Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

július 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (74) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (20) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) bp nosztalgia (10) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (756) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (78) búvár (10) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (37) csak egy videó (254) csehország (31) csehszlovák (15) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (7) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (60) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (26) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hajtóművek-motorok (5) hampage (301) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (32) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (785) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (70) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (17) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (214) nosztalgiabusz (22) nosztalgiavillamos (70) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (88) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (37) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (30) prága (11) programajánló (27) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (6) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (77) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (195) társadalom (5) tatra (15) taurus (7) technika (52) technikatörténet (43) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (15) tömegközlekedés (345) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (56) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (297) utcakép (160) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (386) városkép (86) városliget (8) vasút (423) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (716) villamos (639) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (32) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Rossz vicc(inális)

2007.11.05. 18:04 :: Hamster

Korábban többször jeleztem, hogy nem tartom elfogadhatónak a MÁV méretét és szolgáltatását az ország méretéhez és működéséhez képest. Sőt, egy raklap pénzt elvonatoztam csak azért, hogy megnézzem, merre (és hogyan) járnak azok a vicinálisok, amiket egyes vasútbarátok oly nagyon védenek. Úgy találtam, hogy egy részük helyett vélhetően tényleg olcsóbb lenne a maradék kevés utasnak inkább saját kocsit venni (amint azt egyszer valaki felvetette). És bár éreztem, hogy nem a megfelelő listából dolgoztak a tavaszi megszüntetési hullámkor, azt mondtam, hogy valamit tényleg változtatni kellett, mert az nem megy, hogy a XIX. század végének gazdasági kalandorai által a habokra felépített, és már az 1920-as évekre csődbe ment, majd a MÁV által kényszerből átvett egykori helyiérdekűek minden áron való megtartását a jövő útjának tüntetjük fel. Mert hát a vasút tömegszolgáltatás, tehát ott éri meg fenntartani, ahol van tömeg - és ez sok mellékvonalon nincsen, maximum akkor, amikor éppen tiltakozni meg fotózkodni kell. Meg amúgy is, az ország nem játékvasúti terepasztal, nem szabad pusztán érzelmi kérdést csinálni az egészből: a vonat arra menjen, amerre igény van rá, és ne arra, amerre már van sín!

Megállóháború

Néhány hete aztán bedobták a köztudatba az újabb vonalbezárásokat. A politikusok rögtön mindenféle furcsaságokat kezdtek mondani, ettől azt vártam, hogy a lista mérete csökkenni fog. Erre mit csinált? Nőtt. 21 vonal helyett immár 38-ról van szó. Gyakorlatilag mindent beleöntöttek a kondérba, aztán majd a helyiérdekeltségű politikusok kiszemezgetik, hogy mit tudnak megvédeni, és mit nem akarnak. Utasszámokról, eljutási időkről (és minőségről!), valódi alternatívákról vélhetően maximum a margón lesz majd szó. Az eredmény valószínűleg az lesz, hogy néhány helyen forgalmas járatok szűnnek majd meg, másutt viszont megmaradnak a pár utast mozdonyvezető+kalauz felállásban kiszolgáló szellemvasutak. Vasutast nem bocsátanak el, a járművezető nem fog a költségek csökkentése érdekében jegyet adni, mert annál büszkébb, az állomásokon pedig minden két-három órában egyszer piros csákóban fogják "meneszteni" a vonatokat, mert a XXI. században nálunk még mindig a piros tárcsától indul a vonat, és nem azért, mert a vezető gázt ad (menetet kapcsol). Fél év múlva majd lesz újabb sztrájk a fizetésemelésért, amitől a MÁV költségei nőni fognak, és eközben még annak is örülnünk kell, hogy végülis nem tesznek teljesen keresztbe az ütemes menetrendnek, csak lassítják a terjedését.

Örömhír?

Röviden úgy is fogalmazhatunk, hogy mindenkinek rosszabb lesz, és ez aztán majd megint elő fogja segíteni, hogy ne kezdődhessen érdemi reform, de még érdemi párbeszéd se. Igaz, még csak húsz-huszonöt évvel vagyunk lemaradva attól, ahol tartanunk kéne...

4 komment

Címkék: közlekedés máv vasút vonalbezárás

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr1219412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szia Hamster
Sajnos egyet kell, hogy értsek veled a témában. Amíg a busz a kocsma meg a kisbolt előtt teszi le az embert addig senki nem fog vonatozni a pusztában. Engem ez az egész a teszkós 'univerzális' autó üléshuzatra emlékeztet. Rá van írva, hogy miféle kocsikra jó, megnéztem hát puszta érdeklődésből. Használhatóságáról egyértelmű bizonyítékot adott, hogy a listán szerepelt a Landrover Defender és a Trabant is. A vasútnál szintén ilyesmi helyzet áll fent. Milyen jó, hogy mind a 2 szomszédos falunak van vasútmegállója, a gond csak az, hogy mind a kettőtől 2 km-re... Persze forgalmasabb mellék vonalakon jó lenne a hangtalanul 120szal suhanó Flirt, de attól még messze vagyunk, a Bzmot, Vmax=30 helyett pedig minden vaskerekű szimpátiám mellett is inkább a busz.


Kicsi technikai OFF, nem tudom, hogy én vagyok hülye vagy másnál is ez van e, de XP Prof. , Mozilla (auto update), 1024*768 mellett nekem nem hajlandó kiírni a sorok utolsó 1-másfél karakterét. A vízszintes görgetősáv megvan de, az egész oldalt egyben mozgatja,nem csak az adott kommentet, az semmi noszogatásra sem hajlandó megmozdulni oldalra.
Mozilla/Firefox téma: Na, negyed órát vacakoltam, ezalatt egy böngészővel se látszott a szöveg széle, most nálam látszik Firefoxban, Operában és Exploderben is.

És nálatok? Jó lesz így?
Hello Hamster! Kösz, most már látszik a szöveg széle - nálam sem látszott eddig. Jó, hogy lehet ezen az új rendszeren comment-ezni, régóta olvasom a blogod és időnként hiányzott a lehetőség.
nálam megy, látszik a szöveg széle is. :)