Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

november 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  3. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  4. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  5. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  6. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  7. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  8. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...
  9. "It was a good time to be 27"Már írtam arról, milyen nagyszerű dolog, hogy a különböző külföldi villamosbarátok nem egyszerre jártak Magyarországon, mert így szinte teljesen mást láthatunk Geoffrey Tribe '69-es, Peter Haseldine...
  10. Budapest és Miskolc utcáin járva '76 februárjában1976 fontos év volt a budapesti villamosokról készült képeket illetően: akkor látogatott ide először Ab van Donselaar, Tim Boric, és akkor kezdett rendszeresen idejárni Heinz Heider. Ez egyszerűen...

Címkék

103 (6) 125év (6) 2624 (12) 41-es (6) 424 (7) abszurd (26) Ab van Donselaar (34) agyhúgykő (58) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (65) autók (66) bach (5) balaton (24) basel (7) bbc (8) bécs (37) belgium (11) bengáli (12) berlin (135) berlini fal (20) bkv (42) blog (27) budai vár (25) budaörs (35) budapest (713) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (68) búvár (5) c50 (6) c64 (12) caf (10) city lights (67) class 56 (7) commodore (16) csak egy kép (36) csak egy videó (240) csehország (18) csehszlovák (6) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (24) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (29) életmód (6) elveszett (31) énblog (319) énzene (17) építészet (61) építkezés (21) épület (13) érdekesség (14) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (26) film (8) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (13) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (8) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (27) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (56) gibson (6) gitár (31) gmap (12) goldtimer (5) gondolatok (10) gőzmozdony (18) gyermekvasút (17) haditechnika (10) hajó (37) hampage (251) hamster (5) hangszerek (9) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (10) hév (24) híd (29) (22) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (25) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (8) karikatúra (5) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kép (6) képek (680) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (39) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (317) kritika (70) kulfoldi szemmel (60) lánchíd (7) last ninja (5) látnivaló (11) lengyelország (37) lhbs (24) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (13) m4 (15) maci (6) mackó (6) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (34) medve (7) metál (9) metró (40) miskolc (23) mittudoménmi (9) MOD (7) morál (11) morgás (124) mozdonyok (6) mozi (5) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (41) nagypolszki (6) németország (281) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (33) nosztalgia (181) nürnberg (19) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (11) NZA (8) olaszország (16) oldtimer (66) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) pályahiba (6) pályaudvar (22) panoráma (106) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (11) popkultúra (110) pozitívum (12) pozsony (14) prága (7) programajánló (25) púpos (12) queen (10) r.i.p. (11) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (120) repülőgép (40) repülőgépek (61) repülőnap (32) repülőtér (12) retró (29) rock (64) s-bahn (11) semmering (7) SNL (14) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (18) szlovákia (33) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (187) társadalom (5) tatra (12) taurus (6) technika (34) technikatörténet (33) tehervonatok (8) tél (11) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (6) Tim Boric (13) tömegközlekedés (321) történelem (27) trainspotting (35) trolibusz (46) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (16) utazás (269) utcakép (148) uv (30) vár (11) várnegyed (8) város (366) városkép (85) városliget (8) vasút (352) vélemény (11) vicinális (13) vidám park (5) videó (636) villamos (576) vlog (7) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (235) zene (168) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Elveszőben levő reptérre indultam, elvesző légitársaságot találtam

2017.11.05. 07:00 :: Hamster

2015-ben úgy tűnt, hogy Berlin-Tegel légikikötőjének hamarosan annyi, le fogja váltani Berlin-Brandenburg. Ez akkor már vagy 4-5 éve evidenciának tűnt, csak a leendő szuperreptér nem bírt időre elkészülni. Ismerve magamat meg voltam győződve arról, hogy le fogok csúszni a lehetőségről, hogy Tegelre érkezzek, így végül szerveztem magamnak egy utat oda. Aztán eltelt majd' két és fél év, és Tegel még mindig megvan, 2017 szeptemberében pedig egy népszavazás is támogatta a megtartását. És nem csak ez változott: a 2015-ben (számomra) még stabilnak tűnő légitársaság, az Air Berlin idén egyszercsak csődöt jelentett, és lehúzta a rólót - ennek köszönhetően az alábbi képek nem azért érdekesek, amiért azt gondoltam, hogy érdekesek lesznek! Ráadásul két másik megszűnt/megszűnőben lévő társaság gépét is lekaptam akkor...

Berlin-Tegel 2015 júniusában
Air Berlin, Niki, germanwings - meg egy kis Lufthansa, SAS és United, csak hogy még mindig működő társaságokat is lássunk

13 komment

Címkék: repülés utazás berlin repülőtér repülőgépek hampage 2015

A bejegyzés trackback címe:

http://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr5713174890

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Az Air Berlin évek óta masszívan veszteséges volt, de valahogy mindig azt gondolta mindenki, majd megoldják, egyenesbe jönnek. Annak ellenére, hogy soha nem látszott, mitől is változna a helyzet. Az idén tavasszal már látszott, hogy bármelyik nap bedőlhetnek, aztán nyár végén ez be is következett.
Érdekes a Germanwings sztorija is. A Lufthansa már pár éve elhatározta, hogy megszünteti az Eurowings-Germanwings kettős üzemet, amit a 4U 9525 tragédiája fel is gyorsított. De azért nem vették kapkodósra a figurát, már több, mint két éve a Germanwings csak az Eurowings megbízásából repül, de pl. a Köln - Budapest járat csak most a téli menetrendtől kapott EW-s járatszámot, nyáron még 4U-s volt.

A Köln-Berlin útvonalon nemrég még három légitársaság versenyzett: az Air Berlin és a Germanwings Tegelre, a Ryanair Schönefeldre repült. A Ryanair a téli menetrend bevezetésével feladta ezt az útvonalat (sok másikkal együtt), a Germanwings és az Air Berlin járatait pedig átvette az Eurowings, így ma ők vannak egyedül ezen az útvonalon. Jóval vissza is esett a kínálat: munkanapokon most, a téli menetrendben 15 járatpár van a két város közt.
@Fradista Utazó: "vissza is esett a kínálat: munkanapokon most, a téli menetrendben 15 járatpár van a két város közt"
Mondjuk azért az így se kevés. Nehéz jegyet kapni? Mondanám, hogy én úgyis ICE-vel mennék, ha erre az útvonalra lenne szükségem, de mivel többször láttam 1-2 órákat késni a kölni ICE-t a hbf-en, lehet, hogy mégse :)
@Hamster: Tudom, hogy halottakról jót vagy semmit, de Air Berlin volt az a társaság, akik miatt azt mondtam, hogy inkább vonat, autó, de fapadossal többé ha csak nincs valami óriási szükség én nem repülök. (Aztán úgy alakult, hogy nem is kell repülnöm, meg úgy általában utaznom olyan sokat, mint tíz évvel ezelőtt és istókuccse nem is hiányzik.)
@Sam. Joe: érdekes ez a fapados/nem fapados kérdés.
van ahova nem is lehet nagyon máshogy repülni. meg ugye ki hogyan éli meg. pl. én sokat repülök Ryanairrel, és sokakkal ellentétben nem voltak még durva negatív tapasztalataim.
@Hamster: Egyértelműen nehezebb, mint korábban volt. Szerintem fog is az Eurowings bővíteni, a nyári menetrendben lesz több járat (a repülésben a nyári menetrend márciustól októberig érvényes, nem csak a nyári szünetben, mint a vasúton).
A késésről: volt már, hogy elugrottam egy napra Berlinbe, oda-vissza a Germanwings-szel. Gondolkodtam, a visszaúton melyik járattal jöjjek, mert több is volt egymás után, végül egy korábbi járatra vettem jegyet. Késett két és fél órát, ami azt jelenti, hogy ugyanazon légitársaság eggyel későbbi járata már le is szállt Kölnben, amikor én még mindig Tegelen ültem.
@Rocko-: Ráadásul az Air Berlin szerintem nem is volt igazán fapadosnak nevezhető.
@Sam. Joe: Mindezt egy tapasztalatból? Már nem emlékszem pontosan, de mintha Ferihegyen csőről szálltunk volna be, időben indultunk, tiszta volt minden, nem tudom, mit ronthattak volna el. Mondjuk én eleve priority-t és nagy lábteret szoktam venni, mert annyit megér, hogy ne kelljen résztvennem a csorda elszabadulásában. Túl sok fapadossal nem utaztam (Ryannel pl. egyátalán nem), de még nem volt rossz tapasztalatom, míg Malévnél volt olyanom, hogy elromlott a gép, ezért később jött, ráadásul kisebb gép, kérdezték is (hogy ki tudna másnapig maradni, fizetik). A legrosszabb beszállásom ever meg Zürichben volt, Swissre.
@Hamster:
Igen. De nem annyi volt, mint ami az Air France-on történt, hogy tonikot kértem, vodka-tonikot kaptam és mivel állati szomjas voltam, benyomtam húzóra és csak akkor észleltem a hibát. 8-) Annyi volt a mellékhatása, hogy aludtam Párizsig. 8-)

Mallorcáról repültem Berlinen át Budapestre. (Air Berlin garantálta a csatlakozást, a legtöbb fapadossal ellentétben. Ez nagyon ritka, ezért is választottam őket. Szóval @Fradista Utazó: teljesen jól mondja, Air Berlin igyekezett olyan fapad plusz lenni.) Hozzá kell tennem, hogy nem beszélek németül, bár tanultam három évig, maximum annyira jó a nyelvtudásom, hogy nem adnak el egy osztrák benzinkúton a török kamionosoknak. 8-) Kérek, köszönök, pár egyszerű mondatra futja, de kb. ennyi. Nem tudom ki hogy van vele, de számomra egy hangosbemondó annyit elvesz egy idegen nyelvből, hogy nagyon kell figyelnem, hogy értsem. Angolul - megkockáztatom - jól beszélek, telefonbeszélgetések folytatok le gond nélkül idegenekkel napi szinten a nyelven, írok, olvasok, filmeket nézek, nem gond, de még így is, feszülten kell figyelnem.

Szóval az Air Berlin járaton a kapitány csak és kizárólag németül mondta el a bejelentéseket. A szokásos kliséket értettem, de egy ponton esélyem nem volt megérteni, csak annyit vettem ki, hogy számokat is mondott és talán nem a magasságot/sebességet/hőmérsékletet mondta el. Hívtam a légiutas kísérőt, megkértem, hogy fordítsa le, hogy mit mondott a pilóta. Neki oda kellett hívni egy kollégáját (!) mert nem beszélt annyira angolul, hogy le tudja fordítani, hogy mennyit késünk.

Mi lett volna ha baj van? Oké, észrevettem volna, hogy mások pánikolnak, meg felveszik a mentőmellényt, de a hülyéskedést félretéve: Hogy fogom fel az utasításokat egy vészhelyzetben, ha azt csak németül mondják el? Nem véletlenül van az a szabály, hogy a légitársaság honos nyelvén és angolul KELL elmondani mindent a nemzetközi járatokon, függetlenül attól, hogy a kapitánynak csak jó kedve van és elmondja, hogy mi látszik az ablakból, vagy valami fontosat mond. Éltem át szerencsésen megoldódó vészhelyzetet, életbevágó volt, hogy nem volt pánik, mert a kapitány higgadtan elmondta mi a helyzet, szóval érzékenyen érint.

Szóval nekem ez a két járat elég volt, hogy eldöntsem, soha többé.
@Sam. Joe: Az lehetett a baj, hogy Mallorca az nekik olyan, mint a magyar ifjúságnak a Balaton Sound és Szépasszonyvölgy egybegyúrva. Valószínűleg nem is tudták elképzelni, hogy nem-német is lehet a fedélzeten :)
@Hamster: Igazad lehet. Akkoriban az a pletyka járta, hogy a német kormány tárgyalásokat kezdeményezett, hogy megvennék a Baleári Szigetcsoportot - vagy csak Ibizát, a terjesztő vérmérsékletétől függően -, Spanyolországtól.
@Hamster: Ma jelent meg egy hír, hogy a belföldi útvonalakon, főleg a Düsseldorfot vagy Berlint érintőeken, sok az akár egy héttel előre is telt házas járat, a jegyárak pedig 30-50 százalékkal megnőttek.
Spohr pedig bejelentette, hogy tavasztól a Lufthansa és az Eurowings egy rakás új járatot fog indítani.
@Fradista Utazó: Azért mennyire megváltozott a világ, hogy senki nem kezd el se hyperloopot, se transrapidot vizionálni a probléma megoldására, csak kijelentik, hogy majd sűrítik a repülőjáratokat. Végülis ha minden part szakad, az A380 nem megy valami fényesen, csinálhatnak belföldi verziót belőle, valami másféle ki-beszállítási megoldással, mint most van, hogy a kisebb reptereken is használhatóan elférjen ;)
@Hamster: Kiválasztottam hasraütésre egy napot: december 5., kedd. A két reggeli, Berlinből Kölnbe induló Eurowings-járatra már nincs jegy. A reggel Berlinbe indulókra 200 eurótól, egy irányba.
Azért néztem meg, mert ma kiadott a DB egy nyilatkozatot, hogy köszönik szépen, nagy számban jelentek meg repülőről átpártolt utasok az ICE-n.