Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

december 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  3. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  4. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  5. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  6. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  7. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  8. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...
  9. "It was a good time to be 27"Már írtam arról, milyen nagyszerű dolog, hogy a különböző külföldi villamosbarátok nem egyszerre jártak Magyarországon, mert így szinte teljesen mást láthatunk Geoffrey Tribe '69-es, Peter Haseldine...
  10. Budapest és Miskolc utcáin járva '76 februárjában1976 fontos év volt a budapesti villamosokról készült képeket illetően: akkor látogatott ide először Ab van Donselaar, Tim Boric, és akkor kezdett rendszeresen idejárni Heinz Heider. Ez egyszerűen...

Címkék

103 (6) 125év (6) 2624 (12) 41-es (6) 424 (7) abszurd (26) Ab van Donselaar (34) agyhúgykő (58) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (66) autók (66) bach (5) balaton (25) basel (7) bbc (8) bécs (37) belgium (11) bengáli (12) berlin (135) berlini fal (20) bkv (42) blog (27) budai vár (25) budaörs (35) budapest (715) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (68) búvár (5) c50 (6) c64 (12) caf (10) city lights (67) class 56 (7) commodore (16) csak egy kép (36) csak egy videó (240) csehország (19) csehszlovák (6) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (24) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (29) életmód (6) elveszett (31) énblog (322) énzene (17) építészet (63) építkezés (21) épület (13) érdekesség (14) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (26) film (8) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (13) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (8) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (28) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (56) gibson (7) gitár (32) gmap (12) goldtimer (5) gondolatok (10) gőzmozdony (18) gyermekvasút (18) haditechnika (10) hajó (37) hampage (253) hamster (5) hangszerek (10) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (10) hév (24) híd (29) (23) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (25) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (8) karikatúra (5) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kép (6) képek (683) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (40) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (318) kritika (70) kulfoldi szemmel (60) lánchíd (7) last ninja (5) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (5) lhbs (24) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (13) m4 (15) maci (6) mackó (6) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (34) medve (7) metál (9) metró (40) miskolc (23) mittudoménmi (9) MOD (7) morál (11) morgás (124) mozdonyok (6) mozi (5) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (41) nagypolszki (6) németország (281) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (34) nosztalgia (182) nürnberg (19) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (11) NZA (8) olaszország (18) oldtimer (66) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) pályahiba (6) pályaudvar (23) panoráma (107) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (11) popkultúra (111) pozitívum (12) pozsony (15) prága (7) programajánló (25) púpos (12) queen (10) r.i.p. (11) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (120) repülőgép (40) repülőgépek (61) repülőnap (32) repülőtér (12) retró (29) rock (64) róma (5) s-bahn (11) semmering (7) SNL (14) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (18) szlovákia (35) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (188) társadalom (5) tatra (12) taurus (6) technika (34) technikatörténet (34) tehervonatok (8) tél (11) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (6) Tim Boric (13) tömegközlekedés (322) történelem (28) trainspotting (36) trolibusz (46) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (16) utazás (272) utcakép (148) uv (30) vár (11) várnegyed (8) város (366) városkép (85) városliget (8) vasút (356) vélemény (11) vicinális (13) vidám park (5) videó (638) villamos (576) vlog (7) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (236) zene (169) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Tél a város fölött

2017.12.06. 07:00 :: Hamster

Ami idelent a városban hideg ködszitálásként manifesztálódott, az a Széchenyi-hegyen tökéletes télnek nézett ki a webkamerák képén, úgyhogy felpattantam a 21-es buszra, és meg se álltam a Normafáig.

img_9387.JPG

Mivel az öltözékemet nem téliesítettem kellően (=elfelejtettem vastag zoknit venni), az a huszonpár perc is odavágott, ameddig a lillafüredi motorkocsira és mellékkocsijára vártam, de megérte! Kár, hogy perpillanat nincs működőképes gőzöse a kisvasútnak, ennél csak az lett volna hangulatosabb!

img_9450.JPG

Persze az Mk45-ösöket is szeretem, az pedig külön érdekes volt számomra, hogy a képen látható vonatba két olyan kocsi volt sorozva, amilyennel még nem utaztam itt, ...

img_9436.JPG

... tudniillik a 001-es és 002-es ex-kecskeméti poggyászteresek. Ráadásul a kettes előző nap állt forgalomba, úgyhogy gyakorlatilag vadonatújnak nézett ki.

img_9415.JPG

Csak néhány állomásnyit utaztam vele, de hangulatos volt, faléces ülésekkel és kályhával, ahogy kell - ami közforgalomban már gáz lenne, az itt a varázslat része.

Így utólag, a meleg szobában ülve szinte nem is értem, miért nem maradtam még egy kicsit a sínek mellett, de ha jobban megnézem azt a snittet, ahol a mozdonyos vonat elindul Széchenyi-hegyről, látom, hogy a vacogástól már remegett a kezem :) Mindenesetre mindenkinek ajánlani tudom a hegyi kisvasutazást, ez az üzem ma is pont úgy elvarázsol, ahogy kiskoromban!

4 komment

Címkék: énblog budapest videó képek vasút gyermekvasút kisvasút

A bejegyzés trackback címe:

http://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr4313430361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Szép képek!
Ennek ellenére mindig némi rossz szájízzel nézem a pesti kisvasúttal kapcsolatos dolgokat mert ezt nem a gazdaság vagy a kényszer szülte 100 éve mint minden afféle "tisztességes" kisvasutat hanem a bolsevista hatalom.

Még ez a járat a kezdetektől élt és virult, addig sok olyan szűnt meg ami viszont tényleg szolgálta az embereket a vonal mentén.

Nagyon nagyon sajnálom, hogy egy kisvasutat se próbáltak meg rendbehozni afféle "projecként" hogy felújított, 80-as pályával, korszerű szerelvényekkel, értelmes menetrenddel mire vihetné egy-egy vidéki vonal.

A nyírvidéki lehetett volna ilyen...
-Nem volt 1 MRD Ft valahol? Annyi mindenre kidobott az ország már pénzt...
> Még ez a járat a kezdetektől élt és virult, addig sok olyan szűnt meg ami viszont tényleg szolgálta az embereket a vonal mentén.

?? ezt a vasutak minden evben gyerekek, csaladok tizezrei hasznaljak. uzemeltetese gondolom vastagon nyereseges.

a "tenyleg az embereket szolgalo" szarnyvonalakon meg utazna napjaban 3 ember. olcsobb lenne ha a mav ingyen szallitana oket taxival, mint a vonalak fenntartasa.
"?? ezt a vasutak minden evben gyerekek, csaladok tizezrei hasznaljak. uzemeltetese gondolom vastagon nyereseges."
Erre azt mondom, hogy nagy összeget ne tegyél rá, ha fogadsz.
@haromegesztizennegy:

Ja, csakhogy ha mondjuk a budai hegyekben az emberek nem tudták volna jól érezni magukat a Gyermekvasúton, attól nem nagyon lett volna több utas a nyírvidéki kisvasúton. A keskenynyomközű vasút mint hivatásforgalmi eszköz fölött eljárt az idő, Erről nem a "bolsevikok" tehetnek, mint ahogy arról sem, hogy a kirándulóvasút ma is egy működőképes koncepció. Én qrvára sajnálom a "tisztességes" kisvasutakat ( ld. local.blog.hu/2010/11/09/bumli_megkesett_nekrolog ), de a legtöbb menthetetlen volt. Azt konkrétan lexarom, hogy kinek a parancsára építették a Gyermekvasutat 50 éve, a lényeg, hogy most jól működik, és nagyon örülök, hogy már nem lebeg Damoklész kardja.