Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

szeptember 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  3. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  4. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  5. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  6. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  7. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  8. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...
  9. "It was a good time to be 27"Már írtam arról, milyen nagyszerű dolog, hogy a különböző külföldi villamosbarátok nem egyszerre jártak Magyarországon, mert így szinte teljesen mást láthatunk Geoffrey Tribe '69-es, Peter Haseldine...
  10. Budapest és Miskolc utcáin járva '76 februárjában1976 fontos év volt a budapesti villamosokról készült képeket illetően: akkor látogatott ide először Ab van Donselaar, Tim Boric, és akkor kezdett rendszeresen idejárni Heinz Heider. Ez egyszerűen...

Címkék

103 (6) 125év (6) 2624 (12) 41-es (6) 424 (7) abszurd (26) Ab van Donselaar (34) agyhúgykő (56) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (62) autók (66) bach (5) balaton (24) basel (7) bbc (8) bécs (36) belgium (11) bengáli (12) berlin (134) berlini fal (20) bkv (42) blog (27) budai vár (25) budaörs (35) budapest (708) budapesti pillanatok (39) buék (8) busz (65) c50 (6) c64 (12) caf (10) city lights (66) class 56 (7) commodore (16) csak egy kép (34) csak egy videó (238) csehország (17) csehszlovák (5) csörgő (8) cukiság (32) debrecen (24) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (29) életmód (6) elveszett (31) énblog (306) énzene (17) építészet (61) építkezés (20) épület (13) érdekesség (14) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (25) film (8) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (13) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (8) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (26) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (55) gitár (29) gmap (12) goldtimer (5) gondolatok (10) gőzmozdony (18) gyermekvasút (17) haditechnika (10) hajó (37) hampage (249) hamster (5) hangszerek (9) hármashatárhegy (5) helikopter (10) hév (23) híd (29) (22) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (22) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (8) karikatúra (5) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kép (6) képek (670) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (39) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (315) kritika (70) kulfoldi szemmel (60) lánchíd (7) last ninja (5) látnivaló (11) lengyelország (36) lhbs (24) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (13) m4 (15) maci (6) mackó (6) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (34) medve (7) metál (9) metró (40) miskolc (23) mittudoménmi (9) MOD (7) morál (11) morgás (124) mozdonyok (5) mozi (5) mtp (7) muki (10) münchen (24) műrepülés (8) múzeum (41) nagypolszki (6) németország (280) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (31) nosztalgia (177) nürnberg (19) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (11) NZA (8) olaszország (13) oldtimer (64) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) pályahiba (6) pályaudvar (22) panoráma (105) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (11) popkultúra (109) pozitívum (12) pozsony (13) prága (7) programajánló (25) púpos (12) queen (10) r.i.p. (10) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (118) repülőgép (40) repülőgépek (59) repülőnap (31) repülőtér (11) retró (29) rock (63) s-bahn (10) semmering (7) SNL (14) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (18) szlovákia (26) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (185) társadalom (5) tatra (12) taurus (6) technika (32) technikatörténet (33) tehervonatok (5) tél (11) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (6) Tim Boric (13) tömegközlekedés (317) történelem (27) trainspotting (30) trolibusz (46) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (16) utazás (261) utcakép (147) uv (29) vár (11) várnegyed (8) város (364) városkép (84) városliget (8) vasút (341) vélemény (11) vicinális (13) vidám park (5) videó (623) villamos (572) vlog (7) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (232) zene (165) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Régiségek a fűben: Kisfiat, Nagyfiat, olcsó Fiat, drága Fiat

2014.05.23. 07:00 :: Hamster

A magyar FIAT gyűjtők valószínűleg a legaktívabbak közt vannak, legalábbis az olasz cég gyártmányai mindig nagy számban bukkannak fel a III. Goldtimer Nyílt Naphoz hasonló rendezvényeken (a "hasonlót" akár szó szerint lehet venni, mert Ferihegyen is találkoztam már velük).

DSC_3103.JPG

Ami szüleimnek a Topolino, az nekem a kicsit későbbi 500-as volt, vagy ahogy a családban hívtuk őket: Kisfiat, esetleg Egérkamion, Darázsrakéta. Egy barátom egyenesen hátizsáknak nevezte őket; szerinte ki kell nyitni a napfénytetőt, kidugni rajta a biztonsági övet, és így a hátunkon is elvihetjük, ha elfogyott a benzin...

DSC_3102.JPG

Az Abarth harapósabb jószágokat épített az 500-asokból, a 695SS-ben például 38 ló dübörgött az eredeti 18 helyett. Félelmetes lehetett egy ekkora masinában 140-nel tépni :)

DSC_3160.JPG 

Na, ilyet eddig még nem láttam élőben: az 500 "Giardiniera Belvedere" még azokból az időkből származik, amikor az 500-as jelzés a Topolinót jelentette. Érdekes a karosszériája, ilyen szép állapotban kimondottan előkelő látvány volt még egy Volvo Amazon mellett is.

DSC_3198.JPG

Egy Fiat 1300-as "fürdőkád": marha jól néz ki! Tulajdonképpen ez a típus volt a Nagypolszki alapja - a 125-ös kasztnijával -, érdekelne, hogy a rokonság mennyire volt felismerhető a szervizben.

DSC_3203.JPG

Hoppá: azt tudtam, hogy Jugoszláviában is gyártották ezt a típust (a Tristać becenévre érdemes rákeresni a neten), de konkrét Zastava feliratút még nem láttam belőle. Elég díszesnek tűnik az eleje, lehet, hogy ez nem is 1300-as, hanem 1500-as?

DSC_3194.JPG

Gyerekkoromban ez volt a leggyakoribban látható olasz sportkocsi :) Magyarországon: a 850-es. Mindig is kicsit bambának találtam az elejét, de aranyosnak minden más aspektusból. Nagyobb volt, mint az 500-as, úgyhogy ez rendes autószámba ment!

DSC_3125.JPG

Hátezmeg... bár végülis, őt is a Fiatnál tervezték át a 124-esből. Még mindig furcsa OT-s rendszámmal látni egyet-egyet belőlük.

DSC_3195.JPG

És végezetül: biztosan tudnom kellene, hogy ez melyik modell, de fogalmam sincs. Viszont elég jól nézett ki! Valaki segítsen ki: mit látunk?

Folyt.köv.

14 komment

Címkék: autók képek budaörs oldtimer gépsárkány

A bejegyzés trackback címe:

http://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr276197451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Az utolsó képen: Fiat 1600 Coupé (Pininfarina Coupé).
Szép darab.
A "fürdőkád" még a 80-as években nagyon elterjedt volt, Jugóban, sőt, a 750-es "fityó" is minden sarkon feltűnt. Hiába volt már a kocka Zastava gyártásban, meg helyi összeszerelésű Golf és egyéb csodák, a 750-es Zastavából annyit gyártottak, hogy még a 90-es években is az utcakép meghatározó eleme volt.
A Fiat 850-ből volt Sport Coupé változat is, "miniferrari"-nak csúfoltuk, a dupla kerek hátsó lámpa miatt. A képen látható (nem soprt-) változat elég elterjedt volt nálunk is a 70-es években, a Merkur egy ideig árulta forintért az R16-ossal és a Bogárral együtt.
@Spica: Köszi, inenn nézve nem túl szép, eléggé fel lehet ismerni rajta a Zsiguli előképét :)
@nyelv-ész: A helyi Kisfiatok rémlenek, de a fürdőkádak nem. Mondjuk lehet, hogy csak az volt a baj, hogy '86-ban minket inkább a német és egyébb nyugati turisták kocsijai érdekeltek. Most nézem, hogy a kettes Golfot elvileg '83-tól gyártották, de szerintem én olyat először ott láttam, pl.
@Hamster: igen, a hátsólámpák valóban implikálnak valami hasonlóságot a Fiat 124-el. de nekem a fürdőkád sokkal jobban tetszik, szeretem az ilyen kis hülyeségeket, hogy a tolatólámpára "rímel" túloldalt a tankbetöltő :-)
@Hamster: Pedig még a vidéki rendőrautók is elég sokáig ilyenek voltak...
@Spica: Persze, mamár jobban néz ki a régi, bár gyanítom, hogy amikro kijött, marha korszerűnek tűnhetett a 124-es... ami még nem is volt annyira szögletes, mint az utána jövő Fiatok.
@nyelv-ész: Csak a dubrovniki rendőrség előtt várakoztunk egy ideig, de szerintem ott jobb cuccok lehettek. Meg kikötőszag, ez jobban rémlik :)
Az 1300/1500-rokonság abszolút felismerhető volt a Nagypolszkinál. Sajnos. Már akkor elavult volt, amikor a lengyelek gyártani kezdték.
A 125-ös motorja, futóműve sokkal jobb lett volna.
Ennek ellenére én nagyon szerettem a Nagypolákomat vagy húsz évvel ezelőtt. :-)
Az angyal a RR--ban akkor húzódik vissza, ha valaki babrálja.