Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

szeptember 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  3. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  4. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  5. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  6. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  7. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  8. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...
  9. "It was a good time to be 27"Már írtam arról, milyen nagyszerű dolog, hogy a különböző külföldi villamosbarátok nem egyszerre jártak Magyarországon, mert így szinte teljesen mást láthatunk Geoffrey Tribe '69-es, Peter Haseldine...
  10. Budapest és Miskolc utcáin járva '76 februárjában1976 fontos év volt a budapesti villamosokról készült képeket illetően: akkor látogatott ide először Ab van Donselaar, Tim Boric, és akkor kezdett rendszeresen idejárni Heinz Heider. Ez egyszerűen...

Címkék

103 (6) 125év (6) 2624 (12) 41-es (6) 424 (7) abszurd (26) Ab van Donselaar (34) agyhúgykő (56) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (62) autók (66) bach (5) balaton (24) basel (7) bbc (8) bécs (36) belgium (11) bengáli (12) berlin (134) berlini fal (20) bkv (42) blog (27) budai vár (25) budaörs (35) budapest (708) budapesti pillanatok (39) buék (8) busz (65) c50 (6) c64 (12) caf (10) city lights (66) class 56 (7) commodore (16) csak egy kép (34) csak egy videó (238) csehország (17) csehszlovák (5) csörgő (8) cukiság (32) debrecen (24) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (29) életmód (6) elveszett (31) énblog (306) énzene (17) építészet (61) építkezés (20) épület (13) érdekesség (14) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (25) film (8) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (13) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (8) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (26) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (55) gitár (29) gmap (12) goldtimer (5) gondolatok (10) gőzmozdony (18) gyermekvasút (17) haditechnika (10) hajó (37) hampage (249) hamster (5) hangszerek (9) hármashatárhegy (5) helikopter (10) hév (23) híd (29) (22) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (22) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (8) karikatúra (5) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kép (6) képek (670) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (39) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (315) kritika (70) kulfoldi szemmel (60) lánchíd (7) last ninja (5) látnivaló (11) lengyelország (36) lhbs (24) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (13) m4 (15) maci (6) mackó (6) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (34) medve (7) metál (9) metró (40) miskolc (23) mittudoménmi (9) MOD (7) morál (11) morgás (124) mozdonyok (5) mozi (5) mtp (7) muki (10) münchen (24) műrepülés (8) múzeum (41) nagypolszki (6) németország (280) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (31) nosztalgia (177) nürnberg (19) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (11) NZA (8) olaszország (13) oldtimer (64) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) pályahiba (6) pályaudvar (22) panoráma (105) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (11) popkultúra (109) pozitívum (12) pozsony (13) prága (7) programajánló (25) púpos (12) queen (10) r.i.p. (10) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (118) repülőgép (40) repülőgépek (59) repülőnap (31) repülőtér (11) retró (29) rock (63) s-bahn (10) semmering (7) SNL (14) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (18) szlovákia (26) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (185) társadalom (5) tatra (12) taurus (6) technika (32) technikatörténet (33) tehervonatok (5) tél (11) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (6) Tim Boric (13) tömegközlekedés (317) történelem (27) trainspotting (30) trolibusz (46) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (16) utazás (261) utcakép (147) uv (29) vár (11) várnegyed (8) város (364) városkép (84) városliget (8) vasút (341) vélemény (11) vicinális (13) vidám park (5) videó (623) villamos (572) vlog (7) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (232) zene (165) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Első benyomások

2014.03.30. 07:00 :: Hamster

Figyelem! A következő bekezdések - nem csak nyomokban - véleményt tartalmaznak. Aki nem képes elviselni, hogy másnak is van olyanja, ráadásul alkalmasint más, mint az övé, az most kattintson a vissza gombra :)

Mielőtt valaki azt hiszi, hogy a négyes metró rajongója lennék, el kell mondjam, hogy nagyon nem. Ugyan a metró szerintem is alapvetően egy nagyváros legmegbízhatóbb közlekedési eszköze, sokakkal együtt én is úgy gondoltam, hogy Budapestnek most nem erre a metróra lenne szüksége - a csepeli/dél-pesti és a szentendrei elővárosi vasutak (el kellene felejteni a HÉV szót, mert nagyon kellemetlen konnotációja van - bár félő, hogy ez nem is fog eltűnni, amíg az NDK sínrombolók zötyögnek rajtuk) belváros alatti, metró jellegű összekötése sokkal több ember mindennapjain tudott volna javítani - csak annyi kellett volna hozzá, hogy "ötös metró" helyett négyesnek nevezik el azt a tervet :-/ Ezzel együtt sokaknak fog jól jönni ez a vonal - másoknak meg nem. Nem keveseknek meg teljesen indifferens lesz. Hogy milyen bajai vannak az egésznek szakmailag, azt másutt mások leírták, én inkább oda ugranék...

IMG_5464.JPG

... hogy 2014. március 28-án délben a körtéri új aluljáró hátsó traktusában arra vártam, amiről az ember - főleg a XI. kerületi! - már el se hitte, hogy bekövetkezhet. Azért hátul, mert elől sokkal nagyobb tömeg volt - ők nem tudták, hogy két mozgólépcső-kar van :) Tizenkettő nulla nullakor aztán elindult felfelé a rollgitter:

Mivel az Etele tér felé tartó szerelvény futott be először az állomásra, arra szálltunk Jazzcoollal, első utazásunk így alig három megállónyi volt - ebből az első (Körtér - Bocskai út) ráadásul még villamosmegállónak is rövid lett volna.

IMG_5491.JPG

Kis nézelődés után aztán Kelenföldön felültünk egy Keleti felé tartó szerelvényre. Mint XI. kerületi, aki Zuglóban dolgozik, az elmúlt években annyira rányomta a bélyegét mindennapjaimra az építési területek kerülgetése, hogy "birtokba" akartam venni a vonalat. Azt akartam érezni, hogy valami haszna csak volt a sok szívásnak..! Bár nyomvonalilag, megállókiosztásilag nem vagyok kibékülve az új metrónkkal, azt gondolom, funkcionális építészetileg Budapesten körülbelül 1896-ban épült ennyire újszerű dolog.

IMG_5535.JPG

Igen, nincsenek görög oszlopfők, nincs aranyozás, tehát akinek csak az tetszik, szomorú lesz, de aki valami korszerű dolgot akar látni, az örülhet. Sőt: büszke lehet! Azok a hipszterek pedig, akik szerint ez nem elég menő (hú, de utálom ezt a szót!!), azoknak agyára ment a macaron és az iphone :)

IMG_5552.JPG

Olvastam valahol, hogy "egyformák az állomások"... hát, szerintem az illető csukott szemmel utazott. Mondjuk hogy valakinek bejön-e a Rákóczi téri pöttyös retró, az egyéni ízléstől függ, de föld alatt ilyen térélményt ritkán kap az ember, mint amikor itt lejön a felszínről a mozgólépcsőn. Meglepően nagyvonalú megoldás volt az állomások dobozait egyben hagyni - itt jegyzem meg, lehet, hogy nem ártott volna néhol inkább garázzsal beépíteni őket, a környékbeliek valószínűleg értékelték volna.

IMG_5574.JPG

A Kálvin tér még mellbevágóbban óriási, hiszen a Rákóczi térrel ellentétben itt nincsen alagúti peron, minden a nagy betondobozban van. Szeretném szidni a megoldást, meg morogni azon, hogy ki fogja ezt tisztán tartani, de igazából marhára tetszik :)

IMG_5583.JPG

Szintén imádom a hármas metróhoz vezető összekötőt - egyszerű kivitelű, de szerintem sok videóklip fog itt forogni.

IMG_5569.JPG

Még egy kis "földalatti űrhangár" feeling. Nem tudom, hogy a trükkös, izé, tükrös világítás meddig marad működőképes, de ha leszedik se baj, mert csak ront az összképen. SZVSZ.

IMG_5606.JPG

A Szent Gellért téri mozaik anyagában nagyon retró, kivitelében mégis teljesen újszerűnek hat. Korábban kritikusok viccelődtek vele, hogy hipnotikus, és amióta a helyszínen két bácsit is láttam, akik percekig nézegették közelről, azóta tudom, hogy tényleg az :) A Duna két oldalán levő megállók csak részben fértek be a felszínről kiásott betondobozba, ezért vannak ilyen szűkebb részeik, amiket gazdagon kompenzáltak a szivacsos csontszövetre emlékeztető betongerendák által szabdalt terekkel.

IMG_5663.JPG

A körtéri megálló teljesen német nyelvterület kompatibilis, Újbuda-központ nekem kicsit túlságosan minimalista, a Bikás parknál levő mini üvegbálna viszont nappal jópofán bevilágítja a föld alatti teret.

IMG_5672.JPG

És sajnos elérkeztünk a vonal végére, pedig itt még minimum Gazdagrétig folytatódnia kellene. Tudom, inkább a Virágpiacot szokták emlegetni, de kétségeim vannak, vajon a semmi közepén mennyien raknák le az autójukat, ha egyszer már beleültek Biatorbágyon, Törökbálinton vagy Budaörsön. Igaz, behajtási díjjal lehet, hogy más lenne a helyzet.

IMG_5675.JPG

A végállomás kapcsán végre építettek egy vasútállomást is Kelenföldre. Igaz, aluljárónak néz ki, de van benne bankkártyát és papírpénzt elfogadó automata, van hely büfének (én a Németországban megszokott Le Crobagre vágyom már nagyon), van közönségszolgálati iroda, van lift, mozgólépcső, ennél több nem kell egy külvárosi átszállóhelyre. Még talán az őrmezei buszvégállomáson lehetne csiszolni egy kicsit - ha megépül a Budaörsi úti csomópont (most még kerülőúton jut csak be néhány járat), be lehetne például fedni. Lehet, hogy tervezik is, nem tudom.

IMG_5703.JPG

Az Etele teret életemben először sikerült térnek látnom - ez azért nem kis dolog ahhoz képest, hogy gimnáziumba menet minden egyes nap átmentem rajta, és csak egy nagy rakás... na mindegy, értitek, nem?

Bár a kamera nem nagyon tudott mit kezdeni a föld alatti mesterséges fényekkel - főleg, ha természetes fény is vegyült bele -, videóztam is. Kár, hogy a mozgólépcsők rángatnak, legtöbbször csak onnan lehetne rendesen megörökíteni a hatalmas belső tereket!

IMG_5476.JPG

Aki egyébként az automata üzemtől tart, egyelőre ül elől emberi erőforrás is, azaz a hangulat hasonló, mint a hármas vonalon, amikor éppen használható az AVR. Kár, hogy amíg így van, nem vetítik a fülke falára a szerelvény előtti látványt, hogy megszokjuk :)

104 komment

Címkék: énblog budapest vélemény videó metró város képek tömegközlekedés építészet m4

A bejegyzés trackback címe:

http://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr605885211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

@Sam. Joe: A HÉV helyi érdekű vasutat jelent, ami a teszkógazdaságos "eltekintünk egy csomó kötelezettségtől, csak valaki építse már meg" eufémizmusa. Egyszerűsített technikai feltételek, sok ív, vacak aljzat, könnyebb sín, alacsonyabb sebesség, könnyebb járgányok, egyszerűbb épületek... Ez a XIX. században eljuttatta a vasutat a félreeső helyekre, ma viszont az elővárosi vasút a legfontosabb, legigényesebb valamik gyűjteménye jobb helyeken. Nézd meg a párizsi RER-t vagy a müncheni S-Bahn Stammstreckét, az egy modern város modern elővárosi vasútja. Ehhez képest nálunk a budapesti HÉV egy villamos és vasút közötti, semmivel se kompatibilis izé, amin kritikán aluli járművek járnak, kényelmetlen átszállási kényszerekkel. És benne is van a fejekben sajnos, hogy a HÉV-et vasútként kell kijelölni, az nem közlekedhet villamosként (menjen hússzal Csepelen), zöld, és felülről szedi az áramot (míg a metró alagútban megy és harmadik sínről szed - legalábbis ez volt a tanulsága a "négyes metrónak nincs alternatívája" című, vitának nevezett kampánynak annak idején). Ami most van HÉV, annak egy része villamos (Csepelre), egy része metró (Rákosfalva, Békás, Haraszti), egy része pedig vasút (Tököl, Szigetszentmiklós) kellene, hogy legyen. A még egy külön fajta technikai speckó (űrszelvény, 1000V egyenáram) ráadásul a beszerzést, üzemeltetést is csak nehezíti.
@V43 1157: "aki korábban ácsorgott az agyon tömött, és a sok vadbarom autós miatt folyton araszolni kényszerülő, és a lámpánál ácsorgó 7-es buszokon"
Évek óta azzal járok, de még a reggeli csúcsban se volt általános az, amit leírsz. Persze a föld alatt sokkal gyorsabb, de drága az a 300 milliárd a négy perc előnyért a piros heteshez képest :)
Egyébként nem igaz a legenda, hogy a Móriczról át lehet látni a Bocskai út megállóba, és viszont, direkt figyeltem :)
A földalattiból sem lehet látni a peronról a megállókat, pedig azok is elég közel vannak egymáshoz, nyílegyenes úton.
@Hamster:
Pontosan, a Gazdagrétről az Urániáig járó 239-essel sem volt gond, pedig az végigmegy a Budaörsi úton, aztán a Hegyalja, végül a Kossuth Lajos-Rákóczi úton, sokszor buszsáv nélkül. Amikor beragad a forgalomba, akkor tudni lehet, hogy valami baleset, vagy más rendkívüli esemény történt, különben elfogadható idő alatt bevisz a belvárosba. A 239-essel egy baj van: mintha direkt a leglerohadtabb Ikarus 435-ösöket válogatnák össze erre a járatra. Kíváncsi vagyok, hogy most a járat meghosszabbítása után is így marad-e. Holnap reggel kiderül.
Csak annyit tudok a metróhoz hozzátenni, ami itt már korábban is elhangzott: útvonalát tekintve (és így kvázi utasforgalmilag MÉG) nem feltétlenül a legszerencsésebb a "zöldmetró". Jelen állapotában úgy gondolom, a belváros közlekedésén javít egyedül (a Rákóczi teret pl. eddig csak a 4-6-os villamos szolgálta ki, pedig egy vásárcsarnok is található ott!), a mostani közlekedési átalakítás pedig még finoman szólva is féloldalas, javítást szerintem a második szakasz megépítése hozhat, de ezzel jelen állapot szerint várnunk kell legalább egy évtizedet.
Viszont építészetileg telitalálat. Nekem is a Bikás parkon található bálna jött be a legjobban, illetve a érdekes módon Újbuda-központ minimalista stílusa is tetszik. És ami még fontos, hogy nemcsak azért fontos a metró, mert gyorsan el lehet jutni vele A-ból B-be, hanem azért is, mert a hozzá kapcsolódó térrendezések feltornásszák a közeli ingatlanok árát, és ez indirekten a városnak is hasznos. Ezenfelül ki lehet váltani vele jónéhány buszt (még akkor is, ha csak lassan, kb. egy éven keresztül fog az lezajlani), ez pedig a levegőn is fog talán valamit javítani.
Egy szó mint száz, nem minden megoldással tudok egyetérteni, amit az M4-nél használtak, viszont alapvetően pozitív tapasztalataim vannak eddig. Most csak azt kell megnézni, hogy vizsgázik a rendszer holnap reggel, amikor a budaörsiek elözönlik a metrót.
"ebből az első (Körtér - Bocskai út) ráadásul még villamosmegállónak is rövid lett volna."
valaki leetszteli, hogy hol gyorsabb? :) felszínen, vagy föld alatt?

"Meglepően nagyvonalú megoldás volt az állomások dobozait egyben hagyni - itt jegyzem meg, lehet, hogy nem ártott volna néhol inkább garázzsal beépíteni őket, a környékbeliek valószínűleg értékelték volna."
de akkor mire fel szabnak ki dugódíjat meg parkolási díjat?

@Sam. Joe: "Sail C'mon There"
:DDD
5-ös metró sajna jódarabig nem lesz.
viszont ugyebár a 4-esnek hoznia kell az utasszámot, ehhez pedig elengedhetetlen lenne a csepeli HÉV minél előbbi meghosszabítása legalább a kálvin térig, vgy astoriáig (aztán ha lesz az egészre lóvé, akkor majd teljes metróvá fejleszthető).
azt mondják, már eleve ki lett hagyva neki hely az építésnél. kérdezősködtünk, nézelődtünk, de senki nem tudta megmondani, hogy hol lesz.
Ham te esetleg tudod? a lépcsőfordulónál, mozaikos fal mögött vajon?
amúgy te az ismertséged révén talán még segíthetnél is rábírni erre a döntéshozókat.
1.)mekkora költsége lenne egy boráros tér-kálvin, vagy boráros-astoria alagútnak?
2) érdemes-e önmagában ennyit megtenni? érdemes-e ebbe belevágni a járműpark cseréje nélkül is?
3) a ráckevei vonallal összekötve van-e csak értelme?

ugyanígy mivel a gödöllői-2es összekötésből sem lesz semmi, vigyék be legalább a stadionig a HÉV-et, ahogy az mindig is tervbe volt véve. talán az az 1 megálló távolság segítene a 4-es metró utasszámában is.(nem tudom jelenleg van-e lehetőség a keletiig visszavinni a HÉV-et olyan szisztémában, ahogy a stadionig is elmenne. ham, neked mi a véleményed erről?)
amúgy a bikás parknál a mini-cet el van baszva. hisz onnan csak lifttel lehet lejutni a peronra, viszont van galéria teljesen feleslegesen, ahonnan simán mehetett volna lépcső. (pénteken kisiskolás csoportból a 6-7 éves cigánypurdé első reakciója: innen leköpök valakit)

amúgy nem ez a városközpont? most meg vmiért a bocskai út lett az, ami a 300m-s állomásközzel tényleg egy vicc. a csonka jános térnél kellett volna az a megálló.
viszont a legfeleslegesebb megálló a köztársaság téri. akár a rákóczi, akár a keleti, akár a blaha egy köpésre, plusz még villamosok és busz is van. nekem meg itt a legközelebbi buszmegálló is messzebb van.
Best bevezető evör!

Persze nekem is van véleményem, sok is közös nevezőnk, szóval nem fárasztalak vele. :-)

"Azok a hipszterek pedig, akik szerint ez nem elég menő (hú, de utálom ezt a szót!!), azoknak agyára ment a macaron és az iphone :)"

Na, az ilyen mondatok miatt ne hagy abba légyszi a blogolást. Köszönöm szépen! :-)
@Trónkövetelő: Nem néztél eléggé, tökre át lehet látni :)
@Blikknépe: Szerintem nincs sok kihagyva, csak be van rajzolva, hogy az egyik sarkon lehet bekötni. Ez meg nem új dolog, a négyes összekötő alagút is megvolt a hármassal, és állítólag annak idején az Astoriánál is úgy építették az alagutat, hogy az alagút teherviselésének megbontása nélkül be lehessen egy elágazást építeni. Sőt, állítólag a Blahán az aluljáró is fel van készítve arra, hogy aláássák a Nagykörutat.

"segíthetnél is rábírni erre a döntéshozókat"
:D Egyébként tudtommal először a Kálvinig behozás épülne meg a mostani brossúrák szerint is, "csak" pénz kérdése.

"ahogy az mindig is tervbe volt véve"
Amikor az tervben volt, akkor a metró is csak odáig járt volna, utána a járműtelepig vitt volna csak a pálya. Aztán megtervezték a Füredi úti lakótelepet, és a telep mellé odatették a síneket az Örsig, de párhuzamos üzemnek semmi értelme nem lett volna se akkor, se most.
@Hamster: "Szerintem nincs sok kihagyva, csak be van rajzolva, hogy az egyik sarkon lehet bekötni."

csütörtökön vagy pénteken olvastam vhol, hogy elvileg úgy tervezték az állomást, hogy ott a heyl. persze nyilván nem kiépített állomással, csak gondolom ahhoz már nem kell feltúrni sem a felszínt, sem a lenti részt nem kell szétbombázni. vagy negyedórát bolyongtunk a kálvinon, és ara jutottunk, hogy csak a lépcsőfordulónál lévő mozaikos betonfal mögött lehet az a hely, mert az esik kb a lónyay vonalába, a felszín és a 4-es között van ergo a kéregvezetésnek megfelelő mélységben, és onnan így a felszín, illetve a 4-es is megközelíthető.

"Egyébként tudtommal először a Kálvinig behozás épülne meg a mostani brossúrák szerint is, "csak" pénz kérdése."
az azért nem 'olyan nagy' összeg relatíve, és SZVSZ elengedhetetlen ahhoz, hogy a 4-es hozza az utasszámot. jelenleg egy erzsébet(ráckeve), illetve csepel felől érkező semmilyen uticél esetén nem érdekelt a 4-es metró nyomvonalában. az etele a lágymányosi hídtól 16 perc 103-assal. senki nem fog átszállni 2-esre, fővámig elmenni, hogy onnan metrózzon. keletivel hasonló a helyzet. mindjárt más a helyzet egy kálvin téri átszállási lehetőséggel.

"Egyébként tudtommal először a Kálvinig behozás épülne meg a mostani brossúrák szerint is, "csak" pénz kérdése."
pont az imént olvastam vmelyik korábbi poszodnál, hogy milyen modern megoldás lenne pedig, ha megvalósult volna a népstadionos HÉV-metró kapcsolat.
sztem van értelme párhuzamos üzemnek is, ha az csak egy rövid szakaszra vonatkozik, hisz ki akar egy 5 perces távra, 1-2 megállókra átszállni.
vhogy márpedig utasokat kell ráhordani a 4-esre, ha nem akarunk csomó pénzt visszafizetni az 'únijónak'.
@Trónkövetelő: Hát nem tudom, a 4-6-on én fetrengek a röhögéstől - kínomban.

@Hamster: Áhh, értem! A HÉV feloldását tudtam, csak nem fogtam fel, hogy nem a névvel van bajod, hanem a műszaki tartalommal.

@Rocko-: Becsszó azt mondja.
@Hamster: "Ami most van HÉV, annak egy része villamos (Csepelre)"

a csepeli szakasznak a rákóczi úton régen a kéreg alatt lenne a helye, és minimum hárosig, de leginkább az m0-sig meg kellett volna már hosszabbítani, ahol hely is lenne egy új végállónak és járműtelepnek.
ebben az esetben a volánbuszoknak is elég lenne odáig közlekedni, a 138-as is indulhatna onnan, és campona helyett mehetne az eteléig.

a hév gyakorlatilag kettévágja ott a azt a kerületet, a hév túloldalán egy üzlet sem életképes. az összemutyizott ingatlanprojektek aljában kialakított üzlethelyiségek tátonganak az ürességtől, 80%-uk úgy rohad, hogy ott soha semmilyen tevékenységet nem is folytattak, a többi simán bezárt.
@Blikknépe: Dehogy kéne kéregben mennie, simán mehet az út közepén, a Nagykörutat se vágják kettő a Combinók. Kisebb egységek, cserébe gyakrabban járva, rendes fékkel, fénysorompó nélkül, sim aközlekedési lámpákkal.
@Sam. Joe: Ezt én sem értem teljesen... Milyen negatív konnotációja van a HÉV rövidítésnek? Tényleg nem tudom...
@Hamster: Öööö... szerintem ez az emberek nagyon döntő részének egyáltalán nem teszio negatívvá a megnevezést...
@Blikknépe: "csütörtökön vagy pénteken olvastam vhol, hogy elvileg úgy tervezték az állomást, hogy ott a heyl. persze nyilván nem kiépített állomással, csak gondolom ahhoz már nem kell feltúrni sem a felszínt, sem a lenti részt nem kell szétbombázni."
index.hu/belfold/2014/03/28/atszallasban_egyhamar_ne_is_remenykedjenek/
„Az átszállási kapcsolatoknál – a Kálvin téren, illetve a Keleti pályaudvarnál – nem terveztek a szakemberek további lifteket, tekintettel arra, hogy a másik két vonal nem akadálymentes, azaz hiába érné el a kerekesszékkel közlekedő az M4-es vonalról a másik két vonalat, hiszen nem tudná azokat használni. Ennek újragondolása akkor lesz aktuális, ha a másik két metróvonal akadálymentessége már megoldott lesz”
előrelátásból jeles.

@Hamster: "Dehogy kéne kéregben mennie, simán mehet az út közepén, a Nagykörutat se vágják kettő a Combinók."
de, kettévágja. elég nagy dugók alakulnak ki a végállomási kijáráskor reggel.
@Rocko-: " elég nagy dugók alakulnak ki a végállomási kijáráskor reggel"
Mert ezek a zöld vackok csak lépésben mehetnek amiatt, mert nem tudnának megállni, ha valaki bevágna eléjük. Nem tűnt fel,h goy Szabadkikötőnél még vágtatnak, mint a megveszekedett hercehurca, a faluba beérve meg hirtelen lassúmenet van? Ha tűzhetne rendesen, harmad annyi idő alatt végigérne azon a szakaszon. Ad absurdum az utasok is hamarabb kiérnének a végállomásig, esetleg tényleg tovább is mehetne.
@Hamster: Egyik barátom Kelenföld Városközpontnál lakik, minden vasárnap szokott nála lenni, ilyen kis baráti összejövetel. Én a Gyöngyösi utcánál lakok. Eddig ugye az volt, hogy gyors 7-es, majd 3-as metró. Ma a 2 metróval jöttem, és 16 perccel gyorsabban értem a Gyöngyösi utcához, mint máskor szoktam. Pedig vasárnap este azért a 7-es sem áll a dugóban. Igaz, valahogy mindig úgy jött ki, hogy pont az orrom előtt ment el a 3-as, és várhattam, 9 percet, most meg a 4-esből átszállva egyből 1 percen belül jött a 3-as, tehát a 16-ból igazából itt hangolással nyertem 8 percet, és csak a másik 8 perc volt tisztán a 4-es metró számlájára írható.
@Hamster: Lehet hogy az ötletem kicsit vicces, de szerintem a Csepeli HÉV-et 3-as csatolt Hannoverivel kéne kiadni. Az tény, hogy kicsit sűrűbb indításra lenne szükség, meg át kéne térni a 600 V egyenáramra, de mint villamost a Lónyai utcán át -ahol valamikor járt tuja-nagyságrendileg olcsóbban, ráadásul belátható időn belül be lehetne vinni a belvárosba. A Boráros tértöl a zárt pályán a Hannoverik bírnák a tempót, míg Csepel központjában megszűnne a gyök 2-es sebesség.
@Gabesz9: Nem neked jutott először eszedbe ;)
Jól látom, hogy a Kálvinon az átszállás nem simán egy mozgólépcső és már ott is vagy a másik metrónál, hanem elb*szott módon ismét föld alatti kalandtúrára kényszerítik a munkába sietőket, mint a Deák esetén?
" kétségeim vannak, vajon a semmi közepén mennyien raknák le az autójukat"
Pont ez a lényeg. Ha a kvázi belvárosban van a végállomás, akkor már a kintről jövő autós túl van a város széli dugón, és már nem fog átszállni metróra, hogy kétszer is időt veszítsen. Ezért kell kivinni a metrót a dugón kívülre.
@gozos: Ha az állomások nem egymás fölött vannak, akkor hogyan másként tudod megoldani? Egyébként valóban szörnyű kalandtúra a Deák is :)
@Izo: Én értem, hogy ez az elképzelés, csak nem tudom, működne-e a valóságban annyira, hogy emiatt lakott területek közé vezessünk egy metróvonalat. Maximum nagyon súlyos,már a Sasadi úttól érvényes behajtási díj mellett tudom elképzelni, de akkor szerintem egy rakat cég kiköltözne inkább az agglóba. Egy feltáró S-Bahn hálózat szerintem meggyőzőbb lehetne, mert egyszerűen nem hiszem el, hogy aki Telkiből vagy Zsámbékról eljön idáig, az nem megy tovább - akár belépti díjjal, akár budapesti illetőségű forgalmival, amivel olcsóért bejárhat. Ez a "bazi nagy P+R, amitől majd az autós hirtelen átváltozik békávé" szerintem amolyan kilencvenes évekbeli monda, ahogy akkor elképzeltük a fogyasztói kultúrát, meg kéne vizsgálni, érvényes-e még. Komolyan, azért, mert tíz éve tetszett az ötlet, még fennáll a lehetősége, hogy ez ugyanolyan életszerűtlen dogma, mint a buszokkal ráhordott, felszíni kötöttpályával nem párhuzamos metró.
Nekem is az jutott eszembe, hogy mennyibe lesz ezt az állapotot szintentartani, mert rendben, hogy újonnan ütős a kinézete, de a vagányul megközelthető polcokról festett graffitik (meg az óriási belső terek alján az öngyilkosok maradványai) sok takarítást igényelhetnek még.
Nem tetszett továbbá, hogy felület gyanánt nagyon nagy arányban a csupasz betonra esett a választás.
Tetszett viszont a könnyed átszállás a kelenföldi vonatokra - és pláne a 2-es villamosra.
És a pusztulás első jeleit is láttam már:
A Gellért téren elromlott alattam a lépcső, illetve szintén a Gellért téren tanúja voltam annak, hogy az első három "utcazenész" a két mozgólépcső közötti kanyarban elkezdte kipakolni a cuccait. Hamar le fogjuk mi lakni ezt a 4-es metrót...
Ok, elfogadom, hogy a posztírónak bejön az új metró beltér. Nekem, bár nagyon drukkoltam neki, sajnos egyáltalán nem jött be. Nem görög oszlopokról vagy aranyozásról van itt szó, hanem arról, hogy ez a “látszó beton” önmagában meglehetősen depresszív és lehangoló. Én 20 évet laktam lakótelepen, ami egy nagy rakás “látszó beton”, és valahogy nem dobja fel a hangulatomat, ha “trendi” módon körbebetonoznak. Az architektúra rendben van, néhol valóban mutatós, de a szürke betonba töltött közlekedésről nekem nem a modernitás ugrik be, ez inkább egy kantin a falanszterben. Egy csomó jó hangulatú metrót láttam szanaszét a világban, ebben is benne van a lehetőség, de a végeredmény én szememben inkább depresszív és lehangoló.
Szerintem.
@Rocko-: @Hamster: a HÉV nem villamos. és Ham minden tiszteletem a tiéd, de aki szerint villamos kéne a csepeli HÉV helyett, az nincs tisztában az ottani valósággal. ezt a csepeliek soha nem fogják engedni.
csúcsidőben a jelenlegi lakosságszámnál éppen elég a 6 kocsis szerelvény, néha talán kevés is. ha végre rendeződik az északi és a déli rész sorsa, és 2 újabb városrész épül ki, vagy meghosszíbtják a nullásig, akkor csúcsidőben minimum combino kéne oda 4-5 perces követési idővel.(napközben meg tátongana az ürességtől.)

SZVSZ az a vonal csakis metróként képzelhető el. lágymányosi hídtól ady endre útig felszínen, előtte és utána is felszín alatt. ez a kerület jövőjének, és a rákóczi út fejleszthetőségének záloga. hogy ne 'faluzhasson' senki...
a küső hosszabbítás se nagyon valósítható meg a csepeli szakaszon a felszínen, legalábbis a temető előtt nem. odáig kéregben, utána felszínen az m0-ig.

a HÉV helyett villamos egy esetben jöhet szóba, ha megépül az albertfalvi híd és az új gubacsi-híd, új modális csomópont épül csepelen, és a 3-as és a 18-as villamosok is oda érkeznének. ekkor elég lenne a boráros tér felé is egy villamos üzemű kötöttpálya, de amúgy nem.
viszont erre még annyi esélyt sem látok, mint arra, hogy legalább a csepel-belvárosi szakaszon a rákóczi út alá dugják, mint a szentendreit a batyi és a margit-híd között.
a jelenlegi végálló helyén pedig vmi normális ingatlanfejlesztéssel lehetne lökést adni a kerületnek.

persze sok a ha...ha lett volna eszük a csepelieknek, a 93-as népszavazáson az elszakadásra szavaznak.
@Trónkövetelő: 2 állomáson már a nyitás után 1-2 órával rángatott a mozgólépcső. hogy ez normális-e, nem tudom.

@waldorfbalcon: én is hasonlóan érzek. a műrozsda és a natúrbeton elég gagyi hatást kelt. akkor inkább a mozaik és a színes falak. vagy a közlekedő alagút burkolata a kálvinon.

és építészetileg oké, hogy látványos, és néhol talán még szép is 1-2 megoldás, de sok-sok milliárd ment el feleslegesen erre.
Nagyon jó kis metró lett ez, nekem nagyon tetszik.

Nem voltam a metró nagy rajongója. Sőt. Ma is fenntartom hogy ennyi pénzből nem ezt, nem így és nem most kellett volna megépíteni, kétségtelenül sokkal jobb helyet találnék ma is 452 milliárdnak, mint a négyes metró. Viszont ami elkészült, az világszínvonalú munka lett, és úgy érzem a kisföldalatti után 118 évvel újra felkerültünk a térképre.

Építészetileg kellemeset csalódtam, az eddigi képek alapján sivár betonbunkereket vártam, ehelyett stílusos, modern állomások épültek. Most át lehet érezni, mekkora királyság volt a 80-as években a 3-mas metró modernsége Kőbánya-Kispest űrkorszakbeli állomásával. Mert a másik jó dolog ami történt, hogy elkészült a MÁV első olyan nyugati színvonalú aluljárója, ahová szívesen megy le az ember. Kelenföldből kultúrhely lett, hát még ha a új felvételi épületet is kapna, az aluljáró vonalában.

A legjobb állomás a Kálvin téri, nagyon jól mutat a tört mozgólépcső (itt legalább helyhiány miatt jogos a használata), az összekötő alagút meg igencsak sci-fi. De összességében nagyon jól mutat, hogy az állomásokon van tér - és ez igazán nagyvonalúvá teszi a metrót.

Pár dolog van, amit hibának / hiányosságnak érzek:
- A Bikás park megálló hatalmas hibája hogy a "kisbálna" felső szintjéről csak lifttel lehet lemenni a -1-re, pedig itt meglenne a hely is a mozgólépcsőnek. Ehelyett egy fölösleges töréssel hozzuk fel a népet a felszínre.
- A II. János Pál Pápa téri és az Újbuda-Központ megállók túl sivárra sikerültek.
- A Gellért téren az mozgólépcsőaknának az egyik oldaláról miért hagyták le a rozsdás lemez borítást?
- A graffitimentesítést hogy tudják elvégezni a látszóbeton felületeken? Csak idő kérdése hogy valami hülyegyerek megtalálja.
- A biztonsági sávnál nagyon nem egyértelmű hogy a fekete sávnál kezdődik a biztonsági sáv nem az annál bentebb lévő ledsornál, így az átlag utasnak nem tűnik fel hogy a biztonsági sávban áll.
- A mozgólépcsők lassúak. A Fővám téren örökkévalóság feljutni a felszínre, de minden állomáson félpercekben mérhető veszteséget okoznak a mozgólépcsők.
@Blikknépe: A rozsdát én is sokáig néztem: balra a szürke beton, jobbra egy falnyi "rozsda" - műanyagból. Mi van? Ehhez jött felülről a csupasz neoncső a kilógó drótokkal (a játék annyi, hogy minden másodikból kék, és minden elsőből narancs drót lóg ki).
Ezt a fílinget egy lőrinci vasúti aluljáró alapból tudta a 70-es években. Nyilván megelőzte a korát.

A Gellért-mozaik bejött, van hangulata, karaktere. A kőbálna is úgy ahogy, a kibetonozott gödrök meg nem jöttek be, inkább emlékeztetnek egy cementgyárra. A Keletinél a padló is pár helyen nyers beton (nagyon touchy), ahol nem, ott pedig szimplán szürke kő. Tényleg roppant hangulatos, piknik a betonkeverőben!

Pedig én piszkosul rühellem a klasszicista giccset, de ezt az industrial giccset legalább annyira.

Egy szürke novemberi napon leereszkedni ebbe a betonba az embernek valszeg kedve támad majd lenyelni néhány borotvapengét :))
" A II. János Pál Pápa téri és az Újbuda-Központ megállók túl sivárra sikerültek."
mindkettő felesleges is ráadásul

"A mozgólépcsők lassúak. A Fővám téren örökkévalóság feljutni a felszínre, de minden állomáson félpercekben mérhető veszteséget okoznak a mozgólépcsők."
nyugatiasodunk. a régi metrók mozgólépcsői olyan gyorsak pl a washingtoni metró mozgólépcsőihez képest, hogy az amerikai ismerősök-rokonok szó szerint féltek rajta.(legalábbis 10-20éve így volt, tízenéve nem utaztam azokon, nem tudom változott-e )
@Trónkövetelő: Az uctazenész milyen volt? Londonhoz például hozzátartozik, érdekes elkézpelni, hogy saját bevallása szerint George Michael is utcazenélt a tube-on. Ugyanakkor amilyenek itthon vannak, medveanyám...
@Blikknépe: Sajnos lassítottak valami szabvány miatt, bár nem tudom, ez mondjuk a Nemmoszkva téren mérhető-e. Fura ez nekem, bénábbak lettünk? Pláne ezen a vonalon, ahol aki fél, az végre lifttel is mehetne?
Ket bosszanto dolog tunt fel a metroval kapcsolatban. A kocsikban az ajtokkal szemben levo harmas kapaszkodo, nem jo, akadalyozza a fel es leszallast. Onmagaban a kapaszkodo is problema, de ha ott meg kapaszkodik is 3-4 ember, akkor lassu kenyelmetlen a hasznalat. Ezeket szerintem el kene tavolitani.

A masik pedig ami furcsa, hogy az ajtok nem automatikusan nyilnak, hanem gombnyomasra. Ez szerintem felesleges es a magyar metrozasi szokasoktol idegen. Folleg hogy nalunk az emberek az ajtonak tamaszkodva utaznak, es igy nem lathato nem erheto el a gomb.
@nniicckk: Nem is figyeltem, nem ugyanolyan, mint a kettesen? Az egyedi nyitást én se értettem, lassított a fel- és leszálláson, ami pedig nem jó, mert többször láttam, hogy már pittyegett, amikor még ki se szálltak, akik ki akartak. Mivel nincs felszíni megálló, én hajlanék arra, hogy nyíljon minden ajtó automatice, legalább csúcsban.
Nekem építészetileg tetszik az új metró, funkcionálisan meg úgy vagyok vele, hogy ez az első szakasz és (remélhetőleg) lesz folytatás. Két dologgal nem vagyok kibékülve, az egyik, hogy négy megállót (Újbuda-Móricz, Fővám-Kálvin) közösíteni kellett volna két kijárattal, mert így metróhoz méltatlanul rövidek az állomásközök, ráadásul olcsóbb is lett volna. A másik bajom a 80 méteres peron. Ok, hogy most elég a 4 kocsis szerelvény, de ha hosszabbítanak lehet, hogy praktikusabb lett volna 100 méteres állomásokat építeni. A két kimaradó megállóból simán futotta volna.
Azt valaki meg tudja mondani hogy minek kellett az M4, ha a buszjáratokat (7-es vonala) változatlan sűrűséggel meghagyják, sőt újakat indítanak ? Nem pont fordítva kéne?
A 103-ast még sűrítik is a várhatóan megváltozó utazási szokások miatt. Ki az aki a 103-on akar zötyögni háromnegyed órát amikor ez metróval 20 perc???
Nekem a Fővám tér a kedvencem, rögtön utána a Gellért tér, majd a Kálvin.
De én elfogult vagyok, itt készítettem a mester diplomámat:
varghamarkpeter.hu/zp/photo/architecture/mome_m4/
@nniicckk: Szerintem nem egyedi nyitású, kétszer is direkt beálltam a gomb elé, hogy ne tudják nyomkodni, és kinyílt. Csak előbb villan fel a zöld, minthogy a rendszer nyitná. Ugyan ezt figyeltem meg a kettesen lévő Alstomokon.
@Blikknépe: az elszakadással nem értek egyet, de így valahogy jah.
@Trónkövetelő: Pedig de, Móriczon ha benézel az alagútba simán látod a következő megállót.
@Hamster:
"nem tudom, működne-e a valóságban"
Aki nem játszik, az nem is nyer. Egyszer azért ki lehetne próbálni
"feltáró S-Bahn hálózat szerintem meggyőzőbb lehetne"
A fehérvári vasútvonalon látom, hogy tényleg működik a dolog, tele vannak az állomási parkolók autókkal és biciklikkel. Csak kétlem, hogy ha két megállónyi folytatást nem bírnak megcsinálni, akkor majd komplett új vasútvonalakat kezdenek építeni.
"rakat cég kiköltözne inkább az agglóba"
Ez bizony reális veszély. Valami ilyesmi történhetett a nagykörúti boltokkal is. A kereskedelemben született használható alternatíva (plaza), a megközelíthetőségben meg nem. El kell döntenie a városnak, hogy mit akar.
"autós hirtelen átváltozik békávé"
Lassan ezt is felül lehet vizsgálni: az autósok átváltoznak békákká. (Akiket ugye nem kérdeznek a mocsár lecsapolásáról.)
@Blikknépe:

A HÉV megmaradhatott volna a Stadionig, az lett volna a jó megoldás, az M2-nél meg akkor nem kellett volna megépíteni a Pillangó utca megállót, hiszen lehetett volna a HÉV-nek megállója ott a felszínen, többé rtelme is lett volna, hiszen a pillangó utcai megálló csak a szemközt lévő lakóházakat szolgálja ki, a másik oldalon ugye semmi sincs csak egy mini P+R parkoló
@Trónkövetelő: Át lehet látni, csak ki kell dugni a fejedet a biztonsági sávon túlra, majd a másik állomás irányába fordítani.
@Gabesz9: Akkor miért nem inkább a 2-essel összevonni?
@Blikknépe: Csepeli HÉV-et (és akár a rárckeveit is) össze lehetne kötni a 2-es villamos pályájával, és hannoveri csapathatna rajta. Mert a hév - főleg a csepeli - azon kívül, hogy zöld meg 1000 V-al megy, semmibe nem másabb mint egy gyorsvillamos (no persze nem a magyar gyorsvillamos...)
@Blikknépe:

Igen, ez meg a másik, nagyon sok felesleges állomás van, rövid állomásközökkel, ezért is hívják már most is egy drága 2. kisföldalattinak.

Fővám-Kálvin pl. villamossal sincs messze, ott pl. simán mehetett volna egy közös állomás két oldali kijárattal, ahogy pl. a Móricz.Újbuda kp. közé is. A II. János Pál pápa téri állomást én is feleslegesnek érzem, nincs semmi értelme, a Rákóczi-Keleti amúgy is rövid állomástáv, a rágyaloglással elérhető 37,28-as fegyencjáratokkal való kapcsolat miatt felesleges volt az az állomás, meg ugye az a környék a gettó széle, onnan nem várható jelentős utasforgalom.
Én azt nem értem mi a bánatos lópikuláért nem lehetett rávezetni az új metrót a Kelenföldi részen a vasúti sínekre?! Ugyanúgy anno a 2-es metrót az Örsön a a HÉV-re, amikor a felújítás-kocsibeszerzés volt?
Nem az lenne a legjobb, ha össze lehetne kötni a városi és az elővárosi vonalakt?

+Én még emlékszem pár éve a Szentendrei HÉV vonalára ráküldték próbaképp a Desirókat. Nem tudom mi lett azzal.
Kritikát írni, véleményt megfogalmazni leginkább létező dologról lehet.
Ami egyértelmű pozitívum az az, hogy a több évtizedes töketlenkedés, és az ellehetetlenítésre irányuló politikai törekvések után elkészült a metró. Beszéljünk a 4 -es metró hasznosságáról, és esztétikájáról mondjuk 5 év múlva, mert úgy is csak a mindennapos használat, és a rendszeresen utazók fogják eldönteni, hogy mennyire valósak a mostani kritikák.
@charlie: ne haragudj, de te utaztál valaha a cspeli HÉV-en csúcsidőben? van olyan, hogy nem férsz fel a 6kocsis szerlvényre sem, pedig 6 percenként jár olyankor. mi lesz, ha kiépül észak és délcsepel az RRT-nek megfelelően, és a 80ezres lakosság 120-ezressé nő?

nincs az a villamos, ami elbírná azt a forgalmat. talán a combino 2 perces követéssel, ami ugye kivitelezhetetlen.

ha pedig még a ráckeveit is hozzá akarod csapni, akkor pláne. 50km-es villamosvonal? :DDDD

a csepeli HÉV helyett csak akkor jöhet számításba villamos, ha az albertfalvi és az új gubacsi hidak megépülnének, és a 3-as és a 18-as villamos végállomásai átkerülnének csepelre, és/vagy közvetlen villamos kapcsolat lenne az etele és a határ úti csomóponttal. ebben az esetben azok a viszonylatok elvinnék az utasok akkora részét, hogy a maradékkal a boráros felé egy villamos is megbírkózna.
@Blikknépe:

"ugyanígy mivel a gödöllői-2es összekötésből sem lesz semmi, vigyék be legalább a stadionig a HÉV-et, ahogy az mindig is tervbe volt véve. talán az az 1 megálló távolság segítene a 4-es metró utasszámában is.(nem tudom jelenleg van-e lehetőség a keletiig visszavinni a HÉV-et olyan szisztémában, ahogy a stadionig is elmenne. ham, neked mi a véleményed erről?)"

inkább a metrót kellett volna összekötni a hévvel az örsön - minek mégegy vonalat kihúzni, ha egyszer ott van a meglévő?
@Gukker: Nem próbaképp, hanem az esztergomi vonalat pótolták hónapokon át. Talán jövőre megint látható lesz ilyen, ha a 2-es vonal budai oldala kész lesz, és a pestit kezdik csinálni. (Persze nem lehet párhuzamosan végezni a két ütemet, még túl korán kész lenne.)
@SemBoga: "inkább a metrót kellett volna összekötni a hévvel az örsön - minek mégegy vonalat kihúzni, ha egyszer ott van a meglévő?"

ez soha nem fog bekövetkezni sajnos. minden szintbeli kereszteződést el kéne tüntetni a HÉV vonalán, teljesen elszeparálni a pályát, az egész műszaki tartalmat kicserélni, további járműveket várásolni.

ennek a töredékébe kerülne bevinni a stadionhoz a HÉV-et, ahol kettőt lépve a metrón vagy.
@VT22:

A hivatalos magyarázat az, hogy mivel vonaton vinnék az építőanyagokat a solymári szakaszhoz, ezért Óbudáig biztosítani kell végig az átjárhatóságot. Az más kérdés, hogy majd egy évig nem történt ilyen téren semmi, addig akár meg is csinálhatták volna Angyalföldig legalább az ottani pályát.
Ez a fényűző metró egy rossz vicc, amikor az ország háromnegyede szabályosan nyomorog és éhezik. Mit érnek a csillogó mozaikok, ha közben gyermekek százezrei esnek ki reggelente az iskolapadból?

Mit javít a vidéki ember életén egy hipszterjárat, ha egyszer már a napi chipsre, üdítőre is alig van összekuporgatott pénzecskéje a hónap közepétől?

Javaslom, hogy a dőzsölő politikusok pénzéből építsük tovább a négyesmetrót!!!!
@laptop szerviz: állítólag az önkori választások után csökkentések is lesznek, de addig hogy nézne ki !?
@Mélyszegény: ezt demszkynek köszönd.
a 4-es metróval kapcsolatban eddig egyetlen helyes kormányzati döntés született: amikor orbán felmondta az állami részvételt benne.

az árából fel lehetett volna virágoztatni Bp-t.
4 új híd, 1000 új busz, 50 új kombinó, új villamosvonalak stb stb stb
@Blikknépe:

Még most is azzal takaróznak a libsik, hogy de hát azért nem készült el időre, mert a zorbán 1998-ban leállította és kihátrált belőle. Az nem érdekes, hogy 2004-ben mikor mégis nekiestek már rég sehol sem volt Zorbán és más se és az előzmények tudatában ígérte Demszkáj, hogy 2008-ra kész lesz.
Először is gratulálok a sokadszorra elkövetett remek posztodért, szerintem a sok olcsójános blogger példát vehetne rólad - de még az indexes bér-bloggerek is -, hogy mit és hogyan érdemes írni, készíteni!
---
De a HÉV-ről, ha már ennyi adok-kapok van miatta...
---
Szerintem az általad írt "teszkógazdaságos" jelzővel illetett dolog elég nagy tévedés!
A HÉV valóban a helyiérdekű vasút rövidítése, de ennek sok köze nincs az olcsón szart építeni dologhoz.
Ez a valamikori királyi (állami) vasúttársaság mellett üzemeltetett MAGÁN vagy egyéb vasútvonalakat jelenti.
(Ugyanis HÉV nem csak "Csepelen" van/volt, hanem az ország sok részében, amiket aztán az államosítások során kerülten a MÁV-hoz. De ezt úgy is tudod...)
Tehát "iphonos" poén, hogy a XIX. századi vasút fejlesztések során, a különböző régiók bekötéséhez az alacsonyabb terhelés miatt egyszerűbb pályát, olcsóbb épületeket stb. alkalmaztak, és ezt a mai szemmel lefitymáljuk.
Nem a HÉV problémája, hogy a BHÉV fejlesztését a BKV-hoz kerülését követően ennyire elfeledték!
A HÉV == Elővárosi vasút!
Ma ez a neve, de mivel a fővárosiak a HÉV nevet szokták meg, szerintem ez a jó!
A műszaki fejlesztés pedig elkerülhetetlen (ez fontosabb, mint a vonalhosszabbítás!), korszerű pálya, szabványos infrastruktúra és korszerű járművek, ez sokat dobna az elővárosi közlekedésen!
Jó írás, mint mindig, köszi a beszámolót.
@Blikknépe: Egyetértek, de most már kár ezen rágódni, mi lett volna ha. Most van egy metrónk, amivel kezdeni kell valamit hálózati szinten. Nem lehet visszacsinálni, betömni az alagutat, elfelejteni. A Bosnyák téri szakasznak meg kell épülnie, hogy ez a metró ténylegesen használható legyen, mert befejezetlenül a legdrágább mulatság.
Csak nekem tűnt fel, hogy nagyon kevés a kuka? Pl. a Gellérten ki akartam dobni némi tépőzáras árut, és lent a peronon, a mozgólépcső MÖGÖTT találtam csak egyetlen szelektív kukát (amiről egyébként hiányoztak a matricák, hogy mit hova dobjak).
Egyébként csak ismételni tudom az előttem szólókat, építészetileg nagyon bejön, Kelenföld nagyon praktikus és európai lett, összességében meg majd kiderült, mennyire hasznos.
@VT22: ezzel tisztában vagyok, ezért is írtam azt, amit.

mivel hosszabbodni nem fog 1 darabig, és az EU miatt hozni kell az utasszámot, ezért a legfontosabb, hogy utasokat 'hordjunk rá'.

ehhez kell pl a csepeli HÉV-et (és esetleg a ráckeveit is) bevinni legalább a kálvinig, a gödöllőit pedig legalább a stadionig, de ha megoldható, akkor a keletiig.
nekem - többekkel szemben - pont nem a látszóbeton-részekkel van a bajom, hanem a fali burkolatokkal. a kiskockás mozaiktól genetikailag behányok, annyire belém pavlovizálódott, hogy az a szocizmus pangó korszakának szabvány burkolata nivótlan épületeken. meg ez a nagy színes táblákból álló burkolat típus is meglehetősen kevés ötletet vonultat fel. de ez szerencsére a kisebbik baj.
összességében, felszínes első benyomásom alapján jobb lett a kivitelezés a vártnál.

arról van infó, hogy miért nem lehetett indulástól autómata metró?
@grigorij: Szerintem ha most körbekérdezünk 100 átlag pestit hogy mi a HÉV, 90-nek a zöld csattogós NDK vonat fog az eszébe jutni, 10-nek meg semmi se mert BKV-t gyerekkorában látott utoljára. De a klasszikus tanyanéző vicinális az nem.

Sajnos az rögzült a közgondolkozásba hogy a HÉV-en csak "HÉV" járhat, amibe genetikailag különbözik minden vonatfajtától. Ez szépen megvédte a BKV-t attól, hogy mondjuk a Start-Gysev közös pályázathoz csatlakozva ők is vegyenek Flirteket, pl. a ráckevei vonalra.
Nagyon faszaányosnak láccik, már alig várom hogy megkukkantsam!
@VT22: csak az a gond, hogy nem nagyon tudunk vele mit kezdeni, pont ezért értelmetlen az egész.
annak idején, az első kapavágások után is ment még a poénkodás, hogy azonnal abba kéne hagyni az építkezést, ami elkészült alagút, abban meg gombát termeszteni. még úgy is kisebb lett volna a ráfizetés mint így :)
@Blikknépe: Szerintem fél évig tart még a mosolypropaganda, hogy az önkormányzati választásokig buszokat nem vágnak vissza. Azután indulhat a tényleges hálózati átalakítás, amit már meg lehet valamelyest indokolni az utasforgalmi adatokkal, de főleg: politikailag vállalható lesz.

Egyébként nekem tűnt csak fel hogy Vitézyt teljesen eldugták a metróátadással kapcsolatban?
@VT22: amikor ilyen hülye módon beszámozták a héveket, akkor kellett volna a fejekben rendet tenni. a H5 még majdnem jó, nálam M51 lett volna, a csepeli H7 pedig az M50. A H8-9 helyett M20-M21.
a H6 viszont nem igazán része a rendszernek, estleg M52 lehetett volna, de erős kétségeim vannak, hogy belátható időn belül valós integráció lesz e vonal kapcsán.
az átlag utast pont nem érdekli, hogy a városi gyorsvasút milyen műszaki megoldású. berlin vagy bécs esetén is lényegtelen a profil vagy a betáplálás mikéntje, és az is mindegy, hogy az M4 átáll-e automatára vagy sem. kész szerencse, hogy a metrók felszíni szakaszait senki nem akarta még átkeresztelni, mondván, hogy a metró márpedig a föld alatt megy.
@VT22: "Egyébként nekem tűnt csak fel hogy Vitézyt teljesen eldugták a metróátadással kapcsolatban?"
Most nagyobb embereknek kellett a reflektorfény.
Szoval hogy müködnek az ajtók ?
Mikor ott voltam, nem figyeltem meg. Igy utolag emlékezetből, volt olyan hogy 3-4 másodpercig nem nyiltak az ajtók. De azt nem tudom, hogy így volt beállítva, vagy az ott álloknak ennyi idő kellett, mire kivülről, belülről valaki megnyomta.
Mert ha nyomogatni kene az nagy hülyeség lenne.
@Trónkövetelő: Hát én márpedig átláttam, pedig nincs röntgenszemem. :)
@VT22:

Na igen ez nem is lenne rossz ötlet vagy akár valami Desirohoz hasonló dízeles cuccot, mert ugye a Flirthez új felsővezeték is kéne. Az NDK-s síndöcögények, már közel vannak a 40-hez hamarosan az lesz velük a helyzet, mint az eredeti orosz metrókkal, hogy már megbízhatatlanok és veszélyesek lesznek, már 20 évvel ezelőtt is arról beszéltek ,hogy hamarosan új szerelvények kellenének. De cserére még sokáig nincs terv se csak némi optikai tuning jellegű belső ráncfelvarrás az is csak a szentendrein. Viszont átmeneti megoldásnak, az jó lehet, hogy dízel vagy akár villany motorvonatot rá, ami lehet akár Flirt is, nagyvasúti 25 ezer V AC-vel, vagy Dízel Desiro vagy ahhoz hasonló. Aztán ha majd 5-6-10-20 stb. év múlva megszülik végre mi legyen a HÉV-ekkel, esetleg addig megépül az 5-ös metró, ami a 4 HÉV-ből hármat alapból kivált (legalábbis egységes üzem, új vonatok, új bizt. ber stb.) akkor a MÁV-nak tovább lehet adni a már nem kellő motorkocsikat, tudják majd tovább használni vicinális vonalakon pl.

A Gödöllői HÉV-nek meg csak az lehet a jövője ha valahogy integrálják a 2-es vonallal, és pl. Cinkotáig metróüzemre lehet átállítani, ill. akár kombinált üzemre, ott már elavult az infrastruktúra, elavultak a járművek, elavult a bizt. ber, kocsiszín stb. Mindent cserélni kéne úgyis, ha pedig már úgyis kell, akkor minimális befektetés ezek mellé még ténylegesen összekötni a két vonalat ill. eleve úgy csinálni, hogy ne okozzon gondot. Vannak többféle tervek erre, olyan is, ami Rákosfalváig számol metróüzemmel, és ott lenne üzemmód váltás, van, ahol Cinkotáig részben föld alá dugással ill. ahol most is bevágásban megy ott szintbeni keresztezések kiváltásával. Eleve sztem ott az lenne az ideális ha Rákosfalva megálló átkerülne az iskolához vagy pl .a körvasúti felüljáróhoz, ahol a körvasúti személyszállítás újra beindításával (ami szintén terv szintjén létezik ,de látok benne fantáziát, sőt), egy átszállópont lehetne.
Elég modern lett a négyesmetró, hármasról átszállni olyan, mintha egy időkapu lenne a sárga alagút (egyébként szerintem eléggé jól eltalált az az alagút is, modern, de ugyanakkor van benne valami retró is). Nekem alapvetően tetszenek az állomások, bár én ezekre az óriási betonfelületekre kitaláltam volna valami streetart-szerű falfestést, mert így egy kicsit tényleg komor, és mellesleg csábító célpont a festékszórós népművészeknek.
Az útvonala szerintem sem szerencsés, főleg, hogy Kelenföldön nincs hozzá parkoló. Nagyon remélem, hogy nem mindenféle behajtási díjjal, meg budaörsi úti buszsávokkal akarják majd átterelni az autósokat. Szerintem akkor lenne értelme az autósokat átterelni, ha az nekik (mármint az autósoknak) is jó, de ehhez az kell, hogy a város szélén értelmesen le lehessen rakni az autót. Ilyen szempontból mondjuk Kelenföld jó végállomás, mert az elővárosi vonatokról jól át lehet szállni
@Blikknépe: Igen, utaztam arra. És nem értem a problémádat.

Ahogy látom te villamost úgy érted, mint a pesti lassú, szűk kapacitású sárga izét. A világon nem csak ilyen létezik.

Egy hármas szerelvény kapacitása 180+363 fő (és a 363 az 7 fő / m2, ami eléggé elrugaszkodott érték, 2-3 fő / m2 a reális), 50m hosszúsággal.

Teáht, 5 perces követés esetén ez 6500 elszállított utas / irány.

Egy TW6000-ben van 150+46 férőhely, 28 méteren. Ha csatolt banánokat nézünk, akkor egy ilyenben elfér 392 ember. 6500 utas/ó elszállításához 17 szerelvényre van szükséged, ami 3,5 perces követést igényelne.

Ez így alapból nem tűnik lehetetlennek, és ha még hozzávesszük, hogy a most 60km/ó vmax-al mennek a hév szerelvények, plusz a városban meg jóval lassabban, akkor a 80km/ó vmax és a városi részekben megoldható max 50km/ó haladással még az eljutási idő is gyorsulhatna.

És még ott van, hogy be tudod hozni a Fővám térig, ahol megvan a metró kapcsolat. Mindezt úgy, hogy nem szükséges csilliárdokat elkölteni.
@Blikknépe: Az lenne a célszerű, hogy ne legyen szintbeli kereszteződés igen, azonban ha olyan metró kocsit vettek volna - vagy az alstromhoz olyan betétkocsit - amin van áramszedő a felsővezetékhez, tényleg csak a biztosító berendezés rendberakása és az a pár méter összekötés kéne...
Én azt nem értem, hogyha ennyit elköltöttek már a 4-es metróra, miért nem úgy tervezték/készítették, hogy polgári védelmi célokra is alkalmazható legyen?

Ok, hogy most nincs semmi ami ezt indokolná, de egy ilyen létesítmény 50-100 évre épül és nem tudjuk mi lesz annyival előbb. Főleg, hogy a költségekhez képest marginális lett volna ezeket megoldani, csak oda kellett volna figyelni rá.

Ráadásul ahogy láttam a 3-as metró felé vezető átjárón se építettek be légmentesen zárható ajtókat (vagy ha igen, akkor jól elrejtették, ez esetben gratula), ha ez igaz, az elég nagy baj szerintem.
Pár apró észrevétel:

"Figyelem! A következő bekezdések - nem csak nyomokban - véleményt tartalmaznak. Aki nem képes elviselni, hogy másnak is van olyanja, ráadásul alkalmasint más, mint az övé, az most kattintson a vissza gombra :)"

Tehát akinek esetleg nem egyezik a véleménye a szerzőével, az inkább el se olvassa, meg se nézze. Gratuláljak?

"Azok a hipszterek pedig, akik szerint ez nem elég menő (hú, de utálom ezt a szót!!), azoknak agyára ment a macaron és az iphone :)"

Tehát megtudhattuk, hogy akinek Apple terméke van, az csak egy szerencsétlen hipszter lehet, normális ember már nem.

5-ös metróhoz

A Kálvin téren a 4-es metró eredetileg nem felülről keresztezte volna a 3-as vonal alagútjait, hanem alulról, tehát a 4-es eredetileg mélyebben lett volna.

A Csepel és Ráckeve felől érkező szerelvények Kálvin térre történő bevezetésére két változat is készül.
Az egyik esetben a két gyorsvasút végállomása lett volna a Kálvin tér, az állomás kéreg alatt épült volna meg.
A másik változatban már mint metróvonalak szerepeltek, és állomása ott lett volna, ahol most a 4-es állomása van.

A gyalogos aluljáró ennek megfelelően úgy lett megépítve, hogy ott, ahol ma a 4-es metróból érkezik fel az utas, ott érkezhettek volna fel az 5-ös metróról az utasok, vagy a két elővárosi gyorsvasút szerelvényeiről abba az irányba tudtak volna továbbhaladni.

Az első esetben azért annyira nem volt komolyan kidolgozva a terv, hogy pl. azt a tervezők nem vizsgálták meg alaposan, hogy a kéreg alatt hogyan jutottak volna el a szerelvények a Boráros térről a Kálvin térig.

A 4-es metró állomásának dobozának elhelyezkedése egyben azt is jelenti, hogy egy esetleges 5-ös metró Kálvin téri állomásának kijárata már erőteljesen a Nemzeti Múzeum környékén érné el a felszínt.
@Daniel M.:
Neked az értőolvasás és a logika nem erősséged, ugye?
@Rocko-:

„Az átszállási kapcsolatoknál – a Kálvin téren, illetve a Keleti pályaudvarnál – nem terveztek a szakemberek további lifteket, tekintettel arra, hogy a másik két vonal nem akadálymentes, azaz hiába érné el a kerekesszékkel közlekedő az M4-es vonalról a másik két vonalat, hiszen nem tudná azokat használni. Ennek újragondolása akkor lesz aktuális, ha a másik két metróvonal akadálymentessége már megoldott lesz”
előrelátásból jeles.

Na ja, pláne úgy, hogy az M2 eleje akadálymentes, a Keletinél igazán rakhattak volna liftes átszállási lehetőséget, hiszen úgy, az Örs felé tudna közlekedni mindegyik megállónál.
@charlie: "Ráadásul ahogy láttam a 3-as metró felé vezető átjárón se építettek be légmentesen zárható ajtókat (vagy ha igen, akkor jól elrejtették, ez esetben gratula), ha ez igaz, az elég nagy baj szerintem."

Megvan az közvetlenül a 4-es metróból levezető mozgólépcső után, de nekem is kétszer végig kellett menni hogy észrevegyem.
Van egyáltalán értelme széttúrni a többi metróvonalat, hogy mozgássérülteknek való lifteket erőltessünk bele? Miért kell levinni a mozgássérülteket a föld alá, ha a felszíni közlekedést olcsón lehet akadálymentesíteni? Mert ebből csak az lesz, hogy az igények 0,01%-ának kielégítésére költünk jelentős forrásokat, és nagyjából semmi értelme sincs.

A felszíni közlekedés akadálymentesítése ezzel szemben az összes utasnak hasznos, mivel felgyorsítja az utascserét.
@Hamster:
Nem tudom, ki volt. Nem Slash vagy John Frusciante volt, őket felismerem :) Még csak nem is Angus Young ;) (Erről jut eszembe, ACDC kliphez tökéletres forgatási helyszín lenne néhány megálló az M4-ből).
Hárman voltak, éppen kezdték kicsomagolni a gitárjaikat és volt náluk egy erősítő is. Mivel 99,5% esélyt láttam arra, hogy nem fog tetszeni, amit előadnak, ezért nem vártam meg, hogy elkezdjék, szépen továbbálltam. Meg olyan szélsőségesen rendpárti egyén, mint én, általánosságban az aluljáróban történő zenélésre némi ellenérzéssel tekintek :)
@Trónkövetelő:
Az M3-asban pedig lassan Rammstein klipeket lehetne forgatni.
Azt észrevette más is, hogy az eddigi, esti utolsó metró bevárja a másik utolsó metró rendszert jól széjjelverték? Most már ilyenekre kell figyelni, hogyha valahonnét mész, akkor csak az egyik irányba menő metrót éred el, vagy azt sem.
@Blikknépe: Nem érted a lényeget. Tök mindegy hogy Csepel kötöttpályás összeköttetését Hév-nek, gyorsvasútnak, vagy villamosnak hívják. Az a fontos hogy az a jármű ami a sínen megy megfelelő kapacitással rendelkezzen és a városi szakaszokon a villamoshoz hasonlóan tempósan tudjon haladni és ha valami elmebeteg belép, vagy behajt elé meg is tudjon állni. Erre momentán Pesten csak a Hannoveri alkalmas. Az biztos, hogy a HÉV szerelvényeit előb-utóbb le kell cserlni, úgyhogy talán olyan kocsik beszerzésén klne gondolkodni, amelyek a fenti elvárásoknak megfelelnek.
@charlie: Igen, de az utolsó metrók jellemzően később indulnak, jó 10 perccel, tehát az eddigi utolsó metróról továbbra is minden másik metróra át lehet szállni. Tehát én inkább úgy fogom fel, hogy beiktattak egy-egy plusz indulást, ahol viszont már nem garantálják minden irányba a csatlakozást, ami egyébként azért nem egy olyan nagy tragédia, tekintve, hogy azért éjszakai busszal a metró üzemzárása után is el lehet jutni mindenhova.
@charlie: Mivel már nem csak egy hálózati csomópont van ezért matematikai képtelenség olyan menetrendet összehozni amiben mindenhonnan mindenhova csatlakozást adnak az utolsó metrók.

(Azaz egyféleképpen kivitelezhető, hogyha a 4-es metró 10-15 percig ácsorog a kálvinon, amíg az utolsó 3-mas metró felmegy a deákra, megtörténik az átszállás, majd a szembejövő utolsó 3-mas visszajön a kálvinra. Ez azért ne legyen cél.)
@Trónkövetelő: Nam gondolnám, hogy a mozgólépcsők bárhol indokolatlanul szakadnak meg - miért tenne ilyet valaki? - legfeljebb az indok nem elsőre látszik.

Ha a mozgólépcső közvetlenül a felszínre fut, a jegykezelést érdemesebb egy köztes szintre tenni. Azon a 10 méteren mindenképpen gyalogolni kell, akár fent, akár lent. Így kisebb az épület.

A Fővám, Gellért, Kálvin adottságai olyanok, hogy nem lehet egyenesen a peronra levinni az utast.

A Tétényi-Bikásnál szvsz a bálnából előre kipottyanni a Tétényi út járdájára elég értelmetlen dolog, mikor a kereszteződés jobbra van.
@Daniel M.: Az M5 - ha valaha valaki még metrót építene ebben a városban - a Ráday utca tengelyében érheti el az aluljárót is és a M3-M4 átszálló alagutat. Hogy mit csinál ott majd annyi ember, azt én nem tudom elképzelni sem.
@charlie: Én nem nevezném széjjelverésnek, mivel ennek a kedvéért hosszabbították meg a régi vonalakon az üzemidőt.
A régi menetrend szerinti utolsó menetekről még van mindenhová átszállás, az meg ne fájjon, hogy bónuszban lettek későbbi menetek!

Annyi változott, hogy az esti 10 perces időszakban eddig M2 és M3 is találkozott a Deákon, előbbi :00, :10..., utóbbi :05, :15... perckor.
Az M2 maradt, az M3 változott, a Kálvinon találkoznak :00, :10... időpontokban, ezért a Deákon M2-M3 átszálláskor a Köki felő többet, Újpest felé kevesebbet kell várni.
Ha megnézitek az indulásokat, másképp nem nagyon lehetett volna úgy megcsinálni, hogy minden irányban működjön az átszállás.
@Hamster:
Nem voltam rendszeres utas azokon a buszokon, de többször tapasztaltam ezt (mint sajnos azt is, hogy a villamos kényszerül megállni a síneken ácsorgó autósoktól).

Villamos is elég lett volna a 4-es metró helyett, csak azzal nem lehetett volna így felvágni, stb.
@Hamster: Nana.. a 7-es elég érzékeny jószág volt. Egyrészt sokszor késtem le csatlakozást Kelenföldön mert: Móricz piros lámpa, Kosztolányi piros lámpa. Tétényi út piros lámpa. Szent Imre kórház piros lámpa... ééés az utolsó 500 méteren az etele úton ismét piros lámpa... :D

Emellett ha volt egy tünti vagy egy baleset ami érintette az Astoriát akkor máris kiesett a 49-47 és a teljes 7-es buszcsalád..

Továbbá hó, hideg, eső, eső a buszban... :D
@EvilHedgehog: ne vedd magadra, az egész város egy nagy piroshullám.
@EvilHedgehog: Akkor most checkold pl a 133-as meghírdetett 64 (Újpali-N.tétény), illetve 67 (visszafelé) perces menetidejét, s mindezt egy olyan permanensen "eleső" útvonalon, mint a Budafoki az ex BVM-től befelé egészen a Dombóvári útig, vagy éppen dettó a Budafoki Karinty-Gellért tér közti szakaszán. Esküszöm, legközelebbi vízfejbeli látogatásomkor megyek egy menetet a Bartók LTP-től egészen Palota centrumig a délutáni csúcsban!