Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Ez megy most

  • Benbe: @seadxdx: Elég korrekt domborzat van bizony arrafelé: www.benbe.hu/tagriver.php?sor=&psz=&t1=bosznia-hercegovi... (2018.11.15. 14:27) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Benbe: @densha.blog: A berlini és a nizzai vonat is szerintem csak a KGB-utódszerveknek és a maffiának jó. (2018.11.15. 14:24) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Hamster: @Comandante en Jefe: Amit láttam, az olyen díszes volt, kicsit anakronisztikusnak tűnt. Viszont a tea úgy általában ki... (2018.11.14. 15:22) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Comandante en Jefe: A szamovár nagyon király dolog! Ukrajnát vonatoztuk be éjszakaival anno (a Krím akkor még beleértendő volt). Nincs is ... (2018.11.13. 21:42) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • densha.blog: Anno még 2014-ben, Coimbra és Hendaye közt mentem Talgo-s Trenhotellel. Leharcolt pályán az egyetlen tengely okozta "d... (2018.11.13. 21:14) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Gabesz9: @Hamster: Szerintem erre jó pár évet kell még várni. (2018.11.13. 17:57) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Hamster: @seadxdx: Én Szili vontatással már max nosztalgiavonatokat akarok elképzelni :) (2018.11.13. 17:50) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • seadxdx: A bosnyákoknál Szarajevó-Mostar távon ki tudtam próbálni azokat az ottaniakat. A két város közt a 220-as végsebességű ... (2018.11.13. 17:35) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Udo von Schmetterling: @Andy Capp: Ott a pont! (2018.11.11. 19:06) Egy kis Bohém rapszódia
  • Hamster: @Flankerr: Mindkettőnek elvileg az lenne a dolga, hogy szórakoztasson. Az egyiknek sikerült :) (2018.11.11. 18:50) Egy kis Bohém rapszódia
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  4. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  7. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  8. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  9. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  10. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...

Címkék

103 (7) 125év (7) 2624 (13) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (83) autók (70) bach (5) balaton (29) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (13) berlin (146) berlini fal (20) bkv (42) blog (28) brno (8) budai vár (25) budaörs (38) budapest (732) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (72) búvár (8) c50 (10) c64 (14) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (249) csehország (30) csehszlovák (9) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (31) életmód (6) elveszett (31) énblog (355) énzene (17) építészet (66) építkezés (21) épület (15) érdekesség (17) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (30) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (14) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (12) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (10) gőzmozdony (23) gyermekvasút (23) haditechnika (12) hajó (40) hampage (292) hamster (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (25) híd (29) (28) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (26) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (7) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (745) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (331) kritika (72) kulfoldi szemmel (66) lánchíd (7) lanovka (5) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (5) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (5) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (14) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (46) nagypolszki (6) németország (293) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (206) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (61) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (76) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (5) pályahiba (6) pályaudvar (26) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (15) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (24) prága (11) programajánló (25) púpos (13) queen (13) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (41) repülőgépek (70) repülőnap (34) repülőtér (17) retró (31) rock (70) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (11) semmering (9) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szlovákia (67) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (192) társadalom (5) tatra (13) taurus (7) technika (48) technikatörténet (40) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (334) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (57) trolibusz (49) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (292) utcakép (154) uv (32) vár (11) várnegyed (8) város (378) városkép (86) városliget (8) vasút (410) vélemény (12) vicinális (13) vidám park (5) videó (689) villamos (608) vlog (7) vonat (5) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (250) zene (181) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Ne utazz füstölős buszon - füstölj inkább a saját autóddal!

2007.12.05. 08:03 :: Hamster

Azt hiszem, elértünk egyfajta morális mélypontot: a BKV saját weboldalán közzétett egy videót, melyben azt propagálja, hogy járjon kevesebb busz és villamos! Mindezt szépen be is csomagolja klassz kis snittekbe, melyeken gondosan összeválogatott üres járműveket látunk. Köztük olyanokat is, amelyek azért üresek, mert menetrend szerint még nem is  szállítanak utasokat:

"A közlekedési cég szerint nincs utas a kisföldalattin 4:26-kor. Persze, hiszen 4:30-kor indul. A cég a járatritkítást próbálja indokolni - néhol érthetetlen gyengeelméjűséggel." / Index /

A többi snitt kevésbbé manipulatív, de csak kicsit kevésbbé; például külvárosi behordó járatok kihasználatlan irányait mutogatják, amelyeken az utasáramlás  aszimmetrikus: reggel befelé mennek az emberek (munkába, iskolába, ügyeket intézni), este kifelé (haza). Nyilván ha reggel a hazafele vivő irányt mutatjuk, ott lesznek üres helyek a járművön, este pedig az ellenkező irányén. Az egészet pedig nyakonöntik összegraffitizett megállótáblák és gazos vágányok mutogatásával. Könyörgöm, ezek rendbentartása kinek a dolga lenne? Nem a BKV-é? Persze ha megszűnnének ezek a járatok, akkor a megállótáblákkal és a pályával se kellene többet foglalkozni. Minden baj csak az utasok miatt van: milyen klassz cég lehetne a BKV, ha nem lennének utasok, mi? :-/

Szóval ilyet szerintem még nem látott a világ, hogy egy szolgáltató (a BKV ugyanis elvileg az) azért lobbizik, hogy kevesebbet kelljen szolgáltatnia. És olyat se, hogy ezt ilyen érvekkel tegye:

"Az autóbusz motorja ugyanannyi üzemanyagot éget el akkor is, ha üresen jár, és akkor is, ha tele van utasokkal. Miért füstölnénk fölöslegesen? Ne költsünk saját környezetünk rombolására! A pénzt okosabban felhasználva zöldebb közlekedésre válthatunk. Gondoljuk át!"  / idézet a videó kísérőszövegéből /

Figyelünk? Tehát ha egy busz nincs úgy kitömve, hogy az ablakából is utasok lógnak, akkor az feleslegesen pöfög. És ha azok az utasok, akitől "környezetbarát módra" elvesszük ezt a buszt, tömegközlekedés helyett saját autóba ülnek, akkor ezek a saját autók "zöldebben" fognak pöfögni. Vagy szerintük ha nem jön busz, akkor azok az emberek nem is fognak többé helyet változtatni? Hirtelen gyökeret vernek, és nem mozdulnak sehová? Vagy úgy értik a "zöldebb" közlekedést, hogy elektromos közlekedési eszközök nőnek majd a földből, melyek pályáját, kocsijait és menetrendjét úgy elhanyagolják majd, mint a képeken látható 37-es villamosét, amelyen csak az utazik manapság, aki kifejezetten szeret lassan és kényelmetlenül utazni?!

Arról nem is beszélve, hogy a tervezett ritkítások és ún. átszervezések többnyire nem kültelki viszonylatokat érintve befolyásolnák az életünket, hanem olyan "remek" ötletekkel, mint a 86-os busz elvágása a Batthyány térnél, vagy a 9-es busz megszüntetése. Annak, aki a BKV és a város számos vezetőjéhez hasonlóan utoljára gyerekkorában ült Budapesten buszon: mindkettő tömött gerincjárat! És itt van a legnagyobb baj: aki autóval jár, és/vagy nem ismeri azokat a helyeket, ahol a mutatott járatok szomorkodnak láthatóan üresen, az valószínűleg el is hiszi a filmecske üzenetét. Ehhez még hozzátehetjük, hogy mindenki látott már büdösen füstölő kék buszt, és már kész is az önkéntelen felkiáltás: "ezek az én pénzemből üres buszokkal pöfögik tele a levegőmet? felháborító!".

Csak két kiegészítés ehhez. Egy: ha ezt csinálják, akkor vállalják fel ezt, és a sajtónyilatkozatokban, riportokban, interjúkban ne hadováljanak a tömegközlekedés fontosságáról. Kettő: mindezt ne tetézzék még azzal, hogy tovább emelik az árakat.

Egyébként repeső szívvel várom a további reklámvideókat, melyekből kiderül, hogy kár mentőautókat tartani, hiszen nem mindig van riasztás, amikor pedig nincs, akkor ott állnak a garázsban. Meg hogy bontsák le a Duna-hidakat, mert hajnali egy és hat között alig van rajtuk forgalom.

7 komment

Címkék: budapest közlekedés bkv tömegközlekedés környezetvédelem

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr72253106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nem semmi: a videóra volt pénz! A Veke fórumán olvastam róla, hogy több milliót költöttek rá (és egy külsős cég csinálta az egészet).
Nade a megoldás is olvasható az Indexnél, de a BKVfigyelőnél még régebben: bizonyítjuk be, hogy igenis kihasználtak a BKV járatok! Na igen, az nem fog több millába kerülni... .
U.I.:
A BKV erre mivel fog rácáfolni? Bemutat egy teljesen üresen álló buszt, ami a Szendendrei múzeumában van - mikor a múzeu zárva tart... . LOL!
Miért nem az igazgatói irodával kezdik? A nap hetven százalékában üresen áll...
hát most nem azért, de ilyen képeket én is fel tudok venni videora. talán még jobbakat is. csak nekem nem fizetnek milliókat érte. de itt és most ajánlanám magam. ez itt az önreklám helye :)))
jut eszembe, tegnap egész pontosan 17:57-kor az Oktogonnál történt. araszoltam a Nyugatitól az Oktogon felé, Combino elhúzott a kocsisor mellett, beállt az Oktogon megállóba. mentő jött a háta mögött visítva. szembe megállóból csiga lassúsággal mászott ki a Combino. nem hiszem, h nem látta a mentőt, és a megállóba befutó kollégát. mégis mit gondolt? hol fog elférni a mentő?
és mégegy észrevétel: mentesítő szerelvények közlekednek a körúton? láttam ganz 4-es villamost, és már nem elöször.
Gyerekek! Valaki be tudná linkelni ezt az ominózus videót!
Ránéztem a bkv honlapjára, de sajnos nincs időm keresgélni rajta.
Előre is köszönöm
Üdv
Pyf
Az igazi pofátlanság az, hogy a külvárosi járatok esetében már megtörtént a járatritkítás. Hivatalosan persze nem változott semmi, valójában nagyjából minden második busz jön csak!
Űvöltöztem már én is a Mexikói úton a forgalmi irodában, hogy lesz szíves fölemelni a valagát és elindítani a buszt! Erre az volt a válasz, hogy az a járat sajnos kimarad, mert: ................ .......... .......... (ide hazudnak valamit).


Csoda, hogy inkább autózom?
Hamster:
közben megtaláltam a honlapodon a mentesítőre a válasz.
azt havonta egyszer meglátogatom, immár 2 éve vagy 3? mindegy, anno boldogan fedeztem fel, és gratula hozzá!