Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

április 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  3. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  4. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  7. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  8. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  9. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...
  10. "It was a good time to be 27"Már írtam arról, milyen nagyszerű dolog, hogy a különböző külföldi villamosbarátok nem egyszerre jártak Magyarországon, mert így szinte teljesen mást láthatunk Geoffrey Tribe '69-es, Peter Haseldine...

Címkék

103 (7) 125év (6) 2624 (13) 41-es (7) 424 (7) abszurd (26) Ab van Donselaar (38) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (71) autók (66) bach (5) balaton (25) basel (7) bbc (8) bécs (39) belgium (11) bengáli (12) berlin (136) berlini fal (20) bkv (42) blog (27) budai vár (25) budaörs (36) budapest (726) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (69) búvár (7) c50 (8) c64 (13) caf (10) city lights (68) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (245) csehország (21) csehszlovák (8) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (5) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (31) életmód (6) elveszett (31) énblog (332) énzene (17) építészet (66) építkezés (21) épület (14) érdekesség (14) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (26) film (10) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (14) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (8) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (30) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (56) gibson (9) gitár (34) gmap (12) goldtimer (6) gondolatok (10) gőzmozdony (20) gyermekvasút (22) haditechnika (11) hajó (38) hampage (268) hamster (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (10) hév (25) híd (29) (26) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (25) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (6) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kép (6) képek (708) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (324) kritika (70) kulfoldi szemmel (64) lánchíd (7) last ninja (5) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (24) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (40) miskolc (24) mittudoménmi (9) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (13) mozi (5) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (42) nagypolszki (6) németország (282) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (36) nosztalgia (189) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (68) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) pályahiba (6) pályaudvar (24) panoráma (107) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (13) popkultúra (115) pozitívum (12) pozsony (19) prága (7) programajánló (25) púpos (12) queen (11) r.i.p. (11) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (122) repülőgép (40) repülőgépek (63) repülőnap (33) repülőtér (12) retró (31) rock (67) rocktörténet (5) róma (13) s-bahn (11) semmering (7) SNL (14) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (18) szlovákia (51) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (188) társadalom (5) tatra (12) taurus (6) technika (38) technikatörténet (36) tehervonatok (9) tél (11) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (13) tömegközlekedés (330) történelem (29) trainspotting (44) trolibusz (47) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (16) utazás (283) utcakép (152) uv (32) vár (11) várnegyed (8) város (376) városkép (85) városliget (8) vasút (380) vélemény (11) vicinális (13) vidám park (5) videó (655) villamos (590) vlog (7) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (244) zene (177) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A 41-essel mindig van valami...

2018.04.06. 07:00 :: Hamster

Bár a 41-es viszonylat a Fonódó révén immár Óbudáig jár, a "41-es villamos" kifejezés számomra még mindig a némileg falusias környezetben közlekedő déli szakaszt jelenti Rózsavölggyel, Kőérberekkel és a Kamaraerdővel.

img_0722.JPG

Az eredetileg HÉV-nek épült vonal fekvés és forgalom szempontjából is kívül esik a fősodorból, de valahogy mindig van miért kinézni oda!

img_0658.JPG

Most például megint alámosta a töltést a Hosszúréti-patak, ezért Rózsavölgy felső és Kelenvölgy-Péterhegy közt...

img_0687.JPG

... csak a víztől távolabbi vágány használható. Az így kapott egyvágányú szakasz biztosítása jelzőbottal történik.

img_0732.JPG

Igazság szerint ez persze nem számít nagy különlegességnek errefelé: legutóbb pár éve a reptér és a végállomás közt volt ilyen, előtte pedig 2013-ban a patak keletebbre eső szakaszán.

img_0737.JPG

Míg Rózsavölgy felsőnél ráhajlítást kellett kialakítani (lásd második kép), az egyvágányozás másik vége a szokásos váltónál van a Péterhegyi út után (lásd fentebb). Egyébként jelentős változások zajlanak ezen a környéken: a korábban lovak által belakott területen házak épülnek. Még pár évtized, és az egykor a zöldben közlekedő villamosból városi vonal lesz :)

6 komment

Címkék: budapest képek villamos 41-es

A bejegyzés trackback címe:

http://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr5013776342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

volt, hogy valaki magával vitte a jelzőbotot? :D
A Balatoni út - Péterhegyi út közötti szakasz beépítését leszámítva nem lesz városiasabb a vonal melletti környezet (szerencsére). A Tóváros jó ideje nem bővül, pedig lassan évtizede már, hogy kiépítették az úthálózatot.
@Dartois83: A smiley-val próbáltam jelezni, hogy nem teljesen gondolom komolyan a városiasságot, ugyanakkor régen a Péterhegyi úttól kifele végig szinte már csak zöldség volt, sás, susnya, kóbor kutyák, néha elkóborolt lovak rohangáltak az alkonyatban :)
@Rocko-: Hogyne, minden műszak végén az utolsó villamos... Legalábbis remélem nem várja meg az elsőt nyílt pályán... ;)

Mask
Na igen, a 41-esen nem újdonság az egyvágányozás. Pár éve úgy volt, hogy rendbe teszik a pataknak azt a részét, hogy ne mossa alá a vágányokat (remélhetőleg nem betonvályúra gondoltak), de aztán elhalt az ügy.
Attól tartok, hogy a lovak helyén épülő 4 emeletes, 187 lakásos lakópark azon a részen kissé haza fogja vágni a "falusias" hangulatot, de még a kertvárosit is. Az már az ő dolguk, hogy mit kezdenek azzal, hogy mélygarázsostul mindenestül egy patak melletti, eredetileg tocsogós részre építkeznek, ahol az ablak alatt csattog el a villamos. Csak ki ne találják megint, hogy milyen jó lenne megszüntetni a villamost (kb. 8-10 évente fel szokott merülni)!
Sem a HÈV-es, sem a jelzőbotos link nsm megy :)