a hetvenes években a Rábához nem került az üzem.

hof_6394.JPG

A 42-es felől a járat néhány éve megszüntetett háztömb-kerülgető hurokvágánya felől közelíthető meg. Pontosabban ezek már újonnan lerakott vágányok, régen kettő volt belőlük. Idilli kis utcácska, ráadásul mindig áll benne pár amerikai verda, állandó fotótémát szolgáltatva.

A különmeneteken kívül még villamosvezető-versenyek céljára (igen, ilyen is van minden évben) használták régebben a szakaszt; sajnos ezt mostanában más helyszínen tartják, pedig fotósoknak ez maga volt a paradicsom, például lehetett egymás mellett Ganz villamost és Ganz dízelmozdonyt fotózni, lásd fentebb :) A nem túl hosszú vágány néhány évvel ezelőtt rendkívül rossz állapotba került, le is tiltották, és a villamosbarátok magukban el is búcsúztak tőle... aztán egyszercsak helyreállították, és most újból végig lehet menni rajta.

Idén júniusban a Kispesti Városünnep alkalmából közlekedett itt egy nosztalgia villamos: az 50-es Határ úti végállomása és a 42-es útvonalán található Templom tér köz ingázott.

hof_6349.JPG

Mivel a Templom téren a pálya vattacukor-árusokban és Megasztárokkal teli színpadban végződött, váltó meg nem volt, a villamos az ideiglenes végállomás és a Hofherr Albert utca közt egyetlen vágányon közlekedett, az 50-es felé tartva a helytelen oldalon (a "helytelen" itt nem modoros fogalmazás, hanem szakszó). Érdekes fotótéma volt, bár sajnos nem sokan tudtak a járatról.

hof_6293.JPG

Mivel hirtelen nem jut jobb az eszembe, a bejegyzést az éppen a Határ útra érkezett UV szerelvénnyel fejezném be. Egy kicsit kevesebb eső, egy kicsivel több napsütés jól jött volna aznap a fotózáshoz... :)

39 komment

Címkék: budapest közlekedés videó képek nosztalgia villamos uv kispest

A bejegyzés trackback címe:

http://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr694601282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

"Idilli kis utcácska, ráadásul mindig áll benne pár amerikai verda, állandó fotótémát szolgáltatva."
egyetértek!

m.cdn.blog.hu/ha/hamster/image/villamos/hof_6349.JPG
a háttérben az a kékség micsoda?
@Rocko-: "a háttérben az a kékség micsoda? "
Ugrálóvár gyerekeknek, asszem. Tényleg, az is volt, nem csak Janicsák Veca, Király Viktor meg kürtőskalács :)
@Hamster: áh, kösz.
akartam kérdezni hogy csak így a sín közepén, aztán elolvastam újra, hogy Kispesti Városünnep alkalmából.
helytelen :)
látom, előre felkészültél az index-címlapra.
Azt amúgy lehet tudni, hogy azok a jenki kocsik miért vannak ott? Valami speckó javító? Jenkikocsibuzi gyűjtő?

bio
ilyen túrák után írta Hrabal, hogy "felszántotta arcunkat a külváros..."
Kb 3 hete jártam arra. Néztem ki a fejemből, és nem tudtam hol vagyok, mert nem is tudtam a vágányok létezéséről.
Jó, hogy írtál erről a pályáról, de ez kicsit kevés. Eredetileg nem utasforgalomra építették, hanem amikor a "Villanytelep"-nél még nem a CBA volt, hanem a "Remiz" kocsiszín, akkoriban ez a vágány a 42es, és 43as járatoknak volt a ki, illetve beálláshoz a szolgálati vágánya. A 42es a Nagyvárad-térig, a 43as a Kőrútig közlekedett. A háború előtt, de egy ideig utána is a szürke Mukik is használták, a vasúttól egy egy vagon el, és vissza vontatására is, hogy hová vitték azt nem tudom, kisgyerekként csak megcsodáltam, de nem követtem az útját. Ha már Villanytelep, azt tudjátok, hogy miért ez a neve, mi volt ott? A Remizen kívül egy villamos energia ellátó központ is működött ott. Az látta el az Üllői úti vonalat, az Ady Endre utat (Sárkány utca, Szent Imre herceg út, kinek hogyan tetszik), sőt a Nagykőrösi út 51es vonalát is. A szakaszhatár a Határ út vonalában volt, és azon mindig motor nélkül kellett átgurulni. Nagybátyám a 43as vonalán volt évekig vezető, és elég sokszor magával vitt, egy-egy fordulóra, néha én verhettem a csengőt, vagy szórhattam a homokot fékezéskor, ami nagyon "felelősségteljes" dolog volt egy hat-hét éves gyereknek.
Ejnye, de jó kis poszt. Grat a szerzőnek!

*****

Azt hiszem, egyébként, hogy az ilyen, rég elfeledett öregebb, divatjamúlt, nem használt dolgokból normálisabb helyeken turistalátványosság, de ha más nem is, tisztelet övezte emléktárgy, valamiféle hagyomány-szerű érdekesség válik.
Nálunk persze nem, mert valahogy nem tudunk vigyázni saját múltunkra, értékeinkre.
/Csak meg kell nézni, mi történt erdei kisvasútjainkkal. Bezárt, rég elfeledett vonalak, némelyiket ma már csak egy turistatérkép (kiadvány) apróbetűs része jelzi, illetve az erdei ösvény maga. Pazarló egy nép a magyar, sajnos... ./
A 42-es tömbkerülő hurokvágánya szerepel (ha jól emlékszem) a Szamárköhögés c. filmben. Imádtam a hurkot, sajnálom, hogy megszüntették.
@jani74: hampage.hu/kozlekedes/sinekpest3.html

Egy tiszteletbeli pályacsengő- es homokszóró-kezelónek a Hampage kötelező olvasmány!
De amikor 10 percenként megy el a házunk előtt a 42-es villamos és lassan szétesik tőle a ház, az már nem olyan jó.
Korrekt poszt, gratulálok.
Talán még a régi végállomás épületéről is lehetett volna egy fénykép. Azóta is ott áll a Tulipán utca végén.
A budafoki kocsiszínnel (forgalmi telep)szemben is volt villanytelep.Annak idején míg Nagytéténybe és Törökbálintra is HÉV (BHÉV) járt, az áramellátást innen szolgáltatták. Ezek még külön voltak a székesfővárosi áramszolgáltatótól, majd később egységesítették őket.
A hasznosításról: ebben a villanytelepi épületben működött a Wigwam nevű műintézmény, most talán F202 a neve a házszám után...
Londonban van egy híres volt (kör)fűtőház Camdenben a Roundhouse. Sok híresség kezdett itt és játszott benne. Most Amy Weinhaus itt kap szobrot.
Egyébként, gratula a posztnak. Még, még, még!
Bocsánat, nem vagyok nagy villamosos, de ez a nosztalgia járat miben különbözik a többitől? A táblában netán?
Nagyon jó összeállítás! Amúgy Combino már járt a Hoffherben? [Remélem a z FVV is ,egy majd arra.]
@parrre: - nem menetrendszerinti járatként közlekedik, tehát csak esetebkét, és gyakran más útvonalon
- olyan szerelvény, ami már nincs üzemszerűen a forgalomban, de elérteazt a kort, hogy érdemes legyen megemlékezni róla
@parrre: Hát, ez a típus 2007. augusztus 20-án közlekedett utoljára utasforgalomban, szóval például ebben :)
@Dr.Rekettyés László: Ki van belezve, ablak-ajtó kitörve, mocskos, nem igazán fotótéma, amióta nem használják :(
Milyen egy villamosvezető-verseny? A sikánban ki tud előzni? :)

Bár én Odesszában láttam olyat, hogy troli előzte a megállóban álló társát (1 pár vezeték volt) :)
Villamosvezető-verseny...
"Kerék a keréken csapnak össze az élbolyban. Nagy István, az UV-Sopianae-BKV versenyzője kissé oldalt csúszva csap át a sikánon, komolyan veszít ezzel a sebességéből, rá is esik Kovács II. Szidónia, a GanzCsuklós-Róna-MKV tavalyi bajnoka. Nagy az egyenesekben elhúz, de Kovács a kanyarokban a nyakára lép. Fej-fej mellett érnek be a Senna-kitérőbe, és Kovács hangos csilingeléssel kifékezi Nagyot. A csitt-csatt azonban komoly tempóveszteséget jelent nekik, így megérkezik az egyenletes tempóban versenyző Spiegelhalterné Kvassay Terézia, és könnyen átugrik rajtuk, átvéve a vezetést a Bengáli-Traubi-SZKV sárga masztodonjával, büszkén és egyszersmind megalázóan villogtatva az egyes számot hordozó viszonylattábla háttérvilágítását..."
@prokee: Nem sebességről van szó, hanem reakcióidőkről, pl. susnyásból előugró madárijesztők előtti megállás:
hampage.hu/trams/eletkepek2/emberasinen.jpg
meg az áramszedőt meg tudod-e állítani egy bizonyos ponton:
hampage.hu/trams/vvverseny2003/04100061.jpg
mennyire finoman tudsz ráállni valamire az ütközővel:
hampage.hu/trams/vvverseny2003/04300024.jpg
illetve jól ismersz-e fel helyzeteket, és tudod-e rögtön a helyes reakciót rájuk (például egy tábla kamu, nem érvényes, valahol valami nem stimmel, mit kell tenni, ha tüzetsz látsz, stb).
@Hamster:
Hát, az én verzióm szimpatikusabb :)
@Hamster:
Nem reklámnak szánom, de a Gyöngyvirág utcában van az Új Tündérkert, ami nemcsakhogy egy jó étterem, de – és itt kapcsolódik a poszthoz – a falai tele vannak a Hofherr-Schrantz-Clayton-Shuttleworth Művekről, illetve a termékeikről (igen, Dutra is!) szóló régi fotókkal, dokumentumokkal, ill. a kertben is van néhány mezőgazdasági eszköz kiállítva. Érdemes felkeresni, és nem csak a kaja miatt! (Nem talponálló árszínvonal, de hétköznap van menü 1000-ért, ha jól emlékszem. Nem a fő terem, hanem az oldalsó szobák vannak kitapétázva a fotókkal, néha alapból is oda irányít a pincér, de ha mondod, hogy fotónézőben (is) vagy, akkor biztosan odaültetnek – viszont érdemes előre bejelentkezni, mi már többször mentünk oda potyára esküvő vagy más rendezvény miatt.)
Csudiszép képek és film!, nemrégiben sétáltunk arra ipari környezetet szemlélni, de jó lett volna UV-t látni ezen a vágányon, hallani ahogy elcsikorog a kanyarban...ah
@Hamster: Méghozzá úgy sejtem Fordra lehet szakosodva az illető. Az első gép egy Lincoln Continental Mark V, talán 1979-ből a második egy Ford Taurus Wagon az 1992-1995 közti eresztésből, a harmadikat meg sacc/kb. valamelyik kései Ford Thunderbird generációnak gondolom, de kb. bármi lehet, alig látszik belőle valami. Ha nem állna ott az a Suzuki Swift, akkor az UV-val valami olyan valószínűtlen látványt adnának ki - főleg hogy a Swift mögött egy amerikai lakóbusz áll - hogy azt hinném, agyamra ment a hőség. 8-) Állati jó kép!
@Sam. Joe: videon szerepel egy kocsi, ACCH felirattal, de úgy tűnik, ők nem jaánlják partnernek. :)
vagy nincs ottlapja.
@prokee: "egyes számot hordozó viszonylattábla háttérvilágítását..."

Ez azonban súlyos megsértése a verseny szabályainak! A vaspálya széléről a versenybírók már be is lengették ezért a fekete zászlót, de Spiegelhalterné nem tűnik figyelembe venni a versenyből való kizárást! Mi lesz ebből? Beküldik vajon a pace villamost? Az idei évben ezt először Sakamoto Junichiro vezeti, aki egészen 1972-ig a Tokyo Toden színeiben dolgozott a 23-as viszonylatban, a Tsukishima vonalon, Monzen-Nakachō — Tsukishima közt. Annyira népszerű volt az utasok körében, hogy a tokiói villamoskalauzok mindennapjait bemutató, "Ne nézz rám ferde szemmel!" című, lélektani dráma elemekkel átszőtt dokumentumfilm DVD-kiadásának is ő szerepelt a borítóján - villamosvezető létére!
@Sam. Joe: nem tudom, én nem ismerem. ;)
@Sam. Joe: Spegelhalterné kizárásával ismét Szidónia került az élre, de ki kell állnia a boxkitérőre, hogy lágyabb keverékű forgóvázat szereljenek fel neki. A cserét a Füzesi Főműhely szerelőcsapata 8.9 másodperc alatt elvégzi.
@Sam. Joe:
A 2. képen, a Lincoln Continental előtt pedig van egy kiskocsma.
Kicsi, nagyon családias a légkör. Szeretek oda járni:)
Különben Skulkónak hívják a szerelőt.
@Hamster: Aha. Értem.

Kösz az infót.

bio