Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

augusztus 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Ez megy most

  • Udo von Schmetterling: @Hamster: Szerintem igen. Mivel a teraszunk a sínekre nézett,elég sok ilyen kis gépet láttam.Nem tolongtak rajta a nép... (2017.08.21. 18:58) Északi parti felhozatal
  • Hamster: @haromegesztizennegy: Biztos eltűnt a füst, mert csak gázadásra csinálta, azért fotóztam utána gyorsan. (2017.08.21. 14:41) Északi parti felhozatal
  • haromegesztizennegy: Az első képről egy videó kéne. A kormolásról az első képen érdemes lett volna tudni, vajh' csökkent-e indulás után ah... (2017.08.21. 12:23) Északi parti felhozatal
  • Hamster: @Udo von Schmetterling: Mindig meglep, hogy ilyenkor is vannak Bz-k, de gondolom a Ukk-Tápolka-Keszthely viszonylaton,... (2017.08.20. 20:57) Északi parti felhozatal
  • Hamster: @nyelv-ész: Na, Fradista Utazóval együtt kezdem azt hinni, hogy tényleg valami párhuzamos univerzumban nőttem fel. Oké... (2017.08.20. 20:49) Dürnstein
  • Hamster: @Fradista Utazó: Én gyűűűűűlölöm, ha rajta vagyok egy fotón, gyakorlatilag volt hosszú hajú lázadós :D korszakom, amir... (2017.08.20. 20:47) Dürnstein
  • Udo von Schmetterling: Irigyellek az osztrákiai,meg a felvidéki túra miatt. Ezen a nyáron jutott 3 nap szabdság meg annyi plusz meló néhány f... (2017.08.20. 16:54) Északi parti felhozatal
  • Fradista Utazó: @Hamster: Figyelj, nem tudom, te hogy nőttél fel. Én annak idején, tizen-huszonéves koromban, ha hazajöttem valahonnét... (2017.08.20. 12:35) Dürnstein
  • nyelv-ész: @Hamster: Dia? Ahhoz gondolom, diavetítő is kellett, nem? A papírképeket meg lehetett vinni és mutogatni bárkinek. A ... (2017.08.20. 11:44) Dürnstein
  • Hamster: @nyelv-ész: A dia nem volt olcsóbb? A nyoclvanas évek közepéig nálunk is az ment, azt gondoltam azért mert a jó dia és... (2017.08.20. 11:03) Dürnstein
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  3. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  4. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  5. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  6. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  7. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  8. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...
  9. "It was a good time to be 27"Már írtam arról, milyen nagyszerű dolog, hogy a különböző külföldi villamosbarátok nem egyszerre jártak Magyarországon, mert így szinte teljesen mást láthatunk Geoffrey Tribe '69-es, Peter Haseldine...
  10. Budapest és Miskolc utcáin járva '76 februárjában1976 fontos év volt a budapesti villamosokról készült képeket illetően: akkor látogatott ide először Ab van Donselaar, Tim Boric, és akkor kezdett rendszeresen idejárni Heinz Heider. Ez egyszerűen...

Címkék

103 (6) 125év (6) 2624 (12) 41-es (6) 424 (7) abszurd (26) Ab van Donselaar (34) agyhúgykő (55) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (61) autók (66) bach (5) balaton (24) basel (7) bbc (8) bécs (36) belgium (11) bengáli (12) berlin (134) berlini fal (20) bkv (42) blog (27) budai vár (24) budaörs (35) budapest (706) budapesti pillanatok (39) buék (8) busz (65) c50 (5) c64 (12) caf (10) city lights (66) class 56 (7) commodore (16) csak egy kép (34) csak egy videó (238) csehország (17) csehszlovák (5) csörgő (8) cukiság (32) debrecen (24) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (29) életmód (6) elveszett (30) énblog (298) énzene (17) építészet (61) építkezés (20) épület (13) érdekesség (14) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (10) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (25) film (8) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (13) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (8) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (25) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (55) gitár (28) gmap (12) goldtimer (5) gondolatok (10) gőzmozdony (17) gyermekvasút (17) haditechnika (10) hajó (37) hampage (249) hamster (5) hangszerek (9) hármashatárhegy (5) helikopter (10) hév (23) híd (29) (22) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (22) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (8) karikatúra (5) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kép (6) képek (664) képregény (94) kérdés (6) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (38) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (315) kritika (70) kulfoldi szemmel (60) lánchíd (7) last ninja (5) látnivaló (10) lengyelország (36) lhbs (24) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (13) m4 (15) maci (6) mackó (6) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (5) mátyás-templom (6) máv (34) medve (7) metál (9) metró (40) miskolc (23) mittudoménmi (9) MOD (7) morál (11) morgás (124) mozdonyok (5) mozi (5) mtp (7) muki (10) münchen (24) műrepülés (8) múzeum (41) nagypolszki (6) németország (280) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (31) nosztalgia (176) nürnberg (19) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (10) NZA (8) olaszország (13) oldtimer (63) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (35) pályahiba (6) pályaudvar (22) panoráma (105) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (10) popkultúra (109) pozitívum (12) pozsony (12) prága (7) programajánló (25) púpos (12) queen (10) r.i.p. (10) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (118) repülőgép (40) repülőgépek (59) repülőnap (31) repülőtér (11) retró (27) rock (63) s-bahn (10) semmering (7) SNL (14) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (18) szlovákia (23) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (185) társadalom (5) tatra (12) taurus (6) technika (32) technikatörténet (33) tehervonatok (5) tél (11) templom (12) tévéműsor (27) thin lizzy (5) Tim Boric (13) tömegközlekedés (317) történelem (27) trainspotting (29) trolibusz (46) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (16) utazás (258) utcakép (146) uv (29) vár (10) várnegyed (8) város (363) városkép (83) városliget (8) vasút (339) vélemény (10) vicinális (13) vidám park (5) videó (620) villamos (572) vlog (7) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (229) zene (162) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltak

2014.02.16. 04:00 :: Hamster

Múltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből.

Lijn_33_Florian_ter.jpg

Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A kereszteződés északnyugati sarkán még állt a Weisz áruház épülete, szemben a Dohánygyár épületében pedig a Budapesti Rádiótechnikai Gyár működött - ma többek közt az Index.hu lakik benne. A kép tippem szerint '76-os, azaz balra a fák mögött már a Flórián Üzletház is működött, a Vörösvári út viszont még keskeny volt és kockaköves. Bónuszként a 2000-es ikerkocsi mögött egy ZAZ 968-as, azaz kopoltyús Zaporozsec is látható.

Lijn_51_Kispest1.jpg

Játék az ablak tükröződésével a Bútorraktár kitérőben, Pestszentlőrinc szélén, az Ipacsfa utcában. Ezek is ikerkocsik, csak öregebb kinézetűek, mint a Flórián téren látott - a jobbra látható szerelvény hozzánk közelebb levő kocsiját 1912-ben építették és '80-ban selejtezték.

Lijn_51_Kispest.jpg

Még egy klasszikus beállítás az 51-esről: a villamos vágánya keresztezte a lajosmizsei vasútvonalat, a kereszteződéshez pedig bakter dukált, sorompóval, alakjelzővel. A sínnek ezen az oldalán a vasútnak volt őrháza, a túloldalon pedig - ha jól látom - egy villamosvasúti kuckó áll. A sorompótól balra az a tábla meg pont úgy néz ki, mint egy közúti STOP tábla - esetleg a földdel többé-kevésbé fedett síneken autók is eljöttek néha odáig, vagy csak a villamosnak szólt?

Lijn_51A_Ulloi_ut.jpg

Ez a kép elsősorban villamosmánok számára érdekes, úgyhogy naná, hogy szeretem: a kéttengelyes motorkocsi két különböző típusú pótot vontat: a hátsó 1912-ből származik (amikoris valahogy így nézett ki - '55-ben aztán acélvázasították), előtte meg egy modernebb győri pótot látunk, ami szinte alacsonypadlósnak néz ki a két kocsi közt :) A helyszín az Üllői/Ecseri sarka, a metróépítés idején.

Lijn_59_Moszkva_ter.jpg

Ezt a képet akkor szoktam belinkelni embereknek, amikor előadják, hogy "az ezresek márpedig líra áramszedősek voltak". Persze, egy részük az volt, de nem mindegyik ám :) Ráadásul a kocsik egy része eredetileg is a ma használtakhoz hasonló szedővel épült. Ez a kép '79-ben készült, a rajta látható kocsik ekkor 67 évesek voltak, de még hátra volt nekik négy év. Az 59/A akkoriban a Moszkva tér és a Farkasréti temető főbejárata között járt, májustól júliusig a pálya építése miatt (78-79-ben felújították az egész 59-est), ősszel pedig halottak napja környékén. 

Lijn58_Budagyongye_1063.jpg

Az előző képen látható kocsikkal ellentétben az 1063-as gyakorlatilag az 58-as vonallal együtt ment nyugdíjba: '77. január elsejével selejtezték; a vonal csak néhány nappal bírta tovább - ahogy az a melltábláról kibetűzhető, a járat ekkor  - '76 őszén - is már csak Budagyöngye és Zugliget közt járt. A kocsi elég régi kivitelű: a szélvédő fölött széles napellenző, afölött szellőzőkopoltyúk, fényszóró helyett pedig még fényvetője van. A vonal se volt sokkal jobb állapotban: az utolsó hetekben egyetlen vágányon ingáztak a villamosok, az utolsó napokban pedig már fel se mentek a végállomásig, csak a Libegőig. Tim még pont jókor járt Budapesten, hogy megörökítse ezt a szomorú hangulatot Szépilonánál - szerencsére ekkor még a végállomásig is fel tudott menni, hogy ott is készítsen egy hihetetlenül hangulatos képet.

Lijn_8_Szent_Istvan_ter.jpg

A 8-as végállomása az újpesti piacnál, egy szépséges Csepel tornyoskocsival. Ebből a fajtából, ami a "csőrös Csepel" kései modellje volt - talán D450-es? -, nem láttam túl sokat; jó, hogy volt, akinek sikerült munkában elcsípnie. Néhány éve a szentendrei múzeum mögötti susnyásban állt egy hasonló - ha még megvan, jó lenne talpra állítani!

Lijn_3_Elmunkas_ter.jpg

Favázas pótkocsik, kései bogárhátú és a "zsámbéki templom" egy képen a Lehel téren. Van esetleg valaki az olvasók közt, aki meg tudja mondani, miféle egyenruhások közelednek felénk? Úgy értem, kicsit pontosabban annál, hogy "valami katonák" :)

Lijn_3_Vaci_ut.jpg

Egészen hihetetlen, hogy ez a forgalom nélküli, dús fasorok közt futó utca a Váci út, közvetlenül a Dráva utca/Dózsa György kereszteződése előtt! Pedig az: a fák mögött sejthető állványzat a Fővárosi Vízművek székházának építkezéséhez tartozik. A két középbejáratú pótot vontató 1606-os motorkocsi szintén nem kispályás: "eredetijét" 1897-ben építette a Schlick, acélvázasítását '56-ban végezték, és ebben a formájában '81-ig közlekedett. Vajon a trapéznadrágos, őőőő... hölgy (?) mögött látható ballonkabátos férfi milyen hirdetéshez tartozott? Valami detektíves filméhez? Vörös Október Ruhagyár, Május 1. Ruhagyár, vagy valami hasonló? Esetleg Alkalmi Áruház?

Lijn_11_Nagyszombat_ut.jpg

Óbudával kezdtük, Óbudával fejezzük be: 11-es villamos kanyarog a katonai amfiteátrum romjai mellett a Nagyszombat utcában. Nem is akármilyen: egy Stuka! Bontás és építés nyomai mindenfelé: balra hátul egy cementszállító MAZ, jobbra frissen ledózerolt házak maradványai, előttük bitumenmelegítő kályha. Nem lehetett ekkor már sok hátra a Pacsirtamező (akkor Korvin Ottónak hívták) utcai villamosnak se...

Ha eszetekbe jutott valami: emlék, kiegészítés, pontosítás a képek, helyszínek kapcsán, ne tartsátok magatokban, lehet kommentelni - a megosztásokat pedig előre is köszönöm!

A fényképekért köszönetet szeretnék mondani Tim Boricnak!

Ha tetszenek a fotók, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak, akkor is írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad, mondjuk link formájában! Ugyanitt szeretném megjegyezni, hogy a képek lementése, majd saját néven a facebookra feltöltése egyszerre szomorú divat és igen nagy tiszteletlenség a képek készítőivel szemben.

50 komment

Címkék: énblog budapest város képek elveszett villamos utcakép kulfoldi szemmel Tim Boric

A bejegyzés trackback címe:

http://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr725816356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Újpesten nem csak a villamos szűnt meg, de még a fákat is kivágták egy pár éve... :-(
a stop tábla szerintem a vilinek szólt, hogy inkább akkor is álljon meg ha nyitva a sorompó.
Az 51-es/lajosmizsei vasút kereszt kultikus hely és kép, de a Google View-val valamit elnéztél, mert itt ma nemhogy út nincs, de ház se, csak a fővárosi autópiac hátsó sarka az őrház helyén, meg susnyás mindenfelé. De mindig jó látni ezeket a képeket, még ha az oldaladról ismerősek is többségükben. Akadnak esetleg még nem látott képek a tarsolyodban? Sokunknak rengeteget jelentenek...
Szerintem is a STOP tábla a villamosnak szól, elvégre "közúti vasút".
@montmartre: nem nézett el szerintem semmit, mint ahogy te is írod nincs ott út, így kicsit nehéz lett volna a gugli kocsinak bemenni oda. a mondat meg úgy szól, hogy a KÖRNYÉK hogy megváltozott azóta.
hangulatos kis összeállítás.
@montmartre: A guglin jelzettől mintegy 150 méterre délre volt ez a villamoskereszt. Tim képén a villamostól balra látható "harmonikatető" (ami nyolc különálló, de szorosan egymás mellé épült raktárépület) a mai gugli-képen is látható.
Hát, a katonákra csak a "valami katonák" válasz a helyes. Mindkét katona 65M MN legs. nyári kimenőruhát visel, a bal oldalinál az "öreg" kétfülű kimenőtáska is látható. A kép felbontása miatt sem a rendfokozati- sem a fegyvernemi jelzések nem kivehetők.
@¿Qué tapas hay?: Igen, pont ezt néztem én is. Nyilván ki lehet zárni egy-két fegyvernemet, de aki pontosan megmondja ezekről a katonákról, milyen fegyvernemhez tartoznak, az vagy hazudik, vagy csal vagy ismeri az illetőket :D
Azért öreg villamosok ma is bőséggel járják az utakat, a legöregebb Ganz-csuklósok már erősen 50 felé járnak, úgyhogy szép lassan behozzák az UV-kat szolgálati időben. Az első hannoveri banánokat meg 40 éve gyártották, nem tudom, hogy a most Budapesten közlekedők pontosan hány évesek lehetnek.
@hatja: Igen, de tényleg félreérthető, inkább kiszedem.
@jhoward: A vonatból jobban látszik, de ez a vonal kimaradt régi-új fotózásilag. Kár, hogy a guglisok még nem mennek be biciklivel/gyalog ilyen helyekre :)
@jhoward: Nem kötözködni akartam, azt hittem, ez egyértelmű. Ahogyan az is, hogy az exkereszttől északabbi képet tett be Hamster a mai állapotokról. Éppen te lőttél a pontos helyszínen képet még 14 éve ( ik435t.freeweb.hu/bpanno/foto/20000304/ex51-10.jpg ) ill. ezt is lementettem anno 2011-ben: mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/59887540.jpg
Csak azért vagyok így rácuppanva, mert diorámát készítek róla...
Azért hasznos a stoptábla, mert az alakjelző láthatóan akkor is szabadot mutat, mikor a sorompó éppen már (még?) zárva van. :)
Helyesbítést írnék az 59-es villamosok cseréjéhez: A vonalon új cseh gyártmányú Tátra villamosok egészen pontosan 1980. február 1.-én kezdték meg pályafutásukat. Onnan tudom, hogy 10 évesen azon a napon rajta ültem az egyik reggeli járaton. Egy reggeli német óra után igyekeztem volna az iskolába menni a délelőtti napközibe (tanítás délután volt) 10 óra körül. Mondanom sem kell, hogy nem mentem napközibe. 4-szer tettem meg az oda-vissza utat végállomástól végállomásig vele. Délutánra értem be tanításra. Sosem felejtem el azt a napot. Nagy élmény volt.
vagyis nem igaz, hogy 1979 októberében még 4 évük volt hátra a régi kocsiknak a vonalon. 1980. február 1.-én indultak a Tátrák az 59-es, néhány hétre rá a 61-es és 18-as vonalokon is megtörtént az üzemebeállításuk.
@endre69: Hol van az írva, hogy az 59-esen volt még négy évük?
@Hamster:
Viszont az 59/A akkoriban biztos, hogy csak halottak napi sűrítés volt? Mert a képen a Moszkva tér túl zöld ehhez...
Kedves Hamster!
Nagyon jó volt (ezt is) olvasni, köszönöm!
Tényleg STOP tábla, a panoramio-n találtam ezt a képet: www.panoramio.com/photo/65304353
Ráadásul "akkor és most" párba van rakva.
Valakinek ismerős ez a Lakos Rudolf?
Jó a két katona a Lehel téren.
Az utolsó képhez: a Keménykalap és Krumpliorr elején is pont Stuka jön ezen a helyen.

5:20-nál
videa.hu/videok/film-animacio/kemenykalap-es-krumpliorr-1-2-film-4mCYfq7EcbCw1Uoh
@Trónkövetelő: Valamiér túgy emlékszem, azt mondta Tim, hogy ősszel járt itt. Ami lehet még: májustól-júliusig az egész vonal csak a főbejáratig tartott, elképzelhető, hogy az is 59/a néven futott, bár az FSZU-ban nem írják, csak a halottak napja környéki dolgot:
"59/A
Moszkva tér - Temető főbejárat
10.27, 10.28, 10.31, 11.01.
8:30 18:00
Temetői járat
Visszafogás a Görbe u. elötti váltón
Istenhegyi út, Liptó u., Süveg u. mh. megszűnik ideiglenesen"
Lehet, hogy az kavart meg, hogy vannak olyan képei is, amin alaposan felöltözött emberek várják a járatot. Igaz, olyan is, amin sorbanállás van a Görbe utca előtti váltón.
@Hamster: Kicsit gondolkoztam, nézegettem a többi képet, és lehet, hogy neked lesz igazad. Túl zöld minden, lehet, hogy nem Tim mondta, hogy abban az évben ősszel járt itt :)
@airdace: Persze, hogy ismerős, rengeteg remek fotót csinált.
A Váci úton a Ferdinánd (Élmunkás) hídnál áll egy régi
épület. Ez valaha a Vám- és Pénzügyőrség egyik hivatala
volt.Lehet, hogy a két egyenruhás munkába siető finánc.

Üdv
Az első képhez: nem készülhetett 1976-ban, mert a Flórián üzletközpont ebben az évben nyílt és akkor a régi házsort a sarkon lévő áruházzal együtt elbontották. 1974-ben még játszottunk a kiürített, bontásra váró házak padlásán, tehát 75-ben bonthatták le az egészet. A fák között meg az óbudai piac üzemelt. Hihetetlen, hogy ez valamikor úgy volt, talán már nem is igaz! :-)

Jó ez az összeállítás.

Más.

A Hévizi úti villamos végállomásról, illetve a Bogdáni úti pályaudvarról nincs valami anyag? Utóbbi helyén van a Baumax áruház, én nem is olyan régen (1988-97) laktam arrafelé és a pályaudvaron még volt teherforgalom. Az Óbuda v.áll felől jött egy vágány, ami az aquincumi hídnál kanyarodott harmadiknak a HÉV sínek mellé, arra 23 óra körül rendszeresen betoltak egy teherszerelvényt és a Bogdáni útnál kezdték egyenként feldolgozni a vagonokat. Nyári éjszakákon néha nem lehetett aludni tőlük, olyan ricsajt csináltak.
@Hamster: Volt egy időszak a nagy rekonstrukció idején, amikor a felső szakaszon még épültek a vágányok. Kísérleti megoldás volt a beton aljzattal, nehezen akat összeállni. Ekkor csak 59/a volt, minden villamos visszafordult a temető főbejáratnál.
@Rézsöly Püpü: Nem, nem bontották még el akkor azt az öreg házat, egy ideig mögöttük volt a Flórián. Ez már csak azért is biztos, mert Tim '76-ban járt először Budapesten, tehát nem fotózhatott itt '75-ben :)

"A Hévizi úti villamos végállomásról, illetve a Bogdáni úti pályaudvarról nincs valami anyag?"
hampage.hu/kozlekedes/5-os/
@EZ1: Igen, ebben az időszakban készült a kép, csak azt nem tudtam, hogy ekkor 59 helyett 59/a táblákkal jártak a tuják.
ez a mai helyzet is!
nem volt fejlesztés a BKV-nál:
a kötött pályás villamost inkább megpróbáltak kisöpörni, és " rozsda marja" a síneket
a szük utcákba buszt tettek, melyek nem is tudnak befordulni; akadályozzák a forgalmat, s terhelik a kis utcák rosszul alapozott- nem buszokra- utcáit
@J.S.B.: A Dózsa György út és a Lehel út sarkánál van egy pár honvédségi ingatlan, csak pár megálló villamossal a Lahel tér, lehet, hogy akkor is ők használták ezeket az ingatlanokat.
@Generic Jingle:

Arrafelé volt a HM2. Miután akkoriban köztudott volt, hogy ami szögletes katonáéknál, azt gurítják, ami kerek, azt viszik, sikeresen előállt az a szituáció, hogy parancsnoki sofőrnek a vidéki bakákat tették meg, így eljátszotta az egyik a Lehel - Dózsa sarok és Nyugati pu. viszonylatában a visszafelé úton előadott tökéletes eltévedést. Őzikén keresztül jött a rinya, hogy menjen érte valaki, mert nem talál vissza.
@Generic Jingle: Igen valóban a HM 2 , ha jól emlékszem két megálló a Lehel térről. (sajnos jártam ott néhányszor) Amiről én írtam az a VPOP épüleze volt, most nem tudom mi lehet de igen fényes.
@Hamster: Az 59-esek képe alatt itt: "Ez a kép '79-ben készült, a rajta látható kocsik ekkor 67 évesek voltak, de még hátra volt nekik négy év."
@endre69: Próbáljuk meg azt értelmezni, hogy "a rajta látható kocsik". Nem az "59-es vonal kocsijai".
@Trónkövetelő: 1984 szeptemberben vonultam be katonának, már a vállra akasztható kimenőtáskát kaptam, de az "öregeknek" (akik egy évvel korábban vonultak be), még a képen látható füles kimenőtáskájuk volt, tehát nagyjából ekkor zajlott a csere. Az egyenruhát is nagyjából ekkor "modernizálták", de abból nekem még a régi jutott, ami a képen is van. A képet nagyítva a bajuszos harcos idősebbnek látszik a társánál, és nincs nála táska, lehet, hogy egy hivatásos tiszthelyettes megy egy honvédegyénnel valahova?
Ezeket a képeket már unalomig ismerem. :(
Újak lesznek a közeljövőben?
@J.S.B.: A wécé centerhez tartozik, irodák vannak benne. Sóház a neve.
@Ashes & Frost: Hát, ha ilyen "szépen" kéred, akkor sokára.
Én igyekeztem szépen kérni most is, régebben is... :)
Az újpesti képet a pillanat törtrésze alatt sikerült felismernem. "Bazi öreg vagyok."
@¿Qué tapas hay?: A táskát cipelő hadfi szerintem Flottillás. A Kimenősapkán nincs ellenző,nekem sötétkéknek tűnik,és belenagyítva erősen látni vélem a fehér gallért.Az MN9680 ha jól tudom,86-ban kapta vissza ezt a kimenőruhát(annó úgy néztünk ki benne,mint aki az Auróráról szabadult :) )Ezen a matrózon szerintem még a köztes-zöldruhás előtti kimenőruházat látható.A másik katona zöld kimenőben van...ha ez nem az átmeneti időszak a kék kimenő visszaállításakor-feltételezem,h kiadtak régi kimenőruhákat is-akkor a másik atyafi Tűzszerész lehet...ők is a Kis-Petőfiben voltak elhelyezve...ha ez az átállás ideje,akkor lehet akár ő is Flottillás,csak még zöldben... :)
@Ragyogó Világitótorony: Elvi síkon miért is ne lehetnének flottilások a katonák? Szerintem nem megállapítható.

A kép valamikor 1973 és 1978 között készülhetett, ekkoriban - emlékeim szerint - a flottilások épp ugyanazt a 70M kimenőruhát hordták mint a többi fegyvernemnél. A kék kimenőruhát a 82M ruházat rendszeresítését követően vezették be. A sapkáknak van ellenzője, csak nehezen látható, mert mindkét katona szabályellenesen - bár meleg időben teljesen logikus módon - a fejtetőre hátratolva viseli azt.