Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Még néhány öreg autó a 2016-os Goldtimer Napról

2016.06.16. 18:00 :: Hamster

A Mercik, gömbölyű Wartburgok és Rolls-ok után még mindig nem láttunk mindent, ami ott volt a budaörsi reptér füvén. Mindent persze eleve nem is fényképeztem le, de azért volt miből összeválogatni egy témazáró bejegyzést:

img_4902.jpg

Idén mintha nem lett volna annyi Fiat, mint régen, az NSU-sok viszont odatették magukat a kedves kis fürdőkád jellegű autóikkal. Volt piros Prinz, ...

img_4901.jpg

...sárga Prinz, őőőő... nemtudomminekhívjákszínű Prinz. Még mindig nem tudom túltenni magam azon, hogy ezt a formát hogy lenyúlta a Zaporozsec! Persze az NSU-t meg a Chevrolet Corvair ihlette, szóval messzebbre vinne ez a téma, mint ameddig egy Záporjóska szervizelés nélkül el tudna vinni :)

img_5088.jpg

Az amerikai autókhoz még annyira se értek, mint a kiskerekű Wartburgokhoz :) de azért leírom: a Chevrolet Camaro és a Pontiac Firebird alapvetően azonos alapokra épített hasonló, de karakterben mégis különböző majdnem-sportautók, melyek egykorú modelljei közül nekem mindig rendre a Camarók tetszettek (leszámítva K.I.T.T.-et). Ez a ránézésre hetvenes évek második felében készült példány is jobban bejön, mint Pontiac-os testvére. Ha esetleg van itt valaki, aki ismeri az amerikai autós folklórt: volt "rangbeli" különbség a két sorozat közt, vagy körülbelül ugyanoda voltak belőve, és csak annyira versenyeztek egymással, hogy ne legyenek teljesen egyformák?

img_5086.jpg

img_5080.jpg

Két raliautó. Az egyik a valóságban, a másik meg a "St. Tropez-i csendőr"-filmekben volt az, amiket gyerekkoromban anyuék néztek állandóan:

De hasonló műsort adott egy (igazából több) Kacsa a humora miatt legkedvencebb James Bond-filmemben, a For Your Eyes Only-ban is:

Hirtelen elkezdett érdekelni, hogy vajon a valóságban mennyire volt strapabíró gép a 2CV! Nyilván a filmekben meg voltak patkolva, de biztos volt oka, hogy pont ezt a kocsit választották, nem?

img_5050.jpg

És fejezzük be két keréken, egy Pannoniával - esetleg kettővel. Ha lesz jövőre Goldtimer Nap, igyekezni fogok ott lenni - és megpróbálok kicsit jobban odafigyelni, mit látok, mert néha csak a képek nézegetésekor veszem észre, mennyi mindent láttam... amiről nem tudom, hogy micsoda :)

12 komment

Címkék: youtube autók képek budaörs oldtimer gépsárkány

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr838761816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Azért hogy, hogy nem, a rosszfiúk 405-ösei nem estek mindig a talpukra :-)
Kanadai rokonom szerint a Chevy a szegény ember autója. A Pontiac a vidéki tahóké. Az Oldsmobile az elegáns úriembereké, a Cadillac pedig a tehénbőr csizmás texasi olajmágnásoké.

Találós kérdés: vajon milyen autója volt a kanadai rokonomnak?
@nyelv-ész: Oldsmobile :) A Buickot kihagyta, az már-már majdnem Cadillac volt.
A "legjobb kacsás jelenet francia filmben" c. díjra ez is egy nagy esélyes (Le Corniaud c. 1964-es film nyitójelenet): www.youtube.com/watch?v=UmE6e9GmawY

Nem utolsó sorban a jelenet története miatt. A kacsát alaposan ki kellett preparálni ahhoz, hogy ez történjen vele, nem volt egy egyszerű technikai kihívás, és pláne nem volt könnyű jól végrehajtani magát a mutatványt az előkészített autóval. Márpedig az történt, hogy az első nekifutáskor tökéletesen sikerült maga a baleset, az autó annak rendje s módja szerint szétesett, minden jó lett volna, csakhogy... Bourvil, akinek a humora a mai napig páratlan és méltán legendás, ott helyben rögtönözött egy mondatot, ami a végső filmben benne is maradt. Mikor a Rolls Royce-ból kiszálló Louis de Funès pökhendien kérdezgeti, hogy "Qu'est-ce qu'il y a? Qu'est-ce qu'il y a?" ("Mi van? Mi a gond?"), akkor Bourvil ezt válaszolja: "Ben maintenant elle va marcher beaucoup moins bien, forcément!" ("Hát most sokkal rosszabbul fog működni, nyilvánvaló!") Na most ez a mondat nem volt benne az eredeti párbeszédben, és Louis de Funès nem számított rá. Saját elmesélése szerint, mikor először meghallotta, olyan röhögőgörcsöt kapott, hogy nem bírta befejezni a jelenetet, le kell állítani a forgatást, és elölről kellett kezdeni. A sikeres második nekifutásról egyébként itt egy werk felvétel, ebből jól látszik, hogy magát az ütközést külön rendezték meg: www.youtube.com/watch?v=7uuv8siquoA
@enpera: Igen, valóban 504-et akartam írni :P
@nyelv-ész: Az angol nyelvben egész gyűjtemény van az egyes autómárkák nevének állítólagos jelentéséről. Például Ford: "Fix or Repair Daily", vagy Fiat: "Fix it again, Tony" és hasonlók
@Grgabácsi: Dehogy volt Cadillac. A Buick a 80-as években már bőven a Chevyvel volt egy kalap alatt, de még most is. Ha belegondolok, hogy ma Opel és Chevrolet típusok készülnek Kínában Buick emblémával és hűtőmaszkkal, nem is csodálom. Pedig az 50-es években egy Buick még menő autónak számított.

A vicc az, hogy ez az öt márka a 70-es, 80-as években már annyira "összeérett", hogy műszakilag ugyanazt kaptad több krómmal és bőrkárpittal drágábban, vagy króm nélkül plüsshuzattal olcsóbban. Mégis a Chevy volt a szegényházi és a Caddy a nagymenő.

A GM-nél úgy látszik, tudtak valamit a marketingről :-)
Meg ott volt a Ford vonalon a Mercury, azt hiszem, az kb. az Olds-al lehetett egy kalapban.
@nyelv-ész: Kanadai rokonod ezt mikor mondta? Mert mostanában úgy áll a helyzet hogy a Chevy még mindig a szegényeké, a Buick az öregeké, a Cadillac meg a mongáké.
@Gróf Leninkoerúthy Taszyló: Még a rendszerváltás környékén, amikor hazatelepült.
süti beállítások módosítása