Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, repülőgépekre, reklámokra, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

június 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  3. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  4. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  5. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  6. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  7. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  8. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...
  9. "It was a good time to be 27"Már írtam arról, milyen nagyszerű dolog, hogy a különböző külföldi villamosbarátok nem egyszerre jártak Magyarországon, mert így szinte teljesen mást láthatunk Geoffrey Tribe '69-es, Peter Haseldine...
  10. Budapest és Miskolc utcáin járva '76 februárjában1976 fontos év volt a budapesti villamosokról készült képeket illetően: akkor látogatott ide először Ab van Donselaar, Tim Boric, és akkor kezdett rendszeresen idejárni Heinz Heider. Ez egyszerűen...

Címkék

103 (6) 125év (6) 2624 (12) 41-es (6) 424 (7) abszurd (26) Ab van Donselaar (34) agyhúgykő (55) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (55) autók (65) bach (5) balaton (21) basel (7) bbc (8) bécs (36) belgium (11) bengáli (12) berlin (134) berlini fal (20) bkv (42) blog (27) budai vár (24) budaörs (35) budapest (705) budapesti pillanatok (39) buék (8) busz (65) c64 (12) caf (10) city lights (66) class 56 (7) commodore (16) csak egy kép (34) csak egy videó (236) csehország (17) csehszlovák (5) csörgő (7) cukiság (32) debrecen (24) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (30) életkép (22) életképek (29) életmód (6) elveszett (30) énblog (285) énzene (17) építészet (61) építkezés (20) épület (13) érdekesség (14) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (10) felhők (25) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (25) film (8) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (13) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (8) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (22) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (54) gitár (27) gmap (12) goldtimer (5) gondolatok (10) gőzmozdony (15) gyermekvasút (17) haditechnika (10) hajó (37) hampage (249) hamster (5) hangszerek (9) hármashatárhegy (5) helikopter (10) hév (23) híd (29) (22) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (115) idegenforgalom (21) ikarus (22) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (8) karikatúra (5) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kép (6) képek (656) képregény (94) kérdés (5) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (37) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (314) kritika (70) kulfoldi szemmel (60) lánchíd (7) last ninja (5) látnivaló (9) lengyelország (36) lhbs (24) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (13) m4 (15) maci (6) mackó (6) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (5) mátyás-templom (6) máv (34) medve (7) metál (9) metró (40) miskolc (23) mittudoménmi (9) MOD (7) morál (11) morgás (124) mozi (5) mtp (7) muki (10) münchen (24) műrepülés (8) múzeum (41) nagypolszki (6) németország (280) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (28) nosztalgia (170) nürnberg (19) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (9) NZA (8) olaszország (13) oldtimer (61) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (35) pályahiba (6) pályaudvar (22) panoráma (105) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (9) popkultúra (106) pozitívum (12) pozsony (10) prága (7) programajánló (25) púpos (12) queen (10) r.i.p. (10) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (20) relax (12) repülés (118) repülőgép (40) repülőgépek (59) repülőnap (31) repülőtér (11) retró (26) rock (60) s-bahn (10) semmering (7) SNL (14) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (18) szlovákia (18) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (183) társadalom (5) tatra (12) taurus (6) technika (32) technikatörténet (32) tél (11) templom (12) tévéműsor (27) thin lizzy (5) Tim Boric (13) tömegközlekedés (317) történelem (27) trolibusz (46) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (86) überzenészek (16) utazás (251) utcakép (146) uv (29) vár (9) várnegyed (8) város (362) városkép (83) városliget (8) vasút (330) vélemény (8) vicinális (13) vidám park (5) videó (607) villamos (572) vlog (7) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (222) zene (158) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Utolsó kommentek:

@Hamster: Egy szóval sem írtad, hogy csak 25/3 kV-os lehet, hanem azt, hogy nincs belőle kétáramnemű. :P

Bejegyzés: A csehszlovák formatervezés gyöngyszemei: a Laminátka
A Cseh mérnökök,és formatervezők tudtak brilliáns dolgokat alkotni.A Laminátkát alaposan besörözve alkották.Vagy ezt maga a gyári párttitkár rajzolta,de a térközjelző meghajlik,ha magával szemben meglát egy ilyet.
Ellenben még mindig mozognak,tehát műszakilag használhatóak maradtak...

Bejegyzés: A csehszlovák formatervezés gyöngyszemei: a Laminátka
@Sir Gombóc: Igen, 2001-2-3 óta, 3 darab, és totál nem jók a 3 kV=-ra, amiről szó volt :)

Bejegyzés: A csehszlovák formatervezés gyöngyszemei: a Laminátka
Létezik a mozdonyból kétáramnemű változat, 15/25 kV kivitelben, cseh-osztrák határátmenetben járnak.

Bejegyzés: A csehszlovák formatervezés gyöngyszemei: a Laminátka
@rezgaras: Sőt a Szilvel ellentétben ebben van villamos fék is.

Bejegyzés: A csehszlovák formatervezés gyöngyszemei: a Laminátka
@Tom Taylor: Azért hamarabb is visszanézhetsz, legfeljebb akkor épp nem az LP-ről fogok írni :)

Bejegyzés: Gibson Les Paul - a világ legsikeresebb sikertelen hangszere, első rész
@Hamster: Köszönöm visszajelzésedet!
Várom a folytatást ősszel, addig is jó izzadást! ;-)

Bejegyzés: Gibson Les Paul - a világ legsikeresebb sikertelen hangszere, első rész
@csi szi: Valóban, ennek ellenére mind a nagypolák, mind a 124 alapú egyéb képződmények rendre dinamikusabbak, csendesebbek és jobban rugózóak voltak, pedig a laprugóról nem gondolná az ember, hogy lehet komfortosabb, mint a tekercsrugó... P125-ösből még a kormányváltósat is vezettem, az tényleg a fürdőkád 2.0 volt, de a későbbi szériák már a 125-öshöz műszakilag közelebb álltak. A Zsiguli meg egy traktorba szánt motort kapott :-) (jó, nem igaz, kisterepjáróba szánták, csak anno még ez nem volt egy divatos járműfajta, így az olaszok lefújták a fejlesztést, a motorját meg odaadták a ruszkiknak, hadd csörömpöljön náluk a sok vezérműlánc).

Bejegyzés: Oldtimerek a Balaton partján
@nyelv-ész: Amúgy meg a Zsiguli felülvezérelt, láncos motorja (szintén Fiat konstrukció, az más kérdés, hogy az olaszok végül nem használták) sokkal korszerűbbnek számított mint az eredeti 124-é, ahogy a kétkörös fékrendszer is az egyköröshöz képest. (A futóművet pedig az orosz útviszonyok miatt kellett módosítani, alapvetően csak megemelték az autót pár centivel). Az, hogy a gyakorlatban milyen "érzést" keltettek ezek az autók, az más kérdés, ahogy a gyártás minősége is. A tévhitekkel ellentétben sosem volt "eredeti Fiat motorú" Zsiguli sem.

Bejegyzés: Oldtimerek a Balaton partján
@nyelv-ész: Én nem így tudom, a Nagypolák nem volt a 125-ös típusazonos licence, a 125p típusjelzés ellenére csak a kaszni volt a 125-é, műszakilag az előd "fürdőkád" Fiat 1500-assal volt azonos. Ahogy az utódja, a Polonéz is még mindig ugyanazon az antik műszaki alapokon volt a modern, Pininfarina tervezte kaszni meg az értelmetlen de jól hangzó extrák (állítható kormány) ellenére.
Műszakilag sokkal ósdibb volt a Zsigulinál, a gyártási minősége lehet, hogy jobb volt. Meg a presztízse is nagyobb volt anno.

Bejegyzés: Oldtimerek a Balaton partján
A cseh villanymozdonyokban egy Skoda-féle rugalmas meghajtás volt, elvileg egy előremutató megoldás, jó lenne tudni a gyakorlati tapasztalatokról is. A Laminátka a maga idejében kifejezetten futurisztikus kinézetű volt, nemcsak a már újonnan sem meggyőző formájú Szilivel, de más, nyugati mozdonyokkal is összehasonlítva. Viszont a súlya a műanyag ellenére is lényegesen több volt, mint a magyar mozdonyoké, nem is jöhetett be sokáig az akkor még többségben 20t (na jó, 200kN :-( terhelésű magyar pályákra. De a súly a cseheknél még sokáig probléma volt...

A 6-tengelyű változat sem maradt folytatás nélkul. Ha jol tudom, az oroszoknak nagy sorozatban szállított cseh villanymozdonyoknak az volt a műszaki alapja.

Bejegyzés: A csehszlovák formatervezés gyöngyszemei: a Laminátka
@sako: A majdnem ovális rácsok mögött nincs szellőző. A kürtöket takarják.

Bejegyzés: A csehszlovák formatervezés gyöngyszemei: a Laminátka
Szerintem a Laminátka a legszebb villanymozdony (ízlések és pofonok), de sokkal jobban nézne ki, ha a fényszórókat a két (majdnem)ovális szellőzőnyílás helyére tették volna (de hát nyilván megvan az oka, hogy az miért ott van).

Bejegyzés: A csehszlovák formatervezés gyöngyszemei: a Laminátka
@Tom Taylor: Szerintem majd szeptemberben, amikor nem csak 20-30 ember ül a gép előtt, mindenki más meg valami vízparton :) Hacsak nem jön meg hirtelem a kedvem hozzá. Semmi nincs tervezve, csak az, hogy most kicsit pihenek, és nem akarok napokat tölteni egyetlen bejegyzéssel. Nyilván az előmunka már megvan, de most épp van vagy 30 fok itt a gép előtt, és ez demoralizál :)

Bejegyzés: Gibson Les Paul - a világ legsikeresebb sikertelen hangszere, első rész
A mostani Indóházban van egy cikk róluk egy mozdonyvezető tollából. Összegezve: nagy kalap...! :-)
De tényleg érdekes színfolt volt.
Gyerekként a váci vonalon gyakran láttam, és rém korszerűnek tűnt.
Pedig... :-D

Bejegyzés: A csehszlovák formatervezés gyöngyszemei: a Laminátka
A BMW kéne erősen.
És igen, a Nagypolákok egyszerűen nem bírták olyan jól a ridegtartást

Bejegyzés: Oldtimerek a Balaton partján
A Nagypolákok többnyire azért tűntek el olyan hamar, mert főleg közületi autók voltak. Rozsdásodtak, mint az istennyila, de mivel 3-4 évente lecserélték őket, senki nem foglalkozott az állagmegóvással, hanem csak hajtották őket. Az a néhány túlélte, amelyiket megvett az első sofőrje, és kipofozta magánhasználatra.

Egyébként a Zsiguli-rokonság műszakilag maximum a Fiat eredetre meg a kasztni hasonló formájára korlátozódik, ugyanis sem a motor, sem a futómű, de még a beltér sem volt azonos a szovjet ipar "remekműveivel". A Nagypolák a Fiat 125 nagyjából típusazonos licensze volt, a Zsigulik meg a Fiat 124-nek egy Olaszországban sosem gyártott motorú, módosított futóművű és fékberendezésű mutánsa volt. Az eredeti Fiat 124-gyel műszakilag majdnem azonos Seat 124-et érdemes egyszer kipróbálni, ha van rá mód. A Zsigulikhoz képest egy csodaautó.

Bejegyzés: Oldtimerek a Balaton partján
@sako: Kalóz Jack 100 élete, imádtam :)

Bejegyzés: Kis szünet két vonatfotózás közt, megint
Györök,Vonyarc,Gyenesdiás....
Ha úgy lenne pénzem,ahogy nincs,ott élnék.
Én viszont '91-ben nyaraltam az akkor már Ifjúsági tábor-nak hívott ex-Úttörő táborban.
3 éve pedig baromira eltévedtünk,a Bél Mátyás kilátóba menet,és a Batsányi kilátóhoz keveredünk fel.Onnan is gyönyörű a panoráma.

Bejegyzés: Kis szünet két vonatfotózás közt, megint