Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

november 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  3. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  4. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  5. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  6. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  7. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  8. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...
  9. "It was a good time to be 27"Már írtam arról, milyen nagyszerű dolog, hogy a különböző külföldi villamosbarátok nem egyszerre jártak Magyarországon, mert így szinte teljesen mást láthatunk Geoffrey Tribe '69-es, Peter Haseldine...
  10. Budapest és Miskolc utcáin járva '76 februárjában1976 fontos év volt a budapesti villamosokról készült képeket illetően: akkor látogatott ide először Ab van Donselaar, Tim Boric, és akkor kezdett rendszeresen idejárni Heinz Heider. Ez egyszerűen...

Címkék

103 (6) 125év (6) 2624 (12) 41-es (6) 424 (7) abszurd (26) Ab van Donselaar (34) agyhúgykő (58) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (65) autók (66) bach (5) balaton (24) basel (7) bbc (8) bécs (37) belgium (11) bengáli (12) berlin (135) berlini fal (20) bkv (42) blog (27) budai vár (25) budaörs (35) budapest (713) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (68) búvár (5) c50 (6) c64 (12) caf (10) city lights (67) class 56 (7) commodore (16) csak egy kép (36) csak egy videó (240) csehország (18) csehszlovák (6) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (24) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (29) életmód (6) elveszett (31) énblog (319) énzene (17) építészet (61) építkezés (21) épület (13) érdekesség (14) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (26) film (8) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (13) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (8) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (27) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (56) gibson (6) gitár (31) gmap (12) goldtimer (5) gondolatok (10) gőzmozdony (18) gyermekvasút (17) haditechnika (10) hajó (37) hampage (251) hamster (5) hangszerek (9) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (10) hév (24) híd (29) (22) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (25) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (8) karikatúra (5) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kép (6) képek (680) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (39) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (317) kritika (70) kulfoldi szemmel (60) lánchíd (7) last ninja (5) látnivaló (11) lengyelország (37) lhbs (24) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (13) m4 (15) maci (6) mackó (6) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (34) medve (7) metál (9) metró (40) miskolc (23) mittudoménmi (9) MOD (7) morál (11) morgás (124) mozdonyok (6) mozi (5) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (41) nagypolszki (6) németország (281) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (33) nosztalgia (181) nürnberg (19) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (11) NZA (8) olaszország (16) oldtimer (66) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) pályahiba (6) pályaudvar (22) panoráma (106) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (11) popkultúra (110) pozitívum (12) pozsony (14) prága (7) programajánló (25) púpos (12) queen (10) r.i.p. (11) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (120) repülőgép (40) repülőgépek (61) repülőnap (32) repülőtér (12) retró (29) rock (64) s-bahn (11) semmering (7) SNL (14) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (18) szlovákia (33) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (187) társadalom (5) tatra (12) taurus (6) technika (34) technikatörténet (33) tehervonatok (8) tél (11) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (6) Tim Boric (13) tömegközlekedés (321) történelem (27) trainspotting (35) trolibusz (46) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (16) utazás (269) utcakép (148) uv (30) vár (11) várnegyed (8) város (366) városkép (85) városliget (8) vasút (352) vélemény (11) vicinális (13) vidám park (5) videó (636) villamos (576) vlog (7) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (235) zene (168) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Reptérből lakótelep, szántóföldet kerülgető metróval

2015.12.01. 18:00 :: Hamster

Pár éve egy tömegközlekedéssel foglalkozó fórumban írta valaki, hogy míg nálunk a négyes metró a belvárosból se nagyon megy ki, Bécsben a városszéli szántóföldekre is kiviszik az U-Bahnt. Akkoriban ez a kijelentés túlzásnak tűnt, azonban az U2-es 2013-ban átadott hosszabbításával valósággá vált:

Ráadásul a látszat nem csal, az egykor nevetségesen rövid, kéreg alatti villamosvonalból metróvá alakított U2-es tényleg mezőgazdasági területeken halad át magasvezetésben. Az alábbi térképen kékkel jelöltem a 2013-ban átadott szakaszt:

A fekete keretes hasábok a vonal keleti végén nem azért kerültek oda, mert firkálós kedvemben voltam - azok az egykori asperni repülőtér pályái. A vonal ugyanis értelemszerűen nem azért épült, hogy Hamsterke traktorokat videózzon a szerelvények ablakából, hanem hogy kiszolgálja a repülőtér helyére épülő új városközpontot!

Flugfeld Aspern.jpgFlugfeld Aspern“ von I, Wirthi. Lizenziert unter CC BY-SA 3.0 über Wikimedia Commons

A fentebbi fotó 2007-ben készült, de a repülőtér ekkor már három évtizede bezárt: az akkor kibővített Schwechat mellett nem volt rá szükség, ráadásul az oda érkező forgalmat is zavarta volna az itteni repülőüzem. A nagyjából a kép közepén húzódó betoncsíkon jól látható a gépkocsi-gyakorlópálya, a terület déli részén (itt a bal felső sarokban) pedig az Opel hajtáslánc-gyára terül el.

13-05-22-wien-19.jpg13-05-22-wien-19“ von Ralf Roletschek - Eigenes Werk. Lizenziert unter CC BY-SA 3.0 über Wikimedia Commons

Ez a kép 2013-ban készült: a reptér területébe nem csak belebontottak, de az építkezés is elkezdődött, a metró pályája és végállomása pedig már el is készült. Ahogy látható, egy mesterséges tavat is kialakítottak, ez lett a telep névadója: Seestadt Aspern, azaz "Aspern Tóváros". A törökbálinti Tópark-projekt is elég ambíciózus volt, de itt se bélsárral gurigáznak: húszezer lakó-, és majdnem ugyanennyi munkahelyet szeretnének létrehozni a területen.

Seestadt juli15.jpgSeestadt juli15“ von Andreas Faessler - Eigenes Werk. Lizenziert unter CC-BY-SA 4.0 über Wikimedia Commons

2015 nyarán még csak egy kisebb tömbbé összeálló lakótelep látszott az egészből, a tópart viszont olyan volt, mintha az Oszmki-tónál jártunk volna. Kíváncsi vagyok, hogy ez a fajta fürdőélet akkor is megmarad-e, ha teljesen beépül a terület! Ami még érdekes volt: ahogy az ember elhagyja a metróállomást, a repülőtér egyik pályájának betonjára érkezik. Most még, nyilván.

U2 Seestadt, 2013-11.jpgU2 Seestadt, 2013-11“ von darkweasel94 - Eigenes Werk. Lizenziert unter CC0 über Wikimedia Commons

Ahogy látható, a Budapest-széli lakótelepekkel (Újpalota, Rákoskeresztúr, Gazdagrét, Káposztásmegyer) ellentétben itt előbb építik meg a nagy teljesítményű tömegközlekedést, és csak aztán a házakat. Ráadásul a metrón kívül további kötöttpályás közlekedési lehetőségek is rendelkezésre állnak: a terület északi oldalán a közeljövőben bővíteni szándékozott marcheggi vasútvonal húzódik - az a vonal, ami régen a császárvárosból Pozsonyon át Budapestre vezetett. Az itteni regionális járatok perpillanat csak a Hausfeldstrassénál állnak meg, ez az átszállási lehetőség a jövőben átkerül Aspern Nord állomásra - a másikhoz (már hogy a Hausfeldstrasséhoz) viszont még 2013-ben kivezették a 26-os villamost, tehát onnan se tűnik el a multimodalitás. És arra is felkészültek, ha az Aspernstrasse utáni üres terület is beépül: az An den alten Schanzen magasságában elő van készítve egy további metróállomás helye a magasvezetésű szakaszon.

Most már csak 10-15 évet kell várni, hogy a mai képek mellé az akkoriakat odatéve láthassuk, bejött-e ez a városfejlesztési projekt :)

2 komment

Címkék: közlekedés videó ausztria bécs metró város gmap

A bejegyzés trackback címe:

http://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr438058354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Éppen pár hete nézegettem képeket, hogy hogyan áll a projekt csak úgy és erre tessék, csináltál egy posztot róla. :)
wow, néhány infó még nekem is új :D
Egyik oldalról valóban szántó van, de már kezdik beépíteni. Nem marad sokáig szántóföld. Hausfeldstrassén idén felhúztak egy ötemeletes tömböt. Seestadtban is elég jól kezd beindulni az élet. Az a tó meg szerintem leginkább borzalmas :D De a mellette lévő kis földkupacokról szépen látni a Schneeberget, ahogy a metró útvonaláról is az utolsó négy állomás között.