Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

július 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  3. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  4. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  5. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  6. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  7. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  8. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...
  9. "It was a good time to be 27"Már írtam arról, milyen nagyszerű dolog, hogy a különböző külföldi villamosbarátok nem egyszerre jártak Magyarországon, mert így szinte teljesen mást láthatunk Geoffrey Tribe '69-es, Peter Haseldine...
  10. Budapest és Miskolc utcáin járva '76 februárjában1976 fontos év volt a budapesti villamosokról készült képeket illetően: akkor látogatott ide először Ab van Donselaar, Tim Boric, és akkor kezdett rendszeresen idejárni Heinz Heider. Ez egyszerűen...

Címkék

103 (6) 125év (6) 2624 (12) 41-es (6) 424 (7) abszurd (26) Ab van Donselaar (34) agyhúgykő (55) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (59) autók (66) bach (5) balaton (23) basel (7) bbc (8) bécs (36) belgium (11) bengáli (12) berlin (134) berlini fal (20) bkv (42) blog (27) budai vár (24) budaörs (35) budapest (706) budapesti pillanatok (39) buék (8) busz (65) c50 (5) c64 (12) caf (10) city lights (66) class 56 (7) commodore (16) csak egy kép (34) csak egy videó (238) csehország (17) csehszlovák (5) csörgő (7) cukiság (32) debrecen (24) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (29) életmód (6) elveszett (30) énblog (290) énzene (17) építészet (61) építkezés (20) épület (13) érdekesség (14) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (10) felhők (25) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (25) film (8) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (13) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (8) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (24) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (55) gitár (27) gmap (12) goldtimer (5) gondolatok (10) gőzmozdony (16) gyermekvasút (17) haditechnika (10) hajó (37) hampage (249) hamster (5) hangszerek (9) hármashatárhegy (5) helikopter (10) hév (23) híd (29) (22) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (115) idegenforgalom (21) ikarus (22) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (8) karikatúra (5) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kép (6) képek (658) képregény (94) kérdés (6) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (38) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (315) kritika (70) kulfoldi szemmel (60) lánchíd (7) last ninja (5) látnivaló (10) lengyelország (36) lhbs (24) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (13) m4 (15) maci (6) mackó (6) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (5) mátyás-templom (6) máv (34) medve (7) metál (9) metró (40) miskolc (23) mittudoménmi (9) MOD (7) morál (11) morgás (124) mozi (5) mtp (7) muki (10) münchen (24) műrepülés (8) múzeum (41) nagypolszki (6) németország (280) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (30) nosztalgia (172) nürnberg (19) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (10) NZA (8) olaszország (13) oldtimer (63) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (35) pályahiba (6) pályaudvar (22) panoráma (105) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (10) popkultúra (108) pozitívum (12) pozsony (11) prága (7) programajánló (25) púpos (12) queen (10) r.i.p. (10) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (20) relax (12) repülés (118) repülőgép (40) repülőgépek (59) repülőnap (31) repülőtér (11) retró (27) rock (62) s-bahn (10) semmering (7) SNL (14) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (18) szlovákia (19) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (185) társadalom (5) tatra (12) taurus (6) technika (32) technikatörténet (33) tél (11) templom (12) tévéműsor (27) thin lizzy (5) Tim Boric (13) tömegközlekedés (317) történelem (27) trolibusz (46) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (16) utazás (254) utcakép (146) uv (29) vár (9) várnegyed (8) város (363) városkép (83) városliget (8) vasút (334) vélemény (8) vicinális (13) vidám park (5) videó (614) villamos (572) vlog (7) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (226) zene (161) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Az első Gary Moore lemez 1973-ból

2017.07.24. 07:00 :: Hamster

Sok éve egyszer írtam Gary Moore első saját néven kiadott (ekkor már szerepelt két Skid Row korongon) lemezéről, pontosabban annak első, címadó nótájáról. Be kell valljam, ez az egyik legritkábban hallgatott LP-m tőle - az 1978-tól 1989-ig tartó korszaka valahogy jobban bejött. Nemrég viszont újból meghallgattam ezt az albumot, és teljesen másmilyen volt, mint amire emlékeztem. Valószínűleg megváltozott a zenei ízlésem azóta, hogy valamikor 20+ éve először ledaráltam kazettáról - az első számot leszámítva mintha egy még soha nem hallott anyag szólt volna.

Erősen érződik a kísérletezés a dalokon, sok mindenbe belefogott egyszerre - de hát még csak 20-21 éves volt, naná, hogy nem tudta pontosan, mit is akar csinálni. Ezzel együtt a fentebbi dal, a Time to Heal akár a kései blues-rock lemezeken is lehetett volna - azt leszámítva, hogy az énekhangja még kicsit csiszolatlan.

Ehhez képest a "Spirit" című 17 perces opuszban annyi mindent találni: a későbbi Thin Lizzy-re hasonlító ikergitárt, a Colosseum II-re jellemző tekerést, fura ütősöket, és olyan részeket, amiket én félművelten Santanásnak mondanék, pedig lehet, hogy csak közös bálványuktól, Peter Greentől jöttek... aztán időnként akár Pink Floyd is lehetne, a hetvenes évek első feléből. Mindenkinek ajánlom a szám végighallgatását, de a fentebbi videó egy szintetizátoros résztől indul a dal közepén, mert Gary későbbi karrierjét tekintve talán ez a meglepőbb. Újabban nagyon bejönnek nekem a vintage szintik, így az egész rész - minden Floyd-os vagy egyéb hasonlóságon túl is - nagyon tetszik, el tudnék pár lemeznyi ilyesmit hallgatni! Szerintem a billentyűs is megérdemli, hogy leírjam a nevét: Jan Schelhaas. Mindenesetre ez teljesen más világ, mint az előbb belinkelt szám, nem? És mindeme kvázi-progresszivitás után a lemez egy slide-os "ló legel a síromon"-blues képlettel végződik... ami 2:04-nél egyszercsak átmegy vidám bugiba:

6 komment

Címkék: énblog zene youtube rock szinti gary moore

Alváspótló Nohab

2017.07.22. 07:00 :: Hamster

Ahhoz képest, hogy idén nincs menetrend szerinti nohabos vonat a Balatonra, nem mondanám, hogy bújkálnának a turcsiorrú mozdonyok előlem: hol a 10-est fotóztam a déli végeken, hol pedig a 17-est Ausztriában - és június elején még az utolsó narancsszínű gép, a 19-es is sorra került.

img_3419.JPG

Kicsit bolondnak éreztem magam, amikor hajnali háromnegyed ötkor (az nekem még az előző napnak számít) ott szobroztam a Nyugatiban a peron végén, mert nem gondoltam volna, hogy ennyire fanatikus vagyok, de hát a mellékelt kép (szó szerint) azt mutatja, hogy tévedtem :) A Ruttkára induló szerelvénynek 5:25-kor kellett volna elindulnia, de késve tolták be, addig nézegethettük a felkelő nap Ferdinánd-hídját.

Végül csak megérkezett a mozdonyhoz nem feltétlenül passzoló, de látványos (ez nem fotós, hanem utazós-nézelődős út volt) kocsikból összerakott szerelvény, és hamarosan nekivágott a Felvidéknek. Örültem, hogy végre nem csak "bajszos" Nohabot lehetett utasszállító vonattal fotózni, mert szerintem kicsit túlzás, hogy a 6-os közelmúltbeli átfestése óta a típus magyarországi történetéhez pontosan ugyanannyira hozzátartozó narancs festést gyakorlatilag csak pályaépítő szerelvények és hasonlók elején lehetett látni.

Ezután egyébként az utóbbi évek legjobb vonatos-fotós túrája következett Interszitivel, melynek eredményét úgy öt-hatszáz további bejegyzésben fogjátok látni :)

2 komment

Címkék: énblog videó vasút nosztalgia nyugati nohab

Csúcsforgalom a Gellért térnél

2017.07.20. 07:00 :: Hamster

Sokan hajlamosak a Dunára pusztán díszítő, esetleg térelválasztó elemként gondolni, pedig azon túl, hogy nehezen megzabolázható természeti erő, még fontos közlekedési útvonal is, ahol annak ellenére, hogy messze nem használjuk ki a műfajban rejlő lehetőségeket, csúcsban torlódások alakulnak ki - ahogy azt az alábbi videó első jelenetében láthatjuk:

A viccet félretéve, valamit kezdeni kellene a szűkös kikötési lehetőségekkel! A hajósokon nem múlik, ők olyan fürgén és ügyesen rundóznak oda a pontonok mellé, hogy hagyományos eszközökkel sokkal gyorsabban aligha lehetne. A Moszkva típusú hajókon annak idején az elektromágneses rögzítést is kipróbálták kötelek helyett, a jelek szerint nem vált be (vagy itthon nem is próbálták, csak mágnessel jöttek, és fennmaradt rajtuk?). Ez nem tengeröböl vagy csatorna, mint egy csomó példa esetében, amit külföldről felhoznak ("bezzeg itt meg ott"), vajon min lehetne akkor változtatni?

2 komment

Címkék: budapest közlekedés város duna hajók

Oldtimerek a Balaton partján, még mindig

2017.07.18. 07:00 :: Hamster

A múltkor mutattam pár régi gépsárkányt a fenyvesi kikötőből - most folytatnám a sort, mert bár nem mindent fotóztam le, azért nagyon vissza se fogtam magam.

img_4303.JPG

Őket már láttunk - pontosabban a jobb szélen levő amerikai monstrum kimaradt, mert olyan szinten csillogott, hogy a keresőn keresztül is káprázott tőle a szemem :)

img_4289.JPG

Számomra kicsit átláthatatlan, hogy a modellcsaládot "Strich-Achtnak" nevezik, a fenekére mondjuk (elfelejtettem megnézni, úgyhogy csak netes képek alapján tippelek) az van írva, hogy "280 CE", míg a beavatottak W114-esnek hívják, úgyhogy inkább csak annyit írok, hogy ez egy állólámpás Merci kupé.

img_4286.JPG

A Merci után a másik véglet: egy VW 181-es "Kübelwagen". Nem a második világháborús, hanem a hatvanas-hetvenes évekbeli, de valahol ez is csak egy kockásított Bogár :)

img_4253.JPG

Az egyik legkülönlegesebb autó, amit valaha is építettek: egy Citroën DS. Persze lehet, hogy ID, én ezeket nem tudom megkülönböztetni.

img_4256.JPG

Elöl még tele van krómozott részletekkel, de a háta már mintha csak az utódé, az Š100-asé lenne ebből a szögből a régebbi évekjáratok szép beömlője helyett: Škoda 1000 MB. Valaki megtippeli a gyártási évet?

6 komment

Címkék: balaton autó képek balatonfenyves oldtimer gépsárkány

Rušňoparáda 2017: Mozdonyparádé Kassán

2017.07.15. 07:00 :: Hamster

Nem állítanám, hogy túl sok vasúti parádén jártam volna eddig, de az biztos, hogy az idén áprilisban Kassán megrendezett "Rušňoparáda" az egyik legszórakoztatóbb volt közülük. Nem azért, mert olyan hatalmas ritkaságokat lehetett látni, és nem is azért, mert a helyszín annyival különbözött egy átlagos magyar fűtőháztól, hanem mert mindig mozgott valami, mindig történt valami, és szinte mindenre fel lehetett mászni. Nem voltak kordonok mindenütt: a méteres nyomtávú kis gőzös a kürtszóra félreálló nézelődők közt csühögött el, és ha akartál, a kiszerelt dízelmotor tárolására szolgáló pőrekocsira is felmászhattál a körfűtőházban.

img_2339.JPG

Nem tudom, milyen idegekkel rendelkeztek a rendezők, de nem voltak félősek! Az is igaz, hogy nem láttam az itthon szokásos extrémsportolókat, akiknek mindig valami teljesen lehetetlen és életveszélyes helyről kell fotóznia, mert ez jelzi, hogy ők profibbak azoknál, akik lentről fényképeznek :) Persze lehet, hogy csak azért, mert be lehetett fizetni arra, hogy egy kis kalitkával földaruzzanak a telep fölé, és ez jobb volt, mintha a tetőre vagy a térvilágító oszlopokra kapaszkodtak volna fel...

img_2358.JPG

Lehet, hogy más másfajta programra vágyik, de én a Füsti megnyitója óta nem másztam fel ennyi gépre! Talán az idő lehetett volna jobb... illetve hát biztosan lehetett volna, lásd a mellékelt képet. Másrészt viszont akkor lehetett jókat fotózni, amikor mindenki elbújt az eső elől! Ja, és még egy pozitívum: nem léptek fel az aktuális Megasztár/X-Faktor nyertesei, sem pedig országszerte világhírű fitnessguruk - már önmagában ezért megérte átmenni egy másik országba, mert itthon nem tudok semmilyen repnapra vagy ilyesmire elmenni úgy, hogy ne őket kelljen hallgatnom :)

2 komment

Címkék: énblog videó szlovákia képek vasút nosztalgia oldtimer kassa gőzmozdony

Ért itt valaki a távbeszélőhálózatok aknafedeleihez?

2017.07.13. 07:00 :: Hamster

Gyerekkoromban (ez leginkább a nyolcvanas éveket jelenti) imádtam a csatornafedeleket, szerelvénydobozokat nézegetni: a rozzant bérházakkal szegélyezett öreg utcákban csak úgy hemzsegtek a "Magyar Királyi", illetve "Székesfővárosi" feliratok, vicces ellentétben állva az akkoriban amúgy uralkodó vörös csillagokkal és állami vállalatokkal. Valahol a neten olvastam, hogy az ötvenes években "mindenütt lecsiszolták az ilyen feliratokat" - ez vagy nem igaz ebben a formában, legalábbis Budapestre, vagy a hatvanas években visszavésték-domborították őket, mert nem kevés ilyennel találkozni még most is :)

A múlt ilyen emlékeivel azóta nem nagyon foglalkoztam, aztán egyszer mégiscsak meg kellett állnom, amikor ismerős aknafedőt pillantottam meg - ez ugyanis Pozsonyban történt:

img_8508.JPG

Itt tényleg nem volt felirat (lecsiszolták? eleve nem is volt rajta?), viszont nagyon úgy nézett ki, mintha a Budapesten is még számos helyen látható fedőnek lenne a rokona:

4 komment

Címkék: kérdés pozsony technikatörténet

Tili-toli a fenyvesi deltában

2017.07.11. 07:00 :: Hamster

Miután megszívtuk a felhőkkel és a Nohabbal - de még a balatonfenyvesi oldtimerezés előtt - véletlenül elkaptuk, ahogy az aznap a kisvasúti állomásra kiállított járműbemutató anyagát visszatolják a vontatási telepre. Pontosabban azt láttuk, ahogy egy Mk48-as előbb két személykocsit lerak az egyik vágányra, majd a szomszéd sínpáron pihenő dolgokat az állomást körbevevő deltavágány másik ágán betolja a kocsiszínbe. Hogy utána visszament a másik két kocsiért, esetleg ment még egy kört Somogyszentpálra, már nem figyeltük...

img_4206.JPG

Abban se vagyok biztos, hogy ez az elég tarka vonat aznap közlekedett, vagy csak az oldtimer nap alkalmából lett kiállítva, netán máskor is ott szokott állni, hogy akkor is legyen mit nézni, ha épp nincs bent a menetrend szerinti járat... mindenesetre nagyon tetszett. Egyrészt mert volt benne két C50-es, másrészt meg mert Mk48-as vontatta, amit még nem fotóztam ezen a vasúton.

Igazából csak kérdéseim vannak a jelenettel kapcsolatban, annyira semmit nem tudok a fenyvesi kisvasútról. Mindig ilyen lassan tolatnak, vagy csak a "nagy" mozdonnyal? Ha valaki ismeri ezt az üzemet, ne tartsa magában a válaszokat!

3 komment

Címkék: balaton videó kisvasút balatonfenyves mk48 c50

Nohabbal Wachauban

2017.07.09. 07:00 :: Hamster

Említettem, hogy nemrég Wachauban jártam - nem is akárhogy: Nohab-vontatással! Igaz, élményvonattal mentünk, ami azt jelenti, hogy nem a szerelvény összeállítása vagy a vontatójármű számított, hanem az úticél, ez pedig azzal járt, hogy nem nagyon lehetett fotózni.

img_4452.JPG

Mindössze két megállásnál, a verőfényben úszó Dürnsteinben és az alkonyati árnyékba búvó Spitz an der Donauban vettem elő a videókamerát, amíg a mozdony körbejárt, fényképet pedig még kevesebbet készítettem (már hogy a vonatról, mert a tájat és a településeket azért körbekattintottam).

img_4584_kicsi.JPG

A helyiérdekű jelleggel épített Wachauer Bahnt egyébként 2010-ben bezárták, egy évvel később azonban Alsó-Ausztria saját közlekedési cége, a NÖVOG részlegesen újraindította a forgalmat: április és október közt turisztikai jelleggel közlekednek vonatok Krems és Emmersdorf közt. A sziklaomlások által gyakran érintett vonal magyar fogalmak szerint nincs rossz állapotban, de a mi vonatunk egy kicsit nagynak tűnt ide, csak úgy recsegett-ropogott az ívekben :)

1 komment

Címkék: énblog utazás videó ausztria wachau vasút nohab

Craig Ferguson: Scottish Rite Temple Stomp

2017.07.08. 07:00 :: Hamster

Oké, akiknek az a-ha sok volt, azoknak itt a másik véglet... sort of. Alapvetően az ilyen punk jellegű dolgokat nem szeretem, de ha Craig Ferguson csinálja, Jonesy bohóckodik mellette egy szép Les Paul Custommal, a végén pedig a TARDIS is felbukkan, akkor csak megnézem annyiszor, hogy a végén már azt kívánom, adják ki lemezen :)

A szám eredetileg szelídebben szólt, így a fentebbi videó azt bizonyítja, hogy egy kis torzított gitár mindennek jót tesz. Amúgy pedig hihetetlen, hogy lassan három éve nincs már az egyetlen nézhető talkshow!

2 komment

Címkék: zene tv youtube rock popkultúra craig ferguson

Take on Meeee... or this song

2017.07.06. 07:00 :: Hamster

A sötét és furcsa (valójában túlságosan is színes, viszont tényleg furcsa) nyolcvanas években volt egy norvég banda, amelyik azzal lett híres, hogy a BKV tévéreklámjainak háttérzenéjét csinálta:


4:08-nál le lehet állítani a videót - eredetileg azt szerettem volna, ha magától megáll, de a blog.hu szerkesztőfelületének parserén változtattak valamit, és most mindig átkonvertálja az ehhez szükséges "&" karaktert, emiatt nem tudom megadni neki, hol álljon meg :-/

Na jó, azt a "tiririririri-tiriririri" effektet az elején és a végén lehet, hogy nem a norvég banda csinálta, de a többit igen - az ezután kapott jogdíjakból vették meg első magánrepülőgépüket :) Amit eddig leírtam, az persze mind hülyeség, hisz az a-ha természetesen nem a magyar reklámok miatt lett híres, hanem mert tényleg fülbemászó popzenét csinált. A fentebbi reklámban szereplő "Take on Me" a nyolcvanas évek egyik legikonikusabb dala lett, és bár akkoriban nagyon utáltam, ahogy az osztálytársnők elolvadtak az együttes énekesétől, a zene még nekem is tetszett. Azt viszont csak most, hogy felütöttem a wikipediát, tudtam meg, hogy nem elsőre lett ilyen a nóta. Eredetileg más volt, nagyon más:

A későbbi a-ha kétharmada 1981-ben még egy Bridges nevű együttes tagjaként kezdett összerakni egy "Juicy Fruit Song" nevű dalocskát, ennek egy részletét hallhatjuk fent. Bár az első hangok alapján nem gondolná az ember, de aztán tényleg beindul az a bizonyos riff! Ha kicsit feszesebben játszották volna, akár progresszívnak is elment volna ez a muzsika, így inkább csak szinti-punk :)

1982-ben már a-haként, Morton Harket énekessel vették fel a "Lesson One" című demót. Nem csak a cím nem stimmelt a későbbi slágerhez képest, hanem nagyjából semmi se: a szinti hangzása borzasztó, Harket néha beleüvöltözik a dalba, a bridge pedig teljesen semmilyen, csak lassítja az amúgy sodró lendülető dalt.

28 komment

Címkék: zene pop youtube retró szinti popkultúra nyolcvanas évek