Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

december 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  4. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  7. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  8. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  9. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  10. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...

Címkék

103 (7) 125év (7) 2624 (13) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (83) autók (70) bach (5) balaton (29) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (18) berlin (147) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (8) budai vár (25) budaörs (38) budapest (739) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (74) búvár (8) c50 (10) c64 (14) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (249) csehország (30) csehszlovák (9) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (31) életmód (6) elveszett (31) énblog (361) énzene (18) építészet (66) építkezés (21) épület (15) érdekesség (17) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (30) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (14) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (12) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (10) gőzmozdony (23) gyermekvasút (24) haditechnika (12) hajó (40) hampage (293) hamster (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (26) híd (29) (28) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (27) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (7) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (751) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (332) kritika (72) kulfoldi szemmel (66) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (5) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (6) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (14) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (46) nagypolszki (6) németország (294) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (210) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (64) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (77) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (5) pályahiba (6) pályaudvar (26) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (15) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (24) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (13) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (41) repülőgépek (70) repülőnap (34) repülőtér (17) retró (31) rock (70) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (12) semmering (9) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szlovákia (68) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (192) társadalom (5) tatra (13) taurus (7) technika (50) technikatörténet (40) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (336) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (57) trolibusz (49) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (292) utcakép (156) uv (34) vár (11) várnegyed (8) város (380) városkép (86) városliget (8) vasút (410) vélemény (12) vicinális (13) vidám park (5) videó (693) villamos (615) vlog (7) vonat (5) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (252) zene (182) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Haladék a vicinálisoknak

2007.11.20. 18:40 :: Hamster

Haladékot kaptak a mellékvonalak, talán tavaszig, talán tovább:

"Most megmarad az összes mellékvonal: 12 vonalon busszal is lehet majd utazni, 26-on üzemeltetőket keresnek" / Index /

Persze nem is merem feltételezni, hogy ez egy racionális  döntés volt amiatt, hogy lehetetlenül szűkre szabták az időt, ami alatt ki kellett volna találni az összes mellékvonal további sorsát; gyanítom, hogy inkább csak a népszerűtlenség elkerülése végett visszakoztak. Ami egyrészt jelentheti azt, hogy kiderült, hogy mégis kimeríthetetlen az ország költségvetése, de azt is, hogy valakik inkább bevállalnak újabb tíz- meg százmilliárdos veszteségeket a MÁV irányából, mintsem hogy elveszítsenek pár tízezer szavazatot. Pedig ezt már nem kellene (nem szabadna) tovább görgetni: egyszer igenis rendet kell vágni a magyar vasúton, és a néha bizony már évtizedekkel ezelőtt értelmüket-szerepüket vesztett vicinálisok között. Is.

Épp arra várunk, hogy a kalauz leszálljon a motorkocsiról, és letekerje az útátjáróban a sorompót...

A vicc ebben az (bár nevetni nem tudok rajta), hogy ezeket a lépéseket valamikor, később úgyis meg kell tenni, és akkor úgyanúgy megint veszteni fognak a népszerűségükből emiatt (hacsak nem arra játszanak, mint eddig minden kormány, hogy "szívjon vele inkább a következő kormány"). És az ebben a körben elvesztett népszerűséget sem valószínű, hogy vissza fogják kapni addigra, bár ez speciel nekem nem nagyon szempont. Annál inkább az, hogy jelen kilátások szerint addigra az államkassza (is) még rosszabb állapotba fog kerülni. Pláne, hogy a fentebbi cikkben írtak alapján a spórolás helyett költekezés jön: a vonatok maradnak, és pluszban buszok is fognak járni mellettük. Ráadásul a legkisebb forgalmú vonalakon, tehát nem ott, ahol sok az utas. A plusz költekezés miatt aztán másutt vélhetően még kevesebbet fognak költeni a vasútvonalakra, tehát ott se lesz lényegi javulás, ahol esetleg viszonylag könnyen lehetne utast fakasztani.

1909-es gyártású sín egy mellékvonal vágányzatában

Szóval bejött, amitől tartottam, hogy egy lose-lose szituáció fog létrejönni. Bár a vidékieknek talán jobb lesz, ha ezentúl választhatnak a busz és a vonat között. Vagy úgy is fogalmazhatunk, hogy nem ultimátumszerűen kell átszokniuk a buszra, hanem van idejük kipróbálni a különbséget.

Persze a hirig örök, a holnapi sztrájk azért meg lesz tartva:

"Simon Dezső, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke a tárgyalásokat követően az Index kérdésére azt mondta: a minisztérium egyoldalúan döntött, a térségi vasúti modellre vonatkozó a javaslat feltételrendszerei, és így a hosszabb távú üzemeltetés garanciái nem ismertek. "A sztrájkot megtartjuk, de annak ideje alatt is készen állunk a tárgyalásokra, hogy érdemi megállapodás szülessen" – mondta a szakszervezeti vezető." / Index /

Képzeljük el, milyenek lennének, ha nem állnának készen a tárgyalásokra!

4 komment · 1 trackback

Címkék: közlekedés máv vasút mellékvonal vicinális

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr53235782

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Megjelent és meg nem jelent írások 2007.11.20. 19:56:52

Megmaradnak a mellékvonalakA Gazdasági és Közlekedési Minisztérium honlapján közzétett tájékoztató szerint a korábbi vizsgálatok alapján a közszolgáltatási körből kivonásra javasolt 38 mellékvonal mindegyikén fennmarad egyelőre a vasúti közlekedés. Min..…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ezt valahol valaki átgondolta rendesen? Csökkenteni akarják a kiadásokat, és a vége az lett, hogy növelik az új buszjáratokkal? Hát ha van tipikus WTF, akkor ez az.
Ha szabad egy megjegyzés: nem loose-loose hanem lose-lose

loose [lúsz] laza
lose [lúz] veszít
Összefoglalom:

- A kormány hülye.
- Az ellenzék hülye.
- A vasutasok hülyék.

Mi jöhet még???

U.i.: amúgy pedig lose-lose, nem pedig loose-loose. A loose az laza, a lose pedig veszít. Nyugi, az angolok/amerikaiak is állandóan eltévesztik.
Dendrimer, LiBerti: Köszi a javítást, eredetileg így írtam, aztán valamiért átjavítottam, azaz átrosszítottam. De rosszul nem fogom érezni magam miatt, mert az én elírásom szerintem semmi ehhez a tragikomédiához képest... Egyébként még annyi jöhet, hogy az utasok is hülyék - de ők többnyire nem azok, ezért van annyi kihasználatlan mellékvonal...