Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

november 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  3. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  4. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  5. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  6. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  7. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  8. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...
  9. "It was a good time to be 27"Már írtam arról, milyen nagyszerű dolog, hogy a különböző külföldi villamosbarátok nem egyszerre jártak Magyarországon, mert így szinte teljesen mást láthatunk Geoffrey Tribe '69-es, Peter Haseldine...
  10. Budapest és Miskolc utcáin járva '76 februárjában1976 fontos év volt a budapesti villamosokról készült képeket illetően: akkor látogatott ide először Ab van Donselaar, Tim Boric, és akkor kezdett rendszeresen idejárni Heinz Heider. Ez egyszerűen...

Címkék

103 (6) 125év (6) 2624 (12) 41-es (6) 424 (7) abszurd (26) Ab van Donselaar (34) agyhúgykő (58) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (64) autók (66) bach (5) balaton (24) basel (7) bbc (8) bécs (37) belgium (11) bengáli (12) berlin (135) berlini fal (20) bkv (42) blog (27) budai vár (25) budaörs (35) budapest (712) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (67) búvár (5) c50 (6) c64 (12) caf (10) city lights (67) class 56 (7) commodore (16) csak egy kép (36) csak egy videó (240) csehország (18) csehszlovák (6) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (24) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (29) életmód (6) elveszett (31) énblog (318) énzene (17) építészet (61) építkezés (21) épület (13) érdekesség (14) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (25) film (8) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (13) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (8) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (27) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (56) gibson (6) gitár (31) gmap (12) goldtimer (5) gondolatok (10) gőzmozdony (18) gyermekvasút (17) haditechnika (10) hajó (37) hampage (251) hamster (5) hangszerek (9) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (10) hév (24) híd (29) (22) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (24) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (8) karikatúra (5) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kép (6) képek (679) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (39) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (317) kritika (70) kulfoldi szemmel (60) lánchíd (7) last ninja (5) látnivaló (11) lengyelország (37) lhbs (24) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (13) m4 (15) maci (6) mackó (6) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (34) medve (7) metál (9) metró (40) miskolc (23) mittudoménmi (9) MOD (7) morál (11) morgás (124) mozdonyok (6) mozi (5) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (41) nagypolszki (6) németország (281) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (33) nosztalgia (180) nürnberg (19) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (11) NZA (8) olaszország (16) oldtimer (65) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) pályahiba (6) pályaudvar (22) panoráma (106) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (11) popkultúra (110) pozitívum (12) pozsony (14) prága (7) programajánló (25) púpos (12) queen (10) r.i.p. (11) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (120) repülőgép (40) repülőgépek (61) repülőnap (32) repülőtér (12) retró (29) rock (64) s-bahn (11) semmering (7) SNL (14) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (18) szlovákia (33) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (187) társadalom (5) tatra (12) taurus (6) technika (33) technikatörténet (33) tehervonatok (8) tél (11) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (6) Tim Boric (13) tömegközlekedés (321) történelem (27) trainspotting (35) trolibusz (46) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (16) utazás (269) utcakép (148) uv (30) vár (11) várnegyed (8) város (366) városkép (85) városliget (8) vasút (351) vélemény (11) vicinális (13) vidám park (5) videó (635) villamos (576) vlog (7) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (235) zene (168) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Megint csak egy kép: laza csúcsforgalom a külső Váci úton

2013.02.11. 19:09 :: Hamster

Van úgy, hogy leragad az ember egyetlen képnél, a múltkor láttunk is erre példát, de persze az egy jókora panorámát ábrázolt. Néha viszont kisebb kivágásokkal is elvan az ember. Például ezzel:

BKV_2056-2057_Ln3_AvD_kicsi.jpg

A helyszín világos, erre még én is jól emlékszem kiskoromból: a külső Váci út és az Árpád út torkolatában vagyunk - előttünk van észak, hátunk mögött dél, balra a nap nyugszik, jobbra pedig Újpest városközpont. Villamosmániásként érdekes, hogy a tábla szerint még a Nyugatiig jár a 3-as villamos, de ikerkocsi van rajta a megszokottabb látványnak számító pótkocsis szerelvény helyett. Hurok nélkül kellett a járatnak fordulnia, vagy hétvégéken is előfordultak esetleg ilyen típuscserék?

Autómániásként viszont még érdekesebb az a kavalkád, ami a sínek körül örvénylik! Ott van például balra az a gyönyörű Tatra daru, amiből szerencsére még ma is látni néha egyet-egyet. Jobbszélen sajnos kilóg a képből a Robur busz, de azért így is látszik, micsoda tükörfény festése van :) A belső sávban egy nekem szokatlan festésű Barkas porol, valószínűleg hazafelé, hiszen NDK-s; előtte egy Nysa. Hanem az a piros-fehér valami tőlük jobbra...! Nekem gyanús, hogy az egy GAZ-66-os, amit ilyen festéssel (asszem) az Eötvös Loránd Geofizikai Intézet logójával ellátva láttam sokat. Valaki meg tudja ezt erősíteni? Gyerekkoromban a lakóhelyünk közelében parkolt pár ilyen - azóta nem láttam egyet se, most viszont hirtelen déja vu-m lett. Nem jut viszont eszembe a távolabbi platós IFA ponyváján látható betűk feloldása, pedig biztos triviális, hisz sok ilyen járta az utakat. A kék busz előtti, ránézésre tengelyre ülésig terhelt Wartburg is elég vicces - akinek volt ilyen gépsárkánya, mit gondol, normális az a szög, ahogy itt látszik? :)

A fényképért köszönetet szeretnék mondani Ab van Donselaarnak, illetve Tim Castricumnak, aki bescannelte azt!

Ha tetszenek a képek, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm!

72 komment · 1 trackback

Címkék: budapest autók város képek villamos utcakép gépsárkány kulfoldi szemmel Ab van Donselaar

A bejegyzés trackback címe:

http://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr505074929

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.02.12. 11:13:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

BSZV - BútorSzállító Vállalat a platós IFA.

A többit még elemzem.
A létrás kocsit Műhelykocsi felirattal láttam sokat.
A Dacia is elég félárbócon van, ahogy elnézem.
@cyan: A Dacia már közepesen megterhelve is égnek dobta az orrát :)
@cyan: "BSZV - BútorSzállító Vállalat a platós IFA."

Köszi! A sporttelepen, ahova a sulival jártunk, asszem ilyen ponyvával voltak szélmentesítve a teniszpályák :)
@Hamster: Nem tudom, sose volt Dacia-nk. Nekünk egyáltalán nem volt kocsink, a családból én voltam az első, akinek jogsija lett. Trabanttal kezdtem az ámokfutásomat éppen 25 éve :)
@Hamster: 98%, nekem legalább is ez ugrott be a képen látható ponyváról. Volt ilyen cég, talán nem tévedtem.
BSZV nem a Belkereskedelmi Szállitmányozási Vállalat? Bp. XXI. ker Szállítók útja?
@ami-15: lehet. Lehet csak én "fordítottam" le bútorszállítónak :)
Édes Istenem!

Ez a kép akár a gyerekkoromból is lehetne! De sokszor mentünk arra egy Wartburggal, aki mi is lehetnénk! ;-(
A legérdekesebbnek a cérnagyárnál/vízműnél található hurkot találtam.
-Mennyire sajnáltam mikor eltűntek a Váci útról a villamosok!
Micsoda hangulata volt még gyerekként is a Megyeri csárdáig járó egyvágányú szakasznak... Nem is értettem miért szüntették be mikor egy idő után már Tátrák is jártak arra...

A nagyszülők sárga Waresza de sokszor meg volt pakolva több zsák krumplival, hagymával, egyébbel: benne mi négyen, erőlködött is szegény gép. Igazán nagy terhelésnél a 2 hátsó kerék még terpesztett is! 69.000 km egy nagyon erős emlék, ettől biztosan több volt benne mikor 1992-ben végül eladták...
A második megfejtés helyes.
A BSZV az a Belkereskedelmi Szállítási Vállalat (volt).
"A belső sávban egy nekem szokatlan festésű Barkas porol"
- Egyik cimborám vett a Matávtól egy Barkast, amit valamiért lefestettek az akkor már meglevő Fiatok szinére. Annak volt hasonló színe.

Az IFA betűi: Belkereskedelmi Szállítmányozási Vállalat.
Volt a ponyvájukból kék alapon sárga betű, és kiskoromban azt hittem, a maradék anyagból csinálták a sárga alapon kék betűs ponyvát.
Később megtudtam, egyik a belföldi, másik a külföldi fuvaros kocsi volt.

A Wartburg jól meg van pakolva, de lehet csak a rugók vannak ki és a terhelése csak átlagos.
Az én Wartburgom akkor ült így, mikor a csomagtartóban vizet vittem a hétvégi telekre, egyszerre olyan kb 5-600 litert.

A kislámpás Dácsia se semmi, ezek még Renault motorral voltak szerelve tudtommal.

Világító tábla, mint régen oly sok helyen.

A Barkas egyébként hallei.

A Wartburgnak szép szine van. Tud valaki arról, hogy ez gyári szín volt?

Hasít a piros 96-os a Vácin kifelé....
atya ég, mi van itt, zseniális. minden mi szem-szájnak (s)ingere. ennyi csodát napokig kell emészteni.

a warbi négy tonna valamivel lehet megpakolva, ennyire nem kéne ülnie.

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: a másik ponyvás volt a külkereskedelmi belkereskedelmi? :)
"előttünk van észak, hátunk mögött dél, balra a nap nyugszik, jobbra pedig Újpest városközpont."
:DDD

szerintem is ül a Wargurb.

végre rendes felbontású kép!

jól látom hogy a két líra ellentétesen áll? és hogy a Barkas felé volt egy kiágazás?

szépek a kátyúk.
@Rocko-: Persze hogy ellentétesen áll, mint ahogy az egész hátsó kocsi. Különben hogy indulna el visszafelé a végállomáson? :)
De legalább a BSZV feliratot eltaláltam! :D
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Világító táblát néhány hete láttam Kecskeméten. :)

Én emlékszem még hasonló színű Wartburgokra, igaz erősen a 353 széria elejéről származhattak.

@Rocko-:
A kiágazás volt az, ami a 10-esnek kellett.
@Sloe: teleszkópos lírával.

@Don Blasius: kösz.
Nem kellett abba a Wartyogóba négy tonna! Elegek voltunk bele öten is egy heti cuccal, és éppen így húzta máris a seggét... Mondjuk egészen addig nem jöttem rá, miért lóg a hátulja üresen is, amíg le nem cserélte apám egy újabbra, amivel már nem cipelt cementeszsákokat az előző tulaja...:-) Viszont ahogy elnézem, ebben a kékségben is két bálna terpeszkedik hátul, szóval mindezek együtt remekül kiadják azt a rakétakilövő pózt.
A Dacia meg tényleg alapból fel akart szállni, ezért is volt szokás egy tekeredvényt levágni az első rugókból - ez jót tett a híresen gyorsan kopó féltengelyeknek is, lévén csökkent a hajtóműnél a kihajtási szög. Továbbá hasznos volt a gyárilag gyengébb hátsó rugókat kicserélni fenti módon megdoktorolt elsőkre. Nekem remekül bevált mindkét módosítás, főleg miután a gyárilag a rugóra húzott műanyagcsövet is lekapták, mivel alatta törésig rohadt az acél... Dögösen nézett ki így a jó öreg DSD-431...kár, hogy 12 éves korára gyakorlatilag porrá omlott az alja - így vitte haza a jó nepper...:-)
Mondjuk a Wartburgról sok jó nem jut eszembe, kivéve, amikor a magamé harmadmagammal és 150 kg szedd magad-barackkal ugyanígy aszfaltot szántva, de hazavitt Tárnokról Rákosborzasztóra. Így belegondolva, nem is értem, miért a hűtlen Daciát szerettem a hű W353 helyett... Szerelem lehetett, mint a Füzesi-acélvázasokkal - csak ez utóbbi már megmarad... Köszi a képet, Hamster!:-)
Nekünk is volt egy frankó varnyúk... Nah, azzal sikerült egy házat felépíteni több tonna cementet, meszet téglát és több mázsa kalákában dolgozókőművest cipelt... Telente meg több mázsa disznó húst Heves megyéből Budapestre... Nagyon szerettem a furcsa szagát és hogy kényelmesen el lehetett férni benne.
Asszem a forgalmi rendszáma TY-83-10 vagy valami ilyesmi volt... Aztán persze a BKG lett belőle
Hát akkor itt a megerősítés:
Valóban a MÁELGI műszerkocsiját látni a képen (feltehetően egy karotázs autót). Nem csoda, hogy ma már nem látsz ilyet, a rendszer(módszer,gengszter)változás után gyakorlatilag megszünt az alkalmazott geofizikai kutatás (a szén-, érc- és bauxitbányák bezártak), a még hasznot hozó munkákat a főnökség saját Kft-ibe kiszervezték. Az ezredforduló tájékán már csak pár ember lézengett a Colombus utcai telephelyen. Mostanra pedig a nevük is eltünt egy összevonás miatt. (MÁFI + MÁLGI = MFGI)
Az nem GAz-66. Seregbe 1,5 évig volt hozzá szerencsém. A képen ikerkerekes hátsó tengely van . A gaz szólo széles kerekeken járt. A Pótkerék helye se stimmel, bár a felépitmény miatt kerülhetett volna oda. Sztem IFA. A terepes változat. A rendőrségnek- határörségnek voltak ilyen szállitó jármüvei.
A festése nagyon egybevág a mögötte lévő roburral, valószinű egy telephelyen laktak. (laktak)
@n_gyula: "Az nem GAz-66. Seregbe 1,5 évig volt hozzá szerencsém. A képen ikerkerekes hátsó tengely van . A gaz szólo széles kerekeken járt."
De ez nem a sereg kocsija, és járhatott így is:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a8/GAZ-66_truck.JPG
@montmartre:

"Továbbá hasznos volt a gyárilag gyengébb hátsó rugókat kicserélni fenti módon megdoktorolt elsőkre."

- Utána 5 emberrel sem engedte el a seggét. Nem is néztek bele a csomagtartóba Hegyeshalmon....
@n_gyula: Szerintem Robur buszból ez gyári szín volt, bár nálunk a kék-fehér mintha kicsit gyakoribb lett volna.
@stürcz_kapitány: A Wartburg valami bitang nagynak tűnt a keleti autók közt. Jó, a Volga biztos nagyobb lehetett, de olyanban még sose ültem. Biztos volt valami presztizs-tápláléklánc, hogy a Trabant olcsó volt, a Lada mindig ment, a Dacia nyugati kényelem ígéretével kecsegtetett, a Wartburg nagy volt, a Skoda... a Skoda az meg csak úgy volt :)
@papamaci957: "feltehetően egy karotázs autót"
Micsoda szó, karotázs... sose hallottam még, úgy kellett meggugliznom :) Az ilyen dobozosak mellett amúgy a prímet a fúrós kocsik vitték, biztos annak is van valami dögös neve.
Szerintem nemcsak a festése, hanem a típusa is: az is Robur lesz. A pótkeréktartója ugyanolyan, mint a hátsó buszé, a fülkéje viszont sokkal alacsonyabb, mint a BSZV-s IFA-é. Ha ez terepes IFA lenne, nem volna sokkal magasabb a felépítménye és kevésbé virsli az első kereke? Persze lehet, hogy tévedek, mert Roburból sose láttam ilyet élőben, de így a képet nézve annak találom.

A Wartburg amúgy valóban igen korai példány: a kipufogócső vége egyenesen jön ki hátul, nem a kocsi bal sarka alatt, a lökösökön még ott a gumibaba a sarok- és középső elem találkozásánál, és a hátsó lámpatestek is még régi típusúak (nem legbelül vannak a tolatólámpák). Ilyen színben később már nem jött hozzánk Warjú.
Valamiért én a Robur buszt mindig is állati klassznak találtam. Még ebbe a Mercibe is azt láttam bele:
matchboxmemories.blogspot.hu/2008/01/mb-68-mercedes-coach.html

@n_gyula: @Hamster: Az ablakok száma, a tető törése nagyon egybe esik ezzel, nekem is Gaz 66 a tippem:
aprod.hu/hirdetes/gaz-66-teherauto-IDNvW9.html
@Hamster: igen, minden bizonnyal meg volt... de általában voltak a Skodások, akik északon laktak pl és nagyon szerették tekerni a kormányt. Van egy kifejezett varázsa a 105-ös és 120-as Skodának a far motor miatt... iszonyat sportos tudott lenni
Ezt a GAZ-66-ost (vagy legalábbis egy ugyanilyet) pár éve sokat láttam Zuglóban, a Lőcsei utcában, egy udvarban állt (és szemmel láthatólag mentek vele időnként)

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Milyen tolatólámpája van a világoskék Warturgnak? :-))))
@montmartre:
Bocs, most vettem észre, hogy már te is írtad a tolatólámpát.
@Hamster: A kép meggyözött - Ilyennel én nem találkoztam.
és az aprodon lévő felépitmény is stimmel
Ezek alapján valóban GAZ -66 lesz :-)
@Sam. Joe: Szerintem ez egy általánosabb formatervezési divat volt, ráadásul korábbi:
hampage.hu/kozlekedes/lovohazutca/#Ikarus30
De valóban volt valami aranyos a Roburokban, bár lehet, hogy csak azért gondolom ezt, mert soha nem kellett utaznom velük :)
A kerékkiosztás valóban stimmelne a Hamster által linkelttel, de annak is a fülke mögött van a pótkeréktartója. A fentebb írt érveim miatt, továbbá az alváz vége miatt (GAZ-66 vonószeme nem így néz ki és a kereszttartója se) továbbra is Roburnak gondolnám.
@stürcz_kapitány: Ja, a másik nagy divat velük meg az út mellett ácsorgás közben gőzölgés volt, az is nagyon ment nekik :D
@Hamster: abszolúte... :) meg az orr csomagtartó érdekes és kedves alsómadár fogás nyitása... :) a két kezet megfelelő pontban és mozdulattal kellett nyitogatni, hogy beakadjon a tartóvas... viszont láttam olyat is (biztos gyakori volt) hogy a hátsó géptetőre raktak fel némi vasat, mint extra csomagtartó. nah, egy olyan kép is hatékony lenne a nosztalgiára
A Tatra első sárhányóin mire jó az a négyszögletes doboz (azon kívül, hogy rajta van az index) és annak a tetején a csengőszerű valami?
@Hamster: Jaja, én sem ültem ilyenben. Szóval olyan ez, mint a paraszt bácsi esete a zsiráffal: "Elnézem-elnézem, de otthonra nem kéne!"

Hamster, te beszélsz németül! Keress már rá erre a dobozos Robur témára ezen a nyelven - lövésem sincs, hogy mit keressek, a teljes némettudásom alapvetően a VHS-éra pornófilmjeiből jön -, mert annyira fúrja az oldalunkat! Teljesen igazat adok @montmartre: -nak, mert tényleg IFA/Robur gyanús a vonószem. Annyira jutottam, hogy a rendőrségi, csapatszállító IFÁ-k bódéja hasonlít, de az ablakok/ajtók elrendezése más. Persze gondolom ebből is van civil verzió.
@Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos: Ez engem is érdekelne. Magamtól mindig odáig jutottam, hogy ott van a megszakító, ami villogtatja az indexet.
@Sam. Joe: "lövésem sincs, hogy mit keressek"
Szerintem próbáld meg az említett némettudásoddal, és sűrűn screenshotold a reakciókat, amikor beírod, hogy "bitte informacijón robur mit box, snella, snella, jaaááá" :)
@Hamster: Elnézést a bennfentes dumáért. Karotázs = mélyfúrási geofizika. A fúrós kocsinak pedig nemes egyszerűséggel fúrós kocsi volt a neve.
@papamaci957: "A fúrós kocsinak pedig nemes egyszerűséggel fúrós kocsi volt a neve. "

:)) Nincsenek erről valahol képek? Eldőlhetne a vita, hogy mi van a képen. Voltak Roburban is ilyen karotázsos kocsik?
@Hamster: Majdnem, majdnem! "IFA kleinbusse" azért már elég jó ebből a nyelvtudásból, nem? ;-) Egyelőre nulla eredmény.
@Sam. Joe: Biztos, hogy nem Robur, ezeknek a műszerkocsiknak nehéz terepen kellett közlekedniük, ott a Robur meghalt volna (bár abból is volt összkerékhajtású). A műszerkocsikat Gaz-66, ZIL-131, Tatra-148 alvázra építették. A csúcs az Ivánuska (ZIL-131) volt, az minden terepen elment. Egyszer Szarvas mellett olyan mélyre süllyedt a sárba, hogy a platóra nem felfelé emelve kellett pakolnunk, hanem lefelé. De azért simán kijött onnan.
@Sam. Joe: A "koffer" szóval együtt keresd :)
@papamaci957: Hát, ez sajnos pont teljesen más doboz :)
@papamaci957: Én most már passzolom! Mindenkinek igaza van az érveivel, szóval sohasem fogjuk megtudni! Ez egy álcázott, Tata Telcoline prototípus! 8-p
@papamaci957: Az, hogy volt olyan, az elég biztos, ott parkoltak a szomszédban, valamiért nagyon beleégett az agyamba ez a forma, mással meg nem lehet összekeverni. De hogy ilyen koferrel volt-e, és annak hogy nézett ki a pótkeréktartója, az ebből nem derül ki :)
@Hamster: Akkor ez egy másik terepi csoport autója volt, talán a szeizmikusoké, vagy a felszíni elektromos csoporté.
Lehet tudni, mikor készült a kép?
Hamster!
Ajánlom figyelmedbe az alábbi oldalt:
www.ges.hu/wp-content/uploads/a-felszini-geofizikai-kutatas-50-eve.pdf

A 259. oldaltól kezdődnek a képek(sok van), itt találsz mindenféle alvázra épült műszerkocsit, és fúróskocsit is!!!
Volt egy pont ilyen színű és "nagy babás" lökhárítós Daciánk. Lehet, hogy mi vagyunk a képen? :-)
@papamaci957: Na igen, de GAZ-ból itt is csak más dobozos van :(
@Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos, @Hamster:
A Tatraban egy V8 dízel van, amihez 2 levegőszűrő tartozik, azoknak a sivatagi szűrője. Arra szerelték az indexet :-) (nem fordítva)
@RETROPETI: igen, céges munkásszállítók voltak szinte mind. Hosszú utazásra kényelmetlen volt.

Kicsit furcsák az arányai, azért olyan ,,barátságos'' a kinézete. A tetőn a púp az alacsony belmagasság miatt van. Így elég a nyakad behúzni, nem kell lehajolva menni bent. :-)
A bódés az tuti,hogy Robur(lásd az első "virsli" kereket).A bódé az mindegyiken (Zil,GAZ,Robur) egyforma volt, itt készítették Szegeden a valamikori AFIT-ban.A legnagyobb felhasználók az "olajos " cégek voltak,oda szinte csak GAZ-okat készítettek.Aránylag kulturált módon a fúrásokhoz,kompresszor állomásokhoz kijuttatni ill visszahozni a melósokat,csak ilyenekkel lehetett,busz szóba sem jöhetett.
@bandika57: Hűha, ez soha nem jutott volna eszembe...
@montmartre:
"Mondjuk egészen addig nem jöttem rá, miért lóg a hátulja üresen is, amíg le nem cserélte apám egy újabbra, amivel már nem cipelt cementeszsákokat az előző tulaja...:-)"

Megvan annak a Warturgnak az előző tulaja. Kettővel alattad:

@stürcz_kapitány:
"Nekünk is volt egy frankó varnyúk... Nah, azzal sikerült egy házat felépíteni több tonna cementet, meszet téglát és több mázsa kalákában dolgozókőművest cipelt..."

;)

bio
@bioLarzen: hahh :) köszi, mondjuk nekünk kávé barna volt, de azért szívesen bevállalnék egy ilyet is... :) de jó volna most három hengerrel pöföni .)
@bandika57: "A tetőn a púp az alacsony belmagasság miatt van. "

Kinyomták a magasabb utasok állás közben? :D

bio
@papamaci957: A 330-331. oldalon látszik több GAZ is. Mind ballonos terepgumin áll, a doboz is más. Én a Robur mellé teszek egy strigulát, a pótkeréktartó, meg az arányok általában nekem is ezt mondják.
Biztosra állítom hogy az a dobozos Robur. Van is egy képem amin egy ilyen műhelykocsi Robur van. Még a szín is passzol.
Az időpontot még mindig nem sikerült belőni? :-)