Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (934) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (97) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1023) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (14) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (523) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (888) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Olimpiai drukkervillamos

2012.08.04. 20:57 :: Hamster

A múltkor, a hosszú hétvégén említettem az Olimpiai Villamost, most itt van megint, ezúttal mozgóképen is. De a videó előtt lássunk még egy állóképet, a Magyar jakobinusok teréről:

olim8831.jpg

Egyszer majd oldalról is le fogom fotózni a külső díszítést, csak legyen elég hely hozzá a megvilágított oldalon :) Most pedig mozgassuk meg kicsit a fentebbi képet:

13 komment

Címkék: budapest videó villamos szünetjelzés helyett

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr454695920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a Délinél lévő belsős snitt marha jó!
de a Jakobinusoknál miért ment lassan? pályahiba vagy a te tiszteletedre?
"Ezt NEM látja a villamosvezető". pedig micsoda marketingfogás lenne, hogy EZT látja a villamosvezető. :DDD
@Rocko-: "de a Jakobinusoknál miért ment lassan?"
Először a váltó miatt, aztán szerintem még nem volt szabad jelzése, lassan csorgott, hadd fotózzak. Aztán meglett a szabad, gyorsan el is tűnik a képből :) Sajnos az egy álom, hogy a tuják olyan normálisan, egy tempóban végigjöhessenek, egy lendülettel átmenve a szabadon.
@Hamster:

A Jakobinusoknál nem kivitelezhető, hogy suhanjon a szabadon. Az elágazás miatt. Ugyanis a kocsikat is szabályozni kell, és az a kereszteződés nem üríthető ki egyhamar.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Azért ilyen tötyörgés a világ szerencsésebb részeiben nincs, valahogy sok helyütt meg tudják oldani, hogy ha elindult a villamos, akkor zöldhulláma legyen. Nem feltétlenül csúcssebességgel, de állandóval, mert a gyorsítás energia, a fékezés meg kopás. Lehet, hogy nálunk is mehetne, ha nem lenne mindig valami pályahiba és/vagy zajvédelmi lassújel (értsd: valakit zavart a villamos, hogy hangos, meg kéne csinálni a sínt, csiszolni, tudomisén, ehelyett inkább kitesznek egy táblát, hadd érjen sokszor 100-200 ember egyszerre később a céljához), vagy érthetetlen "tervezési sebességes lassújel"... A Moszkváson a kanyarban a váltókon mindig gyökkettő, utána az emelkedőn lassan csoszognak felfelé, ne kelljen sokat állniuk a lámpánál... érthetetlen, ennek körülbelül úgy kéne mennie, hogy villamosnak a téren lámpa jelez, ajtót csuk, elindul, szabadra odaér, kivágtat az alagúton és emelkedőn át Krisztinára. Néha van ilyen, meg gyerekkoromban is rémlik, hogy körülbelül így működött. Aztán már csak hozzáállás kérdése, hogy a szánszerkezetet és a lépésben járható váltót mennyire vesszük alapnak, de még azt is be lehetne tervezni, hogy valamelyik irány szabadra jusson át rajta. De nem, áll a 18-as és csoszog/áll az 59-es/61-es.

Szóval én úgy fogalmaznék, hogy egyszer jól meg kéne tervezne, utána meg rendben tartani, nem lenne bonyolultabb, mint eljutni a Holdra és visszajönni, ami negyvenvalahány éve is megvolt. Ehelyett a lámpáknál állnak az autók is, meg áll a villamos is, várakozik a gyalogos is, senki se halad.
@Hamster: Egyetértek.

Folytatom: Mikor kivágtat az alagúton, akkor a központi forgalomirányító agy (vagy már elötte) tudja, hogy az egy 18-as, 61-es, vagy 59-es. Ennek megfelelően belenyúl egy kicsit a programba, hogy a villamos érkezésekor a kívánt irány legyen szabad. Belenyúlni csak bizonyos paraméterek között lehet, értsd nem lehet egyből pirosra tenni az Alkotást, ha két másodperce kapott zöldet.

A Jakobinusok esetében egyébként meg lehetne oldani, hogy a villamos bármely irányba szabadot kapjon. Ehhez emlékezetem szerint mindössze az Alkotás befele irányának kellene kb 5 mp-el később zöldet adni, no meg tisztességes pálya kell neki.

Ez egy olyan lámpaváltoztatás lenne, amivel maximálisan egyetértek. Egy konkrét ponton nyerne a villamos 1 percet, ha a Krisztina maradék részén megdupláznák a fázisokat, akkor a Horváthkertig akár kettőt is.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Ehhez forgalomirányító sem kell (mármint humanoid), csak bejelentkezős lámpák. Ilyen Budapesten is működik amúgy, csak sajnos nem az a jellemző.
Másik villamos ugyan, de remélem be van vésve a naptáradba: ma tesz pár kört a 12-es és 14-es vonalán egy favázas régiség, Újpest központtól Káposztásmegyer II-re, illetve a rákospalotai 12-es végállomásig.

Ha mennél fotózni és nem ismernéd a környéket: esetleg a Rákospalota-Újpesti vasútállomás előtt kicsivel lenne érdemes fotózni az utolsó járatok egyikét (a Görgeyről süt a nap, szóval ellenfényes képek készítésére is alkalmas lehet), vagy valahol Rákospalotán, de ott nem emlékszem a pontos helyre, ahol még régi, romos házakat lehetne háttérként használni...
(Sajnos vendégek jönnek, ki kell hagynom :-( )
@tisztakéz: @Jameson14: ki engedte meg és ki kérte hogy szpemmeljetek? miért nem anyátoknak tartogatjátok ezt a sok szart?
@Hamster: helyes, törölheted a fentit, meg ez is.
;)
süti beállítások módosítása