Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, repülőgépekre, reklámokra, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

május 2016
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  <
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  3. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  4. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  5. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  6. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  7. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...
  8. "It was a good time to be 27"Már írtam arról, milyen nagyszerű dolog, hogy a különböző külföldi villamosbarátok nem egyszerre jártak Magyarországon, mert így szinte teljesen mást láthatunk Geoffrey Tribe '69-es, Peter Haseldine...
  9. Budapest és Miskolc utcáin járva '76 februárjában1976 fontos év volt a budapesti villamosokról készült képeket illetően: akkor látogatott ide először Ab van Donselaar, Tim Boric, és akkor kezdett rendszeresen idejárni Heinz Heider. Ez egyszerűen...
  10. Fallal és anélkül, első részPár hete írtam arról, hogy Berlin folyamatosan változik, és lassan eltűnnek azok a foghíjak, melyeket a Fal lebontása hozott létre. Persze az az igazság, hogy egy 160 kilométer hosszú, helyenként...

Címkék

103 (6) 125év (6) 2624 (11) 41-es (6) 424 (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (34) agyhúgykő (49) airway (96) álhír (5) állatkert (10) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (50) autók (58) bach (5) balaton (17) basel (7) bbc (8) bécs (34) belgium (11) bengáli (11) berlin (132) berlini fal (20) bkv (42) blog (23) budai vár (24) budaörs (28) budapest (673) budapesti pillanatok (35) buék (7) busz (61) c64 (10) caf (10) city lights (62) class 56 (6) commodore (16) csak egy kép (33) csak egy videó (211) csehország (14) csörgő (5) cukiság (29) debrecen (22) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (25) életkép (22) életképek (27) életmód (6) elveszett (30) énblog (227) építészet (53) építkezés (18) épület (11) érdekesség (11) erfurt (7) esti városkép (7) fan fiction (12) feldolgozások (9) felhők (23) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (16) film (7) firka (5) fogaskerekű (13) fogyasztói (24) fonódó (8) fotó (5) freddie mercury (5) füsti (6) gary moore (11) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (46) gitár (10) gmap (11) gondolatok (10) gőzmozdony (13) gyermekvasút (14) haditechnika (10) hajó (34) hampage (236) hangszerek (8) hármashatárhegy (5) helikopter (9) hév (22) híd (28) (22) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (5) humor (113) idegenforgalom (21) ikarus (22) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) kalef (8) karácsony (8) karikatúra (5) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kép (6) képek (597) képregény (94) kérdés (5) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (33) ki vagy doki (14) köd (18) köln (32) kölni dóm (5) közlekedés (300) kritika (70) kulfoldi szemmel (60) lánchíd (7) látnivaló (7) lengyelország (35) li-2 (5) lipcse (12) li 2 (14) ludmilla (10) m4 (14) maci (5) mackó (6) magyarország (6) margit híd (8) máv (33) medve (7) metál (8) metró (36) miskolc (22) mittudoménmi (9) MOD (7) morál (11) morgás (119) mozi (5) mtp (7) muki (10) münchen (21) műrepülés (8) múzeum (35) nagypolszki (5) németország (255) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (18) nosztalgia (157) nürnberg (18) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (8) NZA (8) olaszország (13) oldtimer (51) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) otthoni turista (35) pályahiba (6) pályaudvar (20) panoráma (100) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (8) popkultúra (97) pozitívum (12) pozsony (7) prága (7) programajánló (25) púpos (12) queen (10) r.i.p. (9) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (20) relax (9) repülés (110) repülőgép (35) repülőgépek (53) repülőnap (31) repülőtér (6) retró (25) rock (46) s-bahn (9) semmering (7) SNL (12) sorozatok (15) soundcloud (8) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (17) szlovákia (8) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (171) társadalom (5) tatra (12) taurus (6) technika (29) technikatörténet (22) tél (11) templom (11) tévéműsor (26) Tim Boric (13) tömegközlekedés (304) történelem (25) trolibusz (46) turizmus (19) tűzvonalban (14) tűzvonalban saját (8) tv (82) überzenészek (15) utazás (220) utcakép (143) uv (27) vár (8) várnegyed (8) város (336) városkép (78) városliget (8) vasút (296) vélemény (7) vicinális (13) vidám park (5) videó (546) villamos (549) vlog (7) wuppertal (6) würzburg (5) xi.ker (27) youtube (186) zene (128) zlin (12) zürich (13) Címkefelhő

Az öreg madár, ami nem vén madár

2016.05.25. 16:00 :: Hamster

Az immár hagyományosnak mondható budaörsi sétarepülős-régiautós pikniken a Goldtimer Alapítvány szokásos régiségein (Po-2, Li-2, Rubik "Kánya") kívül egy további öreg madár is a levegőbe emelkedett - a "Gerle 12":

img_4998.JPG

Ez a masina bár replika (azaz utánépítés), majdnem olyan érdekes történetű, mint az eredetije volt. A bemutató idején még berepülés alatt állt, ezért visszafogottan bántak vele - kíváncsi vagyok, mit fog mutatni, ha minden engedélyt megkap!

Bánhidi Antal 1930-ban tervezte az első Gerlét, a 11-est. Nem vadászt vagy bombázót akart építeni, hanem egy műrepülhető oktató- és túragépet, és ezt a célt tökéletesen el is érte. A sorozatgyártás viszont nem volt egyszerű ügy: bár több gép is készült, mindegyik kicsit más volt, mint az előző; például olyan motort kaptak, amilyet épp sikerült szerezni.

fortepan_46331.jpg

A leghíresebb példány a 13-as volt, mellyel Bánhidi körberepülte a Földközi-tengert. Ahogy a fentebbi képen látható, ennek a gépnek csillagmotorja volt, míg például a háttérben álló 14-esnek soros.

1 komment

Címkék: repülés videó képek fortepan goldtimer gerle oldtimer repülőgép technikatörténet

Az Oszt(y)apenkó környéke a hetvenes években

2016.05.23. 16:00 :: Hamster

Jó másfél-két éve nem néztem rá a Fortepanra, úgyhogy amikor nemrég mégis megtettem, egyből ott is ragadtam előtte. Mivel a számomra kimaradt képeket sorban végignézni nagyjából lehetetlen lenne, címszavakra, helyekre kerestem rá, így kerültem a mostanában átépült Osztyapenkó környékére a Magyar Rendőr 1978-as légifelvételei segítségével. Nekem ez kész időutazás, úgyhogy nem volt szívem nagyon lekicsinyíteni a képeket - ezúton is elnézést kérek azoktól, akik lassú interneten vagy mobilon szeretnék megnézni - ők szerintem ne kattintsanak a "tovább"-ra! A többieknek pedig azt javaslom, hogy valami külső képnézegetőben nyissák meg a képeket, nagyítsanak beléjük, van mit nézni rajtuk!

17 komment

Címkék: énblog budapest közlekedés város vasút fortepan városkép kelenföld légifotó xi.ker már nincs osztyapenkó

A csillag jegyében: a hosszú orrtól a fecskefarokig

2016.05.21. 07:00 :: Hamster

Az ötödik Goldtimer Nap a rossz idő miatt a tervezettnél később került megrendezésre, és nagyon úgy tűnt, hogy az esőnap egyben esős nap is lesz. Végül csak jöttek-mentek a felhők, a budaörsi reptér füve száraz maradt.

img_5068.jpg

Mivel elsősorban a számat tátani mentem ki, nem jegyeztem meg, pontosan mi volt ez a csőrös Merci - utólag azt gondolnám, hogy W136-os, aztán legfeljebb valaki majd beírja, hogy nem is. 

img_5067.jpg

Érdekes evolúciós szemléltetőeszközként sorakoztak a különböző Mercik a füvön: végig lehetett követni, ahogy a régimódi csőrös autóktól eljutottunk gyerekkorom állólámpás csodájáig. (Hogy konkrétan volt-e "az" állólámpásból, azt már nem is tudom, fotózni biztos nem fotóztam.)

img_5075.jpg

Meg se próbálom tippelni, mikori gyártású ez a példány, mert a háború előtti és utáni korszak nekem teljesen összefolyik.

img_5069.jpg

És ez már eléggé az ötvenes évek: az orr még hosszú, de már tömbösödik a kasztni - mintha az előző modell egyszerűsített kivitelű, ellenben újabb motorral ellátott verzióját látnánk. Mint ahogy tulajdonképpen azt (ezt?) is látjuk.

4 komment

Címkék: autók képek budaörs oldtimer gépsárkány

"Morogjunk mindennapi dolgokra tök értelmetlenül" című rovatunkban: kéz(nemnagyon)szárítók

2016.05.20. 07:00 :: Hamster

Gyerekkoromban elég menőnek számított az elektromos kézszárító a nyilvános mosdókban. Alternatívájuk nem volt, legalábbis papírtörlőt kevés helyen láttam, a törölközők meg vagy nagyon mocskosak voltak, vagy rég ellopták őket. A legtöbb ilyen kütyüt az ikladi Ipari Műszergyár készítette, meglepően jó formatervvel. Az ember aládugta a kezét a gömbölyű tetejű csodának, a kiáramló levegő hamar bemelegedett, a víz elpárolgott, a felhasználó boldogan (és szárazon) továbbállt, miután a kütyü úgy érezte, hogy már nem vagyunk vizesek. Aztán ránk szakadt a szabad piac, és ezer hasonló masina jelent meg. Ezek valószínűleg kevesebbet fogyasztanak, lehet, hogy tovább is tartanak, viszont saját tapasztalatom szerint a kéz szárítására csak mérsékelten alkalmasak. Viszont legalább jó hangosak.

Konkrétan a jövő reumatológusai vélhetően alaposan el lesznek látva páciensekkel, mert nem hiszem, hogy különösebben egészséges lenne az, amikor az ember vizes kezére hideg levegőt fújnak kétezer kilométeres sebességgel. Mire a fűtőszál elkezd bemelegedni, a felhasználó már elunja a dolgot, és inkább félig vizes kézzel távozik. Gondolom így kevesebbet fogyaszt a kütyü, lehet örülni ennek is - a kezedet meg a nadrágodba törölni :-/ Nem lehetne visszahozni azt a módit, hogy nem fúj annyira a ventilátor, cserébe viszont hamar bemelegszik, és használható arra, amire elvileg szolgál?

17 komment

Címkék: morgás agyhúgykő

Erős széria a szegedi esőben

2016.05.18. 07:00 :: Hamster

Tegnap Debrecenben jártam, úgyhogy most következzék három tízéves kép Szegedről. (a debreceni képek meg majd jönnek, ha legközelebb Miskolcon járok, vagy valami ilyesmi)

img_8680.JPG

Alapvetően nem bőrig ázni mentem a napfény állítólagos városába, mégis elsősorban azt sikerült. Szerencsére a náthán túl elkaptam három elég nosztalgikus járművet is, akkor még üzemben. Az első a 820-as pályaszámú Bengáli volt, a kétirányú házi csuklósok prototípusa, a budapesti 3740-es, később 3722-es, később 1200-as. Ő jelenleg Budapesten van, a Mavite tulajdonában.

img_8682.JPG

Az első kétirányú Bengáli mögött az a kocsi jött, mely manapság már nosztalgia járműként járja Szeged utcáit: a 813-as.

Szólj hozzá!

Címkék: képek szeged eső villamos bengáli ezerötszázas

Csapongás: késő gyerekkorom kedvenc gitárszólói kicsit másként

2016.05.16. 18:00 :: Hamster

A múltkor mutattam egy vicces Ozzy-átiratot, amikor is a gitárhősködős rockból ska lett, illetve a bejegyzésben szerepelt egy KISS ön-átdolgozás is. Most valami hasonló következik. Ozzy (egyik) gitárosa, Zakk Wylde többek közt süvítő gitárhangzásával híresült el; a kilencvenes évek elején egyértelműen az ő gitárját, effektjeit és persze tudását szerettem volna a sajátomnak tudni, például eme szóló miatt:

Többek közt azért szerettem ezt a szólót, mert a sok effekt és póz ellenére tulajdonképpen egy klasszikus blúzimpró volt - és ezt Zakk nem is próbálta tagadni, pedig akkoriban egy ideje már a szuperszónikus kromatika volt a menő (lehetőleg tizenhét harmincötödös ütemben). Mindenesetre ha lassan, kicsit más hangzással, önmagában játssza a szólót, simán elfér egy átlagos blúz-sztenderdben (ezt vajon hogy kellene írni) is:

A szóló kibontása közben hivatkozik is Gary Moore-ra, hogy tulajdonképpen őt utánozza azoknál a nyújtásoknál, és tényleg... A végén meg egy kis Randy Rhoads-os hülyéskedés, és kész is a metálba hajló hard rock!

Ez a torzítatlan szóló is ugyanaz pepitában: milyen kellemesen csilingel a felturbózott Les Paul, nem? Már-már jazzesnek hangzik az én avatatlan fülem számára! Ha viszont feltekerik a potmétereket, igencsak megdörren:

2 komment

Címkék: zene gitár mtv youtube rock metál ozzy osbourne feldolgozások zakk wylde

Az V. Goldtimer Nyílt Nap néhány pillanata

2016.05.15. 18:00 :: Hamster

Idén nem fotóztam körbe minden egyes autót, ami az immár szokásosnak mondható Goldtimer Nyílt Nap keretében a budaörsi reptér füvén állt, inkább megpróbáltam a hangulatot, a hangokat, na meg a benzinszagot élvezni. Legalábbis ez volt a terv, mert a valóságban állandóan előkaptam a kamerát... Az idei év debütánsáról, a Bánhidi Antal-féle "Gerle 12" replikájáról (mely egy régebbi replika átépítése) később még fogok írni, úgyhogy ebbe a videóba inkább minden mást igyekeztem bezsúfolni: idősebb Rubik Ernő hangtalanul suhanó Cimboráját, és hangosan csattogó-pöfögő Kányáját, a Po-2-est és Li-2-est, DKW F8 furgont és "Bogárbuszt", tolatgató Rolls Royce-ot, elsuhanó ponton Mercit és Jaguárt, Opel Mantával találkozó Plymouth Fury-t (majd Szempontdzsó megírja, ha nem az volt:), Pannonia motort, és néhány épp arra járó Cessnát, illetve egy csörlést végző Góbét:

1 komment

Címkék: énblog repülés videó nosztalgia li-2 budaörs goldtimer gerle oldtimer repülőgépek kánya gépsárkány csak egy videó po-2

Budafok kocsiszín: nem vész el, csak átalakul, bonus track

2016.05.14. 17:00 :: Hamster

A múltkori budafoki kocsiszínes bejegyzéshez egy zárás utáni kép - gondolom, azóta még jobban belebonthattak. Kicsit ijesztő is volt ez a látvány, hisz láttam én már budapesti remizt kiürülni, és annak nem lett jó vége. Megnyugtató tudni, hogy ide nem szupermarket fog épülni :)

img_5138.JPG

8 komment

Címkék: budapest villamos csak egy kép

"Ma is konzerv vért iszunk" :)

2016.05.12. 21:00 :: Hamster

Sürgés-forgás van a héten, többek közt a blogírás rovására, úgyhogy itt egy tavalyi videó tanuló hannoverivel, rángatós-nyikorgós, közben ívben sikoltós Tatrával, csatolt Ganzzal a 4-esen, meg vezető nélküli M4-essel. Tényleg, utóbbiból mikor szerelik ki a fülkéket? Jó lenne már előre bámulni az alagútba; szórakoztatóbb látvány, mint amilyennek hangzik :)

3 komment

Címkék: budapest videó tömegközlekedés villamos m4 csak egy videó

Óvatosan közlekedjetek a Széll Kálmán téren, rá ne lépjetek a fénykardokra!

2016.05.10. 07:00 :: Hamster

img_5232.JPG

Lassan befejezéséhez közelít a Széll Kálmán tér átépítése; tegnap este egy darabig felkapcsolták a kövezetbe bújtatott díszkivilágítást, végre láttam működni a Csaba utca felé vezető mozgólépcsőt (még ha tesztüzemben is), és az új óra körül is nagyon sürgölődtek. Ami viszont teljes meglepetés volt számomra, az a szökőkút világítása:

Az blogszerte közismert, hogy szeretem az ilyen jellegű kutakat, úgyhogy örültem. Érdekes volt a videón 0:37 körül látható stroboszkópozás, illetve az, hogy a kútnak a jelek szerint van párásító üzemmódja is, lásd 1:04-től. A hetvenes évekbeli rockkoncert hangulat érdekes kiegészítése lesz a térnek, bár ez persze csak pára, nem szárazjég, vagy tudomisén, mit használtak akkoriban :)

20 komment

Címkék: budapest videó város szökőkút kalef