Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (931) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (521) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Hosszú hétvége

2012.07.30. 18:00 :: Hamster

Úgy döntöttem, megpróbálom rendeltetésszerűen használni a blogot: naplóbejegyzést írok. Nem kell félni, az "Anett elgáncsolt az osztályteremben, ezért meghúztam a haját" korszakból már kinőttem, inkább multimániás képkavalkádra számíthattok.

IMG_8767.JPG

Már hetek óta közlekedett egy kínai elektromos busz a városban, én meg ugyan kíváncsi lettem volna rá, de valahogy mindig úgy döntöttem, hogy nem kell sietni, ráérek. Aztán pénteken véletlenül belefutottam egy facebook üzenetbe, miszerint másnap fog utoljára járni. Nem lehetett halogatni, irány a 112-es! Az élmény felemás volt: egyrészt meglepett, hogy 30-31 fokban milyen vidáman felvágtatott a Thomán István utcához, másrészt viszont az utasoknak nem sok hely volt benne, mivel az aksikat nem a tetőre, hanem a kerekek fölé épített tornyokba tették. Dizájnra és haladási élményre azért jobban tetszett, mint a tavaly próbált cseh elektrobusz.

IMG_8794.JPG

A magamfajta tömegközlekedésmániás néha a kellemetlen dolgokban is talál érdekeset - például fotótémát: a Király utcánál egy troli leszedte a felsővezeték-keresztezést, ezért a nagykörúti villamosok a Széll Kálmán tértől csak a Jászaiig jártak. Milyen jó, hogy a híd felújításakor berakták ezt a váltót ide, két oszlop közé - előtte évtizedszámra volt olyan, hogy hasonló esetnél semmi se mozdult a Nagykörúton a Blahától északra...

IMG_8894.JPG

Pénteken elindult az olimpiai drukkervillamos is, mely hol itt, hol ott jár. Szombaton a 61-es volt soron, itt épp Hűvösvölgyből indul a város felé.

IMG_8851.JPG

Amennyire a fényviszonyok engedték, a belsejét is lekaptam. Harsány jószág, de a drukkolás ritkán visszafogott tevékenység, nem? Az ajtó melletti gyűrű plusz pontot érdemel! Az azért kicsit fura volt, hogy olimpia helyett Forma-1 ment a fedélzeti monitorokon - igaz, ott is lehetett szurkolni: a Hungaroringnek :)

IMG_8899.JPG

Szombaton az egyik kis nosztalgiakocsi a Boráros tér és a Moszkvás (majd esetleg akkor lesz Széll Kálmán tér, ha nem pont úgy fog kinézni és szaglani, mint a Moszkva tér) közt ingázott (ahogy nyár végéig minden szombaton ezt teszi), ezen a fotón épp utóbbira érkezik meg.

IMG_8902.JPG

El akartam a téren is kapni az olimpiai villamost, kitaláltam, hogy majd a gyalogoshídról lefotózom. Hát ez nem jött be, éppen a lépcsők foghíjait javították. Ideje is volt! Mindenesetre inkább elmentem ebédelni. Rutinból mutattam a kínai gyorsbüfé pultjánál, hogy mit kérek, lelki szemeim előtt édes-savanyú csirke lebegett. El kellett volna olvasnom a feliratot, mert sós-csípős volt :)

IMG_8952.JPG

A 2-esen való nosztalgia-fotózásban Jazzcool is csatlakozott hozzám. Körülbelül hatszázötven fok volt, és csak vártunk, csak vártunk, aztán nem értettük, ez a KCSV miért olyan lassan jön. Kisvártatva láttuk, hogy azért, mert tolják.

IMG_8958.JPG

A közúti átjáró előtt a villamos már előre csöngetett, hogy a fedezőjelzőt mérsékelten tisztelő autósok ne álljanak be eléjük keresztbe, de egy turistabusz azért megtette, mert hát miért is ne ragadjon be egy tizenpár méter hosszú, négy méter magas, emberekkel teli jószág a sínre? Villamos megáll, várakozik, elindul, közben vélhetően szépeket gondoltak a buszsofőr családjáról, tök jogosan...

Reggel, amikor elindultam, kíváncsiságból bekapcsoltam a GPS loggert (útvonalkövetőt) a mobilban, hogy utólag megtudhassam, mennyit járkáltam a városban, de sajnos nem derült ki, mert a követéstől lemerült az aksi és kikapcsolt a készülék. A log 62 kilométernél fejeződik be, pedig utána még kicsit üldöztem a nosztalgiát a 2-esen :)

IMG_9106.JPG

Másnap a szentendrei tömegközlekedési múzeumot néztem ki egyik programnak, de a nap megint spontán katasztrófaturizmussal indult: a Fehérvári úti villamosok síntörés miatt csak a Körtérig jártak (a váltóval lehetett gond, azon dolgoztak). Most megkímélek mindenkit a "18-as és 41-es villamos a 49-es megállójában" című drámai képsoroktól, és inkább egyenesen Szentendrére ugrok, ahonnan csak a tárlat legújabb darabját, a frissen felújított ÁMG (Általános Mechanikai Gépgyár) troli-pótkocsit mutatnám. Lausanne-ban és Luzernben ugyan én is utaztam pótkocsis trolival, de valamiért mégis fura elképzelni, hogy Budapesten is volt ilyen (pedig volt, a trolik mellett busszal is).

A szentendrei HÉV egyébként önmagában is érdekes volt az odaúton: a szomszéd szakaszban két fiatal lány oroszul beszélgetett, az előttem levőben két idősebb házaspár meg németül. Amikor ablakon kinézés miatt arrébb ültem, ott két lány szintén németül társalgott. Magyar szót nem is hallottam; nemzetközi vonat volt ez, BKV-jeggyel igénybe vehető :)

IMG_9237.JPG

A nap fő programja - tavalyhoz hasonlóan - a Hungaroringre tartó helikopterek figyelése volt a Dráva utcánál. Azaz első körben csak lett volna, mert összesen egy felszállást tudtam elcsípni, azután semmi nem történt. Önvígasztalásképpen lőttem ezt a képet a Vizafogó környékének két tipikus közlekedési eszközéről :)

IMG_9310.JPG

Na, sebaj, akkor átmegyek Budára, ahol az újkori nosztalgia villamosüzem megindulásának harmadik évfordulóját ünnepelendő egy nap erejéig újra közlekedett a "B" járat. Reggel ugyan Szentendre fele menet már elkaptam egyszer egy kis kitérővel, de olyan szépen sütött a nap... egészen addig, amíg értelmes távolságba nem ért: 10-12 perc tűző napon várakozás után ugyanis épp akkor jöttek a felhők, amikor már jó képet is lehetett volna csinálni az öreg tujáról. A képen ugyan pont egy fa árnyékát látjuk, de már itt is szürkül a kép, másfél másodperccel később pedig már hóka volt minden.

IMG_9417.JPG

Ebéd után úgy döntöttem, hogy a Forma-1 futam végén úgyis visszajönnek a helikopterek, hát kisétálok a Margit-szigetre, és leülök a parton. Persze nem csak a helikoptereket figyeltem, hanem a  Ferihegyre igyekvő repülőket, és a hajókat is, például ezt a váci vízibuszt. Azt hittem, ezek a hajók két kivétellel már eltűntek a budapesti Duna-szakaszról, és csak cseh víztározókon lehet nagyobb számban találkozni velük, de szerencsére nem. Szép vonalú jószágok, szebbek, mint az elmúlt húsz évben felbukkanó úszó izék nagy része!

IMG_9631.JPG

A futam vége után nem sokkal végre tényleg élet költözött a XIII. kerületi Manhattanbe :)

IMG_9397.JPG

Kicsit talán komolyabb gép kellett volna ahhoz, hogy ezek a képek igazán ütősek legyenek, de azért én élveztem a sürgés-forgást.

IMG_9533.JPG

Drukkoltam, hogy épp akkor szálljon fel egy helikopter, amikor az előbb már látott úszó busz vízbe csobban, de csak majdnem jött össze az együtállás (és épp be is borult az ég akkor).

IMG_9651.JPG

A helikopterek sorra hazaindultak (délnyugatnak vették az irányt, nem Mogyoród felé), úgyhogy én is kisétáltam a szigetről. Mielőtt villamosra szálltam volna, még végignéztem ennek a tohuvabohunak a feloldását: azt a záróvonalat a felhajtón kicsit lejjebb kéne rakni, mert a jobb oldali Localo még a bal oldali Volvo hátrébbaraszolása után  is (csuklóssal tolatni, biciklisek közt, az ám a férfimóka) csak úgy tudott bekanyarodni, hogy a jobb oldala nem volt tíz centinél messzebb a sarki lámpaoszloptól!

IMG_9654.JPG

Egyébként itt még annyira tele voltam energiával (véletlenül duracell nyuszit reggeliztem), hogy elgondolkoztam azon, nem kéne-e megnézni az aznap az 1-esen dolgozó olimpiai villamost. Aztán az ég aljának színét meglátva inkább hazaindultam. És milyen jól tettem, mert az első esőcseppek a kapunktól húsz méterre hullottak a nyakamba, utána meg milyen helyes kis vihar lett belőle... Jó kis nap volt ez is!

31 komment

Címkék: énblog budapest képek tömegközlekedés nosztalgia hajó helikopter

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr454686259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nekem az ilyen gps-lemerülős probléma ellen a bevált technikám, hogy nem log-olok vele, hanem a mobillal az útvonal minden fontosabb pontján csinálok 1-2 geotaggelt képet, majd otthon felteszem Picasára, és szépen mutatja a koordinátákat. Abból már a guglimepsz ki tudja rajzolni az útvonalakat.
@nyelv-ész: Mivel nekem csak mintegy két hete van félművelttelefonom, nem ismertem a képességeit, azt gondoltam, kibírja azt a pár órát. Annyit foglalkozni meg nem akarnék vele.
"majd esetleg akkor lesz Széll Kálmán tér, ha nem pont úgy fog kinézni és szaglani, mint a Moszkva tér"
:)))

"Reggel, amikor elindultam, kíváncsiságból bekapcsoltam a GPS loggert (útvonalkövetőt) a mobilban, hogy utólag megtudhassam, mennyit járkáltam a városban, de sajnos nem derült ki, mert a követéstől lemerült az aksi és kikapcsolt a készülék. A log 62 kilométernél fejeződik be"
van a Norbi féle update, a Réka fitnessz, meg a Hamster féle villamosüldözős fogyás. :D

"én is utaztam pótkocsis trolival, de valamiért mégis fura elképzelni, hogy Budapesten is volt ilyen (pedig volt, a trolik mellett busszal is)"
gondolom egy trolis meg autóbuszos pótkocsi közt nem volt különbség. vagy igen?

"azt a záróvonalat a felhajtón kicsit lejjebb kéne rakni"
...

kellemes kis kavalkád, öröm volt olvasni, nem mondom hogy írj gyakrabban ilyet, mert nem rajtad múlik, de ez tényleg kellemes volt.
Villanybusz:
OK, felvágtatott, de milyen a töltésciklusa? A 112-esen lefele tud tölteni is, míg a 26-os esetén erre nagyságrendekkel kissebb a lehetőség.

" Milyen jó, hogy a híd felújításakor berakták ezt a váltót ide, két oszlop közé - előtte évtizedszámra volt olyan, hogy hasonló esetnél semmi se mozdult a Nagykörúton a Blahától északra..."
- Még jobb lett volna, ha a Nyugatihoz, az Oktogonhoz, a Ferenc krt-hoz, a Borároshoz is raktak volna váltót.

Drukkervillamos:
Jó ötlet, bár nekem nem tetszik.

Volvok:
Elcseszett egy kanyar az, főleg Volvoval.
Ma busszal mentem, hazafele érdekes terelőúton jött a 291-es. Volvoval. Élmény volt már némely forduló a reguláris útszakaszon is, hát még a terelőúton....

maps.google.hu/maps?saddr=Margit+utca&daddr=47.5237958,19.0212852+to:47.521676,19.0037884+to:47.5196,19.003386+to:47.5211405,18.9997918+to:47.51599,19.00343+to:Zugligeti+%C3%BAt&hl=hu&ie=UTF8&sll=47.515694,19.016476&sspn=0.021304,0.038581&geocode=FWYD1QIdinUiAQ%3BFdMn1QId5T0iASlPYnXbst5BRzHQPfXpKMQAEw%3BFYwf1QIdjPkhASndSn94yd5BRzFwmfbpKMQAEw%3BFXAX1QId-vchASnbLw1SyN5BRzEAC_jpKMQAEw%3BFXQd1QId7-khASmTAN4syd5BRzHwCvjpKMQAEw%3BFVYJ1QIdJvghASmxRRqLx95BRzGQVyjrKMQAEw%3BFVUR1QId9qkhAQ&t=h&mra=ls&via=1,2,3,4,5&z=14
gyakrabban kéne duracellnyuszit reggelizned;-)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: ennél jelentősebb, műszaki megoldásra gondoltam. :)
tekintve hogy hajtási kapcsolat nem nagyon volt, elektromos hálózat lehet más, ezen felül nem tudom mi okozna az eltérést.
@Hamster: "naplóbejegyzést írok" - Éljen, éljen!
"Az ajtó melletti karika plusz pontot érdemel!" - Gyűrű?
"de csak majdnem jött össze az együttállás" - Mégis milyen mocsok jó kép lett belőle :-)
Hamster: Ha tudni akarod, hány km-t mentél egyszerűbb valami lépésszámláló progi, mint a GPS. Nekem ilyen Androidos hulladékom van, az zabálja az aksit ha aktív a GPS, elvben arra is van ilyen app, mint pl a Symbian-nél.

"és csak cseh víztározókon lehet nagyobb számban találkozni velük, de szerencsére nem."
Elvben a képen szereplő vízibusszal már nem sajna.
Ismeretlenek nem rég felgyújtották nem sokkal a felújítása után... :(

Az olimpiai villamoson tényleg van közvetítés? :O
Ha igen, meg kell néznem!
HAMSTER

Vegyél külön lépésszámlálót, már 3000 alatt kapható.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: És az honnan tudja, hogy épp mekkorát léptem? Plusz ha felszállok a villamosra, buszra, akármire?
@jack o'neill: "nem rég felgyújtották nem sokkal a felújítása után"
Hallottam erről, de nem esett le, hogy ez volt az, meg a hajóregisztert se olvastam végig :(

"Az olimpiai villamoson tényleg van közvetítés?"
Hát úgy van értelme, nem? Mondjuk a tömött 1-esen nem tudom, hányan látják, de hallani szerintem akkor is hallják.
@retekblog: "Gyűrű?"
Azaz, csak néha összeszavakat a keverem!
@Hamster: Be kell állítani a lépéshosszt.

Buszon-villamoson nem mér (elvileg), mert nyugalmi állapotban vagy.

A mérésének az alapja a tested emelkedése lépés közben.

Egy kis kapcsolóval ki lehet kapcsolni buszozás idejére.
@Hamster: Az a kép a hídon a Combinokkal, remek illusztrációja lenne Prokee múltkori villamosversenyes kommentjének. 8-)
@Sam. Joe: Már nem emlékszem rá, de közben beugrott, hogy Szegeden konkrét gyorsulási verseny is volt tuják közt, a Kossuth Lajos sugárút erre a célra lezárt részén. Mondjuk villamos Magyarországon ha fejre áll, se mehet 50-nél gyorsabban, de ez még inkább a vezetési technikára helyezi a hangsúlyt :)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nem állítanám, hogy mindig egyformákat lépek, például ha slattyogok, lépcsőzöm vagy kilépek, már változik. Szóval inkább erősebb aksi kell :)
@Hamster: Erről jut eszembe, idén nem sikerült belefutnom a nosztalgia villamosba az egyes vonalán. Hiába fapados, mindenkinek fülig ér rajta a szája.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "A 112-esen lefele tud tölteni is"
volt hibridbusz a 8-ason, azt mondták ott nem töltött eléggé.
hátha ott nem, akkor nem tom, talán egy daruról kellett volna ledobni.
@Hamster: miért, az nem lépés? :)))

@jack o'neill: mi a neve?
Évek óta olvasom a blogodat, de ezek szerint ott mentem el bicajjal mögötted a margit szigeten, csak nem tudtam, ki vagy :)
@Rocko-: Már mint minek mi a neve? :)
@jack o'neill: a lépésszámláló programnak.
Jó írás volt, tetszett!

(off: a leírt szó miatt kihagyhatatlan: nem mindegy, hogy vizibusz vagy buzivisz :) )
@Rocko-: Androidra én a hülye nevű Diéta lépésszámlálót használom. Ingyenes, futáshoz bevált. Viszont nem minden telón ugyanolyan megbízható. Samu Galaxy Ace-t és Moto Defy+ szereti, ZTE Blade-et és HTC Dézi Z-t tapasztalat szerint nem. Amúgy ha Market-ba beírod, hogy lépésszámláló van még 1-2 másik is.
Ha Symbian, akkor Nokia Step Counter (tán WP-re is van már) ez viszont minden mást agyon ver, nagyon jó.
@jack o'neill: köszi. egy megbízható tipp érdekelt. ;)
nincs kedvem végigpróbálni az összeset.
@Hamster: Ultimate megoldás a PowerBank, azaz univerzális külső aksi. Én egy 5000 mAh-s cuccot vettem, ami telefontól függően 3-4-szeres üzemidőt biztosít, és bármilyen USB-s cucc etethető róla. Alig nagyobb, mint egy telefon, zsebben is elfér.
"- Még jobb lett volna, ha a Nyugatihoz, az Oktogonhoz, a Ferenc krt-hoz, a Borároshoz is raktak volna váltót."

Tudtommal az Oktogonnál van visszafogás, a Ferenc körúthoz meg tavaly vagy tavaly előtt raktak be, így már ott is van.
süti beállítások módosítása