Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (934) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (97) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1023) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (14) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (523) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (888) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A négyes metró építésének pillanatai

2014.02.19. 02:00 :: Hamster

Nem mondhatni, hogy a négyes metró a szívem csücske lenne (egyrészt drága, másrészt ebben a formájában örülhetünk, ha nem lesz tőle rosszabb a város közlekedése, mint nélküle), de amióta építik, megpróbáltam követni a túrás-fúrás fontosabb mozzanatait. Most ezekből adnék közre egy sort, sok képpel, néhány videóval és panorámaképpel, illetve pár keresetlen laikus gondolattal :)

A nagy túrás: a négyes metró építése III.

(folyt.köv.)

20 komment · 1 trackback

Címkék: budapest metró város építkezés tömegközlekedés hampage m4

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr25821828

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tovább az alagútban: a négyes metró építésének pillanatai, folytatás 2015.05.16. 01:58:23

A múltkor megnéztük, mi történt Kelenföldön és Őrmezőn, most folytatjuk a leendő vonal bejárását, föld alatti és felszíni építési területeken át: A nagy túrás: a négyes metró építése III, második rész

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"emiatt gyerekkorunkban azt hittük, hogy az aluljáró fal helyett deszkákkal lezárt Etele téri vége (...) mögött már a metrót építik"
naíy gyerekek minden mesét bevesznek. azt is, hogy még idén megindul a közlekedés az m4-en :)
Egy gondolat bánt engemet, ahogy Petőfi mondotta volt anno, mégpedig; mennyire fogják bírni a Kelenföldi LTP érintett toronyházai az alattuk robogó, a permanensen kockásodó kerekek miatt előbb-utóbb zakatoló szerelvényei által keltett rezonanciát?? S különösen igaz ez a Tétényi út ?31? sz hosszú házra, mely lassan 50 éves és már jónéhány külső panelje "foltozott", tehát már keresztbe repedt... Baljós érzéseim vannak!
egy apró hibát találtam benne amúgy jó cikk tehát:
"viszont a Bikás parkot (értsd: a parkot, ahol két bika szobra áll) gyerekkorunk óta ismerjük."
A dombon 3 bika van. Mint kelenföldi nem bírtam ki hogy ne javítsam ki :D
@Levi9562: Ez de ciki :) Gyerekkorom óta tudom, hogy hol van, de körülbelül akkor nézegettem utoljára a szobrokat, meg voltam győződve róla, hogy csak ketten vannak. Köszi!
@Hamster: Ráadásul a belinkelt oldalt se olvastam el :)
@Hamster: Előfordul mindenkivel :D
@Hamster:
A következőket írod:
"Évekkel ezelőtt mindenféle felüljárórendszert vizionáltak ide, hogy a metró- és buszvégállomás jól megközelíthető legyen - a jelek szerint azokat a terveket teljesen elvetették. Vagy csak késik az aktuális tervek megvalósítása?"
És ezt megtámogattad két linkkel is. Csakhogy a felüljárórendszer látványterve (iho.hu/img/kozut/1304/130427_budaorsiut/02.jpg) nem azonos a belinkelt iho-s cikkben szereplő linkben szereplő - a cikk idején, 2013 nyarán hatályos - "engedélyes" tervvel:
iho.hu/img/kozut/1304/130427_budaorsiut/03.jpg
Szerintem nem is kérdés, hogy az első lenne a jobb, de jelenleg a második tűnik hatóságilag jóváhagyottnak. Azonban jelenleg úgy tűnik, hogy folyamatban sincsen semmi az ügyben, még tervezés szintjén sem, nemhogy maga az építkezés megkezdődött volna:
iho.hu/hir/m4-a-kelenfoldi-felszinrendezes-nem-kesleltet-130625
Itt már látható, hogy az általam belinkelt, "engedélyes" tervként szereplő terv mégsem rendelkezik engedéllyel.
Másrészt ez az építkezés nem 3 milliárd lenne, hanem annak a sokszorosa. Csakhogy úgy látszik, mégsem fog belátható időn belül ez ügyben történni semmi, a buszok "ideiglenesen" fognak ott csalinkázni a metróvégállmásra a Budaörsi útról. Az a kis kedves sztyeppe, ami ott van előtte, úgy tűnik beláthatatlan ideig megmarad, mert semminek az építéséről nem lehet ott szó, csakis közúti alul/felüljáróról, ami pedig mostanában nem fog épülni, más engedélyt nem fog kapni. Az egész mind funkciójában, mind látványában rettenetesen gáz lesz. Azt, hogy mindez mekkora botrány, az jelzi, hogy tengermély hallgatás van róla, igazából ez akkor fog leesni mindenkinek, ha majd elindul a metró.
Azért a filenevek se rosszak. :D

SasadiBudaorsi_lepratelep.jpg
nemosztyapenko.jpg
@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: Ez is a kommunikáció része, hát használni kell, nem? ;)
Etelére sikerült egy gyönyörű betonsivárságot építeni.
ez rombolja a várost, nem a forgalmi sávok.

"Jól látszanak a falat alkotó tübingek, amik azért nem párhuzamos oldalúak, hogy különféle elhelyezéssel ugyanazokból a darabokból egyenes és ívelt cső is építhető legyen."
nekem párhuzamosnak tűnik.
Az Etelén hol fordulnak / pihennek most a buszok??? Látszik, hogy rohadt régen jártam arra...
@Hamster: jól értelmezem? a kocsiszín észak felé néz, innen egy éles bal kanyarral nyugatnak indulnak a szerelvények, hogy bemenjenek a kelenföldi pályaudvarhoz, majd egy 180 fokos fordulatta átmenni a Bikás park felé.
@Rocko-: Körülbelül igen. Nincs is ezzel baj, nem tud véletlenül a vonalra kigurulni semmi a kocsiszínből.
@Hamster: miért, egyébként lenne rá reális esély, hogy egy metrókocsi csakúgy elgurulgat?

és ez a kanyar nem fogja túlságosan koptatni egymást a metrókocsival?
@Rocko-: Mindig van rá reális esély, villamosok már többször elkóvályogtak, mert áram alá kerültek, amikor nem kellett volna. Persze egy metrókocsi ilyet nem tud elvileg, de ez a megoldás áramszünet esetén, ha valaki legurítja, akkor se engedi, hogy nagy baj legyen belőle. Amúgy meg itt volt hely kocsiszínnek, nincs ezzel semmi baj. Az ív meg nem tűnik túlzottan durvának.
@Hamster: éket/féket nem ismerik arafelé?
@Rocko-: Az miért baj, ha úgy megcsinálják, hogy minden biztonsági eljárás/megoldás elmaradása/elromlása ellenére se lehet baj? Amúgy a fő ok azért nem ez volt, hanem hogy a kocsiszín merőleges a vonalra, ha meg a város fele kötik be, akkor az első megállót az első körben mindig ki kellett volna hagyni :)
@Hamster: hát ez az, hogy merőleges a vonalara.
@Rocko-: Oké, hova tetted volna? Beásod az M1/M7-es alá, ahol a felszín vagy 15 méterrel magasabban van? Vagy a lakótelep alá? Nem mindegy, milyen szögben van? Azért van a forgóváz, hogy kanyarodni is tudjanak azok a járgányok :)
süti beállítások módosítása