Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (930) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (412) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (45) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (483) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (520) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Budapesti tömköz életképek, 47. rész, harmadik bekezdés

2013.01.19. 16:33 :: Hamster

Vegyes tömegközlekedési életképek 2012-ből: Halottak napi forgalom, nosztalgia-özön a 125. születésnapon (de ez még csak az előzetes), az Alstom metrók első napja, és néhány mindennapi jelenet:


Budapesti tömköz életképek 47/3

27 komment

Címkék: budapest metró tömegközlekedés életképek villamos hampage

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr775027369

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

- Csillahghegyi csomópont (a belső is) megérett az átalakításra.
- Másik csillaghegyi dolog: Megcsinálták a Dózsa György utcát, tényleg nagyon jó lett. 3,5t-ás korlátozással csinálták. Midibuszok ugyan jártak rajta (Békás-busz). Jött egy veke-féle átszámozós-átvonalazós reform, melynek következtében csuklós lett és a 160-as számot kapta a Dózsán járó busz. Az útburkolat nehezen viseli a Volvó csuklóst. Érdemes megnézni, szinte minden közműbekötésnél el van verve az út.

- Mi a DÜWAG és az LHB gyártású között a különbség? Kivülről meg lehet őket különböztetni?
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Mi a DÜWAG és az LHB gyártású között a különbség? Kivülről meg lehet őket különböztetni? "
Az ablaktörlő más, nem középen, hanem a szélén van a tengelye (egyik régóta itt levő DÜWAG-nak is olyanja van, mert még jó régen összetörték).
- Az új metró nekem nem jön be. (Egyébként most pénteken ültem rajta előszőr).
- Az tűnt fel, hogy fékezéskor mindig lelassul, majd gurul kb 10-30 métert, és ott fékez mégegyszer, állóra. Kossuth-Déli-Batyi útvonalon próbáltam.

- A temető bejárata elötti téren a körforgalom talán az egyetlen olyan, amit jól méreteztek (Magyarországon).
- A halottak napi forgalomszervezés szar volt. Keresztúr felől érkeztem a temetőhöz, de be kellett jönnöm a Maglódi útig. A forgalom nagysága, és főleg, hogy már körforgalom van a temető előtt, ezt a szivatást nem indokolta. Remélem jövőre ezt mindenki feléri ésszel. Az is, aki baromságot elrendelte.
A Venyige utcai börtönnél levő lámpa mindenesetre jól feldugította a mesterségesen felnagyított forgalmat.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nekem bejön az új metró. Én is pénteken utaztam vele. Lányommal mentünk a Blahára, néztem, jól láthatóan 5 ülőhely van. Na most a tirpák pesti suttyónak sikerült kiszorítania magának 2 helyet, így csak négyen ültünk a sorban. Mit mondjak, az "úriember" nem mai fiatal volt, hanem egy jó ötvenes.
@Hamster: Azt írod, hogy az 59 vonalának "felső részén látható, vasbeton lemezhez csavarozott sínű pálya 1978/79-ben épült, vajon meddig fogja bírni?"
Én úgy tudom, (sőt _láttam_), hogy 2-3 éve felújították az 59-es vonalát egy darabon, pont a Farkaséti temető melletti szakaszon, persze nyilván a Márton Áron téri hurokvágányt már nem. Vagy a hivatkozott rész nem ez? Melyik részről van szó? Mert ha a Farkasréti Temető melletti szakaszról van szó, akkor az tkp vadonatúj, csak ugyanúgy építették vissza.
@cyan:

Veletek is ilyen idiótán két részletben állt meg?

A padon az ülések tetszettek. Leültem a sor közepére, mindjárt három helyet elfoglalva. Eleve egy kicsit széles vagyok, meg még a kabát is.....

A koncepció egyébként jó, de szerintem a müncheni Typ-C jobban valósította meg.
www.muenchnerubahn.de/fahrzeuge/c/galerie/
Belső tér a legalján.
Nagykörút felújított részén élmény villamosozni. A felújítás befejezése után pár nappal utaztam arra vilivel, olyan volt, mintha nem is síneken közlekedne a tuja, hanem légpárnákon. Külalakra valóban nem olyan tetszetős, mint a korábbi, de ez talán mellékes is.
Metró: szerintem kicsit szűkre szabták az ülőhelyeket, de amúgy nekem bejön az új járgány.
"nem a szívem csücske a metró, kiugrottam megnézni az újdonságot. Végülis nem túl gyakran érkezik új típus a budapesti tömegközlekedésbe!"
a TW6000-et belepróbálták már valaha az egyik lukba?

metros videon ugye más is feldedezte a hadi rádiós kocsit? :)

"Történelmileg alakult így, de a város legértelmetlenebb csalinkázása a két végállomás közti vágánytengely-ugratás-pár."
ki tartja vissza a BKV-t hogy helyrerakja?

hampage.hu/kozlekedes/eletkep47/img_7437.jpg
használtdömping.

"Balra: néha már az Érdi úti kanyar is belelóg a felhőkbe."
szokott. :)
@cyan: átkozott fiatalok!

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: vajon erről az ajtóba rakott oszlopról mikor szoknak le? értem hogy kell valami kapaszkodó, de ez csak pont azt generálja hogy ott álljanak meg.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: nem figyeltem, mert épp rámjött a természet és próbáltam fejben tartani. Sikerült. De nem a megállásokra összpontosítottam :D
Én a szélén ültem, és elfértem pufi kabátban és nem filigrán alkattal megáldva. Lányom is elfért, de ő vékonyabb nálam :)

@Rocko-: ugye, ugye? Ezek a mai fiatalok! :)
Amit nem értek a metrón: ott van az ajtónyitó gomb, funkció nélkül. Mert minek is működjön, ha már így szerelték fel. Minden ajtót nyitnak egyszerre, nem vacakolnak azzal, hogy csak az nyíljon, ahol jeleztek.
@Rocko-:

A németeknél nem jellemző, hogy ott megállnának. Ha mégis, nem veszed észre, mert félreáll. Ahogy a mozgólépcső bal oldalán sem álldogál senki.

@cyan:

Elfértetek. Egymás kárára.
"Én a szélén.... Lányom is elfért, de ő vékonyabb nálam. "
@cyan:

Amikor majd ki fog járni Biatorbágyra. meg Budakeszire, meg Érdre, meg Fótra, ... //BRBRBRBRRRRRRBRRBR - csörgött az óra//

Szóval az az értelme, hogy télen a felszini megállókban nem nyitják rád feleslegesen a kinti mínusz huszat.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: ne utópiázzon kérem uram!

@cyan: pl. Örs, télen ajtó visszazár. ez lenen az értelme, de nem tudom hogyan működik, sose jártam ezzel az új csodával.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: jaaaa, Pillangó utcáig nem bírtam volna fejben tartani, meg nem is volt arra semmi dolgom :) Na, majd egyszer kipróbálom, és alaposan megfigyelem a megállóba állást, meg a Pillangó utcai ajtónyitást.
A lányom a mellettem lévő ülésen ült, nem löktem át középre, jóóóó???!!!
@Rocko-: szerintem hülyeség, ha már az emberek megszokták, hogy a villamoson is jelezniük kell, nem egy ördögtől való dolog a metrón is bevezetni. Minek nyíljanak azok az ajtók, ahol senki sem száll le meg fel?
@cyan: sztem csak aktiválni kéne a funkciót.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: mondjuk ehhez fel kéne nőni.
hogy ha egy Tatran csak a középső ajtó van nyitva télen, akkor ne nyitogassuk végig az összeset. pláne ha egy megállót utazunk. vagy buszon is, télen végállomáson nem véletlenül csak a második (babakocsis) ajtó van nyitva. vagy hogy télen magunk után is behúzzuk a HÉV ajtaját.
ehhez kéne felnőnie az embereknek, fejben.
Ezeket az életképeket várom a legjobban, kordokumentumok. Sose hagy abba, különben! :-)

Jók a posztképek is, a Metropolison művészien csillan a napfény, a Tatra pedig tök cukin kukkol kifelé a domboldalból. :-)
@cyan: Szerintem a teljes ajtónyitás csak addig lesz, amíg a Szovjet vasak is gurulnak még forgalomban. Nehogy aztán összezavarodjon a túlművelt pesti utas, hogy melyiken mit kell nyomni, ha kell egyáltalán.
@retekblog: muszáj átszoktatni, erővel. a 90-es évek óta van egyedi ajtónyitás, azóta nem képesek megérteni. majd megfogják, ha nincs más.
@retekblog: Bécsben is kétféle metró van (most nem veszem ide az U6 kocsiait, mert az se nem metró, se nem villamos, illetve ez is meg az is, vagy nem is tudom, majd Hams megmondja), ott az egyiken - régi - egy kart kell megtaszajtani és nyílik az az ajtótész(!), tehát nem a két szárny, csak az egyik, amit nyitottál, a másikon - új - meg gomb van, nyomod és nyílik az ajtó a megállóban.
Úgyhogy ez gyenge kifogás, hogy amíg a szovjet metrók vannak, addig nem kapcsolják be a funkciót. És mégis meddig? Amíg a 3-ason is új kocsik lesznek? Addigra (50 év múlva) megszokja a jónép, hogy nem kell bíbelődni a gombokkal.
@cyan: Ismerem a bécsi metrót, ha úgy vesszük, a karelhúzós változat is az utas beavatkozásával működik, csak kicsit régimódi. Itthon a szovjet ajtók ugye automatikusan nyílnak ha kell, ha nem. És ez a lényeg. De ahogy a tisztelt utasok nagy része a mai napig egy nyomógombos Tatrára/ICS-re, vagy egy Ikarus négyszázakárhányas ajtajára is csak bambulni tudnak, na meg a vezetőt szidni, hogy miért nem nyitotta ki nekik az ajtót, addig nem lehet csodálkozni semmin.
@Rocko-: Ha jól emlékszem, pont e blog szerzője lamentált azon egyszer, hogy "Képes-e a XXI. század embere megnyomni egy gombot?". Nem azt kérik a T. Utasoktól, hogy programozzanak le C++-ban egy sudoku-megoldót.

Ha már ajtók: Engem mindig elbűvöl, amikor egy Uzsgyi áll az induló állomásán, egy jéghideg téli napon, tárva-nyitva hagyott ajtókkal. A MÁV extra szolgáltatása: fűtik a környezetet is.
@Nuuk: Bizonnyal képesek rá, ha látják, hogy meg kell nyomniuk. Ugyan nem BKV-zom napi rendszerességgel, de egyértelmű, figyelemfelkeltő jelzéseket még egyik jármű külsején sem láttam. Nagy kihívás lenne szép színes, nagyméretű matricákat feltenni szöveggel, nyíllal, hogyasszongya "Ajtónyitó"?
@nyelv-ész:

Utána már csak azt kellene valahogy megoldani, hogy a novemberi kosz ne legyen a gombon még májusban rajta. Igaz, hogy a tokosok erre a célra vizet, sampont, és kefét használnak?
süti beállítások módosítása