Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A budapesti ZiU-9-esek utolsó napjai

2013.12.18. 13:00 :: Hamster

Egyszer végre ezt az oldalt is meg kellett csinálnom, hiszen már majdnem egy éve történt :)

A ZiU-9-esek búcsúja
Képek, videók és emlékek 2012 decemberéből, a budapesti ZiU-k utolsó napjairól

15 komment

Címkék: budapest tömegközlekedés trolibusz hampage

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr145697380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A 74/A Mexikói úti végállomása még egy igazán lehangoló hely :)
A Kossuth tér-Ziu troli képsorok meg már kétszeresen is a múlt...
Már-már azt hittem az RSS olvasóm felhozott véletlenül valami régi posztot :-)
"csak megcsináltam ezt az oldalt, hátha lesz, aki örül neki."

van.
kösz.
:)
A "milyen más tömköz jármű bírná ennyi ideig" témához: szerintem elég sok, kisebb-nagyobb újjáépítésekkel lényegében tetszőleges ideig üzemben tarthatóak a járművek. Hogy meddig éri meg, az a következő kérdés. Negyvenéves vaskerekűből tizenkettő egy tucat, és nem csak nálunk. A gumikerekűeknél maradva, a trolikat eleve nem szokták olyan hamar kiszórni, mint a buszokat, és a Ziunál sokminden úgy jött össze, hogy maradjanak. De ennek ellenére némelyik Ikarus busz már nincs olyan sokkal lemaradva...
@Comandante en Jefe: Az a gond, hogy ilyen "újraépítem a váztól" nagyjavításokat szerintem nem mindenütt csinálnak, de legalábbis nem mondják rá a végén, hogy az ugyanaz a jármű, mint ami az elején bement. Nálunk még 2000 után is láttam vázig megbontott UV-kat a VJSZ-ben, Bécsben eközben csak ott nyúltak a nem jelentősen fiatalabb E-khez/E1-ekhez, ahol volt mit, másutt rajtuk maradt még a festés is a nagyjavítás alatt. Szóval nem robbantottak mindent állandóan darabjaira, hanem a fődarabok időtartama alatt csak állapot alapján nyúltak a dolgokhoz, ha kellett, mert ami egyben van, az jobb, ha egyben marad*. Nálunk meg kilométer alapján új villamosokat, trolikat, buszokat építenek, miközben esetleg kint a forgalomban lyukasra rohadtan közlekednek papírforma szerint rendben levő járművek. Aztán meg hencegünk, hogy ez a busz 30 vagy 40 éves, holott két szög nincs benne, ami gyártáskori lenne. Az persze adottság, hogy abból kell főznünk, ami van, de egyrészt nem biztos, hogy ez tényleg olcsóbb, másrészt meg ne hazudjunk magunknak.

*Ennek persze biztos ahhoz is van köze, amit a nyugatnémetke a Wende körül átéltek, amikor meglátták a keletiek Tatráit és Ikarusait megbontva, és máris tudták, hogy a helyi ipar egy ideig ellesz azzal, hogy újraépítik a dolgokat, rendes korrózióvédelemmel, új vezérléssel, új forgóvázzal. Buszból meg újat vettek, mert igaz, hogy ha x évente újraépíted, akkor egyben marad az Ikarus, de akkor inkább modernebbet építtettek maguknak a hozzáértőkkel. (Ha viszont nem építed, akkor szétesik, illetve ahogy ők fogalmaztak: "Industrie Karosserie Aus Rost Und Schrott)

Szóval ha egy UV 50, egy ZiU 35, egy Ikarus meg 30 évig "bírja", akkor egy DÜWAG, GT4 100-ig, egy VÖV SL II-es meg 70-ig :-/
@Hamster:
Vasúti járművek esetében nagyon gyakori azért a teljes újjáépítés legalábbis az életciklus felénél. Abban igazad van, hogy ilyenkor több dolog szokott változni, a típusjelzést beleértve, amolyan Kátrásítás-jelleggel. A buszok a vasúti járművekhez képest "eldobhatóak".
Nálunk -de Budapesten csak a rendszerváltás után!- annyira csak az anyagiak számítottak, hogy a nagyjavítás és új beszerzése közti különbségen is spóroltak, vállalva ezzel az ősi technológia tovább üzemeltetését. Alapból szerintem az Ikarusnak nincs _lényegesen_ rosszabb élettartama mint a kortársainak, abban persze lehet, hogy igazad van, hogy egy nagyfelújítás komolyabb szétkapást, teljes vázjavítást jelentett a korrózióvédelem hiányosságai miatt. De ilyet azért külföldön is tudok.
Ja, egyébként eszembe jutott valami, amúgy is írnék róla, ha egyszer lenne időm.

www.cooldavis.org/wp-content/uploads/unitransbus.jpg

Ezeket a buszokat akkor selejtezték az első munkahelyükön, amikor a ZIU 5-ösök kezdtek hozzánk érkezni:

Igen, csak néhány példány. Küzdenek velük, kézzel gyártanak hozzájuk alkatrészeket. Nagyjavítás címén újjáépítik, hiszen favázasok. És nem Kambodzsában, hanem Kaliforniában... A motort az emissziós normák változása miatt cserélni kellett bennük. De mennek, minden hétköznap, és jó állapotban vannak.
Nakéremszépen. Most fotóztam trolikat a Közlekedési Múzeum oldalában. Itt van a két Ziu, a szóló Ikarus 200-as sárgában és a 60T pótkocsival.
Gondolom holnap valami rendezvény lesz.
Sajnos csak telefon volt nálam, az is lemerülőben, ami sikerült azt felteszem a Palacsintálózóba.
@Hamster: Eh, mindegy. Azért én is lőttem pár képet. Az utolsót még a nyáron, menetközben egy Ziu-ról a Lizsében.
kismalac.blog.hu/2013/12/19/ejjel_a_trolibusz_tetejen
Idén nyáron voltam közép-Ázsiában, és volt szerencsém pár helyen Ziu-trolibuszokkal utazni, közülük igen érdekes volt Dusanbe, Tádzsikisztán fővárosa. A vezeték sok helyen annyira rossz állapotban van, hogy a járművek lehúzott szedővel gurulnak át alatta, illetve van olyan is, hogy kereszteződésnél nincs beépítve kanyarodó-vezeték, hogy ezt milyen elmésen oldják meg, arról itt egy videó:
www.youtube.com/watch?v=-mD0AYOQ48g
Aztán megnézhetjük, milyen az utazás egy ottani trolin utasként:
www.youtube.com/watch?v=JTYDG7dLusY
Itt meg egy moszkvai videó látható:
www.youtube.com/watch?v=tBicYOgNEtM
@ruba: Az első szerintem csak egy ugratás, amit nálunk is csinálnak, ha nincs kapcsolat két vezeték közt, bár nyilván nem ilyen extrémen:
www.youtube.com/watch?v=b1hbvQJTv6k

Azt jól látom, hogy nem kettes ülések vannak bal oldalon? Máris több hely van rajtuk... És jobb állapotban levőnek tűnnek, mint a pestiek voltak. Igaz, tudható, hogy körülbelül az itteniek voltak a legöregebbek, mert kint ezt a típust sokáig gyártották, ezért újonnan is beszerezték őket, míg nálunk maradtak a régiek.

Egyébként nem semmi videók :)
Igen, ez itt nem olyan extrém az első videón, de én láttam olyat is, ahol egy nyílegyenes szakaszon csinálják ezt a rossz állapotú felsővezeték miatt. Ez úgy nézett ki, hogy gyerek leszáll, troli kicsit begyorsít, gyerek fut utána, áramszedőt leránt, felugrik a hátára, és a troli így gurul, akár párszáz métert is, lendületből, közben meg iszonyatosan tülköl, nehogy valaki megálljon előtte:). Ezen a videón a 4:00-tól látható rendesen ez a művelet, ez a videó egyébként nem az enyém:
www.youtube.com/watch?v=teyv_GtBwtw
Valóban, nem kettes ülések vannak rajta, a jobb állapot pedig relatív, ugyanis ezek a kocsik 2006-2007-ben készültek, ahhoz képest kifejezetten rossz állapotban vannak.
süti beállítások módosítása