Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

szeptember 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  3. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  4. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  5. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  6. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  7. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  8. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...
  9. "It was a good time to be 27"Már írtam arról, milyen nagyszerű dolog, hogy a különböző külföldi villamosbarátok nem egyszerre jártak Magyarországon, mert így szinte teljesen mást láthatunk Geoffrey Tribe '69-es, Peter Haseldine...
  10. Budapest és Miskolc utcáin járva '76 februárjában1976 fontos év volt a budapesti villamosokról készült képeket illetően: akkor látogatott ide először Ab van Donselaar, Tim Boric, és akkor kezdett rendszeresen idejárni Heinz Heider. Ez egyszerűen...

Címkék

103 (6) 125év (6) 2624 (12) 41-es (6) 424 (7) abszurd (26) Ab van Donselaar (34) agyhúgykő (56) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (62) autók (66) bach (5) balaton (24) basel (7) bbc (8) bécs (36) belgium (11) bengáli (12) berlin (134) berlini fal (20) bkv (42) blog (27) budai vár (25) budaörs (35) budapest (708) budapesti pillanatok (39) buék (8) busz (65) c50 (6) c64 (12) caf (10) city lights (66) class 56 (7) commodore (16) csak egy kép (34) csak egy videó (238) csehország (17) csehszlovák (5) csörgő (8) cukiság (32) debrecen (24) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (29) életmód (6) elveszett (31) énblog (306) énzene (17) építészet (61) építkezés (20) épület (13) érdekesség (14) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (25) film (8) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (13) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (8) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (26) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (55) gitár (29) gmap (12) goldtimer (5) gondolatok (10) gőzmozdony (18) gyermekvasút (17) haditechnika (10) hajó (37) hampage (249) hamster (5) hangszerek (9) hármashatárhegy (5) helikopter (10) hév (23) híd (29) (22) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (22) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (8) karikatúra (5) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kép (6) képek (670) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (39) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (315) kritika (70) kulfoldi szemmel (60) lánchíd (7) last ninja (5) látnivaló (11) lengyelország (36) lhbs (24) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (13) m4 (15) maci (6) mackó (6) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (34) medve (7) metál (9) metró (40) miskolc (23) mittudoménmi (9) MOD (7) morál (11) morgás (124) mozdonyok (5) mozi (5) mtp (7) muki (10) münchen (24) műrepülés (8) múzeum (41) nagypolszki (6) németország (280) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (31) nosztalgia (177) nürnberg (19) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (11) NZA (8) olaszország (13) oldtimer (64) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) pályahiba (6) pályaudvar (22) panoráma (105) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (11) popkultúra (109) pozitívum (12) pozsony (13) prága (7) programajánló (25) púpos (12) queen (10) r.i.p. (10) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (118) repülőgép (40) repülőgépek (59) repülőnap (31) repülőtér (11) retró (29) rock (63) s-bahn (10) semmering (7) SNL (14) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (18) szlovákia (26) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (185) társadalom (5) tatra (12) taurus (6) technika (32) technikatörténet (33) tehervonatok (5) tél (11) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (6) Tim Boric (13) tömegközlekedés (317) történelem (27) trainspotting (30) trolibusz (46) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (16) utazás (261) utcakép (147) uv (29) vár (11) várnegyed (8) város (364) városkép (84) városliget (8) vasút (341) vélemény (11) vicinális (13) vidám park (5) videó (623) villamos (572) vlog (7) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (232) zene (165) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

"A" téglaburkolatú gyár, félúton Köpenick felé

2013.04.11. 12:00 :: Hamster

Amikor ezer éve Köpenickből (pontosabban Schöneichéből, Köpenicken át) villamossal csorogtunk vissza Berlinbe (Köpenick ugyan Berlin része már jó ideje, mégis külön kisvárosnak tűnik, saját villamoshálózattal, meg minden), végighaladtunk egy sárga téglás gyárépületekkel szegélyezett utcán, ami nagyon tetszett. Akkor nem szálltunk le a villamosról, mert éppen esett, de eldöntöttem, hogy visszajövök ide. Tavaly végre belefért a menetrendembe a kitérő a könnyen megjegyezhető nevű Wilhelminenhofstraße-ba:

Oberschoneweide_Wilhelminenhofstrasse_teglasor.jpg

A változatosság kedvéért most is esőre állt (sőt, esett is a végén, konkrétan átlátszóra áztam, mert nem volt nálam ernyő), de ha már egyszer hét évet vártam rá, csak maradtam egy kicsit, készíteni pár képet az emlékezetes gyártelepről...

Oberschoneweide_AEG_csarnok.jpg

... ami a jelek szerint az AEG-hez tartozott. Eredetileg egy erőművet építettek ide, de eleinte nem volt elég vevőjük az áramra, ezért a kábelgyárukat (Kabelwerk an der Oberspree, röviden KWO) is ide telepítették, a folyamatosan bővülő gyár pedig szépen fellendítette az Oberschöneweide névre hallgató városrészt. A második világháború után a KWO-ból VEB KWO lett, ami a rendszerváltás környékére nagyjából be is dőlt. Az egykori üzem egy része üresen áll, más részében a berlini Műszaki és Gazdasági Főiskola (HTW) működik. A környéken egyébként több hasonló jellegű épület is áll, de csak ezt fényképeztem körbe, mert a fények nem igazán voltak alkalmasak a fotózásra.

Oberschoneweide_Wilhelminenhofstrasse_daru.jpg

A telep ma átjárható a Spree felé, bizonyos műszaki emlékeket pedig a helyükön hagytak odabent, például ezt a futódarut. Az alatta húzódó sétány a térképeken is rajta van, a neve találóan Unter der Kranbahn, azaz "A darupálya alatt" :) Kicsit olyan volt az egész, mint a budapesti Millenáris a hivatalos pompa nélkül (azaz körülbelül ahogy az egykori melegpörgető környéke kinéz).

Oberschoneweide_Wilhelminenhofstrasse_forditokorong.jpg

Még egy vasúti fordítókorongot is a helyén hagytak - persze nem kizárt, hogy teherautók ma is használják, ha a sofőrök lusták kanyarodva tolatni :)

Oberschoneweide_Wilhelminenhofstrasse.jpg

A telepet a céges identitás jegyében neves építészekkel terveztették, és direkt használták mindenütt ugyanazt a klinkertéglát a burkoláshoz. Sajnos a borult szürkeségben nem igazán jön ki, de meglehetősen jól néz ki az egész, ahogy az ember a villamossal elrobog mellette...

8 komment · 1 trackback

Címkék: utazás berlin város németország építészet utcakép ipari létesítmények

A bejegyzés trackback címe:

http://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr435216511

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: "Felhőkarcolók" téglaborítással 2014.12.25. 00:45:21

A magyarországi építészetre nem kifejezetten jellemző a téglaborítás, úgyhogy csak a blogban már sokszor említett '87-es NDK úton jöttem rá (elsősorban Rostockban és Schwerinben), hogy mennyire bejönnek nekem a téglából alkotott nagy felületek. Mivel n...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

ó, micsoda gigantikus aknafedél!
Eszembe jutott erről, hogy pár éve voltam az Orzcy úton a Bárdi autóalkatrész áruházban. Az ex üzem területén szinte minden sarkon van/volt fordítókorongja az iparvágánynak. Egycsillényi ugyan, de érdekes lehetett amikor még funkcionált.
@yomsisi2: A Fehér úti BKV főműhelyben is lehetett egy apró csillehálózat a műhelycsarnokokban, a fordítók pár éve még megvoltak, bár gondolom ma is ugyanott lehetnek. De már akkor is rég nem használták őket:
hampage.hu/kozlekedes/vjf2/09210121.jpg
Képzeld Hamster, ide költöztem. Vagyis majdnem, a Rathenaustr/HTW megállónál lakom. :-)
@berlin_mount: Nincs ez egy cseppet messze a melóhelyedtől, már ha jól értettem, hogy az hol van? :)
@Hamster: Ich bin B E R eit! Ha egyszer megnyílik, oda közel lesz. Addig meg kibírható, 1-1.5 óra alatt itthon vagyok. Az Berlinben nem nagy idő.
@berlin_mount: Brrr, az első munkahelyemre Budán is tudtam másfél órát utazni irányonként, ez nagyon nem nekem való.