Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (931) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (521) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"

2014.09.21. 07:00 :: Hamster

Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt: pincér szolgálta ki őket, és tévét néztek. Naná, hogy szívesen kipróbáltam volna, és naná, hogy nem volt alkalmam rá - bár ez azért nem annyira meglepő, mert autós család voltunk.

IMG_3489.JPG

A különféle típusokból átépített kocsik ma már nem komfort díjszabással közlekednek, pontosabban azt se tudom, mennyi van még meg belőlük, mert csak a szegedi hibrid-IC-ken szoktam látni egyet-egyet, első osztályként.

IMG_3483.JPG

Ha jól sejtem, az ajtó feletti keretben lehetett a tévé; az utastér egyik végében ruhatárszerűség található, az itt balra látható, üvegezett tolóajtóval lezárható kuckó mibenlétét azonban nem tudtam megfejteni. Kicsit úgy néz ki, mintha telefonfülke lenne, de csak nem az volt...

IMG_3481.JPG

A retró érzet és az utólag bebarkácsolt klíma ellenére ezek a kocsik szerintem még mindig a legkényelmesebb belföldi járművek, elsősorban a fotel jellegű ülések miatt - melyek nem csak dönthetőek, hanem el is forgathatóak. Ha valaki nem akar, nem kell menetiránynak háttal ülnie - de akár hátat is fordíthatunk az ellenszenves utastársaknak :) Az üléstávolság pedig imádnivaló, még nekem is jut elég lábtér!

Abban reménykedem, hogy olyan is olvassa ezt a bejegyzést, aki annak idején, az ilyen kocsik fénykorában utazott Komfort-osztályon. Tényleg az üléshez lehetett rendelni az italokat a kocsi elejében levő büféből? És tényleg filmek mentek a fedélzeti tévéken?

IMG_3491.JPG

És mi szólt a fali csatlakozókba dugott fejhallgatókból? Úgy képzelem, az egyik csatorna talán a tévé hangja lehetett - de mi volt a másik? Vagy mindkét végen volt tévé, csak más ment bennük, és az egyiken az egyiket, másikon a másikat lehett hallani? Ezek nem rosszmájú kérdések, tényleg érdekelne a válasz!

Mielőtt valaki nekem esik a neten tartalom helyett csak hibákat kereső mesterséges intelligenciák közül: a címben szereplő helyesírási hiba szándékos, az Exotic dalszövegére utal, ami hirtelen másba csap át, mert nem volt szó semmilyen "nyugati izgalomról". Hacsak az nem volt az, hogy nem volt olyan számú ülés, mint ami a helyjegyen szerepelt. Ahol meg először leültem, a háttámla nem tartott, és majdnem beledőltem a mögöttünk ülők ölébe. De szerintem ez se "nyugati" - viszont tényleg a Nyugati pályaudvarra mentünk :)

28 komment

Címkék: videó máv képek vasút

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr226704665

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A kocsi végében a "kuckó" tényleg telefonfülke volt! A '90-es évek vége felé még kártyás telefonként működött.
@Zsivany2: Hűha, köszi! Valami belügyes, vagy ilyesmi rendszerre rakták rá vajon? Vagy csak már a 450-es mobilok idejében lett telefonfülke?
FOMA sokat utazott rajtuk annó, tedd fel a kérdéseidet az index topikjában, mert másokat is érdekelhet a válasz.
A komfortkocsin egy vagy kettő utaskísérő volt, akik a jegy árában foglalt üdítőt, teát, süteményt az ülésekhez vitték. De lehetett venni büféárut ezen felül is. Arra nem emlékszem, hogy a komfortjegyet előre meg lehetett-e venni előre, az biztos, hogy a kísérőknél tudtam vásárolni. A szolgáltatás indulásakor 100 Ft volt, feltétele volt az első osztályú menetjegy. Nekem akkor másodosztályú arcképesem volt, kellett mellé 1. osztályú pótjegy.

A kocsit kísérte még egy ügyeletes villanyszerelő is. Ezt a nagyon kényelmes beosztást egy volt osztálytársam is betöltötte. Nagyon komolyan vették a komfortkocsit, de a fegyelem is nagy volt, mert hiába voltam jóban a kísérőkkel meg a villanyszerelőkkel, jegy nélkül még megnézni se engedték a kocsi belsejét.

A folyosó végén a ruhatár volt. Az egészen kicsi fülkében egy kártyás telefon volt, tehát az tényleg telefonfülke.

A tévék a folyosó két végén voltak, ugyanazt játszották. A csatlakozó másik csatornáján zene jött.

A kísérők helyisége a folyosóról nyílt. Volt benne egy kis melegítőkonyha, edénytartó, apró szekrények meg egy ülés.
@Hamster: Csak a 450 MHz-es rendszer megjelenése után lett telefonfülke, minden indulásnál bemondták, hogy a Westel kft jóvoltából tudunk telefonálni.
A komfortkocsi nekem eddig kimaradt, jó téma, köszönet érte...
Telefonkészülékek az IC-étkezőkben is voltak a 90-es években.
Isteni volt, amikor Pécs felé járt, alig lehetett bele helyet kapni. A végén már csak egy műanyagpoharas üdítőt hoztak - később már személyzet sem volt - a tv-ken már nem ment semmi, se a hangrendszeren.

A kártyás telefonok 450-es rendszeren mentek, egy ideig az IC-k étkezőibe is felszerelték őket, aztán a mobilok rohamos áresésével feleslegessé váltak.
@Hamster: Volt egy idő, amikor a 450-es rendszeren vasuti és egyéb telefonok mukodtek. Mármint nyilvánosak, falunk és a vasuti kocsoban is. Tudni kell, hogy e mellett volt egy másik rendszer is, de az sokaig csak Budapesten volt használható. Ezeknek sima hatjegyű szaámai voltak az Óbuda telefonközpont számtartományából. A fedő vagy inkább csúfneve Kun Béla telefon volt. Mintegy 60 kg-os BRG-s szörnyeteg, szinte az egész csomagtartót elfoglalta, és ehhez kutyaközönságes tárcsás telefont is lehetett csatlakoztatni. (E mellett voltak temésztesen más drótnélküli rendszerek K2, Árvizi, majd BKV és MÁV) amelyek URH sávban muködtek. Legtovább a rendszerváltozás utánig a Kun Béla telefon muködött, később jópárat provatizéltek belőle. A 450-es nyilvános telefonok meg kuriózumok voltak. Egy ideig a magasabb 450-es dijszabással ették a telefonkártyőát és a pénzt, később, legalabbis a stabil telefonoknál vezetékes lett a dijszabás.
érdekes volt olvasni, viszont, ha már 'fülszöveg' a helyesírásról, hát hát
'ami hirtelen másba csap át át,'
@enigma.enigmaticus:

A Westel 0660-as rendszert (450 Mhz NMT, ez indult Westel 450 néven), egészen a leállításáig (2003 nyara körül) használta MÁV a saját távközlési berendezései mellett, hiszen az analóg 450-es rendszer jól terjedt és a puszta közepén is volt térerő, kevés adótoronnyal lefedhető volt az egész ország. Egyetlen előnye volt amúgy a sok más hátrányával együtt.

Ilyen 0660-as mobilja faternak is volt 1996 elején vette valami Benefon márkájú volt mérete és súlya egy téglának felelt meg, és beszéd előtt ki kellett húzni az antennáját, ami majdnem akkora volt mint a telefon. Ha jól emlékszem SIM kártya sem volt benne. Mikor 1990-ben elindult a rendszer, az első mobilok még aktatáska méretűek voltak és rendes telefonkagyló tartozott hozzájuk.
@pingwin: Ez nem helyesírás, hanem elgépelés, úgyhogy köszönöm, hogy szóltál :)
@enigma.enigmaticus: Egy barátomék kaptak matávos mobiltelefont stabiltelefonként, mert nem tudtak vezetékes mobilt adni nekik (gondolom a központban nem volt kapacitás), az ilyesmi lehetett? Mondjuk a készülék szerintem nem BRG volt, csak valami olyasmi, mint amit menágerek aktatáskaként hurcibáltak magukkal, csak oda volt csavarozva a falra.
@Hamster: Az már a 450-es kisegitó telefon volt, az Motorola béllel rendelkezett. Ebből volt olyan, amelyik kártyás, vagy otthobni, de volt egy olyan is, amit fővonalként rá lehetett tenni a hazi központra. AZ volt az első ilyen eszköz Magyarországon. De ezek 450-esek voltak, és nem a Kun Béla telefon. Azokat eredetileg pártbizottságok és tratégiai üzemek valamint rendőrségek, polgári védelmi vezetők kapták. Azok Budapesten a Hármashatár hegyi toronyból éltek azÓbuda, később még Lágymányos kihelyezett fokozataként, annak számmezejlből. Hasonló rendszerek megyeszékhelyeken jópár helyen voltak. Például Kecskeméten, Miskolcon Dunaujvárosban vagy Debrecenben, szegeden és Nyiregyházán.... Ezek BRG/BHG eszközökkel mukodtek. Techikatörténetileg érdekesek voltak, de ma már elig tudnak róluk.
Kényelmetlen szar, nagyon rühellem, ha ezt küldik.
@Hamster:

Az RLL rendszerű úgymond vezeték nélküli vezetékes telefonok lehettek, vidéken volt főleg elterjedt kisebb falvakban meg eldugott helyen, ahová úgy gondolta a Matáv vagy a helyi telefonszolgáltató (Békés megyében a Hungarotel), hogy nem éri meg kábelt kihúzni. Adótoronyból ment és egy antenna a háztetőn meg hozzá egy falra rakható doboz, amire rácsatlakozik a sima vezetékes telefon. Működni végül is, működött persze viharban, meg télen mikor belepte a hó az antennát akkor megbízhatatlan volt, áramszünetben nem működött és mivel áramot fogyasztott az elhasznált áramot jóváírták a számlán. A gondok akkor voltak vele mikor netezni akartál vele, arra kb. alkalmatlan volt, ideális esetben is csak 9600 bps volt a sebesség, és hát, aki emlékszik milyen lassú volt még 56k-n is a betárcsázós net, el tudja képzelni milyen az, ami még annál is rosszabb. Később meg is szüntették a legtöbb helyen az RLL-t és kihúzták a kábelt. Unokatesómék nagyszüleinél Csanádapácán volt 2001-ben is ilyen RLL telefon
@Hamster: Az egyik barátom szatymazi tanyáján is ilyesmi telefon volt, mert túl drága lett volna kihúzni hozzájuk a drótot.
Jól lehetett használni beszélgetésre, de internetezésre már nem, nem lehetett rákapcsolni sem modemet, sem üzenetrögzítőt, ez volt az egyetlen hibája.
@teddybear01:

Az RLL-re itt felénk rá lehetett, egyik volt osztálytársam Nagykamaráson lakott, ott is ilyen cuccal voltak megverve, ment rajta a modem jobb napokon lehetett is szakadás nélkül használni, de borzalmasan lassú volt, a 9600bps se mindig volt meg, ami az elméleti maximuma volt
Nem olyan ritka ez a Szeged-Bpest vonalon. Kb. 40-50%-ban ilyenek közlekednek I. osztályú IC kocsiként. A legnagyobb gond az, hogy ebben nincs áramfelvételi lehetőség, ami az I. osztályú felárért már minimális elvárás lenne. De ez persze nem zavarja a MÁV illetékeseit.
Gyerekkoromban utaztunk vele, még a 100 Ft-os hőskorban, imádtam! :))) Valóban, a tévén videofilmek mentek, a másik csatornán zene, mai szemmel nézve is nagyon komoly fedélzeti ellátás volt, abban a korban szinte sci-fiben éreztük magunkat. Nem tudom, mikor kezdett hanyatlani, de amikor egyszer IC 1. osztályként utaztam ilyen kocsin valamikor a 90-es évek végén, sírhatnékom volt, hogy hagyták ezt is így lepusztulni, mint annyi minden mást. Ez már ilyen betegség minálunk, hogy jó sokat költünk, hogy elindítsunk valami világszínvonalút, de aztán fenntartás nuku, a folyamatos költségcsökkentések miatt napról napra romlik a minőség, aztán a húgyos-bhv szintjén találjuk magunkat szokás szerint. Kíváncsi vagyok, a mostani sztárvonat RailJet mikorra jut ide, igaz ez ÖBB termék, de már most se nyújtja azt, mint régen a komfortkocsi, pedig 1. osztályon igazán megoldható lenne a forgatható ülés, meg lehetne normális kaját is árusítani, nemcsak zacskós osztrák rágcsát, arról nem is beszélve, hogy talán magyar területen is működhetne a wifi. Mondjuk a klíma meg a 230 V-os konnektor tényleg előrelépés a 80-as évek óta, de ennyittől hadd ne essek már hanyatt 2014-ben, egy prémiumnak nevezett vonaton.
@Hamster: Csak még egy érdekesség: a stabil fali készülék ugy volt megcsinálva, hogyha levetted a falról elfelejtette regisztrációját. Igy akarták kivédeni,. hogy hordozzák. Nos Szárligeten a helyi fuvarosnak volt egy módszere, hogyan lehet leszedni. Ő például a kocsijában használta diszpécser telefonként, de sokan sokféleképpen. Mi meg hosszas közelharc után tudtuk vezetékes vonalra cserélni, mert nem ment rola a fax....
@Hamster:
@Adani:
Ilyen RLL (érdekes, nekem az rémlik, hogy RASH-nak hívták, de arra nem találok semmit, hiába keresek) készülékünk volt nekünk, baromira nem vidéki eldugott faluban, a 3-xxx-xxx -es számmezőben volt (asszem 393- ) akkor, amikor Bp-en mindenkinek 1-gyel vagy 2-vel kezdődött a száma. Elég f0s hangminősége volt, időnként elmászott a hang másodpercekre, meg szörcsögött meg ilyenek.
@enigma.enigmaticus:

Az sztem más lehetett, most is vannak ilyen telefonok, mobilszolgáltatók kedvezményes otthoni csomagban adják, mobilhálózaton működik ,de sima vezetékes telefont kell rákötni. A trükk annyi, hogy csak egy bizonyos cellában ill. pár meghatározott cellában működik, csak azokra jelentkezik be. Bp-n belül ugye ez kb. 5-10 méter ,de vidéken eldugott kis falvakban megesik ,hogy több km akár 7-8 km is lehet egy cella hatósugara így ott átvihető a szomszéd faluba ez a rendszer és ott is prímán megy.

@Comandante en Jefe:

Igen a hangminőség elég tér volt, meg megbízható sem volt többek között ezért is volt vele kínszenvedés netezni, ha ment akkor is csak egy akkori betárcsázós net sebességének a harmadával. Az analóg NMT rendszerű 0660-as Westelnél is ugye megszokott dolog volt, hogy cellaváltáskor recsegés, meg késleltetés meg viszhangzás van, 1996 elején fater azért vett ilyen tégla méretű analóg mobilt, mert kellett már neki a telefon és a vezetékes bizonytalan volt. Itt akkoriban még a régi analóg központoknál kevés vonal volt és sokat kellett várni. 1985-ben beadott igénylésre mondtak kb. 10 évet ,hogy addig érdeklődni is kár. Aztán 1996-ban lett mobil és 1997-ben beüzemelték a digitális központot, és hirtelen boldog-boldogtalan kapott vonalat, az is, aki 10 éve kérte, és az is ugyanúgy megkapta, aki a múlt héten adta be.
Amíg voltak Nagykanizsa-Bp IC-járatok, mindig ezek voltak az első osztályú vagonok. Ha tudtuk, hogy nagy tumultus lesz (mondjuk vasárnap délután), még a 67,5 %-os diákjegy és a meg nem épült M7-es korában néha ezzel jöttünk fel. Őszintén szólva én jobban szerettem a sima IC-vagonokat, ezeknek csak annyi előnyük volt, hogy néha teljesen egyedül utaztam bennük :). Én is néztem nagyokat a fejhallgató csatlakozóra. Ehhez kapcsolódó egyik élményem, amikor 2006. szeptember 17-én vasárnap Balatonszentgyörgyön ki kellett sorozni a vonatból valami miatt a KOMFORT vagont, és Fonyódtól iszonyatos tömegnyomor alakult az amúgy is fullra levő IC-n (mivel a KOMFORT-on főleg németek utaztak, ment a nagy kézzel-lábbal mutogatás :D). Akkor hallottam a rádióban, hogy kiderült az őszödi beszéd. No flame intended.
Nekem annyi emlékem van ezekről, hogy valamikor a 80-as években benne volt a híradóban, hogy - talán - Szegeden betörtek egy ilyenbe, és elvitték a tévét.
Később egyszer utaztam ilyenbe, de akkor már nem volt se tévé, se pincér, se más extra.
@Division: " de akkor már nem volt se tévé, se pincér, se más extra"
De hát mire számítottál, még a tévében is mutatták, hogy elvitték ;)
@Hamster: a pincér elrablásáról nem volt szó :-)
@Division: Hát... lehet, hogy ő vitte el a tévét, aztán meg őt?
süti beállítások módosítása