Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, repülőgépekre, reklámokra, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

május 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  3. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  4. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  5. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  6. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  7. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  8. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...
  9. "It was a good time to be 27"Már írtam arról, milyen nagyszerű dolog, hogy a különböző külföldi villamosbarátok nem egyszerre jártak Magyarországon, mert így szinte teljesen mást láthatunk Geoffrey Tribe '69-es, Peter Haseldine...
  10. Budapest és Miskolc utcáin járva '76 februárjában1976 fontos év volt a budapesti villamosokról készült képeket illetően: akkor látogatott ide először Ab van Donselaar, Tim Boric, és akkor kezdett rendszeresen idejárni Heinz Heider. Ez egyszerűen...

Címkék

103 (6) 125év (6) 2624 (12) 41-es (6) 424 (7) abszurd (26) Ab van Donselaar (34) agyhúgykő (55) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (55) autók (64) bach (5) balaton (17) basel (7) bbc (8) bécs (36) belgium (11) bengáli (12) berlin (134) berlini fal (20) bkv (42) blog (27) budai vár (24) budaörs (35) budapest (705) budapesti pillanatok (39) buék (8) busz (65) c64 (12) caf (10) city lights (66) class 56 (7) commodore (16) csak egy kép (34) csak egy videó (235) csehország (17) csörgő (5) cukiság (32) debrecen (24) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (30) életkép (22) életképek (29) életmód (6) elveszett (30) énblog (279) énzene (17) építészet (61) építkezés (20) épület (13) érdekesség (14) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (10) felhők (25) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (24) film (8) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (13) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (8) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (22) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (53) gitár (26) gmap (12) goldtimer (5) gondolatok (10) gőzmozdony (14) gyermekvasút (17) haditechnika (10) hajó (37) hampage (248) hamster (5) hangszerek (8) hármashatárhegy (5) helikopter (10) hév (23) híd (29) (22) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (115) idegenforgalom (21) ikarus (22) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (8) karikatúra (5) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kép (6) képek (651) képregény (94) kérdés (5) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (37) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (314) kritika (70) kulfoldi szemmel (60) lánchíd (7) last ninja (5) látnivaló (9) lengyelország (36) lhbs (24) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (13) m4 (15) maci (6) mackó (6) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (5) mátyás-templom (6) máv (34) medve (7) metál (9) metró (40) miskolc (23) mittudoménmi (9) MOD (7) morál (11) morgás (124) mozi (5) mtp (7) muki (10) münchen (24) műrepülés (8) múzeum (41) nagypolszki (5) németország (279) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (27) nosztalgia (169) nürnberg (19) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (9) NZA (8) olaszország (13) oldtimer (60) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (35) pályahiba (6) pályaudvar (22) panoráma (103) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (9) popkultúra (105) pozitívum (12) pozsony (10) prága (7) programajánló (25) púpos (12) queen (10) r.i.p. (10) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (20) relax (12) repülés (118) repülőgép (40) repülőgépek (58) repülőnap (31) repülőtér (11) retró (26) rock (60) s-bahn (10) semmering (7) SNL (14) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (17) szlovákia (16) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (181) társadalom (5) tatra (12) taurus (6) technika (31) technikatörténet (31) tél (11) templom (12) tévéműsor (27) thin lizzy (5) Tim Boric (13) tömegközlekedés (316) történelem (27) trolibusz (46) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (86) überzenészek (16) utazás (247) utcakép (146) uv (29) vár (9) várnegyed (8) város (362) városkép (83) városliget (8) vasút (325) vélemény (8) vicinális (13) vidám park (5) videó (601) villamos (572) vlog (7) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (221) zene (157) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Tömegközlekedési életképek - a jubileumi ötvenedik fejezet

2015.11.15. 07:00 :: Hamster

Igazából a tavalyi, tavalyelőtti kedvetlenségem után nem nagyon hittem, hogy el fogok jutni a budapesti tömegközlekedési életképeket immár 15 éve bemutató kvázi-sorozatom ötvenedik részéhez, de itt van, eljutottam! Pontosabban ez még csak a fele az ötvenedik adagnak, mert egyszerre még én se nézném végig az egészet - és még ezt a felet is három részre kellett bontanom, hogy eljussak egy olyan állapotig, amiről azt gondolom, nem fagyasztja le az olvasó böngészőjét. Rendhagyó ez a rész, mert megint jókedvvel csináltam, és rendhagyó, mert ha jól számolom, három különböző fényképezőgéppel készültek a képei, ugyanis az elmúlt egy év alatt a legutóbbi, az azelőtti és az azelőtti-előtti gépem is cserben bírt hagyni az utca közepén. Néha persze a rossz képet is ki kell tenni, már csak azért is, mert a közlekedési életképek nem arról szólnak, hogy akkor fotóz az ember, amikor jók a fények, szép a téma, és működik a gép, hanem arról, hogy akkor kell a gombot nyomni, amikor épp ott vagyunk ;) De azért szerintem szép képből is lett elég, remélem lesz, akinek tetszeni fognak. Folyt. köv.!

Életképek - a jubileumi 50. fejezet I-II-III
Fényvillamos és Fénytroli, hideg téli esték a városban, selejtmenet és villamospótlás, viharkár, a felújított 1-es villamos, vágánycsere a Szent István körúton, elkezdődött az "Osztyapenkó" átépítése, és változások a budai felső rakparton

8 komment · 1 trackback

Címkék: énblog budapest város tömegközlekedés életképek villamos hampage

A bejegyzés trackback címe:

http://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr368069914

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tömegközlekedési életképek - a folytatás 2015.11.28. 14:30:20

A múltkor elkezdtem, most itt a jubileumi kiadás befejezése. Ezúttal is elég tarka lett a kínálat: láthatunk építkezést, omlást, terelést és pótlást: Életképek - a jubileumi, 50. fejezet IV-V-VI.Újabb özönvíz, gödörrel a Fővám téren, csavargás a 3-as ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

"És akkor itt az első adag vége. Folytatása következik, de csak ha már mindenki mindent végigolvasott és végigkattingatott! :)"
Tanárúrnakjelentem,hogy a leckét megcsináltam!
Boldog jubilát! Végigkattintva és olvasva, lesben állva a következő adagra!
Mint fentebb már írták! A penzum teljesítve! Várva a folytatást, sok-sok GRATULÁCIÓ és köszönet, különösen, hogy "Mester utca" is szerepelt az összeállításban!
További kitartást és türelmet, valamint sok-sok beszámolót, videót és képeket a következő 15 évhez, hogy a 100. Életképeket is olvashassuk, remélem én is megélem és megérem!
"Ugyancsak marhaság lenne Budaörsi útnak vagy Kelenföldi pályaudvarnak hívni."
ez a Közvágóhídnál (csepeli HÉV) nem volt probléma. :D
@Rocko-: Azért nem azonos távolság, ha a 103-asról szállsz át a túloldalon. Egyébként érdekes módon Zürichben nincs gond azzal, hogy 3 különböző villamosmegálló van a főpályaudvar körül (ami alatt meg van két további vasútállomás is tulajdonképpen, meg egy aluljárórendszer, amiben bármikor el lehet tévedni, ha nem figyelsz oda:).

Persze az igazi megoldás az lett volna, ha a vasúti sínek fölött építenek buszpályaudvart, rengeteg parkolóhelyet, plusz a villamost is átdobhatták volna legalább Őrmezőig. Nem véletlenül írtam, hogy 1980 az a buszvégállomás a nyugati oldalon - igazából az egész állomás inkább 1970. Semmi integrálás nem lesz, és tudtommal a P+R is csak annyi lesz, hogy a metróépítéskor lezárt vasúti vágányok helyét leaszfaltozzák, és oda lehet parkolni. Túl sok parkolóhely ugyan nem lesz, a tehervonatok meg majd várakoznak Hároson, Budaörsön, és ahol tudnak. Őrületesen gagyi ahhoz képest, amit német _középvárosokban_ is látni.
Azt szeretném megkérdezni, hogy milyen fénylépezőgépet használsz, mert elég széles a zoom tartomány, és ahhoz képest a kép és videófelvétel minősége is egész jó?

Őrmezőn, meg a városban bárhol máshol is lehetne/lehetett volna sokkal jobb megoldásokat is csinálni, az, hogy ilyen lett, nyilván az érdekek és a politika harca is egyben, legalábbis én így gondolom.
@Daniel M.: Főleg Canon G1X és S5. A videók meg egy külön kamera (Panasonic mittudoménmi, most nincs kéznél), hogy még jobban hasonlítsak néha egy karácsonyfára :)