Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

december 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  4. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  7. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  8. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  9. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  10. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...

Címkék

103 (7) 125év (7) 2624 (13) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (83) autók (70) bach (5) balaton (29) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (18) berlin (147) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (8) budai vár (25) budaörs (38) budapest (739) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (74) búvár (8) c50 (10) c64 (14) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (249) csehország (30) csehszlovák (9) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (31) életmód (6) elveszett (31) énblog (361) énzene (18) építészet (66) építkezés (21) épület (15) érdekesség (17) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (30) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (14) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (12) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (10) gőzmozdony (23) gyermekvasút (24) haditechnika (12) hajó (40) hampage (293) hamster (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (26) híd (29) (28) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (27) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (7) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (751) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (332) kritika (72) kulfoldi szemmel (66) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (5) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (6) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (14) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (46) nagypolszki (6) németország (294) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (210) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (64) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (77) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (5) pályahiba (6) pályaudvar (26) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (15) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (24) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (13) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (41) repülőgépek (70) repülőnap (34) repülőtér (17) retró (31) rock (70) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (12) semmering (9) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szlovákia (68) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (192) társadalom (5) tatra (13) taurus (7) technika (50) technikatörténet (40) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (336) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (57) trolibusz (49) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (292) utcakép (156) uv (34) vár (11) várnegyed (8) város (380) városkép (86) városliget (8) vasút (410) vélemény (12) vicinális (13) vidám park (5) videó (693) villamos (615) vlog (7) vonat (5) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (252) zene (182) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Budapest önmaga ellensége?

2007.11.07. 02:31 :: Hamster

Budapest már tizenvalahány éve azon dolgozik, hogy teljesen lakhatatlan hellyé váljon, és néha úgy tűnik, ez az ország egyetlen jól haladó projektje a rendszerváltás óta. Főleg azért, mert ezen az ügyön együtt dolgozik politikus és egyszerű állampolgár. Kezdődött úgy, hogy mindenki el akart menni innen, mert nem bírta a tolongást meg a büdöset. Ennek a mindenkinek egy része  (amelyiknek futotta rá) el is ment; no nem messze, csak a szomszéd domb túloldalára. Ott kint alszik, ott fizet adókat, de hagyománytiszteletből naponta kétszer hozzájárul az otthagyott város tolongás- és büdösségadagjának fenntartásához: reggel, amikor a domb mögül bejön Pestre, és este, amikor hazamegy. Közben persze dühöng, hogy miért nincsenek olyan utak, amelyek megakadályozzák annak a dugónak a kialakulását, amit hetven százalékban az ő napi két útja okoz. De persze ha körgyűrűt vagy új utat akarnak valahol építeni, akkor az ellen tiltakozik, mert ő nem akar tolongást és bűzt ott, ahol lakik. Mert azon ugye nem fogunk összeveszni, hogy tolongást és bűzt csinálni sokkal szórakoztatóbb, mint elviselni.

Eddigi blogbejegyzéseimnek nagyjából a fele arról szólt, hogy milyen dinamikusan nem lett megjavítva az, ami elromlott, és milyen európai módon lett lerohasztva, ami még működött, szóval ezt most nem is akarom túlságosan részletezni. Legyen annyi elég, hogy német ismerőseim rendszerint azt hiszik, hogy ők értenek valamit félre, amikor azt magyarázom, hogy miért nem épül új híd, hogy miért nem megy át a Lágymányosi hídon Budára az 1-es villamos, miközben ott a helye a síneknek, vagy hogy miért akarják újra meg újra megcsonkítani, és ezzel egy időben meg is drágítani a tömegközlekedést. Tudniillik pénzhiányra hivatkozva - miközben új metróvonalat építünk, ami a létező legdrágább városi közlekedési beruházás. Ilyenkor mindig megkérdezik, hogy akkor most tulajdonképpen van pénzünk vagy nincs pénzünk. Csórikáim ugyanis nem ismerik azt a fajta pénzt, ami csak metróépítés finanszírozására alkalmas, megállótakarításra, busz sűrítésére és villamos hosszabbítására nem.

Szintén nem kell magyarázni azt sem, hogy mennyire nem igaz, hogy Budapesten csak látványberuházásokat indítanak. Ha ugyanis itt bárkit is érdekelne a látvány, akkor a világörökségi panorámát nem csak a rózsadombi szállodaépítések zavarnák, hanem a lassan a rakpartra porladó Várbazár is. És akkor talán tovább juthattunk volna annál, hogy 2007-ben még mindig csak gondolkodunk a Várnegyed egyik turisztikai bejáratánál, a Dísz téren álló egykori Honvéd Főparancsnokság felújításán.

Eddig azt hittem, ez valami véletlen dolog, de most már kezdem érteni, hogy az ország fő kórságának tartott vízfej (miszerint Budapest) leépítését szolgáló intézkedéssorozatról van szó. Mert ugye eddig az volt a fő gond, hogy az országban csak Budapestet lehetett rendesen megközelíteni. Hát most már vannak autópályák, amik máshova is elvezetnek. Viszont komolynak mondható nemzetközi repülőtér továbbra is csak egy van: Ferihegy. Nos, ez változni fog! Nem, nem a kunmadarasi egykori szovjet bázisból lesz Európa új tranzitreptere, és nem is Debrecen lesz új légiforgalmi fővárosunk, egyszerűen csak teszünk róla, hogy Ferihegynek se lehessen forgalma. Mert zavar bennünket a zaj. Felettünk csak ne repkedjenek azok a huncut légitársaságok! Mert igaz, hogy a mai repülőgépek ötszor halkabbak, mint a húsz évvel ezelőttiek, de mi még így se halljuk tőlük a tuningolt kipufogójú alsó középkategóriás kisautókat, az éjszaka is nyomuló versenymotorosokat, és a faluvégi kurta kocsmából kiszűrődő tucctuccot.

Ja, hogy ki akar majd pénzt hozni egy olyan városba, ahová nem lehet repülővel értelmesen eljutni? Hogy nem jönnek majd a turisták? Na mondd már! Persze a fapados légitársaság azért évente egyszer legyen itt Budapesten, hogy elvigyen Korfura, mert különben sírni fogunk, hogy miért csak Bécsből, esetleg Kassáról indul járat!

Persze turista amúgy se akarjon idejönni. Minek is? A látványosságainkkal, érdekességeinkkel mostohán bánunk,  mert csak kivenni szeretjük a pénzt, befektetni nem. Ami meg csak úgy van magától, az mi a francér' van? A sok hülye barlang például. Ritkaságszámba menő kristálybarlang? Dugjuk el, még valakit érdekelne! A világ leghosszabb, víz alatt levő hévizes barlangja? Szállodát rá, mert még esetleg valaki ide akarna jönni, megnézni! És ha már így lendületben vagyunk, a már feltárt és látogatható lyukakat, mint a Szemlőhegyi-barlang, is tegyük gyorsan tönkre! Különben is, mi a fenének van lyuk a földben, ha nem jár benne metró? Tömjük be az összeset!

Na, és ha már az összes érdekes épület összedőlt, az összes természeti csoda tönkrement, akkor mi maradt még? Mi az az egy budapesti dolog, aminek van még híre a világban, még ha csak a fiatalok közt is? Megvan: a Sziget! Nosza, azt is lehetetlenítsük el! Kultúrából nekünk úgyis elég, ha valami lejárt szavatosságú tévéműsorba évente egyszer-kétszer meghívunk egy-két lejárt szavatosságú sztárt. Minden hatalmat Al Banónak! Romina POWER!

Mire ennek a programnak végére érünk, lesz egy baromi unalmas városunk, több száz kilométernyi folyamatos forgalmi dugóval, és pár tucat turistával, akik eredetileg Bukarestbe akartak menni, csak induláskor a reptéren félreolvasták az információs táblát. És lesz ám az vidéknek felemelkedése is, én mondom tinéktek, mert mindenki, aki ambíciózusabb egy mocsári zsurlónál, el fog innen menekülni! Jó, nem mondom, hogy magyar vidékre fognak menekülni, mert lehet, hogy cseh, szlovák vagy horvát vidékre, de Budapest nem lesz többé vízfej, és mind a kétszáz megmaradt lakója végre nyugodtan alhat!

33 komment

Címkék: budapest turizmus kritika repülés szórakozás gondolatok természetvédelem látnivaló morgás

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr36220925

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ehhez nem szükséges semmit hozzáfűzni, hiszen sajnos teljesen igazad van.
Az tényleg igaz hogy a nyugatiról átteszik a máv állomást máshova, meg a villamosmegállót, és a felüljárót is meg akarják szüntetni a vigalmi, illetve kormányzati negyed miatt?
Ez törvényszerû jelenség, szerintem, nem Budapest specifikus. A személyi szabadság és a fogyasztói életmód gyors gyors eluralkodása rossz párosítás. Mindenki csak a saját érdekeivel, a saját igényei kielégítésével törõdik. Az egyszerû járókelõ, aki a földre dobja a cigarettát, csakúgy, mint a politikus, aki olyannak juttatja a közpénzes megrendelést, aki többet ad a zsebébe. És egyik sem érez felelõsséget vagy lelkiismeretfurdalást, mert "mindenki ezt csinálja". És igazuk van.
Lord_Cica!

Igaz. A politikus uraknak büdõs a pályaudvar, az õket pénzelõ ingatlanmoguloknak meg egy újabb lehetõség a következõ milliárdok bekasszírozásához.
Sajna, de tény: így van!
Amikor a nyóckerben lévő 100-110 éves párszintes kecókat ledózerolják, mondván, hogy lakhatatlan (pedig csak egy egészséges felújítás kell neki), aztán eladják valami gagyicsináló vállalkozónak, aki x.y-nak a spanja, majd nyomnak rá egy díszítetlen kockaházat. Érdekes Bécsben megbecsülik ezeket a házakat, gyönyörűen felújítva...
Vagy amikor illegális épitkezéssel bezuzzák egy fokozottan védett és terápiás célokat szolgáló barlang tetejét, és cserébe nem zúzzák le az illegális épületet, vagy amikor a Tabánon építkeznek, vagy a Gellért-hegye, vagy amikor a szép, drága új metrónkat nem kötik össze a vasút hálózattal (nem úgy mint egész Európában mindenhol) vagy amikor azt merészelik mondani a kormányzati negyed terveire (130 milláért), hogy a belváros struktúrájába illeszkedő, vagy amikor azt mondják, hogy Bp zöldterületei z%-al növekedtek (a 4 metró miatt a Rákóczi és a Köztársaságtéren összesen 30-35 100 év körüli fát nyírnak ki, mert útba van)...

Szóval köszönjük Demszky és slpeje...Kellemes élhető várost csináltatok 17 év alatt...
A turizmust leszarom.
Én a Várost élőhelynek akarom.
És nem alvóhelynek.

Minden sárfészek megél a gyógyvizeiből, itt ez is csak bajnak van.

A villamosaid megtarthatod, a budaiak láttak már villamost, de az a millió, aki minden nap átkelne a Dunán, nem csilingelve fog közlekedni.

A városvezetés faluvá tenne itt mindent, ez igaz. A kormánypártok mindig a falusi szemléletüket nyomatják. Mert ott az a 8 millió szavazó. De ebben tévednek.
Az ország nagyobb része a fővárosi piacból él. Ha a vidéket fejlesztik, csak a lecsúszás lesz az eredmény.

Ha a budapestiek érdeke tényleg fontos lenne, most például, nem szavaztak volna meg egy tisztán értékalapú ingatlanadót.

Nagyon vidám lesz, mikor az átlag 5O négyzetméteres lakásban lakó családos pesti dolgozók meg lesznek adóztatva a luxusérték miatt, amiben 12 négyzetméter jut egy emberre, miközben a vidékiek emeletesházait támogatott fűtéssel honorálja a kormány.
Alig lesz családellenes.
Vagyis a családot támogatjuk, de az a család legyen legalább a libalegelőn, hiszen azok az értékes gyerekek, nem a budapestiek.

A városi gyerek - adóköteles.

Ez nagyon durva, jelenleg a nyugati a város szíve. BKV tekintetében pedig a legfontosabb csomópont.
Melyik pártra is kell szavazni hogy azt ne vigyék véghez?
simonmondja... 2007.11.07. 09:01:44

Hogy vidéken milyen jó élni!
Ebből vidék-főváros vita lesz.

Mi újság a GDP-vel? Hol magas a GDP? Ha jól tudom vidéken.:)
Szuper írás! Teljesen igazad van! Szépen összefoglaltad! A múltkor egy blogban szidtam az Erzsébet hídi "elfoglalókat" mert Budaörsig megállt az élet (éppen arra jártam) de aztán rájöttem, hogy itt azzal van a baj, hogy ha egy híd kiesik, és az már ekkora katasztrófát okoz, akkor alapból szar az egész koncepció... Most jártam Prágában, dugig volt turistákkal, hozzánk meg senki sem jön. Vagy legalábbis ha 1x itt volt, (és pl. a bkv megbüntette) akkor többet nem jön... Igen, ezt faszául megcsináltuk...

Simon, azért ennyire ne sajnáld már magadat.

Vagy akkor költözz te is vidékre, ha ennyire rossz neked Bp-en.
Azt szeretném kérdezni, hogy a hülyeség ellen mikor lehet sztrájkjolni?

Teljesen egyetértek az írással. Ezt a várost és országot mi magunk lehetetlenítjük el. De ez már egy 1000 éves átok. Hagyományaink vannak, de sorvasztjuk el öket. Épületeink vannak, de sorvasztjuk (dozeroljuk) el őket. És lassan eldozeroljuk magunkat.

"Teccetek volna forradalmat csinálni..."

Kellett volna, de nem mertünk. (és most nemcsak politikai értelemben)

Mit lehet ebben az országban csinálni, hogy a kicsinyes önérdek eltünjön. Legyen közösség, közösségi érdek.

Sajnos 17 éve ebben a városban nem történt semmi (azön kívűl, hogy a 13-as villamost összekötötték a 62-el).

És ez a barom Demszky, 5 éves gyerek modjára játszik az új metróval.

Én a metrót egy ideig támogattam.
De.
Elolvastam a Veke tanulmányát és azóta nem támogatom. Ebből is látszik, az emberek keveset olvasnak.

Sajnos fogyastói társadalomban élünk. Sajnos most kell megtermelni azt a pénzt, amivel majd "nyugodt" nyugdíjas éveket teremthetünk magunknak. Sokszor, ha járom az utcát elgondolkozom, hogy ezek a selejtes fiatalok (15-28) mit fognak tenni ezért a városért, országért.... (tisztelet a kivételnek)

És most kiereszetettem a gőzt....
Kedves Hamster!

Régóta vagyok a hampage látogatója, sokszor és sokat nézelődök rajta, így elmondhatom, régóta "rajongód" vagyok. Csak Gratulálni tudok ehhez az íráshoz! Csak sajnos van egy nagy baj vele: SENKI nem fog tenni EZEK ELLEN SEMMIT! Nagyon jó a meglátásod, én is ilyeneket szószólok évek óta a haveri körömben, de nem figyel rám senki, egyből jön a politizálás és akkor el is megy a kedvem az egésztől, mert utálom, hogy Fidesz, utálom, hogy Mszp, utálom MINDEGYIKET. Ami itt folyik az az ország teljes szétgyalázása! Még egyszer grat és köszi, hogy megosztottad velünk!

Üdv,
minimalist
Persze, nekem is szoktak ilyen világfájdalommal teli pillanataim lenni, amikor úgy gondolom, hogy minden sz*r, de szerencsére nem szoktam írásba is önteni.
Amiket írsz, az éppenhogy minden tervszerűséget nélkülöz, és nem főváros-specifikus dolog, az egész országra jellemző. elég csak a kőröshegyi völgyhíd esetére, vagy a Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő útre gondolni.
ja és még valami. Kedves huta9020! ez a mentalitás nem a szamélyi szabadság és a fogyasztói életmód jellemzője. erre szocialozálódott kis Hazánk népe. az állam az elmúlt párszáz évben szinte mindig az egyén ellenségeként jelent meg a magyarok lelkében, nem csoda, hogy nálunk alapvetős, hogy az államtól lopni nem bűn. a szocializmus fisuzásai, a háztáji bizniszek, hogy hazaviszek mindent a gyárból amit lehet, mind-mind ennek a mentalitásnak a terméke. mint ahogyan az is, hogy nem lehet közösségi érdek helyi vagy egyéni érdek felett. ez egyébként nem több, mint a demokrácia íratlan szabályainak nem betartása. sokat kell még tanulnunk.
simonmondja...
Teljesen jól látod a helyzetet, a kormány nagyon nyomja a falvakat, ezért van az hogy folyamatosan zárják be az iskolákat, a postákat, az orvosok menekülnek el, megszüntetik a vasútvonalakat, ritkítják a buszjáratokat. Egy faluban a mezőgazdaságon kívül mást nem nagyon lehet csinálni, de azt már régen ellehetetlenítették.
Ja és abban is igazad van, hogy a budapesti gyerek az értékesebb, hiszen egyértelműen a lakhely dönti el, hogy ki mennyire okos,értelmes és mennyire lesz értékes tagja egy társadalomnak.
Nyilván arról is a falusiak tehetnek, hogy ti szorgalmasan újraválasztjátok Demszkyt, hogy ha valakinek pesten van egy 100000 ft-os autója már nem hajlandó a tömegközlekedést használni, ja és persze ők dobálják szét a szemetet az utcán. Az M0 építését is azok a szemét falusiak vétózzák meg állandóan, és a Giga-bukás 4-es metró is falun épül.
Kedves Luigi. nagyon örülölök, hogy elolvastad a Veke tanulmányát, merem remélni, hogy a dbr válaszát is sikerült magadévá tenned. nem mintha meggyőzőbb lenne a Vekés fiúk sétődött "minden jobb, mint a jelen metróterv, aminek tervezéséből minket kihagytak" tanulmánya, mivel ez meg a "metró mindig mindennél jobb így, még akkor is ha esetleg nem" elvet képviseli. de ezért a kép árnyalásához nem rossz.
Mintha hasonló érzések kerülgetnének Esztergomban is minket! Turisták biztosan vannak, de nem maradnak csak max 2 órát. Gigaberuházások: használhatatlan főtér 9 paddal, élményfürdő krokodillal, egyirányú város, lepukkant főutca... évek óta igérgetett szállodák.
Az önzőség és a széthúzás megfogalmazódása alapvetően okés, de azért néhány dolog keveredik rendesen...

A szuburbanizációt azért nem kellene ennyire tragikusan felfogni.
Szimplán utakat kellene építeni. (aminek fedezetét bőven biztosítják az autósok)
(nem kell 2x8 sávos sztrádákat vízionálni, bőven elég a 2x2, csak legyenek különszintű csp.-ok, hogy haladni lehessen....

és nem kell a modal split további jelentős romlásától sem tartani, mert ennek financiális akadályai vannak.
(gyk: az alacsonykeresetűek nem költhetik az egész fizetésüket benyára, mert valamiből élni is kell...)


"Ott kint alszik, ott fizet adókat..."

milyen adókat???
évi 5000Ft kommunális adót, vagy mit?
(illetve az ingatlanadó most fog bejönni, de az sem jelentős tétel)

az szja-t a központi ktsgvetés kapja, a cég, ahol dolgozik meg budapesten fizet iparűzési adót.


"De persze ha körgyűrűt vagy új utat akarnak valahol építeni, akkor az ellen tiltakozik, mert ő nem akar tolongást és bűzt ott, ahol lakik."

Ez így ölég sommás és általánosító:

egyrészt főként a setétzöld alfaj egyedei szoktak tiltakozni, akik (hacsak nem tartoznak a gerinctelenek rendjébe) nem járnak autóval.

Az autót használó többség igenis támogatja az építést, akár a faluja határában is...

Baromira igaz írás!
"simonmondja..." te pedig egy pöcs vagy, és a hozzád hasonlók fognak maradni a városban :)
Tök jó, hogy Budapestért ennyi vidéki arc aggódik.

Legyetek nyugodtak, mindig ti fogtok továbbra is dönteni itt mindenben.

A Maszop és a Fidesz csak belőletek áll. Még egy törvényt sem tudtok értelmezni.

Gyertek, gyerekek, tüntessetek traktorokkal ahogy eddig, az a tuti.
simon: látszik, hogy pesti bunkó vagy! Én is Pestinek születtem, de hálistennek sikerült kimenekülnünk onnan!
Akkor fejleszd mostmár azt a vadiúj menekültszállásodat.
jelentem az érintett kerületek egyikében lakok, és azért igen is zavaró, ahogy a repülőgép leszállni készül, a hangja, ahogy Lostot megszégyenítő, azért néha párszor rámhozta már a fráaszt. eddig meg lehetett oldani, h ne repüljön el BP felett, most miért nem? teszem hozzá, a nyári éjjel egy órai motorbőgetés hallgatása sem a kedvenc hobbim.
és egyetértek az alapfelvetéssel: Brain required. nálunk az alig pár hete felújított utat most elkezdik szétszedni, mivel vezetéket/kábelt szigorúan csak útfelújítás után szabad fektetni.
illetve szintén okos nagy eltúrás amit a Közvágóhídnál művelnek. a Szabadkikötői út nyomvonala félévente változik. az aluljárótm eg betömték, mert hogy az biztonságos, de kényelmetlen. hát kérem a tolószék is kényelmetlen, ha valaki nagy sebességgel akar ott átzúgni a piroson, közben megcsúszik és a járdaszigeten állóket elkaszálja.
4-es metró: én egy ideig elleneztem, aztán rájöttem, h olyan szemszögből, h ez egy földalatti hetes busz, abból nagyjából jó. de ez sajnos nem elég egy metróhoz, ahhoz tovább kéne vezetni mindkét irányban.
Rocko, jómagam is az érintett kerületek egyikében lakom, konkrétan a szomszéd utca fölött szállnak fel a gépek. Igen, ezt a helyet Rákoshegynek hívják. Namost baromira meg tudtam szokni a 9 év alatt, amióta itt lakom. Amikor pár hónapra Zuglóba költöztem, akkor az első hetekben baromira zavaró volt a troli, ami az ablak alatt suhant el. aztán megszoktam. marhaság lett volna pert indítanom a bkv ellen.
kedves kőporosvazelin! a corvin sétányra célzol. zseniális, ezek szerint a régi=érték. ezek szerint Bécsben minden lepukkant negyedet felújítanak (vajon ki és milyen pénzből?), csak mert régi? ezek szerint felháborító tett volt eleinktől, amikor a pesti központot ledózerolták (Hal tér, stb). vagy amikor a Tabánt felszámolták.
Lehet, hogy a város egyik leglepukkantabb, felemelkedésre esélytelen negyedének felszámolása baromság. aggódni kell egy sor épületért de nem az összesért. tiltakozni kell, ha értéket bontanak, de nem minden érték ami régi. (mellékvágánym, de egyáltalán nem érdektelen kérdés: ki dönti el, mi a szép, mi az érték? ki képzel ilyen sokat megáról?) és ki kell találni, hogyan oldható meg, hogy ne külvárosi lakóperkot idétő épületeket húzzanak fel a város szívében, hanem pl a tervtanácsnak legyen valami döntési kompetenciája is. de Te nyugodtan Demszky-zz tovább, még ha láthatóan halvány fogalmad sincs arról (vagy ha van, jól titkolod -azért ez sem vetne Rád túl jó fényt), hogy ebben a városban mi miért és kinek a döntése alapján történik.
A demszkyzés már megszokott. Divat mindent rákenni, olyat is, amiért az egyén, a kerületek, Budapest lakói felelősek...
Valóban nemcsak Demszky tehet arról, hogy itt-ott gyászos állapotok uralkodnak. A közbiztonság botrányos, de a szegényebb megyékben még rosszabb a helyzet, ez statisztika, sajnos.

Jön a böszmeoratórium: zenés darab az őszödi beszédből!
aranyhaj.blogspot.com
Salsa: hát elnézést, nekem valahogy nem megy ez a szívroham megszokósdi. és én nem akarok perelni, pusztán maradjon a régiben az útvonal.
troli: nem tudom hanyadikon laksz, de régebben nagyanyámnál az ötödiken lehetett érezni, ha elment egy troli. persze ez nyilván már nem csak a BKV-t érintő kérdés.
HLaci: Tévedsz, az SZJA.-t ugyan a központi ktsgvetés kapja, de egy részét visszaosztja az önkormányzatoknak (pontos százalékra nem emlékszem, de talán 25 vagy 30). És akkor ott vannak még a fejkvóta alapú támogatások, sz'al igenis nagyon jelentős tétel, messze nem csak a kommunális adóról van szó.
Megjegyzés: A gépjármű-adót (jelen esetben teljesítményadót) szintén az az önkormányzat kapja, amelyiknek a területén a jármű bejelentett lakcíme található. És annak nem %-át kapják, hanem az egészet.
*jármű TULAJDONOSÁNAK lakcíme:)