Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Ez megy most

  • Benbe: @seadxdx: Elég korrekt domborzat van bizony arrafelé: www.benbe.hu/tagriver.php?sor=&psz=&t1=bosznia-hercegovi... (2018.11.15. 14:27) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Benbe: @densha.blog: A berlini és a nizzai vonat is szerintem csak a KGB-utódszerveknek és a maffiának jó. (2018.11.15. 14:24) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Hamster: @Comandante en Jefe: Amit láttam, az olyen díszes volt, kicsit anakronisztikusnak tűnt. Viszont a tea úgy általában ki... (2018.11.14. 15:22) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Comandante en Jefe: A szamovár nagyon király dolog! Ukrajnát vonatoztuk be éjszakaival anno (a Krím akkor még beleértendő volt). Nincs is ... (2018.11.13. 21:42) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • densha.blog: Anno még 2014-ben, Coimbra és Hendaye közt mentem Talgo-s Trenhotellel. Leharcolt pályán az egyetlen tengely okozta "d... (2018.11.13. 21:14) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Gabesz9: @Hamster: Szerintem erre jó pár évet kell még várni. (2018.11.13. 17:57) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Hamster: @seadxdx: Én Szili vontatással már max nosztalgiavonatokat akarok elképzelni :) (2018.11.13. 17:50) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • seadxdx: A bosnyákoknál Szarajevó-Mostar távon ki tudtam próbálni azokat az ottaniakat. A két város közt a 220-as végsebességű ... (2018.11.13. 17:35) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Udo von Schmetterling: @Andy Capp: Ott a pont! (2018.11.11. 19:06) Egy kis Bohém rapszódia
  • Hamster: @Flankerr: Mindkettőnek elvileg az lenne a dolga, hogy szórakoztasson. Az egyiknek sikerült :) (2018.11.11. 18:50) Egy kis Bohém rapszódia
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  4. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  7. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  8. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  9. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  10. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...

Címkék

103 (7) 125év (7) 2624 (13) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (83) autók (70) bach (5) balaton (29) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (13) berlin (146) berlini fal (20) bkv (42) blog (28) brno (8) budai vár (25) budaörs (38) budapest (732) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (72) búvár (8) c50 (10) c64 (14) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (249) csehország (30) csehszlovák (9) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (31) életmód (6) elveszett (31) énblog (355) énzene (17) építészet (66) építkezés (21) épület (15) érdekesség (17) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (30) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (14) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (12) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (10) gőzmozdony (23) gyermekvasút (23) haditechnika (12) hajó (40) hampage (292) hamster (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (25) híd (29) (28) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (26) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (7) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (745) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (331) kritika (72) kulfoldi szemmel (66) lánchíd (7) lanovka (5) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (5) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (5) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (14) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (46) nagypolszki (6) németország (293) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (206) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (61) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (76) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (5) pályahiba (6) pályaudvar (26) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (15) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (24) prága (11) programajánló (25) púpos (13) queen (13) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (41) repülőgépek (70) repülőnap (34) repülőtér (17) retró (31) rock (70) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (11) semmering (9) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szlovákia (67) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (192) társadalom (5) tatra (13) taurus (7) technika (48) technikatörténet (40) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (334) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (57) trolibusz (49) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (292) utcakép (154) uv (32) vár (11) várnegyed (8) város (378) városkép (86) városliget (8) vasút (410) vélemény (12) vicinális (13) vidám park (5) videó (689) villamos (608) vlog (7) vonat (5) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (250) zene (181) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Esett fél centi hó, leállt a magyar vasút

2007.11.12. 08:01 :: Hamster

Na jó, nem állt le. "Csak" órákat késtek a vonatok. De ha relativizálunk, akkor azt is el kell mondani, hogy a hó is csak jelzésértékű volt: pár milliméter, a nulla fok feletti hőmérséklet miatt ráadásul nem is maradt meg rendesen. Mindenesetre csodavasútunk, mely (a vasutasok szerint) csak a politikusok miatt nem működik jól, ettől is lefagyott kicsit. Szó szerint:

"Az időjárási viszonyok következtében két óráig tartott, míg a Keleti pályaudvarról induló Intercity Kelenföld állomásához ért." / hirszerzo.hu /

A megintallunkvazze.blog.hu-n képes hangulatjelentés is van a befagyott váltók miatti leállásról (meg képtelen is). Mert hát Kelenföldön van váltófűtés, csak nem működik. Nekem tökmindegy miért, de hogy órákon át nem tudtak megbírkózni a problémával, az azért durva. Végülis nem Kukutyin-Külsőről beszélünk! Az is eszembe jutott, amit a múltkor láttam: Kelenföldön a peronok végén egy-egy kis fülkében ül egy-egy egyenruhás ember, aki zöld tárcsát lóbálva indítja a vonatokat - tisztára, mint az Úttörővasúton. Mert erre telik, de váltótisztogatóra nem. Tudom, a tárcsás embereknek biztos csak tárcsalobogtatási vizsgájuk van, és nincs váltósepregető képesítésük, de azért vicces, hogy az egész vasút televan ilyen XIX. századi munkahelyekkel (még Budapest nyugati kapujában is), de pár milliméter hó november közepén már annyira szélsőséges időjárásnak számít, ami lebéníthat egy fontos vasúti csomópontot.

Ami pedig a kéthetenkénti kötelező sztrájkot illeti, az is meglesz. Sőt, ez már nem is two-in-one (munkahelyek+mellékvonalak), hanem many-in-one sztrájk lesz:

"Ezért a szüneteltetésre ítélt vonalakon kívül tiltakozunk a kormány által módosított, a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény miatt is. A változtatások ugyanis szigorúbb feltételeket jelentenek a jövőben nyugdíjjogosultságot szerzőkre, különösen kedvezőtlen ezen belül is a nyugdíj számítására vonatkozó megváltozott feltételrendszer. A jövő év elejétől a nyugdíjba vonulóktól lényegében a 13. havi ellátásnak megfelelő összeget vonnák meg. A konvergencia-programtól már amúgy is sújtott munkavállalóknak ráadásul jelentős nyugdíjkorhatár-emelésre is fel kell készülniük a Kormány tervei szerint. Tiltakozunk továbbá az egészségbiztosítás üzleti alapú magánosítása ellen." / a megintallunkvazze.blog.hu híre, kommentárral /

Aztán meg majd csodálkoznak jól, ha más is lesz olyan pikírt/demagóg, hogy kifakad ezen, és azt találja mondani, hogy "az aszály és a muszáj" elleni harcolás helyett inkább próbálják meg rendesen elvégezni a dolgukat, és ha ez sikerül, majd csak aztán ugráljanak :-/

8 komment

Címkék: közlekedés máv sztrájk vasút havazás

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr72227288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tökéletesen egyetértek. úgy sztárjkolnak, mint ha egyébként minden flottul menne.
és ha már ott tartunk, hogy a munkanélküli vasutasok mit kezdjenek, ha már hivatalosan is bezárják a vonalat, nem csak gyakorlatban: Kelenföldön biztos felvesznek váltótisztító embereket. :) csak ki kell menni a hidegbe.
és sztrájkoljnak nyugodtan, aztá ne csodálkozzanak, ha az utasok megverik őket.
Valahogy az az érzésem, hogy a vasutasok profik a Más Valaki Problémája-ban. Ha éppen nincs mit csinálniuk, és a szabályzat nem jelöl ki új feladatot, akkor ahelyett, hogy keresnének valamit, amivel tudnak segíteni, várakoznak amíg felbukkan valami olyan munka amit már mindenképpen meg kell csinálniuk.
Na még ilyent: a Volánosok is sztrájkolnak aznap!
megintallunkvazze.blog.hu/2007/11/13/szolidaritas_napja
Mi jöhet még? Sztrájkoljanak még a BKV-sok is! Akkor lesz itten nagy öröm! A Taxisok is legyen benne a buliban, mert nehogy nekik is legyen utasuk!
Ezek után véléetlenül se szálljon e a jóember az autójába - lol!
Még ilyent!
A BKV-sk is sztrájkolnak, igaz ők kedden, és kicsit más célokért:
bkvfigyelo.blog.hu/2007/11/15/a_bkv_nal_kedden_lesz_sztrajk
Nade! Ma reggel hallottam a Nap keltében azt, hogy a BKV-sok is csatlakoznának a Ligához, vagyis dec. 12.-én lehet, hogy a BKV-sok is egynap sztrájkolnának a MÁV-sokkal, a Volánosokkal, és a 'többiekkel'... .
"Az is eszembe jutott, amit a múltkor láttam: Kelenföldön a peronok végén egy-egy kis fülkében ül egy-egy egyenruhás ember, aki piros tárcsát lóbálva indítja a vonatokat"

Összeségében egyetértek Veled, de azért poén, hogy olyan dolgokat kiritázálsz amiről fogalmad sincs. Az amúgy zöld :D tárcsát "lóbáló" emberkéknek a vonatmegfigyelésen, és a menesztésen kívül más faladata is van, mint például az írásbeli rendelkezés feladása. Persze meg lehetne oldani másképpen is, az kétségtelen.

A "XIX. századi munkahelyekkel" a Nyugatinál meg nemtudom, hogy mi a bajod ... Tudom, a tolatásvezetők inkább álljanak kint hóban, fagyban, esőben, ha épp nincs dolguk...
63-42: Áááá... színtévesztő vagyok, de ezt csak a saját hülyeségem miatt írom mindig el, mert a zöld tényleg logikusabb :) Javítom is mindjárt, köszi, hogy szóltál! Amúgy írásbeli rendelkezé smindig van? És erre minden vágánypárhoz külön embert lehet foglalktoztatni az összes üzemórában?

A tolatáshoz is úgy sejtem, hogy lehetne kevesebb embert foglalkoztatni, szerintem még a Gyesev is lájtosabb, persze igaz, nincs akkora pályaudvaruk, mint a Nyugati. De mind a Nyugatiban is jól látható kuckók előtt beszélgető "kobakosok", mint a Keletiben óraszámra a tolatóban újságot olvasó mozdonyvezető számomra nem éppen a jó erőforrásgazdálkodás (az erőforrás itt nem csak az embert jelenti, mert én is utálom, amikor erőforrásnak neveznek :) hanem mozdonyt, vágányt, dízelt, delejt).
Elég sűrűn szokott lenni írásbeli (ideiglenes, ki nem táblázott lassúmenet; sötét jelző; foglalt vágányra járás, stb)

"És erre minden vágánypárhoz külön embert lehet foglalktoztatni az összes üzemórában? "
A jelenlegi szabályok mellett igen (talán az A-B peron összevonható lenne, de ez se mindig). Persze hogyha lenne egy "Felhívás az indításra" jelzéskép a főjelzőkön, akkor nem kéne minden peronra külsős, csak ehhez változtatni kéne a szent F1, F2-n ...

"De mind a Nyugatiban is jól látható kuckók előtt beszélgető "kobakosok", mint a Keletiben óraszámra a tolatóban újságot olvasó mozdonyvezető számomra nem éppen a jó erőforrásgazdálkodás"
Ez igaz, de szvsz inkább legyen valamivel több személyzet, tolató, minthogy amiatt boruljon fel a menetrend, hogy nincs éppen mozgosítható tartalék pl.: egy kocsit hiba miatt ki kell sorozni, de nincs szabad gép/személyzet
Persze lehetne észerűen csökkenteni a személyzet számát, de a MÁV ezt aligha tudná normálisan megcsinálni.

Meg mit várjon az ember egy olyan vasúttársaságtól, amelynek az egyik legforgalmasabb állomásán nagyrészt kézzel állítható (vonóvezetékes) váltók, és gyök2-vel járható (vonatfogadó/indító) vágányok vannak ...
63-42: "Persze hogyha lenne egy "Felhívás az indításra" jelzéskép a főjelzőkön, akkor nem kéne minden peronra külsős, csak ehhez változtatni kéne a szent F1, F2-n ..."

Hm, ha jól sejtem, akkor ezt se az operaénekeseknek kellene elintéznie...

"inkább legyen valamivel több személyzet, tolató, minthogy amiatt boruljon fel a menetrend, hogy nincs éppen mozgosítható tartalék pl.: egy kocsit hiba miatt ki kell sorozni, de nincs szabad gép/személyzet"

Az ilyen dolgokra nagyon jó rizikóelemzéseket lehet csinálni, melyeknél korántsem biztos, hogy az jön ki, hogy mindent duplikálni kell. Amúgy meg ha nem ezért, akkor borul épp elég más miatt a menetrend :-/

"Meg mit várjon az ember egy olyan vasúttársaságtól, amelynek az egyik legforgalmasabb állomásán nagyrészt kézzel állítható (vonóvezetékes) váltók, és gyök2-vel járható (vonatfogadó/indító) vágányok vannak ..."

Na, ebben viszont bizony sok igazság van. Eleve nem értem, miért kell minden pályaudvarra behaladáskor megállni, várni, és továbbmenni. Különösen olyan vonatoknál, melyek minden nap ugyanakkor ogyanoda mennek. Bár lehet, hogy a huzigatós váltóállítás mellett inkább okos várni :(