Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

augusztus 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  3. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  4. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  5. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  6. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  7. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  8. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...
  9. "It was a good time to be 27"Már írtam arról, milyen nagyszerű dolog, hogy a különböző külföldi villamosbarátok nem egyszerre jártak Magyarországon, mert így szinte teljesen mást láthatunk Geoffrey Tribe '69-es, Peter Haseldine...
  10. Budapest és Miskolc utcáin járva '76 februárjában1976 fontos év volt a budapesti villamosokról készült képeket illetően: akkor látogatott ide először Ab van Donselaar, Tim Boric, és akkor kezdett rendszeresen idejárni Heinz Heider. Ez egyszerűen...

Címkék

103 (6) 125év (6) 2624 (12) 41-es (6) 424 (7) abszurd (26) Ab van Donselaar (34) agyhúgykő (55) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (61) autók (66) bach (5) balaton (23) basel (7) bbc (8) bécs (36) belgium (11) bengáli (12) berlin (134) berlini fal (20) bkv (42) blog (27) budai vár (24) budaörs (35) budapest (706) budapesti pillanatok (39) buék (8) busz (65) c50 (5) c64 (12) caf (10) city lights (66) class 56 (7) commodore (16) csak egy kép (34) csak egy videó (238) csehország (17) csehszlovák (5) csörgő (7) cukiság (32) debrecen (24) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (29) életmód (6) elveszett (30) énblog (297) énzene (17) építészet (61) építkezés (20) épület (13) érdekesség (14) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (10) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (25) film (8) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (13) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (8) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (25) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (55) gitár (28) gmap (12) goldtimer (5) gondolatok (10) gőzmozdony (17) gyermekvasút (17) haditechnika (10) hajó (37) hampage (249) hamster (5) hangszerek (9) hármashatárhegy (5) helikopter (10) hév (23) híd (29) (22) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (22) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (8) karikatúra (5) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kép (6) képek (663) képregény (94) kérdés (6) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (38) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (315) kritika (70) kulfoldi szemmel (60) lánchíd (7) last ninja (5) látnivaló (10) lengyelország (36) lhbs (24) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (13) m4 (15) maci (6) mackó (6) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (5) mátyás-templom (6) máv (34) medve (7) metál (9) metró (40) miskolc (23) mittudoménmi (9) MOD (7) morál (11) morgás (124) mozdonyok (5) mozi (5) mtp (7) muki (10) münchen (24) műrepülés (8) múzeum (41) nagypolszki (6) németország (280) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (31) nosztalgia (176) nürnberg (19) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (10) NZA (8) olaszország (13) oldtimer (63) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (35) pályahiba (6) pályaudvar (22) panoráma (105) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (10) popkultúra (109) pozitívum (12) pozsony (12) prága (7) programajánló (25) púpos (12) queen (10) r.i.p. (10) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (118) repülőgép (40) repülőgépek (59) repülőnap (31) repülőtér (11) retró (27) rock (63) s-bahn (10) semmering (7) SNL (14) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (18) szlovákia (23) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (185) társadalom (5) tatra (12) taurus (6) technika (32) technikatörténet (33) tehervonatok (5) tél (11) templom (12) tévéműsor (27) thin lizzy (5) Tim Boric (13) tömegközlekedés (317) történelem (27) trainspotting (28) trolibusz (46) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (16) utazás (257) utcakép (146) uv (29) vár (10) várnegyed (8) város (363) városkép (83) városliget (8) vasút (338) vélemény (10) vicinális (13) vidám park (5) videó (619) villamos (572) vlog (7) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (229) zene (162) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Szergej és Ludmilla földjén járva

2013.12.28. 04:00 :: Hamster

... ami eme bejegyzésben Győr-Moson-Sopron, Vas és Veszprém megyét jelenti. Történt ugyanis egy szépnek ígérkező őszi napon, hogy nem csak a Veszprém - Szombathely vonalon volt vágányzár pályahiba miatt, de a Győr és Sopron köztin is. Lelki szemeink előtt mindenféle dízellel előfogatolt tehervonatok lebegtek, amiket a Csorna - Szombathely közti 16-os vonalra terelnek - lehetőleg a GySEV Ludmilláival az élükön -, úgyhogy háromfős vasútfigyelő társaságunkat a hajnal eme vonal mentén talált. Hogy mi mit találtunk? Például ködöt. És hogy mit nem? Szerintem kitaláltátok: Ludmilla által vontatott tehervonatot - csak az IC-k élén találkoztunk velük:

IMG_3296.JPG

Sőt, egy remot Szergejeset leszámítva egyátalán nem is találkoztunk tehervonattal a 16-os vonalon - és az is csak a nap végén jött:

IMG_3301.JPG

Igaz, ez az egy legalább szép hosszú volt! Persze cserébe sajnos lassan jött - de tényleg, meg lehet nézni videón :)

IMG_3305.JPG

Bárki bármit mond, a Szergej a maga műfajában szép masina, még a remotorizálással se rontották el! Az IC-ken kívül még az osztrák eredetű motorkocsikkal találkoztunk, a nap leghangulatosabb pillanata pedig az alábbi videó utolsó jelenetében látható: a Csorna állomásról épp csak elinduló, folyamatosan gyorsító Ludmilla - élőben még klasszabb volt a turbó fütyülése, pedig a felvételen se rossz:

Azért nem kell megijedni, nem szobroztunk egész nap a Csorna - Szombathely vonal mentén, mert közben átrobogtunk a Győr - Celldömölk közti mellé is. A jelek szerint oda tereltek, amit csak tudtak, mert ott több remot Szergejes terhet is el sikerült kapnunk:

IMG_3271.JPG

... legalábbis azt mondták a kollegák, hogy ezek terelt vonatok voltak, mert a helyi terhek jóval rövidebbek szoktak lenni. Igazából én csak élveztem, hogy jó levegőn és napon vagyok, a nagy dízeles dögöket bónusznak vettem.

IMG_3278.JPG

Na jó, azért nem mindent élveztem a jó levegőn levésből, ezen a helyszínen például megharapott egy harlekinkatica raj metálos (fekete alapon pöttyös) tagja. Nem annyira fájdalmas volt, mint amennyire megalázó :)

A videózási kísérleteim rendre kudarcba fulladtak: ezek a tehervonatok nem kicsit rengetik meg a földet maguk körül, amit az állvány nem bírt kompenzálni - ezek itt fent a nem szétrázott felvételek. Az első vonatban érdekes a váltás, ahogy a négytengelyes kocsik (némelyik eléggé görbének tűnik, ezeknek ez a normál terhelés melletti alakja?) után hirtelen csak kéttengelyesek jönnek, de megfigyelhető az is, hogy a vonat áthaladása után milyen kevéssel már nyílnak a sorompók. Az igazán szemfülesek pedig egy alakos előjelző állítást is kiszúrhatnak a háttérben.

Alapvetően klassz kis nap volt ez, bár nem tudom, ebből a bejegyzésből ez lejön-e :)

9 komment

Címkék: videó képek vasút ludmilla szergej

A bejegyzés trackback címe:

http://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr165714120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

szerintem a választ a tehervonatnál ne ma tengelyek számában kell keresni, hanem a rajta lévő konténerekben.

@cyan: elefánt cseresznyézik a celofán.
A sorompók felgyorsulása jól megfigyelhető az utóbbi években. még a kiemeltnek, vagy nagy forgalmúnak nem nevezhető Aszód-Balassagyarmat vonalon is villámgyorsan nyitó, és csak a vonat előtt röviddel lezáródó sorompók lettek.
@cyan: Intersziti. A másik kollega nindzsásabban nyomta, őt maimum kereséssel találtam meg, ha unatkoztam a vonatra várakozás közben :)
@Rocko-: "szerintem a választ a tehervonatnál ne ma tengelyek számában kell keresni, hanem a rajta lévő konténerekben."

Nem mondod.
@Hamster: köszi, közben fészen is kiderült :)
A "görbe" konténerszállítók így első blikkre Sgjs712-es 3TEU-s gerinctartós konténerszállítónak tűnnek. Az alváz fő teherviselőeleme egy egyenszilárdságú gerinctartó, a kereszttartók kétoldali konzolos esgyenszilárdságú tartók. Ami görbének tűnik az a rakfelület segédkerete, terhelés alatt, de ez nem baj.
@¿Qué tapas hay?: Ha az csak szél, akkor mi terheli úgy, hogy görbüljön, ha a teher alatt végig egyenszilárdságú gerinc van? Igazából persze csak kötözködöm, de azért érdekelne is :)
@Hamster: Ez az egész úgy néz ki, mint egy kettős gerincű halcsontváz felülről. A "bordák" a konzolos kereszttartók, aminek végén vannak a konténerek sarokelemeit rögzítő körmök. A látványos alakváltozás annak köszönhető, hogy itt gyakorlatilag a körmöknél koncentráltan adódik át a súlyerő az alváznak, (és a konzolok lehajlását szépen követi a rakfelület segédkerete) a teher nem oszlik meg egyenletesen az alváz teljes hosszán. Ez a külsőtartós kocsikon (pl. Sgnss) nem ilyen látványos.