Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (934) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (97) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1023) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (14) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (523) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (888) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A világ legnagyobb vasalás nélküli betonkupolája

2018.02.02. 07:00 :: Hamster

img_7607.JPG

Nahát, mi ez a csúnya, romos izé, és miért kellett a képét idetenni? Nos, ez egy világhírű épület, csak általában más irányból szokták fotózni:

img_7644.JPG

Igen, ez a Pantheon. Ugyan a VII. század óta katolikus templom, igazából mindenki az ókori római építészet egyik legragyogóbb emlékét látja benne, jogosan.

A balra látható obeliszk egyébként - ha már a múltkor írtam az újrahasznosítás divatjáról - egyiptomi eredetű, II. Ramszesz korából származik. Évezredek adnak itt randevút egymásnak!

img_7618.JPG

A Pantheont erdetileg i.e. 27-ben emelték, de több módosítás és sérülés után i.sz. 126-ban teljesen újraépítették. Nem kispályáztak a minőséggel, hiszen azóta is áll! Hogy azóta lelopták róla a márvány kültakarót, a tetőről pedig a bronzot, vagy hogy egyszer ráépítettek két tornyot, amiket aztán lebontottak, az nem zavarta a negyvenvalahány méter magasban feszülő, kazettás felületű kupolát, az épület lényegét.

img_7631.JPG

Sajnos a fényképezőgépem látószögébe nem fért bele egy olyan kép, amin látszanak a méretek, de nem is baj, ott lenni élmény volt, és amíg élek, emlékezni fogok rá. Végül is csak azóta akartam látni, amióta általános iskolában először meséltek róla :)

14 komment

Címkék: énblog utazás olaszország képek építészet róma

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr613611433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

persze, hogy vasalás nélküli.
akkoriban nem voltak ingek, tehát vasaló sem, szóval logikus.
na meg az emberek imádkozni jártak a templomba, nem vasalni.
Jól veszem ki a posztjaidból, hogy nem jártál túl sokszor Rómában?
@Rocko-: A tógákat meg a Tiberis felől fújó reggeli szél simította ki, mi? :)
@Hamster: A kilencvenes években többször voltam autóval. Akkor még kicsit más volt Olaszországban a közlekedési morál, és az Appeninekben is csak a régi A1 volt, szóval kész csoda, hogy baleset nélkül megúsztam. Az utóbbi három alkalommal repülővel mentem (változik a világ...), ebből a legutolsó akalommal Düsseldorfból.
Mondjuk vannak ismerőseim akik, amióta Budapestről olcsón lehet repülni, megszámlálhatatlan alkalommal voltak :-)
@Fradista Utazó: Ha kívánságműsor lenne, én is mennék vissza, bár az egynapos fordulásoknak nem vagyok híve.
@Rocko-:
Ráadásul, ha vasalt lenne, ma már nem állna, a vasbeton szétrohadt volna 2000 év alatt.
@Hamster:
A Fiumicino reptéren én 2015-ben jártam, igaz, csak átszálltam ott. Néhány terminált csak kerülőutakon lehetett megközelíteni, mert 2015 májusában tűz ütött ki, és sok berendezést megrongált, emiatt még szeptemberben és aztán később, októberben, amikor ott jártam, a reptér kb. harmada még le volt zárva, és valamit építgettek rajta az olaszok. Az ottaniak szándékos gyújtogatást és biztosítási csalást emlegettek. Úgyhogy - bár nyilván egy rossz pillanatban jártam ott - kellemetlen benyomást tett rám a római reptér.
@Trónkövetelő: Nekem tetszett, csak a vasúti jegyvétel volt fura, hogy előre kinyomtatott jegyet adtak a bódéban.
@Trónkövetelő: Ebben lehet valami, bár érdekelne egy mérnök véleménye. Persze kb. 1700 év múlva kiderül, hogy így van-e, vagy a mi civilizációnknak is maradnak nyomai :)
@Hamster:
Én sem vagyok mérnök, csak hallottam róla:
en.epitoanyag.org.hu/static/upload/10.14382epitoanyag-jsbcm.2016.2.pdf
Persze sok minden múlik az adott vasbeton minőségén is. Például az 1960-as-70-es években legyártott házgyári lakótelepeknél mindössze néhány évtizedet jósoltak, ott például lassan kezd ketyegni az óra.
@Trónkövetelő: "ott például lassan kezd ketyegni az óra"
Így egy panel sokadik emeletén dekkolva nem szívesen olvasok ilyet :)
Na, most pont errefelé vagyok, csak nem hiszem, hogy lesz időm megnézni. Amikor először voltam a Pantheonban, akkor esett az eső. Kicsit vicces volt a locspocs a közepén, mert ugye a tetőt kétezer év alatt sem sikerült befejezni :) .

Más: most először érkeztem a Ciampinóra, és qrvajó. Végigjött a gép a város felett: Tiberis, Szt. Péter Bazilika, Angyalvár, Termini, Santa Maria Maggiore, Colosseum...
Mégmásabb: a pilóta úgy tette le a gépet, hogy én is kitámasztottam, mert igen gyorsan jött fölfele a pálya, de hátul konkrétan sikoltozni kezdtek. Szerintem szél se nagyon volt.
@Comandante en Jefe: Mi hazafele mentünk el a város fölött, igaz, túl magasan, de a Colosseumot, Terminit, meg mondjuk azt a bezárt repteret azért fel lehetett ismerni.
süti beállítások módosítása