Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

szeptember 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  3. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  4. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  5. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  6. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  7. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  8. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...
  9. "It was a good time to be 27"Már írtam arról, milyen nagyszerű dolog, hogy a különböző külföldi villamosbarátok nem egyszerre jártak Magyarországon, mert így szinte teljesen mást láthatunk Geoffrey Tribe '69-es, Peter Haseldine...
  10. Budapest és Miskolc utcáin járva '76 februárjában1976 fontos év volt a budapesti villamosokról készült képeket illetően: akkor látogatott ide először Ab van Donselaar, Tim Boric, és akkor kezdett rendszeresen idejárni Heinz Heider. Ez egyszerűen...

Címkék

103 (6) 125év (6) 2624 (12) 41-es (6) 424 (7) abszurd (26) Ab van Donselaar (34) agyhúgykő (56) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (62) autók (66) bach (5) balaton (24) basel (7) bbc (8) bécs (36) belgium (11) bengáli (12) berlin (134) berlini fal (20) bkv (42) blog (27) budai vár (25) budaörs (35) budapest (708) budapesti pillanatok (39) buék (8) busz (65) c50 (6) c64 (12) caf (10) city lights (66) class 56 (7) commodore (16) csak egy kép (34) csak egy videó (238) csehország (17) csehszlovák (5) csörgő (8) cukiság (32) debrecen (24) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (29) életmód (6) elveszett (31) énblog (306) énzene (17) építészet (61) építkezés (20) épület (13) érdekesség (14) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (25) film (8) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (13) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (8) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (26) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (55) gitár (29) gmap (12) goldtimer (5) gondolatok (10) gőzmozdony (18) gyermekvasút (17) haditechnika (10) hajó (37) hampage (249) hamster (5) hangszerek (9) hármashatárhegy (5) helikopter (10) hév (23) híd (29) (22) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (22) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (8) karikatúra (5) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kép (6) képek (670) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (39) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (315) kritika (70) kulfoldi szemmel (60) lánchíd (7) last ninja (5) látnivaló (11) lengyelország (36) lhbs (24) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (13) m4 (15) maci (6) mackó (6) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (34) medve (7) metál (9) metró (40) miskolc (23) mittudoménmi (9) MOD (7) morál (11) morgás (124) mozdonyok (5) mozi (5) mtp (7) muki (10) münchen (24) műrepülés (8) múzeum (41) nagypolszki (6) németország (280) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (31) nosztalgia (177) nürnberg (19) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (11) NZA (8) olaszország (13) oldtimer (64) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) pályahiba (6) pályaudvar (22) panoráma (105) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (11) popkultúra (109) pozitívum (12) pozsony (13) prága (7) programajánló (25) púpos (12) queen (10) r.i.p. (10) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (118) repülőgép (40) repülőgépek (59) repülőnap (31) repülőtér (11) retró (29) rock (63) s-bahn (10) semmering (7) SNL (14) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (18) szlovákia (26) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (185) társadalom (5) tatra (12) taurus (6) technika (32) technikatörténet (33) tehervonatok (5) tél (11) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (6) Tim Boric (13) tömegközlekedés (317) történelem (27) trainspotting (30) trolibusz (46) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (16) utazás (261) utcakép (147) uv (29) vár (11) várnegyed (8) város (364) városkép (84) városliget (8) vasút (341) vélemény (11) vicinális (13) vidám park (5) videó (623) villamos (572) vlog (7) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (232) zene (165) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Oldtimerek a Balaton partján

2017.06.19. 07:00 :: Hamster

Kivételesen nem vonatokról lesz szó, bár tulajdonképpen egy Tapolcáról Pestre tartó Nohabos vonatot engedtünk el az északi parton, hogy átjöjjünk a délire egy másik Nohabot lefotózni: Balatonfenyvesen ugyanis oldtimer találkozót tartottak, mely kapcsán a Kárpát Vasút Huszonegyeskéje állt modellt az érdeklődők számára az amúgy forgalom nélküli vasútállomáson. Sajnos elbambultuk az időt - többek közt Balatongyörökön -, és késve érkeztünk meg; azt hittük, már vége a rendezvénynek, mert csak távozó régiségeket láttunk (többek közt a Kapos Volán egykori Farosát és egy Wartburgot), de rámjött, hogy nézzük meg, merről jönnek, hátha maradt ott még valami. És maradt:

img_4296.JPG

A fényviszonyok ugyan nem voltak ideálisak, a laposan érkező napfény nem bírt megtapadni a csillogóra polírozott fényezéseken, de azért kattogtattam egy sort.

img_4283.JPG

Volvo Amazon, a Nohab hazájából. Ponton kasztni, de valahogy nem olyan régimódi, mint azt kora indokolná (1956-tól gyártották). Magánvélemény, de ez volt az az időszak, amikor a Volvo már és még szép autókat tervezett, nem csak jókat :)

img_4280.JPG

Ez a DKW Junior valahogy olyan kis esetlenke, mintha valami rajzfilmből jött volt: tágra nyílt szemek, ijedten széthúzott száj... Elvileg kétütemű motorja van, sajnálom, hogy nem hallottam.

img_4329.JPG

Örülök, hogy nem csak drága, luxus jellegű régi autókat vagy annak idején lépten-nyomon előforduló gépeket látni manapság az ilyen találkozókon, hanem olyanokat is, amiket szerintem soha nem láttam azelőtt!

img_4327.JPG

Kinézete ellenére a Pilgrim Bulldog egy nyolcvanas-kilencvenes években gyártott kit-autó. Legalábbis ha a német Wikipedia nem téved, mert ezt a márkát nem ismertem eddig.

img_4276.JPG

A Fiat 500C Belvedere elég jellegzetes jószág, de bevallom, csak azért ismerem, mert már láttam ilyet egy másik oldtimer találkozón.

img_4317.JPG

És mi is jöhetne a kombi Topolino után, mint ...

img_4274.JPG

... egy Nagypolszki? Fogalmam sincs, miért, de az utóbbi időkben teljesen belehabarodtam ezekbe a fura Zsiguli-rokonokba; mindig megörülök, ha látok egyet! Persze jobban meggondolva ez valószínűleg azért van, mert a Nagypolszkik kiskoromban gyakoriak voltak, de aztán úgy eltűntek, mintha elvarázsolták volna őket az országból, miközben a Zsigulik alig ritkultak a kilencvenes évek közepéig.

img_4271.JPG

Egy Fiat 1500-as, talán már a '40-es évekből származó változat. A krómozott hűtőrács előkelőbbnek tűnik, mint a kocsi többi része, nem?

img_4306.JPG

A BMW E9-est a Karmann gyártotta, és akárcsak a VW Bogárból épített Ghiánál, itt is gyönyörű jószág lett a csúnya kiskacsából, a furcsa orrú "Neue Klasse" 2000CS-ből.

img_4270.JPG

Ugyan ha "cápa BMW"-re gondolok, nem pont ez a sorozat ugrik be, de már ez is annyira cápa volt, hogy inkább hátrébb úsztam pár lépéssel :)

És ez csak a kikötői parkoló egyik fele volt, úgyhogy folyt. köv.!

5 komment · 1 trackback

Címkék: balaton autók képek balatonfenyves oldtimer nagypolszki gépsárkány

A bejegyzés trackback címe:

http://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr4212594185

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Oldtimerek a Balaton partján, még mindig 2017.07.18. 08:56:35

A múltkor mutattam pár régi gépsárkányt a fenyvesi kikötőből - most folytatnám a sort, mert bár nem mindent fotóztam le, azért nagyon vissza se fogtam magam. Őket már láttunk - pontosabban a jobb szélen levő amerikai monstrum kimaradt, mert olyan sz...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

A Nagypolákok többnyire azért tűntek el olyan hamar, mert főleg közületi autók voltak. Rozsdásodtak, mint az istennyila, de mivel 3-4 évente lecserélték őket, senki nem foglalkozott az állagmegóvással, hanem csak hajtották őket. Az a néhány túlélte, amelyiket megvett az első sofőrje, és kipofozta magánhasználatra.

Egyébként a Zsiguli-rokonság műszakilag maximum a Fiat eredetre meg a kasztni hasonló formájára korlátozódik, ugyanis sem a motor, sem a futómű, de még a beltér sem volt azonos a szovjet ipar "remekműveivel". A Nagypolák a Fiat 125 nagyjából típusazonos licensze volt, a Zsigulik meg a Fiat 124-nek egy Olaszországban sosem gyártott motorú, módosított futóművű és fékberendezésű mutánsa volt. Az eredeti Fiat 124-gyel műszakilag majdnem azonos Seat 124-et érdemes egyszer kipróbálni, ha van rá mód. A Zsigulikhoz képest egy csodaautó.
A BMW kéne erősen.
És igen, a Nagypolákok egyszerűen nem bírták olyan jól a ridegtartást
@nyelv-ész: Én nem így tudom, a Nagypolák nem volt a 125-ös típusazonos licence, a 125p típusjelzés ellenére csak a kaszni volt a 125-é, műszakilag az előd "fürdőkád" Fiat 1500-assal volt azonos. Ahogy az utódja, a Polonéz is még mindig ugyanazon az antik műszaki alapokon volt a modern, Pininfarina tervezte kaszni meg az értelmetlen de jól hangzó extrák (állítható kormány) ellenére.
Műszakilag sokkal ósdibb volt a Zsigulinál, a gyártási minősége lehet, hogy jobb volt. Meg a presztízse is nagyobb volt anno.
@nyelv-ész: Amúgy meg a Zsiguli felülvezérelt, láncos motorja (szintén Fiat konstrukció, az más kérdés, hogy az olaszok végül nem használták) sokkal korszerűbbnek számított mint az eredeti 124-é, ahogy a kétkörös fékrendszer is az egyköröshöz képest. (A futóművet pedig az orosz útviszonyok miatt kellett módosítani, alapvetően csak megemelték az autót pár centivel). Az, hogy a gyakorlatban milyen "érzést" keltettek ezek az autók, az más kérdés, ahogy a gyártás minősége is. A tévhitekkel ellentétben sosem volt "eredeti Fiat motorú" Zsiguli sem.
@csi szi: Valóban, ennek ellenére mind a nagypolák, mind a 124 alapú egyéb képződmények rendre dinamikusabbak, csendesebbek és jobban rugózóak voltak, pedig a laprugóról nem gondolná az ember, hogy lehet komfortosabb, mint a tekercsrugó... P125-ösből még a kormányváltósat is vezettem, az tényleg a fürdőkád 2.0 volt, de a későbbi szériák már a 125-öshöz műszakilag közelebb álltak. A Zsiguli meg egy traktorba szánt motort kapott :-) (jó, nem igaz, kisterepjáróba szánták, csak anno még ez nem volt egy divatos járműfajta, így az olaszok lefújták a fejlesztést, a motorját meg odaadták a ruszkiknak, hadd csörömpöljön náluk a sok vezérműlánc).