Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

november 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  3. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  4. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  5. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  6. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  7. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  8. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...
  9. "It was a good time to be 27"Már írtam arról, milyen nagyszerű dolog, hogy a különböző külföldi villamosbarátok nem egyszerre jártak Magyarországon, mert így szinte teljesen mást láthatunk Geoffrey Tribe '69-es, Peter Haseldine...
  10. Budapest és Miskolc utcáin járva '76 februárjában1976 fontos év volt a budapesti villamosokról készült képeket illetően: akkor látogatott ide először Ab van Donselaar, Tim Boric, és akkor kezdett rendszeresen idejárni Heinz Heider. Ez egyszerűen...

Címkék

103 (6) 125év (6) 2624 (12) 41-es (6) 424 (7) abszurd (26) Ab van Donselaar (34) agyhúgykő (58) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (65) autók (66) bach (5) balaton (24) basel (7) bbc (8) bécs (37) belgium (11) bengáli (12) berlin (135) berlini fal (20) bkv (42) blog (27) budai vár (25) budaörs (35) budapest (713) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (68) búvár (5) c50 (6) c64 (12) caf (10) city lights (67) class 56 (7) commodore (16) csak egy kép (36) csak egy videó (240) csehország (18) csehszlovák (6) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (24) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (29) életmód (6) elveszett (31) énblog (319) énzene (17) építészet (61) építkezés (21) épület (13) érdekesség (14) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (26) film (8) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (13) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (8) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (27) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (56) gibson (6) gitár (31) gmap (12) goldtimer (5) gondolatok (10) gőzmozdony (18) gyermekvasút (17) haditechnika (10) hajó (37) hampage (251) hamster (5) hangszerek (9) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (10) hév (24) híd (29) (22) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (25) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (8) karikatúra (5) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kép (6) képek (680) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (39) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (317) kritika (70) kulfoldi szemmel (60) lánchíd (7) last ninja (5) látnivaló (11) lengyelország (37) lhbs (24) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (13) m4 (15) maci (6) mackó (6) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (34) medve (7) metál (9) metró (40) miskolc (23) mittudoménmi (9) MOD (7) morál (11) morgás (124) mozdonyok (6) mozi (5) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (41) nagypolszki (6) németország (281) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (33) nosztalgia (181) nürnberg (19) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (11) NZA (8) olaszország (16) oldtimer (66) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) pályahiba (6) pályaudvar (22) panoráma (106) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (11) popkultúra (110) pozitívum (12) pozsony (14) prága (7) programajánló (25) púpos (12) queen (10) r.i.p. (11) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (120) repülőgép (40) repülőgépek (61) repülőnap (32) repülőtér (12) retró (29) rock (64) s-bahn (11) semmering (7) SNL (14) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (18) szlovákia (33) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (187) társadalom (5) tatra (12) taurus (6) technika (34) technikatörténet (33) tehervonatok (8) tél (11) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (6) Tim Boric (13) tömegközlekedés (321) történelem (27) trainspotting (35) trolibusz (46) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (16) utazás (269) utcakép (148) uv (30) vár (11) várnegyed (8) város (366) városkép (85) városliget (8) vasút (352) vélemény (11) vicinális (13) vidám park (5) videó (636) villamos (576) vlog (7) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (235) zene (168) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Radio gyagya

2015.01.03. 19:00 :: Hamster

Nem tudom, ki hogy van vele, én speciel utálok mások kedvenc zenéire (mielőtt valaki nyelvészkedni kezdene, ne tegye) ébredni.

kocka099.jpg

-> Ide kattintva elérheted az összes Égitársaság képregénykockát <-
Kattint. Most.

17 komment

Címkék: képregény airway

A bejegyzés trackback címe:

http://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr47035803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Ó, és ha tudnád hogy működnek ezek a "kívánságműsorok". Szó síncs kívánságról, a rádiónak van egy aktuális 50-100, jobb esetben 200 számból álló playlistje, abból lehet kérni, ha:

- nem ment már a szám az adott 1 vagy 2 órában
- nincs vmi jogi vita épp a kiadóval
- nincs rajta korhatár a szöveg miatt
- épp a közvetlen közelben nem ment hasonló műfaj (rock után nem mehet rock, tüc-tüc után tüc-tüc, stb.)

Ha ez nem tetszik, nem kívánsz. Ezért vannak az ilyen "szeretnék kérni egy szép magyar számot a nagymamámnak" (elhangzik: Rapülők: I love you...) mert szegény hallgató betelefonál, kér valamit, na azt nem lehet, de mi lenne ha azt kérnéd, hogy...és felsorolják a következő 3 számot a playlistből.

A sok hülye miatt, aki be akarja ordítani a rádióban, hogy vesszen a Szovjetúnió a kérések már csak felvételről mehetnek adásba, élőben adásba kerülni nem lehet. Amíg az egész megy, addig a műsorvezető kint kávézik és röhög.
...egyébként pedig az egész rádiós műfaj a legutolsó végnapjait éli, érdemes végighallgatni egy teljes adásnapot, reggeltől - késő délutánig teljes mértékben érdektelen témákról és betelefonálókkal folyik a műsor (ebben élen jár a Morning Show), kb. havonta előlről keződő témákkal, hiszen 1990 óta a rádióban és a tv-ben mindent, de mindent rég kibeszéltek. Mivel a piaci törvények szerint gondolkodó hirdetők rég nem hirdetnek rádióban (nem lehet mérni), a műsorok egyre inkább a munkahelyen unatkozó eladóknak, fordrászoknak, irodistáknak készülnek, meg az autósoknak - ennek megfelelő színvonalon.

Este, amikor végképp senki sem hallgat rádiót jöhetnek a kötelező körök, közszolgálat, beszélgetés, stb...
na, ez most kb olyan volt, mint amikor schliemann átesett trójában egy kövön: rég elfelejtett kultúrát fedeztem fel újra :)
@cradbox: Autósoknak?
Pont ott lehet megőrülni bármely adó verklijétől.
Bármerre jársz az országban.
Felosztották a régi "Magyar Rádió" lemeztárát, csak egy-egy vidéki, vagy szűk körben fogható budapest(környék)i adón van, hogy egy nap nem hallod kétszer ugyanazt. Máshol akár négyszer is.
@cso zsi: Klasszik FM egész jó, ritkán ismételnek. Mondjuk az ő előadóik többsége már nem jogdíjas, és a "számok" többnyire nem 3 percesek :-)
Szívesen mesélek nektek, mint 20 éve a szakmában dolgozó, hogy mi hogyan működik.
A legfőbb alapelv, hogy olyan nincs, hogy mindenkinek jó legyen!
A másik, hogy vannak törvények, amiket nekünk is be kell tartani.
Mondjuk úgy nehéz, hogy azt írja valaki, hogy ez szar. Jó, de akkor mit szeretne a Kedves Hallgató? A válasz tízből kilenc alkalommal, hogy nem tudom, de ez szar. A kívánságműsorokba pont, hogy ti nem fogtok betelefonálni, beírni, és pont ezért van az, amit hallotok.
@fofla76: ugyebár közismert, hogy a kívánságműsor majdnem a legolcsóbb produkció, ennél már csak az az olcsóbb, amikor a polgármester beszél. :-) nem most lett szar, már régóta szar. és azért nem telefonálunk be, mert már minket sem érdekel. általában amúgy még a nagy rádiókba is ugyanazok telefonálnak be, istenem, idén is hányszor hallottuk Monoki Tibit a Class FM-en...

Arra egyébként, hogy mindenkinek jó legyen, már rég nincs igény. A rádiózás már csak háttérzaj.
@nyelv-ész: "szűk körben fogható budapest(környék)i adó"
@cso zsi: Lehet, de nekem a napi ingázás közben pont megfelel, hosszú útra meg úgyis viszek magammal sok-sok 0-kat és 1-eket, amelyeket a rádióm össze tud rakni olyan sorrendben, hogy abból zene lesz :-)
Fú, új Égitársaság! Már jól kezdődik az év...
A rádió egyébként erősen halódik, én is szökőévente egyszer hallgatok rádiót. Főleg mióta megszűnt a (nagyon béna nevű) Bestrock, és egy fél órás autózás alatt nem tudok végig egy adót hallgatni. Az a vicces, hogy ahhoz képest, hogy "senki se hirdet rádióban", elég sok reklám van (egy része persze a rádióadót magát reklámozza).
A rádióra mindig azt mondják, hogy haldoklik, de pont hogy vannak erre megoldások. Veszített és veszíteni is fog, de rendre lesznek olyan időszakok, amikor a rádióhoz fordulnak az emberek. A zenei ízlést nem lehet egy szoftverrel kiismerni.
Abban is igazatok van, hogy ez nem most romlott el. És a kívánságműsor az olcsó és szerintem is inkább árt, mint használ. Nálunk ezért nincs is.
Nincsenek tematikus adók. Pl rock rádió (ami nem épp a Bestofrock förtelem). Szakmaiság nincs.
Azért akad reklám is, ha a termék olyan.

Egyébként a rádiót a hatóságok is rombolják. Olyan szabályozás van, ami mentén nehéz jót csinálni.

Ne a Class FM-ből induljatok ki. Lesz itt még változás és lesz választék. Ha nem lesz bevétel vagy bezárnak, vagy kénytelenek lesznek dolgozni is.
@fofla76: Budapestről nekem is rettentően hiányzik egy rockzenei rádió. Bár amíg volt, a kötelező magyar arány csak arra emlékeztetett, hogy - már elnézést, de - mennyi rossz magyar együttes van :)
@fofla76: Erről a "kedves hallgatóról" egyrészt az jut eszembe, hogy bár persze Fiala, aki ebből indult ki, a másik, számomra hallgathatatlan véglet volt, de mitől lenne "kedves" a hallgató. A másik meg az, hogy 2000 körül egy időben egész becsültem a Jáksót, aki a délutáni műsorában a beletelefonálóknak azt mondta, hogy de igenis ő akkor se fogja leadni az akkoriban éppen a csapból is folyó Gerappát. Lehet, hogy csak reklám jellegű póz volt, de azért jó volt, hogy a vackok végtelen ismétlésének is volt határa.

Ó a fene, most döbbenek csak rá, hogy régen tényleg hallgattam rádiót, nem is keveset, és már nem is hiányzik... Beülök taxiba, és nem az van, hogy beszédhibás valakit kell hallgatnom, hanem valakit, aki konkrétan nem tud magyarul, mert francia (ez még nem lenne baj) és úgy visít, mint egy malac. És ez kereskedelmi rádió, délutáni műsoridő. A reggeli műsorokról meg ne is beszéljünk. De tényleg ne, mert még idegesebb leszek :)
@hamster: mondjuk Jáksó Lászlóról jót, vagy semmit, ő volt az, aki tizenévig kb. böfögést, kötőszavakat, és előre elrendezett kamu bolond telefonokat sugrázott főidőben.

@somitomi: azt írtam, hogy a piaci alapon gondolkodó cégek. az állam nem az. amúgy vidéken már 5-10.000 forinttal szóbaállnak veled a rádiók. a kis helyi cégek veszik.