Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

  • Hamster: @Fradista Utazó: "egy zödre festett ezres" Csak egy vicces részlet: az első acélvázasított M.V-öst a Füzesi először sá... (2024.03.16. 21:41) A villamosok zöld rokonai
  • Hamster: @nyelv-ész: Ez nem baj vagy nem baj kérdése, hanem tény, legalábbis a jelenlegi adottságokkal. Csúcsban az SZTK Rendez... (2024.03.16. 21:36) A villamosok zöld rokonai
  • Fradista Utazó: @Hamster: Új felszíni vasutat ma már praktice sehol nem tudsz építeni lakóházak közt. A XIX. században ez még ment, me... (2024.03.16. 21:21) A villamosok zöld rokonai
  • Hamster: @nyelv-ész: Nehogy azt hidd, hogy Törökbálinttól a kocsiszínig százzal mentek, és csak onnantól csoszogtak. Nézz rá a ... (2024.03.16. 21:06) A villamosok zöld rokonai
  • Hamster: @Fradista Utazó: Gyanítom, hogy ezek a vasutak azok, amik külföldön már az első világháború környékén (kivételként lás... (2024.03.16. 21:00) A villamosok zöld rokonai
  • nyelv-ész: @Fradista Utazó: Nem a külső vonallal volt a baj, hanem hogy a városhatárnál elkezdődött a vánszorgás az alacsonyabb f... (2024.03.16. 20:57) A villamosok zöld rokonai
  • nyelv-ész: @Hamster: Ez komoly? Most tényleg az a baj, hogy a budai fonódó ki van használva? Ha kongana az ürességtől, akkor megi... (2024.03.16. 20:54) A villamosok zöld rokonai
  • Fradista Utazó: @Hamster: A békási vonal amúgy is kiemelkedik, melléje épült több lakótelep, főleg persze Békásmegyer, de Kaszásdűlő i... (2024.03.16. 20:30) A villamosok zöld rokonai
  • Hamster: @Fradista Utazó: Biza, irtózatosan fura dolgok voltak időnként, pl. a szentendrei HÉV csak Filatorigátig jött be, pár ... (2024.03.16. 18:53) A villamosok zöld rokonai
  • Hamster: @nyelv-ész: " a Keleti után feljön a felszínre, és villamosként megy ki Újpalotára" 80 méteres vonatok mennének a Thök... (2024.03.16. 18:32) A villamosok zöld rokonai
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (929) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (34) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (412) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (45) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1017) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (45) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (7) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (69) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (482) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (519) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (841) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Amikor a sínek találkoznak, de nem keresztezik egymást - vagy fordítva?

2015.08.17. 18:00 :: Hamster

Magyarországon a sugaras jellegű vonalhálózat miatt viszonylag kevés helyen keresztezi egymást két komolyabb vasútvonal; inkább csak elágazni/összeágazni szoktak - a kisebbek, illetve nem egyenrangúak pedig szépen összesimulnak egy közös állomáson, majd ismét szétválnak. Iparosodottabb vidékeken, pláne városokban van egy másik megoldás is közös állomás létesítésére: a két vonal külön szinten halad, metszéspontjuknál átszállási lehetőséget építenek ki. Elvileg épp a napokban fog valami ilyesminek a kezdeménye nyílni Aquincumnál az esztergomi vasút és a szentendrei HÉV közt - amíg eljutok oda, és megnézem, hogyan sikerült, nézzünk meg pár komolyabb példát ilyen állomásokra:

05220014.JPGKözel derékszögben találkozó S-Bahn vonalak közti átszállás Westkreuz állomáson

Aki rendszeresen olvassa az oldalaimat (vagy már járt ott), tudhatja, hogy Berlin főpályaudvara ilyen többszintes állomás. Természetesen a világban máshol is vannak hasonló keresztezési állomások, de hadd illusztráljam mégis elsősorban Berlinnel a témát - már csak azért is, mert szerintem itt művészi szintre emelték az ilyenek létesítését :) A német nyelv Turmbahnhofnak hívja a megoldást, és mivel a magyar megfelelőjét egyelőre nem találtam meg, én is ezt fogom tenni - aki tud jobb hangzású, esetleg szakmai körökben használatos nevet rá, ne tartsa magában!

Bundesarchiv Bild 183-Z1204-015, Berlin, S-Bahnhof Ostkreuz.jpgBundesarchiv Bild 183-Z1204-015, Berlin, S-Bahnhof Ostkreuz“ von Bundesarchiv, Bild 183-Z1204-015 / Zimmermann, Peter / CC-BY-SA. Lizenziert unter CC BY-SA 3.0 de über Wikimedia Commons

A legklasszikusabb "toronypályaudvar" valószínűleg a közel egy évtizede átépítés alatt álló Ostkreuz. Itt eredetileg nem is álltak meg a vonatok: 1872-ben csak egy Y alakú elágazás épült két kelet-nyugati irányban közlekedő vasútvonal, és az 1871-ben elkészült körvasút (Ringbahn) közé. A vonatok ekkor még nem álltak meg itt, az első peron csak tíz évvel később épült, amit továbbiak követtek; végül 1903-ra alakult ki az az elrendezés, ami a XX. század végéig nagyjából fenn is maradt. A fenti képen alul a kelet-nyugati irányú vágányok láthatók, fölöttük a körvasút peronjával (az összekötő ívek a hátunk mögött jobbra és balra vannak).

Bahnhof Ostkreuz im März 20122012-03-06 Berlin Ostkreuz vom Treptower“ von Wo st 01 / Wikimedia Commons. Lizenziert unter CC BY-SA 3.0 de über Wikimedia Commons

A 2000 körülre már rendkívül lerobbant állapotba került átszállóhelyen jelen pillanatban is dolgoznak: a körvasút S-Bahn vágányai jókora csarnokot kaptak, ezen felül a regionális vasútnak is épül peron odafent - ilyen régen nem volt. Ami még érdekes, hogy nyugat felől többé nem lehet majd északra fordulni: csak dél felé építenek ki kanyart, és annak se lesz peronja. Erre persze lehet azt mondani, hogy "csak jobb egy hagyományos keresztező állomás, ahol minden irány beállhat egymás mellé"*, de megnézném, hogyan lehetne ilyen elrendezést erre a kis helyre beépíteni!

*azt azért meglepőnek találom, hogy ez a műegyetemi jegyzet még érdekesség szinten se mutat be többszintű állomásokat. igaz, cserébe megemlíti az állatrakodó fogalmát, amit nem is tudom, használnak-e még valahol ténylegesen :)

EastboundS7WestKreuz.jpgEastboundS7WestKreuz“ von Jef Kazak - Eigenes Werk. Lizenziert unter Gemeinfrei über Wikimedia Commons

Az Ostkreuznál jóval egyszerűbb affér a Westkreuz. Ahogy nevéből sejthető, ez gyakorlatilag az előbbi csomópont párja, a belváros túlsó, nyugati oldalán:

Karte berlin stadtbahn.pngKarte berlin stadtbahn“. Lizenziert unter CC BY-SA 2.5 über Wikimedia Commons

Az alul két, felül egyetlen kétvágányos elővárosi vonalat egyesítő (a valóságban ennél azért több vágány van a csomóponti és végállomási funkciók miatt) állomást 1928-ban adták át. Bár az Ostkreuz is relatíve kevés közvetlen forgalmat generál, tehát kevesen mennek oda azért, mert az az úticéljuk, a Westkreuznál az ilyen forgalom egyenesen elenyésző: itt főleg átszállni lehet és továbbmenni.

Bahnhof Berlin Südkreuz denis apel.JPGBahnhof Berlin Südkreuz denis apel“ von Denis Apel - Eigenes Werk. Lizenziert unter CC-BY-SA 4.0 über Wikimedia Commons

Más a helyzet a berlini körvasút legújabb többszintes csomópontjánál, a Südkreuznál (a neve jól illeszkedik az előző két példa közé: volt Keleti kereszt, Nyugati kereszt, ez itt pedig a Dél keresztje). Bár korábban is keresztezték egymást itt a vasutak, az egymás mellett fekvő Papestrasse (Ringbahn) és Papestrasse (Vorortbahn) állomások helyén csak 2006-ban nyílt meg a mai, torony jellegű pályaudvar. Míg a Westkreuz csak az S-Bahn számára létezik, az Ostkreuz pedig inkább csak alárendelt regionális forgalmat fog kapni, ha elkészül, ez a csomópont a 2+2 (alul kettő, felül kettő) S-Bahn sínpáron túl gyakorlatilag a Hauptbahnhof alsó szintjének "meghosszabbítása" 6 távolsági vágánnyal. Pluszban ez a főpályaudvar alsó szintjéről induló, vagy ott végződő távolsági vonatok rendező/várakozóhelye is, itt járnak körül a mozdonyok, stb.

Bahnhof Werbig 05 Kreuz.JPGBahnhof Werbig 05 Kreuz“ von Christian Liebscher - Eigenes Werk. Lizenziert unter CC-BY-SA 4.0 über Wikimedia Commons

A három nagy kereszten kívül van még a környéken több hasonló állomás is, például Schöneberg, vagy az egy időben Potsdam főpályaudvaraként funkcionáló Pirschheide, de egy nagyváros környékén érthető az ilyen építési mód - sokal meglepőbb a "puszta" közepén, ahol az egyvágányos, nem villamosított Porosz Keleti Vasút keresztezi a szintén egyvágányos, nem villamosított Eberswalde - Frankfurt am Oder vonalat. Persze ezek a viszonylatok régen sokkal fontosabbak voltak, mint ma, de ez a kiépítettség akkor is meglepő! Egyébként tizenpár kilométerrel keletebbre, ma már lengyel területen található egy komolyabb ilyen állomás is, Kostrzynban - ami ugyanehhez a Porosz Keleti Vasúthoz épült annak idején, még Küstrin néven.

Berlin Alexanderplatz U-Bahnhöfe.svgBerlin Alexanderplatz U-Bahnhöfe“ von Christian Thiele (APPER), Vektorisierung: Johannes Barre (iGEL) - German Wikipedia. Lizenziert unter CC BY-SA 2.0 de über Wikimedia Commons

Nem csak vasúton, hanem metróvonalaknál is előfordulnak többszintes kereszteződések. És nem úgy, mint nálunk a Kálvinon vagy a Deákon, hanem ténylegesen "lemegyek egy lépcsőn, és ott van keresztben a másik metró" jelleggel - csak sajnos lefotózni nem nagyon lehet az ilyesmit. Minősített eset az Alexanderplatz, ahol az U5-ös (jelenlegi) végállomását rögtön két másik metróállomás is keresztezi: az U2-esé és az U8-asé - két szinttel magasabban pedig ott van egy vasútállomás...

Budapesten belül két helyen is van különszintű kereszteződés főbb vasútvonalak közt: Angyalföldön az ún. Marcheggi hídnál, ahol felül jelenleg nem nagyon van forgalom, illetve Kőbánya Felsőnél, ahol viszont igencsak van. Előbbinél rövid távon tervbe van véve a Pilisvörösvár - Angyalföld - Rákosszentmihály - Ferencváros - Kuszentmiklós-Tass forgalom elindítása, távlatban átszállóhellyel az alul futó váci vonalra - vajon lesz olyan látványos, mint a berlini példák? Ötpercenként közlekedő vonatok nélkül valószínűleg nem...

És ha már ennyi térképet láttunk, levezetésképp - a témához csak nagyon lazán kapcsolódó érdekességként - vessünk egy pillantást Csajág állomás környékére! Itt a Győr-Veszprém-Dombóvári HÉV és a Székesfehérvár-Tapolca vonal keresztezte egymást régen, de nem szó szerint: előbb a műholdképen kivehető módon majdnem egymás mellé simultak, majd a balatoni vonal felemelkedett, és egy erős jobbkanyarral átment a másik felett. Később a két vonalat bekötötték ugyanabba a ma is álló állomásba, így nem sok maradt ebből az érdekes csomópontból - pláne, hogy a Hajmáskér-Lepsény szakaszt néhány éve megszüntették. Ugyan kétszintű átszállóállomás sosem volt a két vonal közt (gyakorlatilag egymás mellett volt megállójuk a párhuzamos szakaszon), azért elgondolkoztató, hogy százvalahány éve milyen műtárgyakat építettek errefelé... meg hogy másutt hány helyen nem építettek ilyeneket.

9 komment

Címkék: berlin németország tömegközlekedés vasút építészet pályaudvar s-bahn

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr557689850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az egész ötletről azt gondoltam, hogy a növekvő utasforgalom miatt a kvázi kényszer szüleménye, mindez a háború utáni évekből. Hát nem :-)
@retek: Azért Berlin már száz éve is nagy volt, sokan laktak benne, a huszas évekre kialakult a ma is használt S-Bahn, amit elég jól megcsináltak, az olimpiára pl. nem is tudom, kétperces időközökben mentek a hosszú szerelvények? És ha kevés volt a pálya, a távolsági vágányok mellé is odatették a harmadik sínt, hogy ott menjenek a gyorsított esbánok (nyilván ennek mellékhatása a múltkori videó, hogy a dízelmozdonyos nagyvonat simán elmegy a magasperon és harmadik sín mellett). Halkan merem mondani, de hiába nagyobb a berlini villamoshálózat a pestinél, hiába régebbi, hiába vannak egyvágányos meg egyéb ufó részei, nem nagyon rúg labdába az S-Bahn mellett :)
A helyileg illetékes televízió készített egy minisorozatot az uborkaszezonra a Ringbahn állomásairól. Minden részben másik állomást és annak környékét ismerhetjük meg.
www.rbb-online.de/abendschau/serien/der-s-bahnring/der-s-bahnring.html
Westkreuz esetében még ők is kiemelik a szinte csak átszállás céljából történő használatot.
@padorjan: Nincsenek összehasonlító számaid, hogy hányan használják a .*kreuzokat, illetve a forgalmasabb magyar/budapesti állomásokat?
Az a Pestszentmihály, az inkább Rákosszentmihály.
Szuper írás, ilyenkor mindig kedvet kapok felülni a vonatra és a helyszínen megnézni a posztot. Több okból marad a fotelből nézés :)
Asszem Doberlug-Kirchhain: Két kétvágányú, villamosított vonal különszintű, derékszögű keresztezése a pusztában,alul is, felül is peronokkal. Egyszer akartam itt átszállni a poén kedvéért, de alul kellett volna vagy öt órát várni a vonatra, hát hagytam a francba az egészet.Kostrzyn viszont megvolt, többször is, régen így lehetett olcsón Berlinbe vonatozni, még a BEM korában.
@Hamster: Ostkreuzon napi kb. 100 ezer utas a forgalom. Ebben az átutazók nincsenek benne, csak akik itt le-, fel-, ill. átszállnak. A négy nagy budapesti állomás forgalmának az összege nagyjából ennyi.
De eleve fals egy kicsit minden összevetés, a berlini S-Bahn teljes utasszáma munkanapokon másfélmillió fő körül van, ez a többszöröse a magyar vasút teljes utasszámának. Csak a Ringbahnon van naponta kb. ugyanannyi utas, mint a teljes magyar vasúthálózaton.
Tokióban Akihabara ilyen.
nem szoktam nézni az óldalodat, miért énekelsz disznóknak?
süti beállítások módosítása