Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

augusztus 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  3. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  6. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  7. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  8. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  9. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...
  10. "It was a good time to be 27"Már írtam arról, milyen nagyszerű dolog, hogy a különböző külföldi villamosbarátok nem egyszerre jártak Magyarországon, mert így szinte teljesen mást láthatunk Geoffrey Tribe '69-es, Peter Haseldine...

Címkék

103 (7) 125év (7) 2624 (13) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (39) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (77) autók (68) bach (5) balaton (28) basel (7) bbc (8) bécs (42) belgium (11) bengáli (13) berlin (136) berlini fal (20) bkv (42) blog (27) brno (6) budai vár (25) budaörs (36) budapest (729) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (71) búvár (7) c50 (10) c64 (13) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (248) csehország (24) csehszlovák (8) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (5) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (31) életmód (6) elveszett (31) énblog (342) énzene (17) építészet (66) építkezés (21) épület (14) érdekesség (15) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (28) film (10) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (14) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (58) gibson (9) gitár (34) gmap (12) goldtimer (6) gondolatok (10) gőzmozdony (23) gyermekvasút (23) haditechnika (12) hajó (40) hampage (283) hamster (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (10) hév (25) híd (29) (28) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (26) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (7) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kép (6) képek (724) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (327) kritika (70) kulfoldi szemmel (65) lánchíd (7) last ninja (5) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (24) linz (5) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (40) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (13) mozi (5) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (44) nagypolszki (6) németország (282) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (41) nosztalgia (200) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (74) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (5) pályahiba (6) pályaudvar (24) panoráma (107) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (13) popkultúra (115) pozitívum (12) pozsony (24) prága (7) programajánló (25) púpos (13) queen (11) r.i.p. (11) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (122) repülőgép (40) repülőgépek (66) repülőnap (33) repülőtér (14) retró (31) rock (68) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (11) semmering (8) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szlovákia (64) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (188) társadalom (5) tatra (13) taurus (7) technika (43) technikatörténet (37) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (333) történelem (29) totalcar (5) trainspotting (52) trolibusz (48) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (287) utcakép (153) uv (32) vár (11) várnegyed (8) város (376) városkép (85) városliget (8) vasút (399) vélemény (11) vicinális (13) vidám park (5) videó (670) villamos (600) vlog (7) vonat (5) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (248) zene (178) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Szegény gazdagok

2007.11.26. 19:20 :: Hamster

Ma a szokásosnál alaposabban volt lehetőségem megfigyelni a budapesti autósok szokásait, ugyanis nem akart jönni a busz. Mit lehet ilyenkor tenni? Csendben fagyoskodtam, és néztem a mellettünk elcsorgó autókat. És megállapítottam, hogy nagyon nem irigylem szegények gazdáit!

A nagyvárosi élet velejárója, hogy tömegben is magányos az ember. Kevesekre igaz ez annyira, mint az autósokra! Körülöttük zajlik az élet: kis- és nagymamák kutyát, illetve gyereket sétáltatnak, a közértben a pénztáros és vevő egymásra licitálva szidja a kormányt, a buszmegállóban pedig kasztanyetta-együttes szerveződik a hidegtől csattogó fogsorral buszra várókból. Eközben az autóvezetők egyedül kénytelenek ülni kocsijaikban:  jó ha minden negyedik-ötödik autóban volt a sofőrön kívül más is. Persze a csomagtartóban lehet, hogy utaztak még velük (manapság sose lehet tudni), de az utastérben nem. De térjünk vissza az utca hidegébe: ott suhannak gépesített mobil celláikban a fogyasztói társadalom benzinfüstben edződött rabjai; nagymamakörú asszonyok megtermett szedánokban, fiatal anyukák két méter magas terepjárókban, munkába siető, a hajtással járó stressztől kopaszkodó vállalkozók korábban csak amerikai filmekből ismert méretű pick-up-jaikkal. És nem ül mellettük senki, akihez szólhatnának, akivel együtt másra is felhasználhatnák a szótlanul töltött perceket-órákat. Mennyivel szerencsésebb vagyok én, busz-utasként, hiszen ritkán maradok egyedül. Most konkrétan annyira nem voltam egyedül, hogy az első buszra nem is fértem fel, csak a másodikra!

Míg a második busz megérkezett, láthattam azt is, miként próbálnak kapcsolatot teremteni távolban levő rokonaikkal-felebarátaikkal az úrivezetők. Természetesen mobiltelefon útján, hiszen annak árát még ki bírták nagy nehezen köhögni - és ez is nagy dolog, hiszen az ő sorstársaik szerepelnek a távközlési szolgáltatók reklámjaiban, amint hatalmas villájuk gondozott gyeptéglázatú kertjét kétségbeesetten felássák csak azért, hogy pár ezer forintot spórolni tudjanak a kutya által elásott régi telefon leadásával! Dráma ez, én mondom, dráma!

Egyvalamire nem telik nekik nagy nyomorúságukban: kihangosítóra vagy headset-re. Sorban jöttek a Volvók, felsőkategóriás Volkswagenek és Porsche Cayenne-ek, szóval csupa "szegényember autója" - melyek akkora nyomorúságról tanúskodnak, ami után már nyilvánvalóan csak a hajléktalanság következhet -, és mindegyikben félkézzel szorította a füléhez a mobilt a vezető. Persze lehet, hogy az illetőknek csak a szépérzékét zavarja a kihangosító beszerelése, hiszen ki szereti szétfuratni vérrel-verítékkel összegürcölt kocsiját minden egyes alkalommal, amikor új készüléket vásárol? Ráadásul ez ugye újra és újra pénzbe kerül, a családi ezüst és a nagymama meg már így is zaciban van...

Szóval megértem én a gondjaikat. De ha erre nem telik, legalább egy párezer forintos, zsinóros James Bond-szettet vegyenek! Attól a kocsi belső szépsége nem torzul el - maximum a vezetőé tudna. De eddig még laboratóriumban sem tudták kimutatni, hogy egy olyan embernek, akinek a húsz légzsákos, ütközéselnyelő-zónás kocsin, az abba való benzinen és a trendi mobilon túl már nem telik az utca többi használójának biztonságát növelő pár ezer forintos kiegészítőre, lenne ilyenje...

Update: Itt egy kis komment a kommentekhez. Lehet kommentkommentet kommentezni! :)

54 komment

Címkék: budapest kritika közlekedés mobiltelefon társadalom morál szokások fogyasztói autósok

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr29242265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boldogabb országokban a következőt teszik: Kiraknak egy videokamerát rendőröstül (nálunk mondjuk a Nagykörút tetszőleges pontjára). Rendőr meg iktat, postáz, pénzt beszed. Sofőr leszokik.

Amikor a 4-es/6-os vár a megállóban, szoktam számolgatni az autókat. Az különösen jó nap, ha az emberek fele használja a biztonsági övet. A mobilozás szintén megörökíthető kamerával, szintén olyan tempóban (a Nagykörúton), hogy csak győzze írni a rendőr.

De persze mi nem vagyunk boldogabb ország. Rendőrrel a Nagykörúton legfeljebb olyan kontextusban találkozom, hogy beáll második sorba parkolni, amíg tömi a fejét a török gyrososnál.
En meg azt is hozzatennem, hogy ezek kizarolag kitamaszkodva kepesek beszelni: eddig en csak konyokolve lattam az ilyeneket beszelni. Hehe.
Egyetértek, sosem értettem, miért snassz a telefonhoz adott headsetet használni.
Olyan nyűgös ez, az ilyenek már rég beszélnek, amikor beszállnak az autóba és kiszálláskor sem fejezik be.

És hát ezt hogy lehetne JB szettel, vagy neaggyisten BT autósszettel megtenni?

Macerás és olyan unelegáns... én megértem.

És különben is: amíg parkoláskor kirakják a mozgássérült-igazolványt a szélvédő alá, frankón befogják áll-váll közbe a telefont.
ne cinkeljétek az autósokat. csak az irígység beszél belőletek?
egyébként én is osztom azt a nézetet, hogy aki autóba ül, s telefonálni támad kedve, használja a fülest/kihangosítót. nem szégyen. az a szégyen, hogy szép hazánkban menő dolog bunkónak lenni, fél kézben fogni a telefont vezetés közben. ismét értelmet kapott a 'bunkofon' kifejezés.
alapelvem, hogy vigyázzak másokra is, ne csak magamra.
blogba való történeteket lehetne írni azokról a - szintén szart - vezetőkről, akiknél az irányjelző használata csak eseti.
Szeretném kicsit megvédeni az autósokat.

A telefonálás semmivel sem vonja el jobban a figyelmet, mint a személyes beszélgetés. Aki buszozik az láthatta már a feliratot: "a járművezetővel menet közben beszélgetni tilos"

A headset egyetlen hibája, hogy nem lehet vele rendesen telefonálni.

Egyébként miért ez a lenéző, pökhendi, és mégis irigykedő hangnem? Vannak akik busszal járnak, vannak akik autóval. Nincs ebben semmi különös, nem kell ezért senkit sem utálni...
Walter Melone: Miért lenne irigykedés ebben? Ez a "biztos azért mondasz csúnyát az én dolgaimra/szokásaimra, mert irigykedsz" valami divatos retorikai fordulat újabban, amit legtöbben arra használnak, hogy ne kelljen egy adott személy _mondanivalójával_ foglalkozni.

Részemről egy nagy frászt irigység, ha akarnék, járhatnék én is kocsival. A háztartásunkban is van egy, csak a Párom jár vele, mert én utálok vezetni. Jobban mondva utálok városban vezetni, és mivel 99%-ban csak ott lenne rá alkalmam, inkább hanyagolom. Tudod, milyen klassz az, hogy a buszon akár el is bambulhatok, becsukhatom a szemem, vagy ha van ülőhely, akár relaxálhatok is pár percet? Vagy esetleg olvashatok. Ezeket mind meg lehet autóvezetés közben is csinálni, csak rendkívüli módon egészségtelen kipróbálni :) Meg egyébként is, én figyeljek mások helyett is oda, hogy mikor tolat belém, vagy húzza rám a kormányt, mert nem tudja, mire való a tükör, vagy hogy mit jelent a "holttér" fogalma?

Persze az autónak is megvan a helye a világban, de az nem a reggeli csúcsforgalom a Margit hídon, az tuti. Márpedig nekem ilyen helyeken lenne alkalmam használni, szóval...
En sem ertem, miert jon manapsag mindenki egybol azzal, hogy az irigyseg beszel az emberbol ?D:S:d Na de mindegy, biztos az vagyok. Mindig is akartam egy A8-at, hogy kicsaphassam a rokkantsagi igazolvanyt, es bemehessek a a boltomba, amely altaban egy GSM butik.
"Tudod, milyen klassz az, hogy a buszon akár el is bambulhatok, becsukhatom a szemem, vagy ha van ülőhely, akár relaxálhatok is pár percet? Vagy esetleg olvashatok. Ezeket mind meg lehet autóvezetés közben is csinálni, csak rendkívüli módon egészségtelen kipróbálni :) Meg egyébként is, én figyeljek mások helyett is oda, hogy mikor tolat belém, vagy húzza rám a kormányt, mert nem tudja, mire való a tükör, vagy hogy mit jelent a "holttér" fogalma?"

:))
Hát, az autót tényleg nem neked találták ki...
"De ha erre nem telik, legalább egy párezer forintos, zsinóros James Bond-szettet vegyenek!"

Ne hülyéskedj már, nem jön ki annyiból!
Egy headsetért például a MédiaMarktban akár 500 forintot is elkérnek! Én legalábbis annyiért vettem legutóbb. Abból meg már vesz egy új kocsit magának!
Walter Melone:
1. "A telefonálás semmivel sem vonja el jobban a figyelmet, mint a személyes beszélgetés."

A cikkben említett esetekben általában -1 (50%) kézzel vezetés közben, hacsak nem akar tartós nyakficamot kapni

2. "A headset egyetlen hibája, hogy nem lehet vele rendesen telefonálni."

Miért is?

3. + mintha törvény tiltaná a kézből történő telefonálást vezetés közben (nem csak nálunk, úgyhogy talán nemcsak egy hivatalnok unatkozott hanem oka is van),

de én is biztos csak egy lenéző, irigy vagyok..
Kevéssé érdekes, viszon teljesen érdektelen poszt ami a világon semmin nem javít. Kicsit se. Egy! Mi a jóistenért kell a más dolgával foglalkozni, ebben a kurva országban mindenki a másik dolgával törődik ahelyett hogy a maga nyűgjeit tenné tisztába. Szabálytalan, jó majd megbűnteti ezért az akinek a dolga hogy ezt megtegye. Ha nem ma majd máskor, vagy soha. De az hogy ő telefonál az nem a te dolgod, pláne nem az hogy azt miyen típusú és mennyire drága autóban teszi. Ha telefonálni akar akkor telefonálhat és ha hedszet nélkül akar telefonálni az sem a te dolgod. És ha neked közben keresű a szájad íze mert ő Porsche Cayenne-ben mobiltelefonál bal kézzel, te meg a hatos villamosra vársz a hidegben az igazán kellemetlen, viszont ez senkit rohadtul nem érdekel mert ez a te bajod. Kettő, mond meg azonnal:
VOLT JEGYED????
UPS: "a jóistenért kell a más dolgával foglalkozni, ebben a kurva országban mindenki a másik dolgával törődik ahelyett hogy a maga nyűgjeit tenné tisztába."
Járj elől jó példával, és ne foglalkozz a más (mi) dolgainkkal. Aztán majd vagy követünk, vagy nem :)

"VOLT JEGYED????"
Nem volt. Bérletem, az igen. Amúgy az én jegyem is a te saját nyűgöd, vagy csak unatkozol? :)
Parizsban voltam tanuja a kovetkezonek: bicajjal voltam es vartam a zoldre egy rendorauto mellett. Egyszer csak az anyosuleszrol kipattan a rendor es mar inti is le a cicababat, aki a jobbrol jovo mellekutcabol kanyarodik teloval a kezben, elmerulve a nagy csevegesben. A csaj arcara volt irva, hogy hoppa 2 pont ugrott azonnal a jogsirol + a buntetes.

MEGJEGYZEM HEADSETTEL SEM SOKKAL BIZTONSAGOSABB A TELEFONALAS AUTOBAN!!!!! ugyanis a vezeto olyankor mashol van. ezert en nem is szoktam vezetes kozben telefonalni, legrosszabb esetben felkapom a telefont es beleszolok, hogy epp vezetek, x perc mulva visszahivom es lerakom. de ezt is csak lampanal, az esetek donto tobbsegeben fel sem veszem a telefont.
kovi1970: Nyilván, hiszen a kézből mobiltelefonáló autótulajdonosok a tápláléklánc csúcsai, akiket mindenki irigyel :)

hamster.blog.hu/2007/11/27/irigysegrol_es_autokrol
Én eddig mindig kézben tartott telcsivel telefonáltam vezetés közben, és a városi tempóban egyáltalán nem zavart. A környezet érzékelésében sem. De pár napja vettem egy rádiót, amiben beépített bluetooth-os kihangosító is van, azóta folyamatosan beszélek vezetés közben, brutál jó. Csak krva magas lesz a számlám :)

Ja, és komoly 15 péz volt a cucc.
1. Természetesen a mobilozás elvonja a figyelmet, akár kézből történik, akár kihangosítóval/headsettel. Az utóbbi annyiban jobb csak, hogy az egyik kezet nem foglalja le, de a beszélgetés közben nem lehet annyira koncentrálni a vezetésre, mint ha nem beszélgetne az ember. Persze ez egyéni figyelemmegosztó-képesség függvénye is, és attól még, hogy valakinek eddig szerencséje volt és nem történt emiatt baj, nem biztos, hogy ez nem rizikós.

2. Már tényleg elérhető áron kapható akár kihangosító, akár headset Bluetooth változatban, 20e Ft alatt, és jól használható. Nekem olyan van, ami a napellenzőre rögzíthető, és teljesen jó a hangminőség. A vezetékest én se használnám vezetés közben, mert a rohadt drót mindig összegabalyodik vagy beleakad valamibe.

3. Egyébként nem magyar sajátosság. Koreában például, ahol jóval előttünk járnak a technikai- és életszínvonal tekintetében és az autók több mint 50%-a fel van szerelve nagyképernyős DVD lejátszó/ navigáció/TV kombinált készülékkel, akár gyárilag, akár utólag berakva, még soha senkit nem láttam headsettel vagy kihangosítóval telefonálni. Konkrétan például az egyik itteni partnerünk az egyórás autóutat úgy vezette le, hogy végig kézből telefonált közben...
Van autóm, de nincs kihangosítóm. Mentségemre legyen mondva, hogy keveset telefonálok, még előfizetésem sincs, kártya is elég.

Hívást sosem kezdeményezek kocsiból. Ha hívnak max. egy helyzetjelentés hogy hol járok, mikor érkezek de gyakran meg sem hallgatom és egy "bocs, éppen vezetek"-kel leteszem, vagy átadom a páromnak. Eddig senki nem reklamált miatta.

Akik hosszasan beszélgetnek vállhoz szorított telefonnal csúcsforgalomban azok kapják be. A fejüket nem tudják mozgatni, a külső tükröket nem látják rendesen, a periférikus látóterük lecsökken. Meg elbambulnak. A lámpáknál gyakran ragadnak be telefonáló anyukák. Ha vkinek van 3 millája új autóra, és sokat szeret pofázni vezetés közben is, vegyen má egy kurva headsetet vagy blútúszt plz. Kösz.

Bézskárpitos lakkfekete Passatban tudunk presztizskedni, blútúszra meg nem futi. :P
a biztonsági öveket én is szoktam számolni, aztán amikor 40-50% közötti használati arány jön ki, akkor feltámad bennem a libertariánus és szívből kívánom a maradék 60-50%-nak hogy az első ütközésnél repüljön ki mint az a teherautósofőr, aki tegnap halt így szörnyet

nem szép dolog, de ha egyszer feltámadt bennem a libertariánus, nincs mit tenni
A történetben csak az nem stimmel, hogy a "felsőkategóriás" Porschék, Volvók, stb. általában gyárilag el vannak látva telefonkezelő berendezéssel (kihangosító, vezetékes, vagy újabban blue tooth-os változatban). Persze, a telefonálás valóban elvonja a figyelmet, de - ne áltassuk magunkat - kihangosítva is, mint ahogyan veszélyes a rádióhallgatás, a barátnő simogatása, vagy a gyerek regulázása is.
khm... király vagy Hamster ! KéBzeld el, valamikor - még fekve sem pipiltem akkortájt - a 60-as évek végén arról cikkeztek a Kritika c. lapban (imádom a régi újságokat - legjobb a §36-os Pesti Napló :) - szóval arról cikkeztek, hogy napközben miért vanna annyi ember az utcán ? Vajh' nem is dolgoznak ? Kb. hasonló hang- és vétel, mint a szösszeneted ! :) Miért is írom ide mindezt ? Kevés új dolog vagyon ugyanis a Nap alatt ! :)

Ami meg a mobile-al való telefónálást illeti (vezetés közben) - háát... talán kissé markáns a véleményem,- akinek mindez eltereli a figyelmét, amellé sem ülnék bizony be ! Újabban a kormányra is raknak gombocskákat, hogy nehogy el kelljen engedni azt a kereket ugye az orrunk előtt (mibe is kapaszkodjék a magamfajta szőke nő, amikor előre dőlve vezet - neee... nem azért, mert nem látja a kocsi orrát ! Neeem ! Hogy össze ne gyűrje a blézerjét ! :) ) -- szóval: akit a telcsi zavar, az jobb ha pótleckéket vesz a mogyoródi úti tanpályán :)
Azt szerintem senki nem vitatja, hogy a telefonálás elvonja a figyelmet, a téma arról szól amikor ehhez még hozzáadjuk a kézből való telefonálást is, ami még károsabb lehet veszélyes helyzet esetén + nem mellesleg hivatalosan is szabálytalan. Az autós közlekedés pedig tudjuk, hogy társasjáték, ha valaki hibát követ el, nem biztos, hogy ő maga fogja meginni a levét, lehet, hogy más jár majd miatta nagyon rosszul.

Az ellenőrzéshez, betartáshoz pedig még 1 összehasonlítás, hazai adalékként:

A német szemétbálák ügyében forgató majd menekülő Halas TV emlékezetes esete, amikor első körben a felvétel alapján a helyi rendőrség megbüntette a sofőrt mert vezetés közben kézből telefonált (a rendőröket hívta). A büntetést később a helyzetre való tekintettel visszavonták, de a magyarázat továbbra is érdekes: "Ezeket a felvételeket elemezve jutott arra a következtetésre a közlekedési alosztály, hogy bizony ott a Halas Tv munkatársai közlekedési szabályt szegtek, és a rendőrségi törvényben, illetve a szolgálati szabályzatban benne foglaltatik, hogy ekkor kutya kötelessége a rendőrnek intézkedni” (www.rtlklub.hu/hirek/hazank/?id=0707278185)

Ezzel szemben javaslom megvizsgálni azokat a fotókat és videofelvételeket, amiket pl. a Parlamentnél rögzítettek, a rendőri biztosítás mellett (ergo az orruk előtt) autóval távozó képviselőkről, pl.: index.hu/politika/belfold/tunt0910/
(az cikk alapfotója a galériában nagyobb méretben is látható, szerintem 2 hibát rejtettek el rajta ;-)
Sztem ennek az irománynak kissé irégységszaga van.. nem értem miért kell az autósokra fújni azoknak akik a mocskos büdös bkvn kénytelenek utazni. nekem nehogy azt mondja valaki, hogy ez annyival élvezetesebb, mint a meleg autóban ülni kényelemben és nem azt várni mikor kapsz el valamelyik csövestől valami madárkórt, vagy ehhez hasonlót. (Az aljas bérletáraKról ne is beszéljünk)

Az meg hogy nem head-setet használnak: nos szerintem ez egyáltalán nem tereli el a figyelmet a vezetésről. Ha meg igen, akkor az az illető értelmi képességeit jellemzi.. ennyi!!!
dr.Frey Zsuzsanna akit meg a "telcsi" egyáltalán nem zavar az valószínűleg új humanoid életforma, de vitatkozhatunk, kezdjük az ön elméletét alátámasztó tényekkel, kutatásokkal
Összehasonlításképpen azoknak az országoknak a listája, ahol tiltott a kézből való telefonálás: www.cellular-news.com/car_bans/
(ők is biztos mind hülyék)
nem kicsit van irigység szaga... mivel valóban 500 ft-os tétel a headset és ugyanúgy nem használja sem a trabantos, sem a porschés, nem kell hozzá túl nagy logika rájönni, hogy nem az áráról van szó. Éppezért szánalmas a volvosokon, porschésokon csámcsogni, meg hülyeségeket beszélni, hogy milyen magányosak. Szeretnél te olyan magányos lenni...
szia.

az autósok ugyanazt teszik, amit nagyon sokan mások. megszegik a szabályokat.

*** az autós viszont a mostani időkben _eklatáns példa_ lett. ***
azaz sokan - és ahogy most Te is - le szeretnétek filmezni, megbüntetni, leszoktatni a szabálytalanságról stb.

persze lehetne még beszélni az _őrült_ motorosokról, a felelőtlen gyalogosokról, a hithagyó katolikusokról és más populáris témáról is. mind-mind bűn és szabálytalanság a maga nemében.

a közlekedés mára legalább olyan jó téma lett, mint a foci, vagy a politika.

szerintem a Te közlekedés szereteteddel sokkal klasszabb társadalmi beállítottságú, közlekedés témájú, közérdeklődésre számot tartó bejegyzéseket is tudnál készíteni.

(ha az volt a szándékod, hogy gyártasd a post-okat, akkor telitalálat volt az irigység "látszatát" keltő cikket készíteni. ha ez nem volt a szándékod, akkor nézd át, miért nem foglalkoznak sokan a témával, csak a vélt irigységeddel)

üdv:

solesz
Belém rohant egy csaj hátulról, kb. 50-el, amikor én már jó 5 másodperce teljesen állóra fékezve álltam a piros lámpánál. Amikor hátramentem megkérdezni, hogy "és ezt így hogy", éppen a kocsi padlójáról szedte fel a telefont, és csukta össze.

Persze, csaj volt, nem a teremtés koronája. Ugyanaz a kategória - "igaz hogy én gyorsan megyek, de én tudok vezetni, csak azok tartsák be a sebességkorlátozást, akik nem tudnak vezetni, és én telefonnal is tudok vezetni, te meg neszójjábe, irigykutya".

Szabályok vannak bazmeg, tartsd be, és nesírjá' ha elkapnak emiatt. Mert a sok barom a mérésnél is problémázik, meg ha megbüntetik, akkor is, hogy ez milyen antidemokratikus nahát. A poszt is csak arról szólt, hogy lehetne szüretelni, ha akarnának, nem pedig arról, hogy a posztíró vadászna rátok, seggfejekre. Csókolom.
szép színed van, olyan szép sárga
ne mondd már vazze', hogy suzukist nem láttál még kézből telefonálni csak volvóst
vagy - horribile dictu - buszsofőrt vezetés közben telefonálni
Off
mert például augusztusban ködlámpával közlekedők 97,465%-a suzukis (saját felmérés, 23456 számú minta alapján)
on
dr.Frey Zsuzsanna: "szóval: akit a telcsi zavar, az jobb ha pótleckéket vesz a mogyoródi úti tanpályán"
A minap mintha pont azt láttam volna, hogy nincs meg az a tanpálya. hüpp-hüpp, pedig ott tanultam meg vezetni :)

kiralylany77: Igen, általában az emberek nagy százaléka meg van győződve róla, hogy ő aztán milyen király, ő másképp működik, őt nem befolyásolja vezetés közben.
Desert, Solesz, Egyéves Önkéntes: Próbáljatok már valami komolyabb ellenérvet kitalálni a tények ellen, azon túl, hogy irigykedem, mert ez még ahhoz is kevés, hogy röhögjek egy jót rajta :)

Egyéves: Amúgy a mobilozó buszsofőr az is zavar. Írtam netán valahol, hogy nem? A villamos már határeset, mert ott nincs olyan, hogy félrekapja a kormányt, mert tárcsázik :)
Kobaljov: Á, biztos ott is úgy van a KRESZ-ben, hogy "tilos, kivéve, ha az ember jó vezetőnek tartja magát, mert akkor szabad" :-/
Hamster, ez a poszt nagyot üt. Sirály. Szoktam én is ezen gondolkodni. A másik meg a tilosban vészvillogós Passat. Hát nem lerobbant a tragacs?! Ilyenkor kötelező jelleggel autómentőt kéne nekik hívni. :)
"Eközben az autóvezetők egyedül kénytelenek ülni kocsijaikban: jó ha minden negyedik-ötödik autóban volt a sofőrön kívül más is. "

Tudom, nem ez a topik fő témája, de minthogy ebben is némi rosszallást véltem részedről felfedezni, megkérlek, ugyan áruld már el cimbora: minek kell folyton ezen lovagolni? Mégis, hányan üljenek az autómban? Vegyek fel 4 utast, hogy meglegyen az "optimális" kihasználtsága annak az autónak, amit én
- egyedül vásároltam a saját adózott jövedelmemből
- egyedül tartok fenn, ugyancsak a saját adózott jövedelmemből ??
És persze ingyen, így gondoltad, ugye?
Mert a fizetős formája már nagyon régóta működik, őket hívják taxisoknak, de mint tudjuk, az engedély-és adóköteles tevékenység... és persze egyéni választás .következménye.
Dr Frey Zsuzsanna!
Jó a szöveg, de kivánom Neked, hogy szőke barátnőd kanyarodjon az autódba /mint nekem/ telivel a kezében.És arra hivatkozott, hogy sajnos de igy nem tudta rendesen tólni a kormányt, ha valaki látott már autot az tudja, hogy kormányt húzni kell, bocs a tekerés irány húzó legyen valamikor igy oktattak.jeges
Mondjuk azért én még jó kihangositót nem láttam.
Kivéve talán amit gyárilag a kocsiba raknak, az viszonylag jó, de többi szerintem nehezen használható, legalábbis nagyon rosszul érteni a vonal tulsó végén mit is mondasz a telefonba. Arrol nem is beszélve hogy ha beállitasz egy viszonylag jó hangerőt, amivel menet közben is hallod mit mondanak, a pirosnál körülötted mindneki a beszélgetés passziv résztvevőjévé válik.
Headszettet meg tutkó idegesitóek, egyrész nyom, másrészt fél fülem süket lesz ha viselem, ha meg nem akkor állandóan keresni kell.
De mondjuk tényleg hűlyén néz ki mikor valaki az A6-al bénázik, mert közben telefonál.

Jaja, villogós Passat... irígységgel vádolóknak, azért lássátok be, nem trabantot, lepukkant keleti autót szoktunk a befordulni nem tudó villamos útjában látni, vagy elakadva villogni az út szélén a parkoló autók előtt, a két sávból az egyiket lazán lezárva. Valahogy mintha az autósok nagy része a kocsival venné az extended egót is.

És kb. a trabantos tud csak arra hivatkozni, hogy neki drága a kihangosítót beszerelni, a többinél az van, hogy szarok rá, éstemegmisszószbekisköcsög.

Szóval, szerintem is, vadásszanak a rendőrök, nyugodtan, oszt majd lehet sírni. Ti meg
csináljátok nyugodtan, hisz megtehetitek, semmi következménye a töketlen rendőrségnek köszönhetően.

Egyébként nem éppen trabantom van a motorom mellett, ami jobban gyorsul, megy, kanyarodik, mint az utakon lévő autók 99%-a, szóval bunkó motoros is vagyok, "akivel foglalkozni kéne inkább". De ettől még nem gondolom azt, hogy a parasztság és mások leszarása szerzett és mindenáron megtartandó jog, hogy még a posztírót is cseszegessem a saját parasztságom miatt, ez már komoly "törpeegónagyítóalatt" problémákra utal. Úgyhogy respect, Hamster.
isti77 : Nem, car poolingnak hívják, és szintén jól működik:
en.wikipedia.org/wiki/Carpool
Nem ingyér', nem szívjóságból, hanem kölcsönös előnyökért. És ezt helyenként úgy segítik elő, hogy vannak olyan sávok, melyekben csak olyan autó haladhat, amiben bizonyos számú ember ül:
en.wikipedia.org/wiki/Carpool

Lehet, hogy hülyeségnek hangzik, de attól még tény, hogy két batár hobbiterepjáró az úton annyi helyet foglal el majdnem, mint egy sima busz, viszont maximum 10 embert visz el (a valóságban legtöbbször pedig max 2-4-et). És igenis a városban nincs végtelen szabad hely, úgyhogy ha többen ülnek egy autóban, az hatékonyabb és környezetbarátabb. Persze nem mindenki tud ilyenben résztvenni, hiszen ez életmódtól és úticéloktól is függ, de azért ez egy létező dolog.
Jájj, a második link ez akart lenni:
en.wikipedia.org/wiki/High-occupancy_vehicle
(Egyébként ezt is lehet sz*rul csinálni, de munkahelyek esetében azért működni szokott még Magyarországon is.)
"Próbáljatok már valami komolyabb ellenérvet kitalálni a tények ellen, azon túl, hogy irigykedem"

nem kell ide semmilyen érv, elég világosan leirtuk, hogy semmi köze a pénzhez, a trabantos ugyanúgy kézből telefonál, mint a porsche-s. (igen, 500 ft-ot a trabanos is megengedhet magának)
Innentől pedig ha a porsche-sokon csámcsogsz az bizony szánalmas irigység, semmi több. Neki futja rá, te pedig a buszmegállóban vacogsz télen, nyáron pedig a büdös izzadt embereket szagolod a szardinia dobozban. Ez van. Van aki ezt simán lenyeli, nem foglalkozik vele, valaki meg majd összepisálja magát irigységében és az élet fene nagy igazságtalanságát egy blogban sirja el és csámcsog a nála gazdagabb embereken, és azzal nyugtatja magát, hogy milyen magányosak is lehetnek és milyen rossz is nekik. LOL vagy bruhaha? nehéz eldönteni...

(a villamospályára/kereszteződésbe beállás már más téma, az tényleg pofátlanság)
szia

én csak annyit akartam mondani, hogy ennél okosabbnak tűnsz, főleg a közlekedés terén kifejtett tevékenységed alapján, minthogy autós-telefonos post-ot írjál.

lefordítom, hogy mit írtam a levelem végén: vagy ügyesen írsz amivel commenteket akarsz idecsalni és esetleg internet blog mainstreambe bekerülni, vagy egyszerúen elqrtad és sokan az irigykedést látták a postodban.

nem gondolom hogy irigy lennél. csak azt, hogy közhelyes, sablonos. a témaválasztásod meg populista.

ennél te többre vagy képes.

hozzád azért kattintok - én legalábbis - mert ismerem a munkáid egy részét. ha az autós-telefonos viselkedés érdekel, akkor elnézek az Autózz! blogba.

üdv:

solesz
Desert: Aha, csak amíg a trabantosnak esetleg elhiszem, hogy nem mindegy neki, mire mennyit költ, adig a Porschésnél ez már neccesebb kifogás. Ja, és ahogy Vorbis- javasolta valahol, most megkérdezem: és ha irigy lennék, az változtatna valamit a probléma meglétén? Nem. Akkor meg miért érdekeljen, hogy szerinted én mit érzek? :)

Mondjuk kicsit ijesztő, hogy ezt az irónia dolgot nem érezted az írásban, se a buszok, se az autósok kapcsán...
solesz: Köszi szépen, de a saját blogomban hadd írjak arról, ami eszembe jut, és hadd ne osztályozzam aszerint, hogy \"jajj, ilyet csak autós blogba lehet írni\". Egyébként úgy láttam sokakat elszórakoztatott az írás, szóval megvolt a helye a Nap alatt ennek is :)
Hát igen... ez a blog Hamsterről szól, arról, ahogy ő látja a dolgokat.

Lehetetlen kategorizálni, de minek is!
Aki valaha vette a fáradságot - mert nem kis feladat - és szétnézett a HamPage-en, az ezzel tisztában van.

Ezért (is) szeressük! :)

Spéci én hiába tukmálom rá az autót, hogy vezessen, menjen, használja - őelőkelősége sofőrt tart. :) Hol engem, hol a taxist, hol a busz- v. villamosvezetőt.
Egyedül kisrepülőt lenne hajlandó vezetni. Akkor most mire is irígy?
Ja, és nem irígységből mondja ezeket a meglátásokat, hanem mert zavarja a jelenség mint olyan. Így aztán felesleges belekötni a köretbe, ha a hús romlott.
szia,
oké. értem.
üdv
"Eközben az autóvezetők egyedül kénytelenek ülni kocsijaikban: jó ha minden negyedik-ötödik autóban volt a sofőrön kívül más is."
azért ez a téma elég komplex, nem vezetném le, de vannak sokan, akik csak látszólag utaznak egyedül. pl a csomagtartóban van egy 20 kg-os szerszámláda, a gyereket/asszonyt már lerakta, és egyedül megy tovább, üzletkötő, szóval jóval kevesebben vannak azok, akikcs csak úgy, úri muriból utaznak egyedül.

headsett: jogos. én használom, hogy mennyire vonja el a figyelmet, az egyénfüggő, viszont kézben tartva egy kezet mindenképpen lefoglal.

"Mi a jóistenért kell a más dolgával foglalkozni, ebben a kurva országban mindenki a másik dolgával törődik ahelyett hogy a maga nyűgjeit tenné tisztába."
hát ha nem figyel, mrt éppen az egyik kezében telefon van, és nem a kormány, és elüt, akkor bizony az engem is érint. aztán ha kijön a mentrő érte, akkor az a mi pénzükből megy, illetve lehetséges, h máshova már nem jut el, ahova fontosabb lenne.

Hamster · hampage.hu/ 2007.11.27. 10:54:43
carpooling magyarrszágon is létezik, persze baráti alapon. viszont valós előnye nincs, ahogy ott, ahol kitalálták. nem lehet sehol se gyorsabban haladni.
Rocko- : Valóban komplex, de azért sokan autóznak egyedül, melóba, haza, melóba, haza, melóba, buliba, haza, szerszámláda meg ilyesmi nélkül. A suliba vitel ellen azért nem merek szólni, mert engem is sokáig így vittek, és csak hazafelé mentem busszal :)

Ami a carpoolingot illeti, a valós előny nem az, hogy gyorsabban lehet menni, hanem hogy bejutsz, de kevesebbért, mint ha egyedül mennél. És környezetbarátabban és helytakarékosabban is.

Egyébként egy verbális diarrét megérne az autósok ilyen viták alkalmával bölcsen elhallgatott átka is, a parkolás. Néha tovább tart helyet találni, mint maga az utazás! És sokszor nincs ingyen. Persze léteznek kedves embertársak, akiknek ez nem gond, mert megállnak bárhol, de azért hadd ne tekintsem ez reprezentatív megoldásnak. És ellophatják a kocsit, megkarcolhatják, nekimehenek. Utóbbiról azt hittem, nem sok esély van rá, aztán párom kocsijának többször nekigurultak, miközben szabályos helyen állt.
és én elhiszem, h sokan egyedül utaznak, és kocsival, mert megtehetik, de én nem sajnálom tőlük. megértem, ha beleuntak ebbe a hering, izé tömegközlekedésbe. és csak annyit akartam kihozni a fentiekből, h nagyon minimális az, aki jóléti heccből autókázik egyedül, bár sokan látszólag ebbe a kategóriába tartoznak bele.

"hanem hogy bejutsz, de kevesebbért, mint ha egyedül mennél" jogos. :)
Van szerencsém gyakran kipróbálni a tömegközlekedést, és az autósat is, mert ugye, ha az embernek a belvárosban van dolga, lehetőleg nem megy autóval.
De, a BKV kényelmetlen, télen hideg nyáron meleg, gyakran kerül az ember olyan közelségbe neki nem igazán szimpatikus emberekkel ami már kényelmetlen.
Ez a közlekedési forma nem igazán versenyképes egy porscheval, audival stb...


A telefonálás lehet, hogy csökkenti a koncentrációt, de az emberek nem egyformák. Simán lehet, hogy valaki telefonnal az egyik, szendviccsel a másik kezében is jobban vezet, mint például a nagyapám, pedig neki is van érvényes jogosítványa.

Azt sem látom be, miért kell egy autómata váltós autó vezetéséhez két kéz? (ezt ugye az egy kezű emberek is vezethetik...).

De ezen az úton elindulva lenne néhány vitaindítónak szánt javaslatom:

1) Tiltsuk be a kapucni használatát gyaloglás közben mert jelentősen csökkenti a látóteret különös tekintettel a perifériás látásra

2) Minden közlekedésben résztvevő (igy a biciklisek is) rendelkezzenek kresz-vizsgával, és felelőség biztosítással.
Walter Melone · waltermelone.blog.hu/ 2007.11.28. 08:28:03
valóban, automata váltós autónál az egyik kéznek nem kell fognai a váltót, így tudja fogni a kormányt. két kézzel, ahogy tanították.

1) a kaupcinis gyalogosnak valóban csökken a látótere, azonban így maximum ő sétál egy autó alá. vagy nekimegy egy másik embernek. viszont ha egy figyelmetlen autós megy neki egy másik embernek...

2) a bringásjogsit támogatom, kötelező hülyeség.
@boros1124: Szerintem az írás nem hasonlít Jókaira, de a címválasztás azért nyilván nem véletlen, nevezett úriember marha jó címeket és plotokat tudott kitalálni. Ha ma élne, filmeket írna Ámerikában, és sokkal többen szeretnék, mert nem kötelező olvasmányként kéne a kicsit biza túlságosan is bő lére eresztett írásait elolvasni :)