Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

július 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (74) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (20) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) bp nosztalgia (10) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (756) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (78) búvár (10) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (37) csak egy videó (254) csehország (31) csehszlovák (15) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (7) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (60) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (26) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hajtóművek-motorok (5) hampage (301) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (32) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (785) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (70) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (17) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (214) nosztalgiabusz (22) nosztalgiavillamos (70) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (88) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (37) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (30) prága (11) programajánló (27) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (6) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (77) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (195) társadalom (5) tatra (15) taurus (7) technika (52) technikatörténet (43) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (15) tömegközlekedés (345) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (56) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (297) utcakép (160) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (386) városkép (86) városliget (8) vasút (423) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (716) villamos (639) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (32) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Budapest mostohagyereke, a budapesti közlekedés

2007.11.14. 19:22 :: Hamster

Már megint későn kezdenek el gondolkozni a jövőn. Konkrétan akkor, amikor a Nyugatiban pár vágányt már kifelé ásnak a földből, hiszen úgyis átalakítások lesznek, mert jön a Kormányzati Kilenced:

"Egy MSZP-s bizottsági tag tartózkodása miatt elutasította a fővárosi önkormányzat szakbizottsága a a szabályozási keretterv módosítását, ami elengedhetetlen a kormányzati negyed megépítéséhez. A képviselők nehezményezték, hogy fontos kérdésekre nem kaptak választ. [...] Ughy Attila a bizottság fideszes elnöke azzal indokolta az elutasítást, hogy az általuk feltett, döntően a közlekedéssel összefüggő kérdésekre a tervezők képviselői nem tudtak válaszolni. [...] Ughy kifejtette, hogy válasz nélkül maradtak az olyan kérdések, hogy mi lesz a pályaudvar Eiffel-csarnokával, hol, milyen villamosközlekedési változások lennének." / Index /

Gondolom a tervezők meglepődtek, hogy egyátalán kérdeztek tőlük valamit, pláne közlekedésit. Mert ebben a városban a közlekedés tipikusan "olyan izé" téma, mint a koldusok meg a hajléktalanok. A közlekedés majd lesz valahogy, majd kitalálnak valamit, az emberek meg majd megszokják. Aktuális példa:

"Nehéz lesz autó nélkül megközelíteni Budapest legnagyobb bevásárlóközpontját: a két metróállomás között található plázához egy félóránként járó busszal és a zsúfolt Kerepesi úton közlekedő egyetlen trolival lehet eljutni." / Index /

Felépítik a város legnagyobb plázáját, és nem gondoskodnak tömegközlekedésről. Mert hát ők drága hely lesznek, és az ő prémium kategóriájú vevőik úgyis kocsival jönnek. Mind a 2800 parkolóhelyre, az amúgy sem éppen üres Kerepesi úton. Ha meg a másik irányból jön valaki, akkor a Rákóczin. A lokális és fővárosi önkormányzók meg csak nézik az egészet, és lehet, hogy eszükbe se jut, hogy ha már odaadják a mindenki tulajdonát valakinek, akkor kérjenek érte cserébe valamit "a mindenkinek".

De nem baj, valami majd lesz, mi meg megszokjuk. Végülis minél több ilyen nagy beruházást csinálnak meg közlekedési és környezeti koncepciók nélkül (koncepciót mondtam, nem azt, hogy az építtető bedob ötletnek egy magasvasutat a legközelebbi csomópont és a 3D mozi közé, közbenső megállóval a MekDoneldsznél, mert ez az ő érdeke lenne - a kérdés, hogy Budapestnek érdeke-e egy újabb pláza, ráadásul pont ott), annál rövidebb kell kibírnunk a kialakuló helyzetet, hiszen annál hamarabb fog elvinni minket a dugóban állva az idegbaj, vagy a levegőt szívva a tüdőrák.

3 komment

Címkék: budapest kritika közlekedés pláza vasút nyugati

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr14229207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A bevásárlóközpontokat, boltokat nem az önkormányzat épít. Aki egy ilyet összehoz, azt nemigen érdekli, hogyan is áll Bp az épp aktuális közlekedési koncepciójával. Vagy bármi mással. A hatályos jogszabályok szerint megkapja az engedélyeket, aztán épít, majd bedob némi zsét egy odavivő buszjárat üzemeltetésébe, ha éppenséggel nem visz oda metró.
Salsa: Na pont ezt írtam, hogy ezt az önkormányzóknak kell rákényszeríteni a beruházókra. Volt már erre is példa, a Savoya Park építőivel például alaposan átépítették az odavezető úthálózatot, sőt, még pár száz méternyi villamost is építtettek. Végülis ha a közérdekek érvényesítése nem feladata az önkormányzatoknak, akkor mi?
a saját zsebük tömése. :) van indexen most egy video (na nem ez: index.hu/video/2007/11/12/szivatjak_az_atszallokat/ hanem ez: index.hu/video/2007/11/14/vadnyugatra_koltozik_a_kormany/ )
ami tanulságos lenne a politikusok számára. menjenek csak oda, lássák csak nap mint nap, hogyan is vezetik az országot.