Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

január 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  3. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  4. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  5. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  6. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  7. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  8. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...
  9. "It was a good time to be 27"Már írtam arról, milyen nagyszerű dolog, hogy a különböző külföldi villamosbarátok nem egyszerre jártak Magyarországon, mert így szinte teljesen mást láthatunk Geoffrey Tribe '69-es, Peter Haseldine...
  10. Budapest és Miskolc utcáin járva '76 februárjában1976 fontos év volt a budapesti villamosokról készült képeket illetően: akkor látogatott ide először Ab van Donselaar, Tim Boric, és akkor kezdett rendszeresen idejárni Heinz Heider. Ez egyszerűen...

Címkék

103 (6) 125év (6) 2624 (12) 41-es (6) 424 (7) abszurd (26) Ab van Donselaar (34) agyhúgykő (59) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (67) autók (66) bach (5) balaton (25) basel (7) bbc (8) bécs (37) belgium (11) bengáli (12) berlin (135) berlini fal (20) bkv (42) blog (27) budai vár (25) budaörs (35) budapest (716) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (68) búvár (5) c50 (6) c64 (12) caf (10) city lights (68) class 56 (7) commodore (16) csak egy kép (36) csak egy videó (240) csehország (20) csehszlovák (7) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (29) életmód (6) elveszett (31) énblog (325) énzene (17) építészet (65) építkezés (21) épület (13) érdekesség (14) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (26) film (9) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (13) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (8) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (29) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (56) gibson (7) gitár (32) gmap (12) goldtimer (5) gondolatok (10) gőzmozdony (19) gyermekvasút (19) haditechnika (11) hajó (37) hampage (257) hamster (5) hangszerek (10) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (10) hév (24) híd (29) (25) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (25) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kép (6) képek (691) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (41) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (318) kritika (70) kulfoldi szemmel (60) lánchíd (7) last ninja (5) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (5) lhbs (24) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (40) miskolc (24) mittudoménmi (9) MOD (7) morál (11) morgás (124) mozdonyok (7) mozi (5) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (41) nagypolszki (6) németország (281) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (35) nosztalgia (184) nürnberg (19) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (11) NZA (8) olaszország (21) oldtimer (67) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) pályahiba (6) pályaudvar (24) panoráma (107) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (11) popkultúra (112) pozitívum (12) pozsony (17) prága (7) programajánló (25) púpos (12) queen (10) r.i.p. (11) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (121) repülőgép (40) repülőgépek (62) repülőnap (33) repülőtér (12) retró (29) rock (65) rocktörténet (5) róma (8) s-bahn (11) semmering (7) SNL (14) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (18) szlovákia (41) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (188) társadalom (5) tatra (12) taurus (6) technika (35) technikatörténet (34) tehervonatok (8) tél (11) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (7) Tim Boric (13) tömegközlekedés (325) történelem (28) trainspotting (40) trolibusz (46) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (16) utazás (276) utcakép (148) uv (30) vár (11) várnegyed (8) város (368) városkép (85) városliget (8) vasút (362) vélemény (11) vicinális (13) vidám park (5) videó (644) villamos (578) vlog (7) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (239) zene (171) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A 2624 bevetésen

2012.11.21. 20:02 :: Hamster

Meglehetősen várom már a vasárnapot, hogy végre vonalon is láthassam az Amszterdamból hazahozott 2624-est (is). Amíg a saját képek készítésének lehetőségére várok, lássunk három képet a hetvenes évek második feléből! Most kaptam őket Klagenfurtból - ezúton is köszönöm az őket készítő Karl Holzingernek!

1979_04_30_BKV_GM_2624_55_Arpad_hid_HO72016_hu.jpg

Az első beállítást már nem lehet megismételni, mert az Árpád híd levezetője fölött átívelő felüljáró van a helyén: a Váci úton járunk, balkéz felé a József Attila Színház nem látszik, jobbra pedig annak a felvonulási területnek a kerítését látjuk, ahol ma a buszpályaudvar van. Az időpont 1979. április harmincadika - a kis zászlók az áramszedőn vélhetően május elsejének szólnak.

1978_05_25_BKV_GM_2624_EP_EP_12_Istvan_ter_HO68035_hu.jpg

Ugorjunk vissza egy évvel, 1978. május 25-re: itt ma is jár villamos, csak jópár méterrel a a kép jobb széle felé eltolva: ez az István tér sarka; ma egy egyemeletes irodaház áll a földszintes épületek helyén.

1979_08_15_BKV_GM_2624_5790_56_Moszkva_ter_HO727323_hu.jpg

Itt elvileg még járhatna villamos, de csak ritkán teszi, amióta az 56-ost összekötötték a 61-essel. Jóval régebben eltűnt azonban a hurok belső oldalán látható csonkavágány. Természetesen a Széll Kálmán téren járunk, 1979 augusztusában.

33 komment

Címkék: budapest villamos utcakép kulfoldi szemmel 2624 Karl Holzinger

A bejegyzés trackback címe:

http://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr934918853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

az első fotón jobbra a háttérben ugye a híres-hírhedt tizenhárom ház, ahol szoba-konyhás lakásokban tengődtek az angyalföldi melósok, akik havi 20 forintos villamosbérletükkel biztos nem voltak olyan villamosbarátok, mint mi;-)
"Természetesen a Széll Kálmán téren járunk, 1979 augusztusában." akkor még Moszkva tér volt. De csak kötözködöm.
@Kicsi Kacsa: Ha ránézek vagy átmegyek rajta, akkor most is Moszkva tér - csak már nem úgy hívják a térképeken :-/
hurok!

@Kicsi Kacsa: @Hamster: majd eljön az az időszak is amikor megint a nevén nevezik a gyereket.
OFF Nekem megvan a stargate 10 éved+ atlantis teljes.... Ha érdekel ON
amióta az 56-ost összekötötték a 61-essel.

- Hűvösvölgybe most is az 56-os villamos jár! Akárhogy is nevezik.
@zoli_: Köszi, de ha elég sokat várok, nekem is meglesz ;)
@Rocko-: Majd ha átépítik, kiderül, mi lesz a neve, de amíg ugyanúgy szar a lépcső, ugyanúgy ott árulják a szirszart a mozgóárusok, ugyanúgy bűzlik a térközepe, ugyanúgy esik szét a felüljáró, addig ez Moszkvatér marad, szóköz nélkül :(
Sőt, már mióta a 18-ast és az 56-ost összekötötték, azóta nem jár villamos a Moszkva téri hurokban. 2007. augusztus 21-e óta.
@Grgabácsi: Nem a 18-ast, hanem a 61-est kötötték össze. 18-ast elvágták a Moszkván, nem megy a Jánosig, oda az 59-es megy.
@Kicsi Kacsa: Amíg nem volt Szabadság hídi villamos, a 18-as és az 56-os is végigment... akkor volt utoljára jó villamosközlekedés a Fehérvári úton, minden normálisan jött. Igaz, a Móriczon át kellett szállni a buszra Pest felé, de valamiért nem voltak olyan tömegjelenetek és kimaradások, mint azóta folyamatosan. Pedig hosszú vonal, amit Pesten azért nem szabad csinálni, mert állítólag nem működhet (amire az 5-ös busz azért tényleg nem cáfol rá).
@Hamster: Sajnos így igaz. Ráadásul a megszűnt villamost tizenévig helyettesítő "villamospótló busz" vonalát úgy adták hozzá a régi ötöséhez, hogy nagyvonalúan hozzácsapták a Március 15. tértől a Baross térig tartó, nem éppen forgalommentes szakaszt is…
Hogy ez kinek az agyában fogamzott meg… arról nem szól a fáma. A vizeletüket kényszeredetten visszatartó sofőrök biztosan nem támogatták :-P
@jazzcool: Pontosítva: közelebb a „Hétház”, és távolabb a „Tizenháromház”

Bal kéz felől pedig a Kassák, ahova én jártam, de már bőven a felüljárós korszakban. Szóval ezt így élőben nem láttam, de nagyon tetszik. Szimpatikusabb.

Ellenben az újpestit láttam abban a formájában, mert Angyalföld előtt bottyáni voltam, de Újpestre jártam 3 évig suliba. Akkor még nemcsak Tarta járt a 12-esen, volt 10 és 10A is, és a 14-es volt a betétjárat. Ha az Újpesti piac felé visz utam, mindig eszembe jut az ottani végállomása.
@Hamster: Ja az! Nem volt valami hosszú életű. Egyszer kipróbáltam Kelenföldről. Nos, a vonat 5 perc alatt ér be a Délibe, a villamos kicsit több idő volt.
@Kicsi Kacsa: A Kelenföldihez járó 18 az megint más lehetett (nekem most hirtelen csak a 80-as villamos rémlik ilyenben). Kelenföldtől tényleg nem sok értelme van a Délibe villamossal menni, de a budapesti ember ritkán akar pont pályaudvarról pályaudvarra menni.
@Hamster: 56-os volt. Ha jól rémlik. Kivitték Kelenföldre a 18-as vonalán. Kipróbáltam, mert elvileg jól jött, mégiscsak 1 villamossal végállomástól végállomásig. Nem jött be, erre rájöttek a BKV-nál is.
@Kicsi Kacsa: A 18-as és 56-os Hűvösvölgyből 2007. aug. 21-től 2008. dec. 20-ig járt a dél-budai végállomásokra. Ez alól kivételt a Villányi-Fehérvári átkötés II. üteme jelentette (a fehérvári ágon volt vágányzár), így 2008. nov. 10. - dec. 5. között a 18-56 a Kelenföldi pu.-hoz járt (49-es épp nem volt, a 19-es meg szintén szünetelt).
Lásd: villamosok.hu/balazs/valt/index2.html#08

Úgy érzem ennek a megoldásnak nem a valós utazási igény volt az oka. :)

Első képen a szánszerkezet ezek szerint a 3(55)/33 elosztó váltóhoz tartozott?
A harmadik képen meg milyen busz az a háttérben? Kis lehúzható ablakai vannak (NDK-s) - gondolom az ment a Várba.
@WMarci: "kis lehúzható"
Ehelyett természetesen: kis ELhúzható ablakai vannak.
@WMarci: Az egy teljesen sima 260-as, eleinte ilyen kis ablakaik voltak, később tértek át a máig megmaradt nagyobb táblákra.
@Rocko-: Mi a baj a Széll Kálmánnal? Már '90-ben vissza kellett volna nevezni? Nem értem mi ez a nosztalgia a Moszkva iránt. :/
@innovation: mi a baj a Moszkva térrel?
a Széllel annyi a baj, hogy már felnőtt pár generáció, ami így hívja. most is. ezek után teljesen felesleges volt átnevezni. (ahogy sok más dolgot.)
@Rocko-: Egy megszállt hatalomra emlékeztet engem. Nem éltem, mikor Széllnek hívták, de részemről mindig úgy hívtam.
Az más kérdés, s teljesen jogos, hogy a Roosevelt teret, a Köztársaság teret nem kellett volna.
De ez legyen a legnagyobb bajunk.

Ja, egyébként meg szerintem ez a csakazértis gondolkodás hibás egy kicsit.
Légyszi ez a vita fejeződjön itt be, nem méltó szegény 2624-eshez.
@innovation: akkor én itt befejem @Hamster: kérésére.
@Hamster: Vita nincs. Legalábbis részemről. :) Nem mellesleg hiányolom Angyalföldről a villamosokat. :)
@Hamster: Én csak annyit fűznék hozzá, hogy a 2624-es emlékeim szerint elsősorban "Váci úti" villamos volt. Főleg a 3-ason és az 55-ösön járt társaival együtt. Az 56-oson az 1000-esek, a 12-esen az 1600-asok voltak a jellemző motorkocsik. Az 56-oson és a 12-esen a 2600-asok csak vendégszerepeltek.
@Gabesz9: Épp most olvastam Komjáthy Zoli tollából a facebookon: "1979. augusztus 5-e és 1980. február 1-je között a 2624 és a 2626 Szépilona állományához tartozott, akkor az 56-oson jártak."
A Moszkva téri vitához szólnék hozzá, de nem Moszkva, nem Széll Kálmáén, és nem politikai síkon közelíteném meg.

Hűvösvölgybe évek óta, amióta az eszemet tudom, az 56-os busz, illetve az 56-os villamos járt. Most nem kutakodtam utána mióta pontosan, de egy 1957-es térképen már így volt.

Azt, hogy az 56-os busz elesett, és helyette a 29-es megy fel, megemészti az ember, mert az útvonal inkább az 56-oshoz áll közel.
De a villamos átszámozását nem veszi be az emberek gyomra, mivel Hűvösvölgy és az 56-os összeforrtak, ahogy Zugliget is és az 58-as (Az is egy baromság a 291-es...).

Nos 60 év után utcanevek is megrögzülnek, főleg, ha egyszerűbb kiejteni_kimondani őket. (Ferecziek tere - Felszab tér például)
Nemá, légyszi maradjon ez 2624-es "topic"... Mindenkinek van mindenféle baja, de a kis kedvenc tujámat ne keverjük bele :)
Anno az egyik Hobo Blues Band dalba azért kötöttek bele, mert volt egy olyan sora, hogy a "Moszkva térig jár az 56-os villamos". 56 és Moszkva egy sorban már sok volt, de nem volt mit tenni, mert a tények makacs dolgok, a szerző meg mit tegyen, ha tényleg ott megy az a villamos?