Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

július 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (74) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (20) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) bp nosztalgia (10) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (756) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (78) búvár (10) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (37) csak egy videó (254) csehország (31) csehszlovák (15) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (7) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (60) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (26) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hajtóművek-motorok (5) hampage (301) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (32) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (785) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (70) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (17) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (214) nosztalgiabusz (22) nosztalgiavillamos (70) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (88) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (37) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (30) prága (11) programajánló (27) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (6) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (77) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (195) társadalom (5) tatra (15) taurus (7) technika (52) technikatörténet (43) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (15) tömegközlekedés (345) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (56) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (297) utcakép (160) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (386) városkép (86) városliget (8) vasút (423) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (716) villamos (639) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (32) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Egy sztrájk életképei

2007.12.17. 18:47 :: Hamster

És megkezdődött a Nagy Félnépi Értednemdolgozok-Nemellened. A Nyugati pályaudvaron az ország gazdaságpolitikájának spontán irányítói csapást mértek az ott működő gyorsbüfékre és újságárusokra, melyek forgalma a sztrájk miatt igencsak megcsappant. A pénztárcsarnokban a tolongás a szokásosnál gyengébb, a húgyszag viszont erősebb. Egy torzonborz hajléktalan tanácstalanul topog a nemzetközi pénztár bejáratához közel; talán azon gondolkozik, hogy ő hogyan tudna a sztrájkhoz csatlakozni?

Nyugati pályaudvari jókívánságok

Vonat nem indul és nem érkezik, de az automata hangosbemondó pár percenként bemondja, hogy a MÁV-Start szeretné, ha utazásunk gond nélkül zajlana le, ezért vigyázzunk a csomagjainkra. A végén jó utazást kívánnak, úgyhogy kimegyek a csarnokból, és hirtelen támadt utazási vágyamat a 73-as troli segítségével csillapítom.

Keleti pályaudvari jókívánságok

A Keletiben percenként bemondják, hogy a sztrájk miatt bizonyos vonatok nem indulnak, majd azt, hogy mindjárt megy a hatvani gyors. Majd megint, hogy sztrájk van, majd azt, hogy érkezik a pécsi IC. A csarnok közepén egy fiatal német turista anyázik, hogy itt ragadt nálunk, a két szélén pedig egy-egy tévéstáb dolgozik. Megállapítom, hogy a tévéstáboknak továbbra is minden esetben kötelező tagja egy-egy csinos, fiatal lány. A mozdonyokon-motorkocsikon a mozdonyvezetők eközben értünk olvasnak újságot a vezetőfülkékben, az egyik iroda bejárata előtt két láthatósági mellényes vasutas pedig tízmillió ember jövője érdekében cigizik ráérősen.

Folyt. köv.?

PS: A rövidtávú visszaemlékezés még azelőtt született, hogy a Parlament megszavazta volna, amit megszavazott, illetve hogy a sztrájkoló szakszervezetnek eszébe jutott volna, hogy ne folytassa  a sztrájkot, melyet "annak ellenére is sikeresnek értékelt[ék], hogy a parlamenten átment a törvényjavaslat, és a munkabeszüntetés a vasúti közlekedésen kívül sehol nem okozott érdemi fennakadásokat".

11 komment

Címkék: budapest közlekedés máv sztrájk vasút életkép orkvadászok

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr89266672

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Miután jelentős erők nem voltak mögöttük, mindenki ellenük volt (a saját tagjaikon kívül), inkább lefújták. Persze én ezt ma reggel az autóban ülve tudtam meg.
( Köszönjük média az AZONNALI tájékoztatást... :) )
Azért remélem a Munkaügyi Bíróság még jogellenesnek is ítéli a sztrájkot. (HIszen nem a munkáltató hatáskörébe tartozó célokért sztrájkoltak!) Akkor meg ha marad is ez a Gaskow (sic!) de legalább tagtársai nem mernek majd mögé állni, ha sztrájkra hív....

PS: A csinos lányok mindig tagjai a stábnak. Illetve ha valami konferenciáról/ülésről/gyűlésről tudósítanak, akkor az operatőrök előszeretettel vesznek fel csinos hölgyeket a hallgatóság soraiból... :)

szerencsére Gaskónak volt ereje visszakozni a határozatlan idejű sztrájkból, bár sokkal jobb lett volna az egészet elkerülni, szereptévesztésbe került néhány szakszervezet:-(

Azt nem értem, hogyan gondolhatta, hogy ezzel el lehet érni valamit? Már a korábbi sztrájkfelhívás sem sikerült, csak elrettentette az utasokat a MÁVtól.
én már gyakorlatilag az ördögre is szavaznék, csak lépné már meg valaki a reformokat, mert úgy lemaradunk, hogy végül szerbiához fordulhatunk segítségért!

megértem én, hogy az átlaghülyemagyarnak ebből csak annyi jön le, hogy gyurcsány takarodj, és ez így is lesz addig, amíg lesznek olyan pártok, amelynek programja csupán egy pontból áll: kerüljünk kormányra oszt majd csak lesz valahogy...

vasutasnak, politikusnak sose higyj.
ha valóban kitartottak volna, akkor meddig? a következő választásokig?
közben meg nagyon jó ez a sztrájkolok - nem sztrájkolok - sztrájkolok - mégiscsak dolgozok - jó akkor én már vasárnap estétől sztrájkolok. dolog. az utasoknak ezt kifizeti meg? azt hiszik, h csak nekik veszteség ezt?
melchi zadok
Éljen a reformdüh!
Baszki, reformálni jól is lehet, nem csak arrogánsan átnyomva az embereken rossz megoldásokat. De valóban könnyebb a kritikus hangokat lemonnyonlegyurcsányozni.
ennek a postnak mi értelme van? az index főoldalon dobja, pedig rejtegetnie kellene. a sötét háttér viszont teljesen szinkronban van a tartalommal.
itt az ideje, hogy az utasok is sztrajkoljanak. Pl mi lenne, ha januar elsejetol senki nem venne jegyet, berletet bizonytalan ideig. Mindenkit nem lehet leszallitani :).

Az a hihetletlen, hogy Magyarországon még a sztrájk is olyan rohadt unalmas. Nyugaton legalább egy egész országot képesek napokra megbénítani. Na, annak legalább van hangulata. De ez?
hogyasszonya: Akkor az lenne, hogy nem indulna el a járat, amíg le nem száll az összes lógós. És megint a néhány rendes ember szívna.
OkoskaTo:rp:
esetleg mindenki vegyen jegyet, de "olyan lassan találja meg", hogy azzal menjen el rengeteg idő... :) Az ugyanis nincs szabályozva, hogy mennyi idő alatt kell felmutatnom az érvényes jegyet-bérletet. Az utazási időn belül. :)