Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

december 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  3. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  4. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  5. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  6. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  7. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  8. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...
  9. "It was a good time to be 27"Már írtam arról, milyen nagyszerű dolog, hogy a különböző külföldi villamosbarátok nem egyszerre jártak Magyarországon, mert így szinte teljesen mást láthatunk Geoffrey Tribe '69-es, Peter Haseldine...
  10. Budapest és Miskolc utcáin járva '76 februárjában1976 fontos év volt a budapesti villamosokról készült képeket illetően: akkor látogatott ide először Ab van Donselaar, Tim Boric, és akkor kezdett rendszeresen idejárni Heinz Heider. Ez egyszerűen...

Címkék

103 (6) 125év (6) 2624 (12) 41-es (6) 424 (7) abszurd (26) Ab van Donselaar (34) agyhúgykő (58) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (66) autók (66) bach (5) balaton (25) basel (7) bbc (8) bécs (37) belgium (11) bengáli (12) berlin (135) berlini fal (20) bkv (42) blog (27) budai vár (25) budaörs (35) budapest (715) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (68) búvár (5) c50 (6) c64 (12) caf (10) city lights (67) class 56 (7) commodore (16) csak egy kép (36) csak egy videó (240) csehország (19) csehszlovák (6) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (24) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (29) életmód (6) elveszett (31) énblog (322) énzene (17) építészet (63) építkezés (21) épület (13) érdekesség (14) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (26) film (8) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (13) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (8) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (28) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (56) gibson (7) gitár (32) gmap (12) goldtimer (5) gondolatok (10) gőzmozdony (18) gyermekvasút (18) haditechnika (10) hajó (37) hampage (253) hamster (5) hangszerek (10) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (10) hév (24) híd (29) (23) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (25) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (8) karikatúra (5) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kép (6) képek (683) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (40) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (318) kritika (70) kulfoldi szemmel (60) lánchíd (7) last ninja (5) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (5) lhbs (24) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (13) m4 (15) maci (6) mackó (6) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (34) medve (7) metál (9) metró (40) miskolc (23) mittudoménmi (9) MOD (7) morál (11) morgás (124) mozdonyok (6) mozi (5) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (41) nagypolszki (6) németország (281) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (34) nosztalgia (182) nürnberg (19) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (11) NZA (8) olaszország (18) oldtimer (66) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) pályahiba (6) pályaudvar (23) panoráma (107) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (11) popkultúra (111) pozitívum (12) pozsony (15) prága (7) programajánló (25) púpos (12) queen (10) r.i.p. (11) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (120) repülőgép (40) repülőgépek (61) repülőnap (32) repülőtér (12) retró (29) rock (64) róma (5) s-bahn (11) semmering (7) SNL (14) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (18) szlovákia (35) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (188) társadalom (5) tatra (12) taurus (6) technika (34) technikatörténet (34) tehervonatok (8) tél (11) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (6) Tim Boric (13) tömegközlekedés (322) történelem (28) trainspotting (36) trolibusz (46) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (16) utazás (272) utcakép (148) uv (30) vár (11) várnegyed (8) város (366) városkép (85) városliget (8) vasút (356) vélemény (11) vicinális (13) vidám park (5) videó (638) villamos (576) vlog (7) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (236) zene (169) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Most múlik: régi idők villamosra várása

2017.11.19. 07:00 :: Hamster

Mostanában elég gyakran kellett este a Goldmann György térnél a 4/6-osra várnom, és az jutott eszembe, hogy vicces módon pont a "kirakatüzem" Nagykörút az utolsó hely Budapesten, ahol (sokszor) még mindig ugyanúgy kell a villamosra várni, ahogy gyerekkoromban, tudniillik nulla infóval felvértezve - onnan tudhatjuk, hogy jön a villamos, hogy látjuk begurulni és ajtót nyitni. Sok gondom volt a Futárral eleinte, a megállóhelyi kijelzőkre kiírt dolgokat jellemzően ma se szoktam elhinni, de a mobiltelefonos app jól szokta látni, hogy van-e tuja/busz/akármi a közelben, érdemes-e várni*. Mivel azonban a 4/6-osok egy - immár hétről hétre kisebb - részén még nincs Futár fedélzeti berendezés, a kütyü nem ad túl sok támpontot velük kapcsolatban. Érdemes várni, vagy induljak el gyalog arra a két megállóra? Esetleg szaladjak át a 212-es busz megállójába? A döntéshez legtöbbször nincs más inputja a felhasználónak, mint a zsigeri tippelés. Fura, hogy milyen új dolog, hogy már nem teljesen vakon közlekedünk, és hogy ehhez képest mennyire fel tud húzni az, amikor itt egy kicsit megint úgy kell :) Ez most nem panasz, hiszen plusz 5 perc várakozásba még senki nem halt bele, hanem nosztalgiázás, hogy bármennyire is depisek vagyunk, azért piszok messzire jutottunk azoktól az időktől, amikor csak az első és utolsó indulás volt kiírva, esetleg még csúcsidei/azon kívüli átlagos követéssel! És ha minden igaz, pár hónap múlva a Nagykörút is full futáros lesz...

*aki azt hiszi, hogy a 4/6-os mindig kétpercenként jár, és soha nem kell rá várni, az biztos ritkán utazik vele az esti csúcsban :) és azt se írja be senki, hogy "na de a zajzengőhegyaljai szövetkezeti italbolt megállóban ma is csak egy kopott tábla jelzi a napi két járatot", mert most nem arról volt szó

7 komment

Címkék: énblog budapest tömegközlekedés futár budapesti pillanatok

A bejegyzés trackback címe:

http://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr1113309453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Ha jól sejtem, a futár nélküli Combinoknál a menetrend szerinti adatokat jelzi a futár. Legalábbis Pécsett így kezeli az OBU nélküli autókat a rendszer, ami hétvégén és hétköznap este vicces, hosszú vonalaknál -4 és +3 közt gyakorlatilag bárhol lehet, miközben a telón menetrend szerint tűnik el a fantom-busz :D
A Futár bevezetése előtt talán egy-két évvel jártam Züricben, ott láttam először kijelzőn a villamos érkezéséig hátralévő időt. Furcsa belegondolni, hogy mekkora sci-finek tűnt akkor az ilyesmi.
@SomiTomi: Bécsben nézegettem már tizenéve, néha kabaré volt, amit és ahogy kiírt. Pl. ha jól rémlik, egyszer volt valami szoftverhiba, ami miatt random hülyeségeket írtak ki a járművek viszonylatszám helyett. Mindenesetre ahhoz képest nálunk egész simán ment a bevezetés, amit néha látni lehetett: hampage.hu/trams/becs08/#Aromlasjelei
amikor bevezették az új lámpaváltást a körúton, öhhm, 2012 körül (?), már akkor mondtam, hogy semmi értelme, mert Budán elveszti ezt az előnyt, mivel oda már nem terjedt ki a hatálya.
ez van, ah az emberek nem gondolkodnak rendszerben.
Bánná a franc mikor jön, ha tarlós (így kicsivel) nem lenne tömegközlekedés ellenes és teszi tönkre a korábbi lámpaváltást amivel a 4-es akár 5 perccel hamarabb ért a Nyugatihoz a Schönherz-től!
Futárral vagy anélkül, a négyeshatos itt Pesten a körúttal együtt maga a megtestesült Európa. Bár minden járat csak legalább úgy menne mint ez.

Fonódó? Várost nézni tökéletes.
Az idétlen várakozással a Moszkván meg a Batyin pont azt a pár percet lopja el mai miatt megéri a 4-essel kerülni a Margit hídtól a Fehérvári útig...

Lehetne még sorolni.
Sajnos Vitézy-t kicsinálták pedig ő legalább akart tenni valamit.
@haromegesztizennegy: "Bánná a franc mikor jön"
Konkrétan tegnap este is várnom kellett rá, elment másik irányba három, a jóba megy egy 212-es, amihez nem lehet csak úgy átrohanni, mert nem csak az autósor volt folyamatos onnantól, hogy látszott, hanem a megállóját is ideiglenesen távolabb tették. Ha lehetne tudni, hogy nem csak nem látszik tuja a térképen, hanem tényleg nem jön, akkor lehetne eleve oda menni.

Külön "vicc" volt, hogy az első 4-est elenegdtem, annyian voltak rajta, aztán jött 6-os, skippeltem, aztán a következő 4-es. Megyünk, aztán ahogy állunk be Úbk-ra, az előző villamos velünk párhuzamsan gurult be. Valószínűleg a tömeg miatt olyan lassú volt az uatscseréje a Schönherznél, hogy így is utolértük. Mióta elkezdődött az iskolaidő, állandóan kiszámíthatatlanul jön, nem olyan klassz ez így azért.
@Hamster:
Éjszaka már 15 perces a követése, mikor csak a 6-os jár. Hétvégén sem egymás seggében járnak ,de sokat akkor se kell rá várni, csak nem 1 hanem 4-5 percet.
Előbb-utóbb minden Combino futáros lesz, de nem megy zökkenőmentesen a futárosítás, valahogy ezeknél nem megy olyan simán mint máshol.