Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

szeptember 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  3. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  4. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  5. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  6. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  7. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  8. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...
  9. "It was a good time to be 27"Már írtam arról, milyen nagyszerű dolog, hogy a különböző külföldi villamosbarátok nem egyszerre jártak Magyarországon, mert így szinte teljesen mást láthatunk Geoffrey Tribe '69-es, Peter Haseldine...
  10. Budapest és Miskolc utcáin járva '76 februárjában1976 fontos év volt a budapesti villamosokról készült képeket illetően: akkor látogatott ide először Ab van Donselaar, Tim Boric, és akkor kezdett rendszeresen idejárni Heinz Heider. Ez egyszerűen...

Címkék

103 (6) 125év (6) 2624 (12) 41-es (6) 424 (7) abszurd (26) Ab van Donselaar (34) agyhúgykő (56) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (62) autók (66) bach (5) balaton (24) basel (7) bbc (8) bécs (36) belgium (11) bengáli (12) berlin (134) berlini fal (20) bkv (42) blog (27) budai vár (25) budaörs (35) budapest (708) budapesti pillanatok (39) buék (8) busz (65) c50 (6) c64 (12) caf (10) city lights (66) class 56 (7) commodore (16) csak egy kép (34) csak egy videó (238) csehország (17) csehszlovák (5) csörgő (8) cukiság (32) debrecen (24) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (29) életmód (6) elveszett (31) énblog (306) énzene (17) építészet (61) építkezés (20) épület (13) érdekesség (14) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (25) film (8) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (13) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (8) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (26) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (55) gitár (29) gmap (12) goldtimer (5) gondolatok (10) gőzmozdony (18) gyermekvasút (17) haditechnika (10) hajó (37) hampage (249) hamster (5) hangszerek (9) hármashatárhegy (5) helikopter (10) hév (23) híd (29) (22) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (22) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (8) karikatúra (5) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kép (6) képek (670) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (39) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (315) kritika (70) kulfoldi szemmel (60) lánchíd (7) last ninja (5) látnivaló (11) lengyelország (36) lhbs (24) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (13) m4 (15) maci (6) mackó (6) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (34) medve (7) metál (9) metró (40) miskolc (23) mittudoménmi (9) MOD (7) morál (11) morgás (124) mozdonyok (5) mozi (5) mtp (7) muki (10) münchen (24) műrepülés (8) múzeum (41) nagypolszki (6) németország (280) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (31) nosztalgia (177) nürnberg (19) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (11) NZA (8) olaszország (13) oldtimer (64) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) pályahiba (6) pályaudvar (22) panoráma (105) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (11) popkultúra (109) pozitívum (12) pozsony (13) prága (7) programajánló (25) púpos (12) queen (10) r.i.p. (10) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (118) repülőgép (40) repülőgépek (59) repülőnap (31) repülőtér (11) retró (29) rock (63) s-bahn (10) semmering (7) SNL (14) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (18) szlovákia (26) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (185) társadalom (5) tatra (12) taurus (6) technika (32) technikatörténet (33) tehervonatok (5) tél (11) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (6) Tim Boric (13) tömegközlekedés (317) történelem (27) trainspotting (30) trolibusz (46) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (16) utazás (261) utcakép (147) uv (29) vár (11) várnegyed (8) város (364) városkép (84) városliget (8) vasút (341) vélemény (11) vicinális (13) vidám park (5) videó (623) villamos (572) vlog (7) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (232) zene (165) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Zemplén zöldjében

2017.08.31. 07:00 :: Hamster

A Sárospatak feletti Megyer-hegyi tengerszemről tíz-tizenöt éve még csak nem is hallottam, egy ideje viszont közismert turisztikai látványosság. Tudom, a nem-ismerés elsősorban engem minősít, ezzel együtt úgy érzem, hogy a hazai idegenforgalom elég jól fejlődik ahhoz képest, hogy soha nem volt ilyen könnyű külföldre kirándulnunk, mint manapság.

img_4758.JPG

A hegy tetején elhelyezkedő tengerszem igazából nem tengerszem, és nem is természetes képződmény, hanem egy malomkő-bánya esővízzel feltöltődött gödre. A mélyedés szögletesen szabályos falai a XV. századtől a XX. század elejéig folyó termelésnek köszönhetők.

img_4769.JPG

Ez sem természetes szurdok, hanem a víz leengedésére kivájt járat. Érdekes belegondolni, hogy egy ilyen csonkítás ellen ma valószínűleg tiltakoznának a környezetvédők, viszont így, hogy már itt van, elképedve rajongunk érte.

img_4780.JPG

Egy további fonák gondolat is felötlött bennem: ha kevesebb lenne a fa és bokor a szurdok falán és alján, még látványosabb lenne az egész. Viszont így természetes - már amennyire természetes lehet egy helyenként 50-60 méter magas falú bányagödör :) A másik lehetőség, hogy télen jön ide az ember.

img_4748.JPG

De nem csak maga a tó szép, hanem a körben mindenfelé húzódó erdők is, illetve a szőlővel beültetett hegyoldal fölötti panoráma, a távolban Tokajjal. Ha nem lett volna ötven fok, kicsit több időt is eltöltöttem volna itt; így kicsit rövidre sikerült a látogatásunk. Természetesen mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy jöjjön el ide!

img_4922.JPG

És ha már Zemplén: a füzéri várat is megnéztük - alulról, mert szégyenszemre nem éreztük magunkban az erőt, hogy felmásszunk. Egyébként rekonstrukciót látunk, néhány éve még csak romok álltak itt. Sokan fel is háborodtak az újjáépítésen, én viszont örülök neki, mert szerintem nem túl érdekfeszítő, hogy csak romjaink vannak, vár kinézetű váraink alig. Tudom, ennek történelmi okai vannak*, de nem látom be, hogy miért kellene mindenütt így maradnia. Egyszer-kétszer a csupasz kőfalmaradványok is érdekesek, de teljesen érthető, hogy a turisták inkább a Rajna- vagy a Loire-völgybe mennek...

*A téma szakértői szerint tévképzet, hogy a Habsburgok a magyaroktól való félelmükben rombolták le a várakat és városfalakat; azt mondják, elavultságuk, és a törökök kiverésével feleslegessé válásuk miatt történtek az irányított bontások (az osztrák idegenforgalom mázlijára az ő váraik nagy része nem avult el, így elég sok megmaradt, és ide tessék egy cinikus szmájlit ideképzelni). Viszont a jelek szerint a füzéri várat mégiscsak azért rombolták le, nehogy valami császárellenes csoportosulás bázisa legyen, szóval nem kell annyira védeni őket ;)

És hogy ez a bejegyzés se legyen teljesen vonatmentes: amikor áprilisban Szlovákiában azt az öreg motorvonatot fotóztam, valamiért úgy éreztem, mintha a világ végén lennék, pedig az a vasútállomás konkrétan légvonalban tíz kilométerre volt csak innen - ha elromlott volna a kocsi, toronyiránt a hegyeken át hazaértünk volna gyalog is pár óra alatt :)

12 komment · 1 trackback

Címkék: énblog utazás képek természet látnivaló zemplén

A bejegyzés trackback címe:

http://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr9812639643

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A pálházi kisvasút 2017.09.17. 12:26:44

Amikor múltkor Zemplénben jártunk Mariannommal, nem bírtam ki, hogy ne nézzük meg a Pálházi Állami Erdei Vasutat. Első ránézésre átlagos keskeny nyomtávú turisztikai vonalnak tűnhet, a története viszont érdekesebb a szokásosnál. Az üzem meglehetősen...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Azért azzal az osztrák listával óvatosan, pl. a www.wehrbauten.at/noe/niederoesterreich.html?/noe/hintergrimmenstein/hintergrimmenstein.html nem pont úgy néz ki, mint amit nagyon karbantartottak volna :-) Aquincumot sem robbantották fel, egyszerűen a karbantartás hiánya, illetve a későbbi építkezések kőigénye miatt maradt alig valami térdmagasság fölött. Csak az az épület éli túl az évszázadokat, amit folyamatosan használnak és karbantartanak.
A barátaimmal mi is idén néztük meg a környéket, csodálatos a Zemplén, de nagyon kimerítő a kéktúra szakaszok bejárása, van szintkülönbség gazdagon. A tengerszemről hasonlóak jutottak eszembe. :)
@NAR: A listát inkább kiszedtem, még a végén valaki túl komolyan veszi :)
@Fődíszpinty: Én sajnos a jelek szerint Petőfivé zabáltam magam, a régi hegyes-völgyes, váras-tempolomtoronyos szaladgálások helyett már csak az alföldeket bírom szusszal :O
A hazai turizmus fejlődik. Elég megnézni az új reklámfilmet, ami nem balatoni fürdést, az egri várat meg a Parlamentet mutatja, hanem a Kis-Balaton faszerkezetű Zala-hídját, Hegyestűt, meg Egerszalókot egy klassz drónfelvételről. Ahhoz viszont, hogy mindez fejlődjön, kellett marketing és kellett megfelelő szolgáltatás. Ez utóbbiban viszont van hová fejlődni még.
@Hamster: Hátén is benne vagyok a korban, de még erőltetem :), a nagy kék már szinte megvan, a déli fele felé haladok, és jön az Alföld. Örömmel olvasom mindig amit írsz, szeretem a vonatokat, a gitározást, és az utazásokat is. Köszönöm a sok érdekességet, amit megosztasz velünk.
A váraink nagy részét valóban nem a labancok robbantották fel. Már csak az ehhez szükséges robbanóanyag költségei miatt sem.
Sokuk már a Rákóczi-szabadságharc idején is elavult, omladozó félrom volt, amibe bevették magukat a kurucok, aztán meg elhagyták.
A legtöbb várunkkal a környéken élő magyarok végeztek nyersanyag-nyerési céllal.

Zemplén valóban szép, sok jó hellyel, csak az ország nagy részéből célszerűtlenül messze. Ennyi idő alatt már az osztrák vagy szlovén hegyekig is eljutni.
@OkoskaTo:rp: Elkényeztettek bennünket az autópályák meg a fapadosok, nem? :) Régen bármilyen kirándulás egynapos program volt, most meg ha nem érünk oda valahova 3 óra alatt, akkor oda inkább nem megyünk. Amúgy meg kell szállni például Sárospatakon, mint mi tettük, kellemes, barátságos hely, és oda nincs messze se Füzér, se a tengerszem :)
@Hamster: régen nevettem ilyen jót, köszönöm. Könnyem is kicsordult. Éljen az alföld.
Közismert, hogy Róma jelentős része a Colosseum elbontásából épült.
Mo.-on sem ismeretlen ez, sok sok tmeplom és falu épült várak tégláiból...
@OkoskaTo:rp: Amúgy időben már, Budapesttől, nincs messze. Mind autóval, mind vonattal gyorsabb, mint mondjuk Pécs.
@Hamster: Szuper cikk, mi is idén voltunk és engem is nagyon lenyűgözött. Ennyi jó helyet ilyen kis helyen, de komolyan. Jelenleg nagyon alulértékelt a Zemplén.
@treffhetes: Azért ne túlozzunk, messzebb van Pécstől mindennel. Érzésre meg még kellemetlenebb, mert ahol véget ér az autópálya Miskolc után, onnantól lassabbnak érzed, mint amilyen valójában. Illetve hát macerásabb buszok, teherautók mögött tötyögni, mint a töküres M6-oson lelibbenni. De Patakra közvetlen vonat is kevés van, és az is lassú (biceg, mert sebes).