Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

október 2016
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív > >> 
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  3. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  4. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  5. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  6. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  7. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  8. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...
  9. "It was a good time to be 27"Már írtam arról, milyen nagyszerű dolog, hogy a különböző külföldi villamosbarátok nem egyszerre jártak Magyarországon, mert így szinte teljesen mást láthatunk Geoffrey Tribe '69-es, Peter Haseldine...
  10. Budapest és Miskolc utcáin járva '76 februárjában1976 fontos év volt a budapesti villamosokról készült képeket illetően: akkor látogatott ide először Ab van Donselaar, Tim Boric, és akkor kezdett rendszeresen idejárni Heinz Heider. Ez egyszerűen...

Címkék

103 (6) 125év (6) 2624 (12) 41-es (6) 424 (7) abszurd (26) Ab van Donselaar (34) agyhúgykő (57) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (62) autók (66) bach (5) balaton (24) basel (7) bbc (8) bécs (36) belgium (11) bengáli (12) berlin (134) berlini fal (20) bkv (42) blog (27) budai vár (25) budaörs (35) budapest (709) budapesti pillanatok (40) buék (8) busz (67) c50 (6) c64 (12) caf (10) city lights (66) class 56 (7) commodore (16) csak egy kép (36) csak egy videó (238) csehország (18) csehszlovák (6) csörgő (8) cukiság (32) debrecen (24) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (29) életmód (6) elveszett (31) énblog (311) énzene (17) építészet (61) építkezés (20) épület (13) érdekesség (14) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (25) film (8) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (13) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (8) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (26) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (56) gibson (5) gitár (30) gmap (12) goldtimer (5) gondolatok (10) gőzmozdony (18) gyermekvasút (17) haditechnika (10) hajó (37) hampage (250) hamster (5) hangszerek (9) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (10) hév (23) híd (29) (22) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (24) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (8) karikatúra (5) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kép (6) képek (676) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (39) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (316) kritika (70) kulfoldi szemmel (60) lánchíd (7) last ninja (5) látnivaló (11) lengyelország (37) lhbs (24) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (13) m4 (15) maci (6) mackó (6) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (34) medve (7) metál (9) metró (40) miskolc (23) mittudoménmi (9) MOD (7) morál (11) morgás (124) mozdonyok (6) mozi (5) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (41) nagypolszki (6) németország (281) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (32) nosztalgia (178) nürnberg (19) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (11) NZA (8) olaszország (14) oldtimer (65) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) pályahiba (6) pályaudvar (22) panoráma (105) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (11) popkultúra (110) pozitívum (12) pozsony (13) prága (7) programajánló (25) púpos (12) queen (10) r.i.p. (11) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (118) repülőgép (40) repülőgépek (59) repülőnap (32) repülőtér (11) retró (29) rock (64) s-bahn (11) semmering (7) SNL (14) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (18) szlovákia (28) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (186) társadalom (5) tatra (12) taurus (6) technika (33) technikatörténet (33) tehervonatok (6) tél (11) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (6) Tim Boric (13) tömegközlekedés (318) történelem (27) trainspotting (33) trolibusz (46) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (16) utazás (263) utcakép (148) uv (29) vár (11) várnegyed (8) város (364) városkép (84) városliget (8) vasút (346) vélemény (11) vicinális (13) vidám park (5) videó (628) villamos (573) vlog (7) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (234) zene (167) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Egy hiányzó hang: Phil Hartman

2016.10.30. 07:00 :: Hamster

Amikor a rendszerváltás környékén először láttam a Saturday Night Live-ot (még mindig nem tudom, hogy a Super Channelen vagy az MTV Europe-on adták - esetleg mindkettőn?), még nem teljesen ugyanazt a műsort láthattuk, mint manapság. Egyrészt minden lassabb volt: a jelenetek hosszabbak voltak, eltartott egy ideig, mire eljutottunk a poénokig. Ezen túl a szereplők is "színészesebben" viselkedtek, mint manapság: többet játszottak, és kevesebbet nézték a súgókártyákat (vagy legalább nem annyira feltűnően). A csapat legkarakteresebb alakja akkoriban Phil Hartman volt, aki minden karakteressége ellenére igazi mindenes volt. Néha - a közvélekedéssel ellentétesen - zseniális "mastermind" Ronald Reagant játszott abszolút főszereplőként:

... máskor beszólogatós médiamacho Frank Sinatrát (itt jegyezném meg, hogy szerintem Sting Billy Idolja is remek!):

... vagy épp Charlton Hestont, Johnny Cash-t, szóval csupa hatalmi figurát (mondanak ilyet magyarul?). Ugyanakkor ugyanilyen lelkesen játszott apró szerepeket is:

Egyszer ő volt, akin a poén csattant, máskor ő szivatta a többieket (itt már vendégként, nem szereplőként):

1 komment

Címkék: tv youtube humor popkultúra SNL

Mainhattan, avagy Bankfurt am Main tornyai

2016.10.27. 18:00 :: Hamster

Majna-Frankfurtban (mielőtt valaki beleköt, hogy ilyet le mertem írni: egy időben így hívták magyarul Frankfurt am Maint, amit annyira viccesnek találtam kiskoromban, hogy rászoktam) '89-ben jártam először. Három dolog maradt meg a városból:

  1. itt láttam először kutyáját a járdára kakáltató, majd továbbálló gazdit,
  2. a McDonald's ingyenes újságjában valami Ford Fairlane: Rock'n'Roll Detektiv című filmet reklámoztak, én meg gondoltam, hogy na, ezt se fogom megnézni, milyen ellenszenves már a főszereplő
  3. a felhőkarcolók.

Utóbbiakat megnézni mentem vissza idén nyáron, mert ugyan jártam itt azóta egy-két alkalommal, de akkor épp nem az épületeket figyeltem.

img_7850.JPG

Ez volt az egyik felhőkarcoló, ami nagyon megmaradt bennem a '89-es kirándulásból: az Ezüsttorony (Silberturm). Akkoriban a Dresdner Bank használta, és a város legmagasabb irodaháza volt. Nekem tiszta Amerikának tűnt, pedig 32 emeletével utoljára 1900 körül számított volna magasnak New Yorkban :)

img_7854.JPG

Ez a kép szépen mutatja, hogyan megy át a XIX. századi Pályaudvari negyed* (Bahnhofsviertel) a felhőkarcolókkal (mint például az itt látható Gallileo) teli bankárnegyedbe: igazából sehogy. Mennek az utcák, és ahogy az ötvenes évektől kezdve fel tudták vásárolni a telkeket a befektetők, úgy tűntek el a régi házak, és épültek a helyükre az egyre magasabb tornyok. A telekspekuláció és a városszövet rombolása egy idő után már a politikusoknak is sok volt, úgyhogy újabb és újabb koncepciókkal próbálták korlátozni a folyamatot - emiatt az igazán magas házak mostanában inkább a város más részein épülnek - vagy korábbi tornyok helyén.

*ez a környék egyébként arról kapta a nevét, hogy a város első pályaudvarainak helyén alakították ki

14 komment · 1 trackback

Címkék: énblog utazás város németország képek építészet városkép felhőkarcolók frankfurt am main

A kis mozdony nagy napja

2016.10.24. 19:00 :: Hamster

A C-50-es mozdonyokat a MÁV Északi Járműjavító építette az ötvenes-hatvanas években, nagyjából abból, ami épp rendelkezésre állt. Bár nekem elsősorban a Csepel motor jellegzetes kerregése tűnik fel, biztos vagyok benne, hogy aki traktorokkal, munkagépekkel vagy teherautókkal foglalkozott akkoriban, számos további ismerős alkatrészt is felfedezne a típuson.

img_9205.JPG

A Gyermekvasút mindig is kilógott a hazai kisvasutak közül, így itt nem volt jellemző a típus, néhány éve mégis szereztek egyet (meg még egyet, de az nem működőképes - tudtommal). Utasszállító vonattal persze ritkán látni, mert a pici gépet nem igazán arra tervezték, hogy ezen a hegyes-völgyes vonalon több kocsit végigcibáljon.

Sokáig egyátalán nem tudtam, hogy van ilyen mozdony a budai kisvasúton, aztán a 2010-es kisvasúti napi járműparádén találkoztam vele, amint ezt az 1902-es gyártású kocsit vontatta. Kicsivel később, a gépészeti nyílt napon sikerült is utaznom ezzel az összeállítással.

A minimozdony legszokatlanabb fellépése persze nem ez volt, hanem amikor egy autómentes nap kapcsán levitték az Andrássy útra. Ahogy látható, ekkor még a Gyermekvasút jelenlegi festését viselte, ...

11 komment

Címkék: budapest videó gyermekvasút kisvasút c50

Posztblues szindróma, avagy házizenészeti agyzsizsik

2016.10.23. 07:00 :: Hamster

Nem tudom, más is hajlamos belelovalni magát olyan dolgokba, amelyeknek ugyan semmi tétje sincs, de mégis csinálni "kell" őket orrvérzésig, mert képtelenek vagyunk abbahagyni? Se elkészülni nem tudunk velük, se otthagyni őket.

Úgy kezdődött, hogy gyakorlás közben kicsúszott a kezemből egy blues menet, én meg felvettem wav-ba, mert az ígéretes riffeket, ötleteket néha fel szoktam venni, hátha öreg koromban lesz időm kiválogatni közülük a használhatókat, és kezdeni velük valamit (muhaha - hát mivel fogom akkor lejátszani az ifjúkori Polimer kazettáimat?). Na, de ezzel most rögtön kezdeni akartam valamit, úgyhogy elindítottam a Sonart. Kezdetnek kell valami dob alap alá... valami előregyártott jó lesz. Így. Hogy érdekesebben szóljon, ne a pattern elején induljon a gitár, hanem a közepén. Oké, ez megvan, akkor itt a riff. Nem, nem jó, újra. Nem, nem is ezt akartam, újra. Közben a riff szépen átalakult, már köze nem volt blues-hoz, úgyhogy valami erősebb dobot raktam mögé. A fene vigye el, ehhez meg nem passzol a riff ritmusa. Á, megoldjuk! Jajj, és erre a riffre eszembe jutott egy téma, rájátszom. Ejj, ez így hamis, próbáljuk újra! Na, ez meg késik. Újrázzunk! Basszus, most hallom, hogy késik a ritmusgitár...

img_8140.JPG

Vegyük fel újra. És újra. Fenébe, lehangolódott a gitár, hamis a szóló. Vegyük fel újra. Eh, zavaró így egyszerre minden, kapcsoljuk le az egyik sávot. Na, most vegyük fel. Megvan. Ó, közben lett egy olyan ötletem, hogy... Na, ez is megvan (ez már másnap volt). Mi lenne, ha alányomnánk egy kis kétujjas meseorgonát, hogy ne lehessen annyira hallani a húrzajokat, mert az jó? Csesszus, a közben valahogy felhangolódott gitárhoz nem passzol a 440-re hangolt orgona. Hangoljuk kicsit el, csak pár klikk. Persze fel lehetne mindent újra játszani, de most csak szórakozom, nem kell nagyon komolyan venni! Így se tökéletes, de a Leslie szimuláció lebegtetése mellett nem hallatszódik annyira, király. Ez is megvan, mégsincs (nagyon) hajnal. Viszont hova tűnt a másik ritmussáv? Mi, letöröltem? De mikor?! Hurrá, wav-ban még megvannak a darabjai a munkakönyvtárban, próbáljuk meg abból összerakni! Hát... a hang megvan, de az időzítési infók nincsenek, próbáljuk egyenként a helyükre húzni őket! Na, új nap virradt ránk, de kész van. Jesszus, ehhez képest meg a másik ritmussáv késik. Meg siet. Mikor hogy. Húzogassuk kicsit, hátha összeáll (that's what she said). Közben van még egy olyan ötletem, hogy ide jó lesz egy ilyen téma. Mondom ide (újrajátszik). Mondom egy ilyen téma (újrajátszik). Basszus, elfelejtettem felvételt nyomni, a semmibe gitároztam, pedig most pontos voltam!! Na, végre kész, hallgassuk meg! Őőőőő... mikor csúszott el a dobhoz képest az első ritmussáv... is? Sebaj, helyrehúzzuk! Jé, már szombat van! Akkor most lefekszem aludni, és reggel folytatom. Á, de jót aludtam... ez meg tegnap óta esett szét, vagy csak éjszaka nem vettem észre, hogy az egyik ritmusgitár késik, a másik meg siet? (Kivéve akkor, amikor cserélnek.) Akkor próbáljuk helyrehúzni őket! Nyilván fel kéne játszani újra az egészet nulláról, de már fájnak az ujjaim. Túl akarok lenni az egészen, mert már az álmomban is ez a riff szólt. Na, ezt a szólót vegyük ki innen. Viszont kell valami a helyére, akkor mégiscsak gitározunk. Basszus, az egész sávot el sikerült csúsztatnom, megfordult a ritmus. Kapcsoljuk le a nem lényeges sávokat, próbáljuk meg úgy. Oké. Okkké... oké. Megvan. Kapcsoljuk vissza őket. Eh, nem megvan, hanem elvan ba...sszusból meg túl sok van a magasokhoz képest, húzzuk le. Most meg úgy szól, mintha koporsóból szólna. Na, helyrehúztam... így viszont már hallom, hogy az ütem közepétől sietek. A fülem tegnap óta fáj a fejhallgatótól, kívül-belül. Na mindegy, húzzuk helyre, aztán vegyük újra az első szólórészt, mert a végén az a vibrato elég... hát egy nagy túrót! Nem bírom abbahagyni, amíg nincs kész, de ez sose lesz kész, úgyhogy inkább feltöltöm úgy, ahogy van, hogy végre mást is bírjak csinálni az estéimmel - mert ugye klassz dolog a brikett, de akárhogy is csiszolgatod, sehogy se lesz belőle briliáns. Bár a 00:48-nál kezdődő részre büszke vagyok, ott sikerült megvalósítani azt a hangulatot, amit eredetileg elképzeltem:

Tanulság: négy hónap alatt nem fogsz újra megtanulni gitározni - ha az ujjaid egész jól mozognak is, pontatlanabb leszel, mint a MÁV. Plusz a géped lassú egyszerre lejátszani és felvenni, emiatt néha negyed másodpercekre megáll, te meg már ki is estél a ritmusból, mikor folytatja. Írd fel a bevásárolnivalók listájára, hogy kell egy erősebb masina... rögtön a rossz fényképezőgéped lecserélése mögé - még jó, hogy vannak hobbijaid, legalább van miért dolgoznod egész héten :)

12 komment · 1 trackback

Címkék: énblog zene gitár agyhúgykő soundcloud énzene

A Márnemmoszkva tér felújítása, 2015 eleje-közepe

2016.10.20. 19:00 :: Hamster

Annak idején szívesen álmodoztam arról, hogy mit csinálnék a Moszkva térrel, ha szabad kezet kapnék. Elsőnek lebontottam volna a Retek utca/Dékán utca és a tér által határolt területen álló nem különösebben értékes házakat (ez nem az én ötletem, tudtommal régóta tervbe van véve, de a politikusok sose mertek belevágni), aztán minél kevesebb szintbeli kereszteződéssel vittem volna át a közúti forgalmat a tér alatt (mivel a villamosok és a gyalogosok nem szeretik a szintkülönbségeket, én az autókat vittem volna föld alá, kilőve a Krisztina körút kurfliját, ami mindig összeakad a Fasor felőli, illetve a Széna tér/Csalogány utcai forgalommal). Visszaállítottam volna a teret az óramutató járásával ellentétes irányba körbejáró villamosokat (kb. ahogy '90 előtt jártak), a 4-est a Délihez, a 6-ost pedig Budagyöngyéig hosszabbítva, de eltüntettem volna az 56-os '83 óta teljesen felesleges hurokvágányát. Ezután a járdákat oda tettem volna, ahol az emberek járnak, a zöldterületeket, szolgáltató létesítményeket pedig a kevésbé frekventált helyekre, hogy azok ne tartsák fel a forgalmat. Namármost nyilvánvaló, hogy ez mind nem valósult meg, de az alábbi oldalakon mégse ezen fogok siránkozni, hanem egyszerűen csak bemutatom a 2015 januárja és 2016 nyara közt lezajlott felújítás néhány pillanatát. Az esetleges politikai jellegű kommenteket meg valószínűleg ki fogom moderálni, mert a valóság mellé nem hiányoznak még a flamewar-ok is :)

A Márnemmoszkva tér átépítése I-II-III.
Az alagút betömésétől és a gyalogoshíd lebontásától az alagút kibontásáig...

15 komment

Címkék: budapest város építkezés villamos hampage kalef

Új híd, új villamossal

2016.10.17. 19:00 :: Hamster

Első rendes (nem átutazós) pozsonyi látogatásommal évtizedeket vártam; a másodikat nem akartam ennyire elhúzni, úgyhogy két és fél év után ismét ott álltunk Jazzcoollal a "kis nagyvárosban" - persze megint a sínek mellett:

img_8472.JPG

A fentebbi fotót nem készíthettük volna el 2014 áprilisában, ez a híd ugyanis akkoriban elég komoly folytonossági hiánnyal küszködött:

IMG_5886.JPG

Az 1890-ben elkészült Ferenc József-hidat a második világháborúban ugyan belerobbantották a Dunába, de utána többé-kevésbé helyreállították, és az Új-híd 1972-es megnyitásáig ez volt a város egyetlen folyami átkelőhelye. És nem csak közúti átkelőről volt szó, mert 1891-től 1985-ig egy egyvágányos vasúti híd is működött mellette, eredetileg a Pozsony-Szombathely vonal forgalmát szolgálva (maga a szerkezet egészen a bontásig a helyén maradt, de a vonatokat levették róla).

Bratislava Old Bridge (Starý most).jpgBy Yusuke Kawasaki - originally posted to Flickr as Bratislava Old Bridge / Starý most, CC BY 2.0, Link

A legeslegújabb korban egyszerűen csak Öreg hídnak nevezett építményről 2008-ban tiltották ki az autókat, majd nemsokára mindenki mást is. Ez akkor épp nem volt nagy gond, hiszen már álltak a város új hídjai: a '92-ben átadott nyugati autópályahíd, a 2005-ben átadott Apolló híd, és persze a '85-ben elkészült, az innen levett vasútvonalat is hordozó Kikötői híd.

15 komment

Címkék: közlekedés videó szlovákia híd város képek tömegközlekedés villamos pozsony

Szombati mozi: A Nyírvidéki Kisvasút végnapjai

2016.10.15. 11:52 :: Hamster

Az előző videót csak azért dobtam gyorsan be, mert nem sikerült elkészülnöm azzal, amit terveztem; ez a videó viszont tényleg jó, úgyhogy inkább ezt nézegessétek: a Nyírvidéki Kisvasutat örökítették meg a keskeny nyomtávú videózás bajnokai (ez nem gúnyolódás, tényleg nagyon szeretem "kopaszhaj71" és kollégáinak videóit!). Saját szavaikkal:

"A Nyírvidéki Kisvasúton 1997-ben filmeztünk először. Hosszú vonatok, tele utasokkal, lassújelek nélküli pályán. Egy évtizeddel később visszatérve megdöbbentő a változás. Leromlott pályán rossz műszaki állapotban lévő járművek közlekedtek, az eredeti pályasebesség felével, negyedével. Ez a kisvasút a falvak szívén vezet keresztül, ideális elővárosi vasútként működhetett volna az új évezredben. 2009. december 12-én az utolsó vonat is befutott Átrakóra."

A felvételek az én elég rossz emlékű (másfél órás késéssel visszaérkezés törött ablakú kocsiban, gyökkettővel zötykölődés közben mobilról zenét hallgató utasok társaságában, amikor egy bozóttűzön áthaladás a legjobb élményként marad meg) utazásom után készültek, de még a bezárás előtt, és néha annak ellenére is szépek, hogy - valljuk be - hihetetlen lepra, embernek nem való állapotokat mutatnak. Úristen, az a vontatási telep, az a műhely, azok a mozdonyok és kocsik... meg az állomások, a pályaállapotok :(

Ha tetszett, akkor nézzétek meg Kopaszhaj többi videóját is: sok-sok kisvonat, gőzösök és dízelpöfögők, hajtányok, na meg rengeteg szeretet a téma iránt!

2 komment

Címkék: youtube kisvasút mk48 nyírvidéki kisvasút c50

Hajtóműindítás

2016.10.14. 19:00 :: Hamster

Az előző videóból kimaradt, mert a rákevert zene elvette volna az értelmét: az ott kitolás közben látható tehergép (egyik) hajtómű indítása. Az első snitt végén hallható, ahogy egy jókora tücsökszerűség nekirepül a fényképezőgépnek. Ezért is lett vége ott a snittnek - továbbvideózás helyett pedig némi kapálózás következett :)

Szólj hozzá!

Címkék: videó ferihegy szünetjelzés helyett csak egy videó

Óriáspáternoszter sok szép piros autóval

2016.10.11. 18:00 :: Hamster

Az ingolstadti Audi-múzeum egyik fő látványossága egy több emelet magas páternoszter, melyben a cégcsalád különböző korszakainak gyöngyszemei utaznak körbe-körbe. 2016 nyarán a piros volt a téma - ilyen színű Audik, NSU-k, Horch-ok, DKW-k, Wandererek sorakoztak az "örökmozgóban":

img_6624.JPG

Igazából nem csak az autók voltak szépek, hanem maga a körforgó lift is tetszett. Mondjuk elég speciális gépezet, nem sok további alkalmazási lehetősége jutott eszembe, miközben nézegettem :)

A páternoszter legérdekesebb járgánya szerintem az NSU Ro80-as volt, a legszebben meg persze el lehetne vitatkozni. Gondolom, van, akinek a Horch 420-as kabrió jön be, másnak a fel nem újított Wanderer W25K roadster, vagy valamelyik Quattro, ...

5 komment

Címkék: videó autók audi németország képek múzeum ingolstadt gépsárkány

Speak for yourself

2016.10.09. 19:00 :: Hamster

Ez is Gary Moore, csak nem épp blues! Kemény, mintha metál lenne, de azért dallam is van benne - kár, hogy nem sikerült visszatérnie ehhez a korszakához, mert szerintem teljesen egyéni volt... egyénibb, mint az x+1. blues lemez, ha szabad ilyet mondani. Egyébként a Queen Gimme the Prize-a mellett ez a szám volt az, aminél be kellett vallanom magamnak, hogy rettentően tetszenek ezek a "gitártépő" zenék - ez még a GnR, a Metallica és a Nirvana MTV-s áttörése előtt volt, amikor a metálosok még lesajnált népség volt :) Innen már csak apró lépés volt a Metallica meg a Motörhead...

2 komment

Címkék: zene youtube rock gary moore