Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Óvatosan közlekedjetek a Széll Kálmán téren, rá ne lépjetek a fénykardokra!

2016.05.10. 07:00 :: Hamster

img_5232.JPG

Lassan befejezéséhez közelít a Széll Kálmán tér átépítése; tegnap este egy darabig felkapcsolták a kövezetbe bújtatott díszkivilágítást, végre láttam működni a Csaba utca felé vezető mozgólépcsőt (még ha tesztüzemben is), és az új óra körül is nagyon sürgölődtek. Ami viszont teljes meglepetés volt számomra, az a szökőkút világítása:

Az blogszerte közismert, hogy szeretem az ilyen jellegű kutakat, úgyhogy örültem. Érdekes volt a videón 0:37 körül látható stroboszkópozás, illetve az, hogy a kútnak a jelek szerint van párásító üzemmódja is, lásd 1:04-től. A hetvenes évekbeli rockkoncert hangulat érdekes kiegészítése lesz a térnek, bár ez persze csak pára, nem szárazjég, vagy tudomisén, mit használtak akkoriban :)

24 komment

Címkék: budapest videó város szökőkút kalef

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr768701004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Majd amikor rámegy a tűzoltóautó - akkor lesz vége... Komolyra fordítva, amikor majd elfogy a nagy lendület, karbantartás semmi és ennyi. Másrészt nem rajongok valahogy az ötletért, hogy munkába menet pofánlocsoljon egy ilyen a metróból kifelé jövet. De most komolyan. Ennyi a nagy mutatvány a Moszkva téren? Senki sem várt oda világító szökőkutat (amiből elég hamar lesz hajléktalanmosdó), sokkal inkább a forgalomtechnikán kellett volna javítani... Ja, azzal majd foglalkoznak a következő felújításnál 50 év múlva? Nem várnám meg... :-(
@AZso.hu: Valahol jogos, a karbantartás része.
Viszont a szökőkút jól néz ki, tetszik, és kiváló randevú találkahely :)
@Flankerr: Ezt a találkahely dolgot is hamar újragondolod, amikor meglátod, ahogy egy forró nyári estén egy hajléktalan a seggét mossa benne... :-( Mert ugye lesz ott sok őr, meg rendőr, aki vigyáz arra, hogy ez ne forduljon elő? Kétlem.
Új csövizuhany, juhé. De most komolyan, egyelőre jól néznek ki a szines medúzák :)
Érdemes megnézni a Ferencziek tere aluljárót pár évvel a felújítás után. Szép színes csövestanya lett belőle, ami ugyanaz, mint korábban volt és az üzleteket még mindig nem tudták kiadni.

Itt is ugyanez lesz.
Fehérvár belvárosában is vannak (ránézésre) ilyen világító csíkok a járdában. Jól néznek ki, de pár évvel a telepítés után elég ramaty állapotban vannak. Csak remélhetjük, hogy a Kalefen jobban bírják.
A Moszkva tér,Szabadság tér,Újpest főtér,Rákoskeresztúr elág,Székesfehérvár,Keszthely...stb
Mindenhol ugyan ez a térkő (esetleg szökőkút) ,semmi egyedi jelleg,semmi fa....Ja és Egerben már Dobó Pista bá' sincs...
Nekem ez az így személytelen...
A régi Moszkva se volt szép,de ebbe se leszek szerelmes....
@Udo von Schmetterling: Igen, szerintem is az a legnagyobb baja, hogy kevéssé egyedi, illetve szinte mindenhol ugyanaz az alapjelleg. Ami azért pozitívum, hogy van néhány egyenlőre csak itt jellemző utcabútor. További hiba, hogy egy beton lap az egész, ami hőmérsékleti szempontból nem lesz szerencsés. Igaz, ez egy közlekedési csomópont, így egy parkos építészeti truváj a szépsége mellett, inkább csak akadályozná ezt a funkciót. Ráadásul ezt a "sivatagot" könnyebb is karbantartani, bár egy előremutató megoldásút sem lehetetten. Erről jut eszembe, hogy a modern építészet a meleg és módos országokban már ott tart, hogy a régi ötleteket, pl a hűtő toronyként funkcionáló kéményszerűségben végződő sátortető, már rég integrálta.
@stone pit(er): Vigyázzunk a képekkel, ezek többnyire nem közlekedési csomópontot ábrázol! Ahol nem jár át egy rakat ember, oda lehet girbe-gurba teraszokat, csík alakú ágyásokat és csíkos kődombokat emelni, a Kalefra nem. Naaaaagy teret meg nem lehet építeni, mert pont annyi hely van, amennyi.
@Hamster: Igen, ezt elismerem. Nem lehetne ennyire girbegurba. De azért egy picivel lehettek volna kreatívabbak, és valamennyivel több kertészeti jelleg is belefért volna. Akár ilyen "Szemiramisz függőkertje stílusban", de persze jóval kisebb méretben.
@stone pit(er): Le kellett volna bontani a Retek utca és a tér közti házakat, akkor elég hely lett volna egy jó tér megépítéséhez, ez a nagy igazság. A KFC-s ház kivételével még csak kár se lett volna értük: eleve gáz belterületen a földszintes ház, itt meg van olyan több is - se nem elég régiek, se nem érdekesek, se nem híresek, se nem annyira szépek, hogy örökre kerülgetnie kelljen őket a hegyvidék felé tartó forgalomnak. De ugye van egy némileg álcázott foghíjtelek (Trombitás kert) is ott, az is kiváló látvány, ilyen fejlődő XIX. századvégi falu feeling a tér négy falából a legjobban látható :-/ Az az érdekes, hogy régen volt is ilyen (már hogy bontós) terv, de gondolom senkinek nem volt elég fontos ahhoz, hogy felvállalja a negatív sajtót, a várható civil ellenkampányt, a pénz megszerzését rá, stb. Így hát lett egy olcsósított ráncfelvarrás, a forgalmi irányok változtatása nélkül. Annak viszont első ránézésre nem rossz, csak a csúszós kövektől félek, meg hogy a mozgólépcső nem fog sokáig tartani. Annak is örülök, hogy a metrólegyező megmaradt, és nem építettek valami beázós üvegtetejű izét a helyére, mint az Örs vezér téren az M-tetős metróvégállomás helyére.
@stone pit(er): Valahol olvastam, hogy nem akartak életvitelszerű tartózkodásra csábító bozótot ültetni. Ilyen szempontokat is figyelembe kell venni :(
@Izo: Ez is jogos, de mégse építhetünk beton tengert minden köztérre, hogy egyesek ne ott éljenek.
Most, ahogy figyelem a "felső nézőpontból" készült képeket (sajnos egy igazi drónos madártávlatból meg nincs) és a látványterveket, rájöttem, hogy több zöldterület és árnyék lesz, majd húsz év múlva mikor megnőnek a fák. Azért valami árnyékolós geg még elfért volna.
De ahogy Hamster mondja, az igazán jó tér elkészítéséhez sem akarat, sem pénz. Féltek minden konfliktus felválalasatól, illetve egy értelmes koncepció melletti kiállastól, és annak megfelelő tálalásától, elfogadtatásától. Szerintem egy három-négy hónapot kellett volna hagyni a kezdés előtt, hogy az építész szakma és az érdeklődő nyilvánosság kicsit átbeszélje a lehetőségeket.
Persze nem vagyok azért szomorú. Szebb lett, mint volt. Remelem karban is tartják!
@stone pit(er): ha egyedi térkő lenne, mindenki azon csámcsogna, hogy már megint újfajta térkövet raktak le, nem egységes a város.
@Udo von Schmetterling: a tér közepén erdélyi andezit van, nem tudom, hol van még ilyen Budapesten.
@mestska: Non sequitur reakció, de az jutott eszembe, hogy milyen jó nemesi név lenne az, hogy gróf Erdélyi Andezit :)
@mestska: Lehetne felőlem a pécsi toronyházból származó törmelék is,nem ez a nyűgöm.Egyszerűen országszerte ez lett a standard struktúrája,és anyaga a tereknek.
Tényleg,mindenhol ráfér a tatarozás ezekre a közterekre,de ennyire uniformizálni,szerintem már erős....Félek,hogy a kiváló Liget-projekt apró betűjébe belerejtették,hogy majd a Hősök tere is kap egy ilyen burkolatot.
Amúgy a közteresek majd vigyáznak a szökőkútra.
@Izo: Ma sem nyertem hangszórót...
index.hu/belfold/budapest/2016/07/18/uj_szell_kalman_ter_bezart_vece_kiegett_fenyek_csikk_es_szemet/
"Nappal nem látszik, de este látványosan kiütközik, hogy a tér talajába épített ledes fénycsíkok nagy része, 30-40%-a ki van égve, ami nem túl szép."
@Izo: A Csaba utcai mozgólépcső és a lift működik?
@Hamster: Ugye ez a kérdés azt jelenti, hogy nem? Azon a pőre mozgólépcsőn meg is lepődtem volna, ha sokáig bírja. Most még valószínűleg segít a garancia, de baljós előjelek ezek.
@Izo: Nem, ez egy kérdés volt, amit azért tettem fel, mert ismerős mondta, hogy amikor ott járt, nem ment. Igazából amióta nem járnak a villamosok Budán (rendesen), azóta nem erőltetem a városnézést.
süti beállítások módosítása