Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

augusztus 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  3. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  4. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  5. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  6. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  7. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  8. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...
  9. "It was a good time to be 27"Már írtam arról, milyen nagyszerű dolog, hogy a különböző külföldi villamosbarátok nem egyszerre jártak Magyarországon, mert így szinte teljesen mást láthatunk Geoffrey Tribe '69-es, Peter Haseldine...
  10. Budapest és Miskolc utcáin járva '76 februárjában1976 fontos év volt a budapesti villamosokról készült képeket illetően: akkor látogatott ide először Ab van Donselaar, Tim Boric, és akkor kezdett rendszeresen idejárni Heinz Heider. Ez egyszerűen...

Címkék

103 (6) 125év (6) 2624 (12) 41-es (6) 424 (7) abszurd (26) Ab van Donselaar (34) agyhúgykő (55) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (61) autók (66) bach (5) balaton (23) basel (7) bbc (8) bécs (36) belgium (11) bengáli (12) berlin (134) berlini fal (20) bkv (42) blog (27) budai vár (24) budaörs (35) budapest (706) budapesti pillanatok (39) buék (8) busz (65) c50 (5) c64 (12) caf (10) city lights (66) class 56 (7) commodore (16) csak egy kép (34) csak egy videó (238) csehország (17) csehszlovák (5) csörgő (7) cukiság (32) debrecen (24) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (29) életmód (6) elveszett (30) énblog (297) énzene (17) építészet (61) építkezés (20) épület (13) érdekesség (14) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (10) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (25) film (8) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (13) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (8) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (25) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (55) gitár (28) gmap (12) goldtimer (5) gondolatok (10) gőzmozdony (17) gyermekvasút (17) haditechnika (10) hajó (37) hampage (249) hamster (5) hangszerek (9) hármashatárhegy (5) helikopter (10) hév (23) híd (29) (22) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (22) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (8) karikatúra (5) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kép (6) képek (663) képregény (94) kérdés (6) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (38) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (315) kritika (70) kulfoldi szemmel (60) lánchíd (7) last ninja (5) látnivaló (10) lengyelország (36) lhbs (24) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (13) m4 (15) maci (6) mackó (6) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (5) mátyás-templom (6) máv (34) medve (7) metál (9) metró (40) miskolc (23) mittudoménmi (9) MOD (7) morál (11) morgás (124) mozdonyok (5) mozi (5) mtp (7) muki (10) münchen (24) műrepülés (8) múzeum (41) nagypolszki (6) németország (280) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (31) nosztalgia (176) nürnberg (19) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (10) NZA (8) olaszország (13) oldtimer (63) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (35) pályahiba (6) pályaudvar (22) panoráma (105) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (10) popkultúra (109) pozitívum (12) pozsony (12) prága (7) programajánló (25) púpos (12) queen (10) r.i.p. (10) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (118) repülőgép (40) repülőgépek (59) repülőnap (31) repülőtér (11) retró (27) rock (63) s-bahn (10) semmering (7) SNL (14) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (18) szlovákia (23) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (185) társadalom (5) tatra (12) taurus (6) technika (32) technikatörténet (33) tehervonatok (5) tél (11) templom (12) tévéműsor (27) thin lizzy (5) Tim Boric (13) tömegközlekedés (317) történelem (27) trainspotting (28) trolibusz (46) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (16) utazás (257) utcakép (146) uv (29) vár (10) várnegyed (8) város (363) városkép (83) városliget (8) vasút (338) vélemény (10) vicinális (13) vidám park (5) videó (619) villamos (572) vlog (7) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (229) zene (162) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőre

2015.01.10. 18:00 :: Hamster

Aki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis ott áll a kőbányai Bihari utcában, és 2014-ig legalább annyira egzotikus látványt nyújtott, mint amilyenre a neve alapján számítanánk. Persze a felújítás utáni próbajáraton levő nosztalgia villamos sokat dob az összképen, de azt leszámítva is nehéz elhinni, hogy egy 2000 nyarán készült fotót látunk:

villamosok008-11.jpg

Távol, a háttérben Kőbánya modern belvárosa, jobbra pedig a szóban forgó vasútállomás - a "lőrinci ikerkocsi" épp az ahhoz tartozó vágányokon csattog át.

villamosok052-1.jpg

És itt van ugyanaz a hely a másik irányból. Szakállas sorompó, vasúti híd, hátul pedig a kőbányai erőmű kéményei, melyek már szintén évek óta nincsenek meg. 2014-ig körülbelül annyi változott, hogy "Stukák" helyett hannoveri villamosok várták be egymást az egyvágányú szakasz két végén, immár nem 13-as, hanem 3-as jelzéssel:

Az elmúlt három évtizedben teljesen leépült a környékbeli ipar, emiatt az ipari szállítások elmaradoztak, és szép lassan az állomás vágányai is megfogyatkoztak - a nyolcvanas évek elején még egész sok volt belőlük:

Forrás: villamosok.hu, NZA gyűjteményéből

Maga Kőbánya-Hizlaló, bár tipikus "állomásépület kinézetű" állomásépülettel rendelkezik, sose volt személyforgalom kiindulási vagy érkezési helye:

img_5653.jpg

Ahogy a neve sugallja, itt eredetileg röfiket raktak vagonokba, de azt is rettentő régen, a XIX. század utolsó negyedében, amikor Budapest fejlődése miatt a sertéstelepeket kitelepítették a belső területekről. Ferencváros állomásról vezették ide a síneket, melyek egy nagy hurokvágányban végződtek - amikor először láttam régi térképeken, azt hittem, csak a rajzolók találták ki, de nem. A környék telepeit a Kőbányai Iparvasút szolgálta ki, gyakorlatilag minden második utcában volt vágány:

Forrás: Fejes Balázs részletes oldala a témáról

Az 1895-ös sertéskolera után ez a forgalom visszaesett, de szerencsére másfajta üzemek átvették a területeket, így az iparvasút is maradt. A nagy hurokvágány eltűnt, és a Ferencváros és Kőbánya-Kispest közti összeköttetés is töltésen megy már - ez a vasúti híd a képek hátterében.

villamosok054-1.jpg

Az iparvasút hálózatára alapozva 1955-ben indult villamosjárat - demonstratív módon: "mi kérem nem vagyunk babonásak, mint a régiek" - az addig nem használt 13-as számmal. Az iparvágányok többségét egy évvel később már a gőzvasút Horog utcai telephelyére beköltöző Mukik szolgálták ki, melyek Hizlalón adták-vették át a teherkocsikat:

Forrás: Fejes Balázs oldala

A villamosvonal egyvágányúsága (kitérőkkel a Jegenye és a Belényes utcánál) ugyan akadályt jelentett, amin '60 körül igyekeztek némi kétvágányúsítással segíteni, de a Hizlaló melletti rész maradt, ahogy volt. A teherforgalom (mint említettem) a rendszerváltás környékére lecsökkent; a Muki-telepet '96-ban bezárták, és a MÁV által kiszolgált rész rendszeres használata is megszűnt az évtized végére.

img_5645.jpg

2014-ben aztán megkezdődött a 3-as villamos itt futó szakaszának felújítása, melynek keretében a villamos "útszűkülete" megszűnt: egy helyett végig két vágány lett, nem kell a szembejövőt bevárni. Ahogy a lentebbi videón látható, a tuják végre rendes tempóban át tudnak haladni a közúti kereszteződésen:

... csak aztán, a nagyvasúti vágányoknál kell lassítaniuk. Azokat ugyanis - az iho.hu információi alapján - a MÁV nem engedte felszedni a BKK-nak; ráadásul felhegesztve sincsenek:

img_5655.jpg

És ugye látszik a pikantéria, hogy a gyári új állapotú kereszteződésen egyelőre legalábbis biztosan nem lehet vonatforgalom, mert úgy négy méter magasságig tele van pakolva betonaljakkal. Persze ha nem lenne, akkor se lenne sok értelme vonatot indítani ide, mert nincs itt semmi, ami igényelné. Vasút iránt érzékenyebbek persze tudni vélik, hogy ez nem csak iparvágány, hanem egyben a Keletit és Kőbánya-Kispestet is összeköti, azaz "stratégiailag fontos", csak ezzel meg az a baj, hogy teljesen elméleti magyarázat, mert Kőbánya-Hizlaló jelenleg papíron is csak egy irányból közelíthető meg, Kőbánya-Felsőről (azaz zsákutca), a folytatása pedig fizikailag is el van vágva: a Száva utcánál ugyan még látszanak kóbor vágánymaradványok, a Kőér utcánál viszont már semmi - azaz nem a villamos miatt szűnt volna meg ez a kapcsolat. Persze látszólag klassz dolog, hogy akár most is lehetne Nohabot közlekedtetni Hizlalóra a fotósok kedvéért, de igazából nem értem, a MÁV miért nem járult hozzá a megszüntetéshez. Ha szükség van az összeköttetésre, építsék meg, akár töltésen, de ha nincs, akkor miért a villamos lassít, csattog és kopik? Igazából persze sejtem a választ: a megszüntetés (terület megtisztítása, rekultiváció) pénzbe került volna, amit fizessen ki valaki más, ne a terület tulajdonosa - csak azt nem értem, a nagy állam vasútja miért nem szolidáris/méltányos a "kis állam" vasútjával, amikor mindkettő ugyanabból a zsebből él...

34 komment

Címkék: budapest közlekedés videó város képek vasút villamos morgás kőbánya

A bejegyzés trackback címe:

http://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr247035775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Persze amikor arról kérdezték a MÁV-ot, hogy kell-e neki a Győrszabadhegy-Marcalváros összekötővágány, arra lazán rámondták, hogy nem, így aztán a felette vezető felüljáró tervezésekor nem is vették figyelembe.
A 160-asítás címszó alatt folyó hűtlen kezelések során meg a felújított állomásokon az utolsó centiméter soha nem használt iparvágánymaradék felújításához is ragaszkodtak.
Nulla társaság.
De miért nem épült megszakítás nélküli átszelés, a villamosvánáyoknál folytonos maradt volna a nagyvasútin meg megszakítva, így a villamosnak nem kéne lassítania. Szegeden van ilyen a 3F-135-ösvasút átszelésnél, nagyvasúton pályasebességgel, 80 km/h-val száguldanak át az átszelésen a vonatok, a villamos meg átcsorog kb. 10-es tempóval jó hangosan csattogva. Itt pedig mivel a villamos jár gyakrabban neki kellene a megszakítás nélküli.
Jól sejtem, hogy az autósoknak is megmaradt a kereszteződés az összes KRESZ-vonzattal (30 km/h-s sebességkorlátozás, fénysorompó, stb.)?

Azért ilyenkor felmerül bennem, hogy mi történt volna, ha "elfelejtik" visszaépíteni a vasúti síneket azon a szakaszon. Az állami hatóság nem adott volna használatbavételi engedélyt az állami tulajdonú BKK-nak és nem mehetne ott villamos?
@NAR: Már nincs 30-as korlátozás sorompóknál, egy-két éve kivették a KRESZ-ből. Viszont a videón jól látszik, hogy nincs fénysorompó, szóval autóval mindig le kellene lassítani, és meggyőződni arról, hogy nem jön-e vonat.
@Adani: Lehet "átugratós" keresztezést építeni nagyvasútnak? Mert az egy dolog, ha a villamos a sok kerekével ugrál, de mondjuk egy Nohab egy tengelye ad akkora terhelést, mint egy egész UV kocsi összsúlya...
Végre, ismét egy bőséges villamosos beszámoló! Köszi érte!!!
Azt lehet-e tudni, hogy a négy vasúti vágányból mikor lett egy és azok megszüntetését ki és miért finanszírozta?
Én azt nem értem amúgy, hogy a BKK az egyik pillanatban azzal "dicsekszik", hogy megszűnt az utolsó egyvágányú villamosszakasz (apropó, ilyenkor a 60-as villamos mégse számít villamosnak...?), a másik pillanatban pedig a Margit híd alatt készülő fonódó vágányokat méltatják. Értem én, hogy technikailag más tészta, de ugyanúgy egyszerre csak egy irányban használható, mintha egyvágány lenne.
@mester utca: A négy akkor volt, amikor nagy élet volt, a 2000-es képeimen a kettő már csak a bejövő, illetve egy erőműhöz menő volt, nem is figyeltem, hogy utóbbit mikor szedték ki. Az állomásépülethez legközelebbi volt a BKV vágány, ami 600V=-tal villamosítva volt, és a Muki-telepre, azon át pedig a villamoshálózatra vitt, '96-ban ugye ez megszűnt. A negyedik pedig Ferencvárosba ment. Ma legurulhatna Kőfelső felől valami, aztán visszamehetne ugyanoda, szóval tényleg rettentő hasznos. Fejes Balázs odlalán szépen le van rajzolva:
villamosok.hu/balazs/bpvasut/ipvg/kobanya3/index.html
Köszönöm szépen!
Nagyon jó, érdekes Fejes Balázs oldala is!
@Hamster: Off.
Küldtem neked a minap egy privátot, talán olvastad.
Tudsz segíteni?
Budakeszi és Budaörs közt, a budaörsi-törökbálinti kereszteződés előtt is ott van a vasúti vágány, jelzővel, andráskereszttel, bozótosba menő vágánnyal. Amióta arra járok kocsival - és ennek már legalább 30 éve -, sose ment ott vonat, már akkor is a susnyásban végződött a sín.
"Ha szükség van az összeköttetésre, építsék meg, de ha nincs, akkor miért a villamos lassít, csattog és kopik?"

Ugyanezt kérdezhetném az 50-es villamos iparvasúti keresztjéről is.
@cyan:
Azt nem szedték még ki? És a fénysorompó még mindig működik? Ha nem, akkor a KRESZ szerint meg kellene állni. Tudok egy helyet Budapesten, ahol fixen nem működik a fénysorompó, de az út mindkét oldalán kapun mennek át a sínek, ami évek óta be van zárva.
@Hamster: Úgy rémlik, hogy nem, mert a megszakított vágányon a jármű lényegében a nyomkarimán fut, és ezt tengelyterhelés miatt a nagyvasúti kerék nyomkarimája nem bírja ki (valszeg túlélné, csak kockásra verődne).
Streetview-n még az egyvágányos keresztezés látható, de a jómunkásemberek elkezdtek dolgozni. 2014 júniusi a felvétel.

Talán egy éve (?) volt egy bővebb leírás valahol a Kőbánya-hízlaló állomásról, de nem találom.
Nagyon érdekes poszt. Sok ilyen mikrotörténelmi feldolgozás kellene, mielőtt végleg feledésbe menne elődeink élete.
Nem értek a vasútforgalom-szervezéshez, nyilván ezért nem értem, és ezért lehet, hogy teljesen hülyét kérdezek - de egy olyan állomáson, amely személyforgalmat nem bonyolított, miért volt szükség ekkora állomásépületre? Ebben ránézésre van vagy 8-10 irodahelyiség, nem is kicsik...
@cyan: Szerintem az a Budakeszi és Budaörs között lévő egykori ISG-hez/től (Ipari Szerelvény és Gépgyár) futott, azt kapcsolta a fő tehervasútforgalomhoz.

Persze, az is igaz 30 éve még vígan működött az ISG...

(Ahh, emlékek... szüleim ott dolgoztak jó ideig, én is voltam ott gyerekként egy csomószor, meg dolgoztam ott egy nyáron... az ISG meglepően nagy kultúrházának illata a mai napig az orromban van...)
@bioLarzen: Ha jól tudom, majdnem minden állomásépületben van szolgálati lakás, nagyobbakban akár több is. Nem tudom, Budapesten mennyire indokolt ilyet fenntartani, kérdés, hogy mi alapján lehet(ett) beköltözni.
@SomiTomi: Hát, valami tuti indokolta, lehet, hogy pont ez.
a logikátlanságot csak az növeli, hogy villamos keresztezi az utat (és versa, ha valaki azt hinné, hogy ez csak egyoldalú dolog), a felújítás ellenére mégsem rendezték a helyzetet, miszerint továbbra is egy oldalon fusson a villamos és a másikon az út.

az értelmetlen kereszteződésre: ugyanaz a helyzet, mint az 1-es útnál Budaörsön. az is megvan még? :)
@Rocko-: Aha, és akkor vagy hatszáz méteren helyezed át, inkluzíve egy villamosvégállomás, közvetlenül lakóházak mellé, vagy 8-900 méteren át helyezed át, nagyrészt szintén lakóházak mellé. Miközben a túloldalon telepek vannak. Szerintem az út teljes keresztmetszetének átalakításának csak a tervezési és enegdélyeztetési költsége magasabb lett volna, mint így a teljes. Vagy berakod középre, és akkor is megvannak a költségeid, csak mindenki keresztez mindenkit :)

Persze az igazi vélhetően tényleg ez lett volna, csak akkor a 3-as eléggé teszkógazdaságos felújítása hangyányit többe került volna. Valószínűleg te még nem hallottad résztvevőktől, hogy micsoda gilisztakonzerv az, amikor nem teljesen ugyanazt a nyomvonalat építik vissza, hanem módosítanának. Igazából azokat a történeteket hallva az a csoda, hogy bárki bármit akar még csinálni, mert kb. arról van szó, hogy mindenki azt az egyet szivatja, aki építene: a közművek üzemeltetői (gázmű, vízmű, tűzmű) felújíttatnák a környék összes közművét velük, a lakók semmihez nem járulnak hozzá, ezért egy falikampót sem lehet újrahasználni, de a nyílászáróikat azért cseréljék le hangszigetelőre, a hivatalok elvárják, hogy minden oszlop, sínszög és váltó a japán Sinkanszen 300 km/h-s igénybevételnek feleljen meg, a környezetvédők két bokor kivágásához se járulnak hozzá...
@Hamster: persze, magasak lennének a költségek, de inkább erre kötlsék, mint egy értelmetlen, sosem használandó vasúti átjáróra. ennek a jövőben több értelme van.
@Rocko-: Mi az összefüggés, ha nem ment volna át a túloldalra a sín, akkor a MÁV hirtelen engedte volna?
@Hamster:
Miért ne? Pláne ha szinte sosem jár arra vonat. Lépésben haladva gyökkettővel átdöcöghet.
@Adani: Mert a vasúti abroncsokat nem erre tervezik, és ha a MÁV nem mondja azt, hogy ez a sín már nem létezik, akkor nem lehet csak úgy hozzányúlni. Ettől abszurd az egész helyzet.
@Hamster:

Na igen, máshol meg pont azon problémáznak ,hogy nem lehet vágányátszelést építeni, mert csak. Lásd. 42-es villamos hosszabbítása, oda nem lehet, mert csak, akkor sem ha egy kereszteződéssel arrébb több mint 100 éve működik egy ugynaolyan minden gond nélkül.
Mellesleg Pestszentimre-felsőnél is ott a még jogilag létező Burma vasút vágányátszeléssel a 142-es vonalon aztán mégis ki tudták szedni a keresztidomot, már vagy 10 éve és azóta is ott van a pálya mellett, de nem érdekel senkit. Itt miért ne lehetne ugyanazt megcsinálni? Keresztidomot a villamosnál kikapni, félrebaxni az épület elé a vágányokra, mondván ha majd kell akkor visszarakjuk.

A Burmánál még utakat is ráépítettek tavalyelőtt a vágányra, szalagkorláttal elzárva a vágányt, az sem volt gond, közútnak mindent szabad, ott valahogy sikerült a szabályokkal szembemenve felmentést kapni mindentől, sínekre ráaszfaltozás is mehet, vasútnak miért nem járnak ugyanezek a jogok? Mert oké, hogy az M5 alatt elloptak úgy 1 km sínt, így járhatatlan Soroksár felől a pálya, de jogilag az akkor is egy üzemelő vasút.
Sok évvel ezelőtt indultam egy fotópályázaton, ahol budapesti filmhelyszíneket kerestek. Nem sokkal korábban költöztünk Kőbányára, így akkoriban csodálkoztam rá, hogy jé, mik vannak errefele, szóval erről készítettem sorozatot noir kategóriában. Különdíjas lett :-)
Filmre mások is megtalálták a helyszínt. Elhagyatott helyen akartak gondolom forgatni:
www.youtube.com/watch?v=lfRjJVxy1V8

Kőbánya hízlalót és Rákosrendezőt felismertem a filmben.
@Adani: Ott ugyanazt csinálták, mint a hízlalói vágányoknál: új útátjárókat raktak be... de a különbség az, hogy nem számítanak vasúti átjárónak, nincsenek kitáblázva és két oldalt le vannak zárva szalagkorláttal. A Nagykőrösi úton azonban megmaradtak a fénysorompós átjárók, persze magasból tesz rájuk mindenki.

Hízlalónál a burleszk csúcsa, hogy nemcsak a kereszteződés és az átjáró közúti része lett pofásan megcsinálva, hanem még a kereszt előtt lévő tolatásjelzőt is újrafestették és biztosítóberendezésbe (gondolom, Fradiba) kötötték, tehát éjjel-nappal világít a kék. Forgalom pedig nulla, hiszen az összes régi iparvágány megszűnt a fenébe, és a Kőér utcai géptelep felé is elvágták a pályát.

Én is azt mondom, hogy kéne egy harmadik vágány a töltésre Keleti felől, hiszen mindig azon megy a siránkozás, hogy a 120a mennyire teli van meg szar az alsó része, meg hogy a 150-es helyett is inkább a 140-esen kéne menni Kiskunhalas felé - így legalább Ferihegyen is meg tudnak állni a román és szerb vonatok úgy, hogy a Keletibe tudnak menni.
Csak ugye minek megállni Ferihegyen, már most is indokolatlan ,hogy mindent megállítanak ott, mert hát repülőtér. IC vonatokat pl. nem kén vagy nem mindet, a reptérre menő utasforgalom kb. a nullához konvergál, utas az van ott, nem erről van szó, de régen nem a reptér miatt, hanem a környéken lakók használják, egy közönséges elővárosi megállóhely. Aki a reptérre az is inkább megy Kökire és onnan buszozik, eleve az 1-es terminál már bezárt, amihez még közel is van, a kettestől nagyon messze van, na meg a nem működő lifteken bőröndöket felcűgölni sem egy élmény.

3. vágány kelene még Kelenföld-Déli összekötő közé is, igaz ahhoz kéne a tétényi híd mellé meg egy egyvágányú híd meg néhol talán töltészélesítés is, de az ott szűk keresztmetszet. Kőfelső-Rákos között most is van 4 vágány, az már elég, 10a-n viszont valóban elkelne még legalább egy harmadik, a gyorsabb vonatoknak, hogy ne tartsák fel az elővárosiak és a tehervonatok a haladós IC-ket. Valszeg városligeti elág és Köki között nem férne el vagy legalábbis jelentősen hozzá kéne nyúlni a töltéshez, de Köki és Vecsés között elférne.